Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

61

fredag, 14. marts 2008, 06:44

Citeret

Oprindeligt indlæg af Svan

Citeret

Oprindeligt indlæg af AbeTis
Religion.......... :pokey:

Enig

Enig: :pokey:
Politik :pokey:

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
1000gb Seagate 7200.10 (lager)
Gigabyte GV-R797OC-3GD
T&T 850watt
LG GGWH20L Super Multi Blue
Windows 7 Ultimate

62

fredag, 14. marts 2008, 07:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fed7haS
Syndes alle de religøse tosser skulde tage og læse The God Delusion af "Richard Dawkins" det kunde være de kunde lære noget..

Fed7haS

Det kunne være du snart kunne lære at respektere andre mennesker.
Du er sgu den dummeste jeg har hørt udtale sig om religion længe, du fatter åbenbart ikke en skid. Havde du en hård barndom hvor du blev mobbet af nogle religiøse eller hvad sker der?
Tag dig dog sammen

"Bæver møder slik- og egetræsstang"

- One thing you must remember: The Technoviking doesn't dance to the music. The music dances to

THE TECHNOVIKING!

63

fredag, 14. marts 2008, 07:18

Citeret

Oprindeligt indlæg af dna
Har du selv været medlem?

Ærlig talt så kan jeg ikke se det store problem i Scientology. Jeg har faktisk selv taget deres test for nogle år siden. Jeg vidste så ikke lige det var dem. De spurgte mig på gaden om jeg ville tage testen og kom op i et lokale hvor der ikke var den store tvivl om at det var dem.

Jeg kan ikke se at det skulle være værre end andre religioner/kulter. Hvis folk går blindt ind i scientology (eller enhver anden ting her i livet) uden på nogen måde at undersøge noget som helst vedrørende deres ry/arbejdsmetoder så er de squ også for dumme og fortjener næsten at blive bondefanget.

Og jeg kan ikke se at de har gjort noget som andre religioner ikke også har gjort i en eller anden udstræning. I katolicismen koster og penge at blive frelst osv.

Jeg kan for øvrigt anbefale trilogien "Kampen om jorden".

Det lyder måske som om jeg er fortaler for Scientologi, men det er jeg bestemt ikke. Jeg er bare lidt ligeglad med dem og hvis der skal ændres noget i samfundet så er det ikke lige ved forbydelsen af dem jeg vi starte.

Anders

Den argumentation syntes jeg ikke duer, fordi de er ligeså slemme som mange andre er det da stadigvæk ikke iorden.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
Intel 320 128Gb SSD
2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
My flickr

64

fredag, 14. marts 2008, 07:29

Citeret

Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool

Citeret

Oprindeligt indlæg af anonymousedk

Citeret

Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
ps. har du en ide om hvor mange liv kristendommen har på samvittigheden ??
så tror jeg scientology jehovas vidner og lignende mærklige sekter er ganske skånsomme

Hvis du er Kristen må du godt gå til lægen og tage medicin, og du pumpes ikke med vitaminpiller der på sigt ødelægger dit helbred. Hvis du er Scientolog ved du at lægen er i ledtog med psykiatrien og lægemiddelindustrien, og det er djævelen.
Hvis du vil ud af den Kristne kirke lader du bare være med at gå i kirke. Hvis du vil ud af Scientology vil du miste alle dine venner og din familie, da du har konverteret dem til Scientologi for ellers måtte du ikke snakke med dem. Nu må de ikke længere snakke med dig.
etc, etc, etc...

Og hvis man har den mindste smule omløb i hovedet er man istand til at træffe beslutninger selv uden hjælp. har man en høj selvfølelse får man også en blodtransfusion selv om man er medlem af jehova.
Prøv en dag at stikke hovedet ind til et indremissions møde. de er også langt ude.
der findes mange forskellige fortolkninger af biblen, korasnen og starwars. de er alle skrevet af gode skønlitterære forfattere.

Hvad så med alle dem som ikke er født med overskud af omløb i hovedet?
Er de bare selv udenom det?
Empati er virkelig en manglevare i Dagens Danmark....

Og at sige der er noget galt med religion fordi at der igennem historien er en samling tosser der har fortolket dem for egen vindings skyld og derefter proklamere at det er religionen der er noget galt med syntes jeg er liiige snævertsynet nok.

Kørt ud i ekstremerne svarer det til at at jeg får serveret en bøf som er brændt til kul og derefter udtaler "Alle køer egner sig ikke til menneskeføde".....

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
Intel 320 128Gb SSD
2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
My flickr

65

fredag, 14. marts 2008, 07:41

Citeret

Syndes alle de religøse tosser skulde tage og læse The God Delusion af "Richard Dawkins" det kunde være de kunde lære noget..

Interview Part 1
Interview Part 2

Fed7haS

Nu har du set hans de der youtube clips og måske endda læst bogen, dygtig, så kan du jo læse noget der kritiserer den bog, en fantastisk læser som dig kender vel også godt til kildekritik og argumentationsanalyse ligesom os tosser der tror på noget andet end dig, ikke?

Når jeg får tid vil jeg da sikkert kigge den bog igennem, men så vender jeg lige tilbage til noget af det første jeg sagde, vil du diskutere så gør det på et sagligt niveau, hvis ikke, så ligner du bare et lille barn "se her se her, jeg har ret I andre er dumme bah bah bah"... :))

:cheers:

66

fredag, 14. marts 2008, 13:29

Med hensyn til Biblen, er der altså ikke andre end ekstremister, der hævder, at Biblen er historisk sand. Som førnævnt består biblen af det gamle testamente, der blev skrevet før Jesu fødsel, og det nye testamente, der blev skrevet efter Jesu virke på jord.
Begge dele af Biblen indeholder gode pointer i forhold til, hvordan vi mennesker, skal leve her på jorden, men de indeholder samtidig (også modstridende) udsagn, der på ingen måde kan overføres til vores samfund i dag.

