Pressemeddelelse - Synology DVA1622

Synology DVA1622
Pressemeddelelse – Synology har i dag annonceret lanceringen af Deep Learning NVR DVA1622, da vi udvider den succesfulde serie med network Video Recorders Deep Learning-netværk med en løsning til mindre installationer. Synology har tidligere lanceret 4-bays DVA3221 for at give små og mellemstore virksomheder mulighed for AI-baseret overvågning. Den nye 2-bays DVA1622 giver for første gang mindre virksomheder og husholdninger mulighed for at anvende AI-baserede analyser, f.eks. ansigtsgenkendelse.

En skræddersyet løsning til lokal brug

DVA1622 giver hjemmebrugere, butiksejere og andre mulighed for at drage fordel af op til to samtidige smarte analyseopgaver, samtidig med at den overvåger op til 16 kameraer i den mindst mulige størrelse. Men det er ikke alt. I modsætning til den større model understøtter DVA1622 HDMI-udgang for op til 16 streams på én skærm og lokale styring via to USB-porte, hvilket fjerner behovet for en pc til at overvåge og administrere din installation.

"Vi har designet DVA1622 specifikt med tanke på små og private brugeres behov," sagde Tony Lin, product manager for overvågning hos Synology Inc. "Det betyder ikke bare den rigtige tilpasning af kapaciteten, men der er også tilføjet yderligere funktioner for at sikre, at den kan bruges sammen med en skærm, mus og tastatur som en enkeltstående overvågningsløsning."

Mere end blot end identifikation af trusler

Deep Learning Video Analytics (DVA) kan hjælpe med at øge sikkerheden ved aktivt at identificere specifikke trusler som konfigureret. De kan også gøre det nemmere at sikre lokaliteter ved f.eks. at levere mere nøjagtige og filtrerede advarsler ved kun at underrette brugere om bevægelse af personer eller biler. Deep Learning-analyse kan hjælpe med at automatisere forskellige aspekter af administration af websteder, f.eks. ved at identificere autoriserede personer eller beregne belægning. Og endelig kan den hjælpe med at generere statistik og andre nyttige oplysninger.

Øget sikkerhed i hjemmet

Rettidige advarsler er afgørende for at forhindre indbrud. Med en eller to DVA-opgaver kan private brugere forvandle deres overvågning af hjemmet fra en simpel CCTV-optagelse til et aktivt system, der registrerer trusler, og som advarer, når der registreres mistænkelige aktiviteter.

Mange hjem har en indhegnet have, indkørsler, haveskure og hustage i stueetageniveau, hvorfra tyve kan trænge ind. Opsætning af bevægelsesregistrering i åbne områder kan dog også føre til mange falske underretninger, når dyr, leverandører osv. udløser alarmer.

DVA1622 understøtter registrering af indtrængen, som korrekt kan identificere, når personer eller køretøjer krydser fastsatte grænser, f.eks. hegn, og i hvilken retning. Registrering af personer og køretøjer søger efter personer eller biler og sender advarsler, når disse ankommer til eller bliver i et område i et bestemt tidsrum.

Små detailforretninger samt hotel- og restaurationsbranchen

Overvågning hjælper ikke blot med at beskytte virksomhederne, men kan også administrere lokaliteter mere effektivt. Identifikation af personer, som ikke har adgang til en ejendom, hvilket sikrer, at kun personale har adgang til områder med adgangsbegrænsning, og at ikke-godkendte køretøjer ikke får adgang til private parkeringspladser, kan automatiseres med DVA-funktioner.

Med ansigtsgenkendelse kan virksomheder opbygge en database over besøgende og medarbejdere og automatisk identificere besøgende, der kræver særlig opmærksomhed, eller uvedkommende, der kommer ind i områder med begrænset adgang. Personoptælling kan bruges til at beregne antal gæster samt bygningens samlede belægning. Når for mange mennesker samles i et defineret område, kan advarsler om trængsel underrette medarbejdere på stedet. Og med genkendelse af nummerplader kan DVA1622 meddele ejere, når køretøjer, der ikke tilhører medlemmer eller medarbejdere, registreres på en parkeringsplads.

Sikkert overvågningssystem

DVA1622 leveres som standard med Surveillance Station 9.0-videostyringssystemet, der tilbyder det nyeste og bedste inden for overvågning. Med understøttelse af over 8.300 nye og ældre kameramodeller og endnu flere modeller via ONVIF-overensstemmelse er det let at migrere fra andre løsninger. Nemme opsætningsguider automatiserer konfigurationen, så du hurtigt kan komme i gang. Surveillance Station tilbyder desuden integration med I/O-moduler, lydsystemer, adgangskontrol og andre overvågningsenheder, så sikkerhedssystemer virkelig bliver interaktive med andre Synology-systemer.

Overvågningsdata kan opbevares sikkert i tilfælde af nedbrud med automatisk backup til Synology NAS og ved dobbelt optagelse fra IP-kameraer til en anden enhed eller til skyen med C2 Surveillance. Det er nemt at beskytte videooptagelser mod tyveri, indtrængen eller uautoriseret brug med kryptering af optagelser og enheder, HTTPS- og SRTP-understøttelse, live-vandmærkning og værktøjer til godkendelse af integritet.

Har du brug for DVA1622 som en del af en større installation? Med Surveillance Station Centralized Management System (CMS) kan op til flere hundrede Synology DVA-, NVR- og NAS-enheder administreres, betjenes, opdateres og beskyttes fra en central administrationsserver. Behandl video på kanten, mens du bevarer central kontrol og vedligeholder dine servere eksternt fra en enkelt, kraftfuld konsol.

Tilgængelighed

DVA1622 fås i dag hos Synology-forhandlere og -partnere.

Synology DVA3321 DVA1622

Synology DVA3321 DVA3221

lager-bays (maks. antal bays)

4 (14)1

Hukommelse (maks. hukommelse)

6 GB DDR4

8 GB (32 GB) DDR4

Maks. kamerastreams

Maks. antal DVA-opgaver

2 (eller 1 ansigtsgenkendelsesopgave)

Lokal administration

1. HDMI-videoudgang
  2. Tastatur- og museknapper

Eksterne porte

1 x HDMI, 2 x USB 3.2 Gen 1,
1 x 1 GbE RJ-45

1 x COM, 3 x USB 3.2 Gen 1,
4 x 1 GbE RJ-45

Synology og overvågning

Synology udvikler innovative løsninger inden for lagring, overvågning og netværk. Siden lanceringen af det kendte Surveillance Station-videostyringssystem er mere end 2 millioner IP-kameraer blevet aktiveret på mere end 60 markeder verden over. Med mere end en halv million aktive installationer er Surveillance Station blevet et anerkendt navn inden for videoovervågning. I 2022 frigav Synology Surveillance Station 9.0, som konsoliderer fremskridt, samtidig med at den yderligere skubber til udviklingen for at lette implementering, administration og drift.

1. Kan udvides til 14 bays med to 5-bays DX517-udvidelsesenheder, der leveres separat.
  2. Hver enhed leveres med 8 licenser til overvågningsenheder. Der kræves yderligere licenser for at understøtte op til 16 IP-kameraer.

3. Hver enhed leveres med 8 licenser til overvågningsenheder. Der kræves yderligere licenser for at understøtte op til 32 IP-kameraer.
  4. Ansigtsgenkendelse, genkendelse af nummerplader og visse indstillinger for registrering af indtrængen bruger systemressourcer svarende til to DVA-opgaver.

Vores partnere