Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 11. juni 2004, 23:13

Hvilke lys giver Sunbeams UV-KoldKatode-Rør som StudieData har ? ... Har aldrig set UV-udgaven. Kun dem med "farve". Syntes de gav et meget LYST lys desværre og hoppede derfor over til LazerLED´s ... Er det samme gældende med UV-rør´erne ?...

Overvejede nemlig at bestille nogle UV-rør, men hvis de giver et dårligt lys, så kan det være ligemeget ...

Men vil gerne høre folks erfaringer med SunBeams UV-rør... og gerne nogle billede... Selvom det ikke helt kan vise det ordenligt vel... :boxed:

2

lørdag, 12. juni 2004, 09:17

På understående link kan du se hvordan Sunbeam's uv rør lyser:
http://www.tweak.dk/newtweak/casemod.php?caseid=91

3

lørdag, 12. juni 2004, 10:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af kio_liex
På understående link kan du se hvordan Sunbeam's uv rør lyser:
http://www.tweak.dk/newtweak/casemod.php?caseid=91

Hm okey. Takker.

Virker ikke til de giver så meget "lys", så det vil være helt fint. :))

4

lørdag, 12. juni 2004, 12:53

Det gør de heller ikke, jeg har selv haft dem.

5

lørdag, 12. juni 2004, 12:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af rasmusvn

Fino ... De skal jo ikke gå ind og "fjerne" det grønne lys... :)) ... Det ville jo slet ikke gå.

Nå, men hvis de er fine nok, så bestiller jeg lige sådan nogle når jeg har fået lidt vand i hovedet.

Syntes nemlig ikke lige jeg kan få det optimale ud af de 3 LazerUV´s jeg har liggende uden at kabinettet kommer til at se rodet ud.

Så må jeg lige finde ud af hvad der er behov for af rør ... StudieData har en bundle med 2*10cm rør + converter, men vil også have et lodret 20cm rør, så bliver nok noget af en blanding jeg må vælge ...

6

lørdag, 12. juni 2004, 13:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

Oprindeligt indlæg af rasmusvn

Fino ... De skal jo ikke gå ind og "fjerne" det grønne lys... :)) ... Det ville jo slet ikke gå.

Nå, men hvis de er fine nok, så bestiller jeg lige sådan nogle når jeg har fået lidt vand i hovedet.

Syntes nemlig ikke lige jeg kan få det optimale ud af de 3 LazerUV´s jeg har liggende uden at kabinettet kommer til at se rodet ud.

Så må jeg lige finde ud af hvad der er behov for af rør ... StudieData har en bundle med 2*10cm rør + converter, men vil også have et lodret 20cm rør, så bliver nok noget af en blanding jeg må vælge ...

Jeg har altså et konvertersæt + et 20cm UV liggende der ikke bliver brugt...

7

lørdag, 12. juni 2004, 13:18

Citeret

Oprindeligt indlæg af Maverick

Hm okey, men skulle jo også bruge et 10cm rør ... :))

Du står måske og mangler 80mm blå blæsere eller noget ?...

8

lørdag, 12. juni 2004, 14:39

Citeret

Citeret

Hm okey, men skulle jo også bruge et 10cm rør ... :))

Du står måske og mangler 80mm blå blæsere eller noget ?...

Mangler ikke blæsere, men kunne bruge et 20-30cm farvet katoderør.
Jeg har 2 * 20cm + 1 * 30cm og skal kun bruge et af dem.
Beklager hvis du har ventet, men jeg har lige været på Fisketrovet med den ældste (Rulleskøjteindkøb osv.)

9

lørdag, 12. juni 2004, 14:49

Citeret

Beklager hvis du har ventet, men jeg har lige været på Fisketrovet med den ældste (Rulleskøjteindkøb osv.)

Okey. Har ingen farvede rør mere. Dem solgte jeg engang for et par mdr siden. Nå, men shopper bare hos StudieData. 8)

10

lørdag, 12. juni 2004, 15:13

Citeret

Citeret

Okey. Har ingen farvede rør mere. Dem solgte jeg engang for et par mdr siden. Nå, men shopper bare hos StudieData. 8)

Helt OK. Hvis du aligevel skal bruge det 20CM UV + konverteren kan du kigge forbi. Det er billig-dag hos Maverick i dag. D.v.s. du skal bare hente det :D
BTW: Blå blæsere ville nok være noget pænere end de pop-smarte der sidder i det Q-Tec hvor AMD´en bor.