Ser vi på Jesus var han faktisk et eksempel på en person, der gik imod "Biblen". Mosebøgerne som blev anset allerede dengang for et helligt skrift, virkede Jesus imod, bl.a. når han udførte arbejde på Sabbaten. Det gjorde også farisæerne rasende, hvilket grundlagde det gængse had imod ham.
Jesus står dermed som fortaler for, at Biblen skal ses som en række grundlinjer, som man kun skal følge, hvis de ikke bryder mod grundlaget for hans videreudvikling af kristendommen; det dobbelte kærlighedsbud.

"Du skal elske din gud af hele dit hjerte og hele din sjæl og hele dit sing og din næste som dig selv." - sådan formulerede Jesus den altoverskyggende lov, som han prædikede ud fra. Og med hensyn til Jesus er han skam en historisk person. Der kan ydermere bekræftes gennekm historiske kilder, at han hævdede at være jødernes konge, men specifikke oplysninger om hans trodudbredelse er selvfølgelig ikke bevaret.

I det nye testamente findes ganske vist fortællinger om Jesus, men den historiske kildeværdi er ikke stor. Dette skyldes dels, at skrifterne blev udformet så langt tid efter Jesu virke, og dels at kilderne i en hvis udstrækning blev censureret af urkirken. Der er derfor fornuftigt at sætte sig ind i urkirkens formål med Biblen, når man skal bestemme kildeværdi. Som eksempel er Jesu fødeby;

Oftest i biblen angives den som Bethlehem, men den angives faktisk også som Nazareth. Det ville passe urkirken godt, at byen var Bethelehem, da dette er Davids by, og det ville derfor passer perfekt, at jødernes nye konge blev født her - med andre ord ville urkirken gerne have indskudt en sådan oplysning. Derimod er oplysningen om, at Jesu fødsels skete i Nazareth stik imod urkirkens vijle, og den har derfor intet incitament for at indskyde en sådan oplysning;
Dermed må det anses for mest sandsynligt, at Jesus blev ført i Nazareth.

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Dare_Devil" (14.03.2008, 13:30)

67

fredag, 14. marts 2008, 13:45

"Life Sucks Get A Fucking Helmet" - Denis Leary

68

fredag, 14. marts 2008, 15:04

Citeret

Oprindeligt indlæg af Prectar

Citeret

Fed7haS

Du er sgu den dummeste jeg har hørt udtale sig om religion længe, du fatter åbenbart ikke en skid. Havde du en hård barndom hvor du blev mobbet af nogle religiøse eller hvad sker der?
Tag dig dog sammen

Den slags tilsvining gider vi ikke se her - så tag lige at finde et ordentligt sprog frem hvis du vil deltage i debatten på Tweak!

#Fed7has - Du må også godt lige skrue ned for charmen, tak. ;)

69

fredag, 14. marts 2008, 16:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mikkel

Citeret

Citeret

Fed7haS

Tag dig dog sammen

Den slags tilsvining gider vi ikke se her - så tag lige at finde et ordentligt sprog frem hvis du vil deltage i debatten på Tweak!

Skal jeg nok.. :)

Og til Prectars indlæg så føler jeg mig alså ikke stødt af hanssprog.. jeg er efter hånden vand til den slags fra religøse folk der løber tør for argomenter 2 sekunder ind i debatten pga. manglende beviser for deres fantasi historier. Så føler de at det er nemmere at bare svine folk til.. Det er samme refleks der får små børn til at slå når de ikke kan finde på et comeback :)

Fed7haS

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Fed7haS" (14.03.2008, 16:47)

70

fredag, 14. marts 2008, 17:00

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mikkel

Citeret

Citeret

Fed7haS

Tag dig dog sammen

Skal jeg nok.. :)

Og til Prectars indlæg så føler jeg mig alså ikke stødt af hanssprog.. jeg er efter hånden vand til den slags fra religøse folk der løber tør for argomenter 2 sekunder ind i debatten pga. manglende beviser for deres fantasi historier. Så føler de at det er nemmere at bare svine folk til.. Det er samme refleks der får små børn til at slå når de ikke kan finde på et comeback :)

Fed7haS

Hehe og du er meget bedre?? :oops:! Det en ommer Fed7haS! Bare undlad at spille "hellig"...

71

mandag, 17. marts 2008, 05:16

Ok så prøver vi med den Her

Fed7haS

Seneste tests og artikler

0

ASUS ROG Maximus VII Impact

Det er ved at være noget tid s
Læs Mere

0

Logitech x300 Bluetooth højttaler

Musik på farten kender vi alle
Læs Mere

1

Seasonic Platinum 1050W

Seasonic er en stor spiller på
Læs Mere

0

Gamdias Nyx Gaming Mat

Når man gamer, er det vigtigt
Læs Mere
Seneste nyheder

0

MSI frigiver X99S MPower bundkort til folket

MSI er kommet med to sprit nye
Læs Mere

0

HP Sprout siger nej tak til mus og tastatur

Lad en projektor gøre jobbe fo
Læs Mere

0

DeepCool med ny Captain 360 AIO vandkøling

DeepCool er kommet med deres n
Læs Mere

0

MSI Radeon R9 290X GAMING nu med 8GB RAM

Krigen mellem AMD og Nvidia st
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.