11

lørdag, 12. juni 2004, 15:29

Citeret

Helt OK. Hvis du aligevel skal bruge det 20CM UV + konverteren kan du kigge forbi. Det er billig-dag hos Maverick i dag. D.v.s. du skal bare hente det :D
BTW: Blå blæsere ville nok være noget pænere end de pop-smarte der sidder i det Q-Tec hvor AMD´en bor.

Orker ikke at tage nogen steder denne weekend. Har ikke firmabil hjemme...

BTW. Nogen der ved hvor meget strøm der kommer ud af sådan en converter ? ... Det vil sige hvad rørene lever af ... ?...

12

lørdag, 12. juni 2004, 16:14

Citeret

Citeret

Orker ikke at tage nogen steder denne weekend. Har ikke firmabil hjemme...

BTW. Nogen der ved hvor meget strøm der kommer ud af sådan en converter ? ... Det vil sige hvad rørene lever af ... ?...

Fair nok. Jeg lader dem ligge hvis du skulle ombestemme dig.
Aner ikke hvor meget strøm disse katoder får, men man kan få et "ondt" rap fra dem :roller:

13

lørdag, 12. juni 2004, 16:19

Citeret

Fair nok. Jeg lader dem ligge hvis du skulle ombestemme dig.
Aner ikke hvor meget strøm disse katoder får, men man kan få et "ondt" rap fra dem :roller:

Hm okey. Men så må jeg vel måle mig til det ... :))

14

lørdag, 12. juni 2004, 16:42

Citeret

Nu er det jo koldkatode du snakker om.
Et normalt lysstofrør skal, såvidt jeg husker, have en startspænding på over 400V (starter/glimtænder) og omkring 110 V spænding for at lyse, hvilket den får via reaktor/drossel spolen, som også strømbegrænser den.
Der sidder noget elektronisk transformerings spole noget inde i konverteren til en CCFL, så det er ikke noget du sådan lige bare kan få til at lyse uden sådan en.
Udgangsspændingen ligger typisk på mellem 350-1000 V.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "The Hans" (12.06.2004, 16:43)

15

lørdag, 12. juni 2004, 16:44

Citeret

Oprindeligt indlæg af The Hans
Nu er det jo koldkatode du snakker om.
Et normalt lysstofrør skal, såvidt jeg husker, have en startspænding på over 400V (starter/glimtænder) og omkring 110 V spænding for at lyse, hvilket den får via reaktor/drossel spolen, som også strømbegrænser den.
Der sidder noget elektronisk transformerings spole noget inde i konverteren til en CCFL, så det er ikke noget du sådan lige bare kan få til at lyse uden sådan en.
Udgangsspændingen ligger typisk på mellem 350-1000 V.

Jepper .... Kold-fætter. :))

Det var ikke fordi jeg regnede med at kunne få den til at lyse på 12v eller ligende. Var bare nysgerrig hvad "dåsen" rent faktisk gjorde når det kommer til volten. :))

16

lørdag, 12. juni 2004, 16:50

Citeret

Det var ikke fordi jeg regnede med at kunne få den til at lyse på 12v eller ligende. Var bare nysgerrig hvad "dåsen" rent faktisk gjorde når det kommer til volten. :))

Ok, men lad være med at begynde at måle på den. Det tror jeg nemlig ikke dit multimeter vil bryde sig om. ;)

Svar da lige på den PM jeg sendte til dig, eller jeg sender 100 mere... :))

17

lørdag, 12. juni 2004, 16:54

Citeret

Ok, men lad være med at begynde at måle på den. Det tror jeg nemlig ikke dit multimeter vil bryde sig om. ;)

HeHe ... Nej, mit multimeter kan kun klare 500v, men hvis det nu gik i stykker, så ville jeg jo have en undskyld for at få et Fluke Multimeter nede fra arbejdet. :T .... :))

Will do ... Tjekker lige den PM-boks så... :))

18

lørdag, 12. juni 2004, 17:03

Citeret

HeHe ... Nej, mit multimeter kan kun klare 500v, men hvis det nu gik i stykker, så ville jeg jo have en undskyld for at få et Fluke Multimeter nede fra arbejdet. :T .... :))

Will do ... Tjekker lige den PM-boks så... :))

Takker. :D

Fluke er guf, men dyrt. ;)

Jeg faldt lige over en koldkatode fan.
Den er faktisk ret fed. ;)
http://www.atruereview.com/ccflfan/index.php

19

lørdag, 12. juni 2004, 17:06

Citeret

Fluke er guf, men dyrt. ;)

Jeg faldt lige over en koldkatode fan.
Den er faktisk ret fed. ;)
http://www.atruereview.com/ccflfan/index.php

Jeps, Det er Fluke nemlig. Men kunne jo være arbejdet kunne undværre en de ville donere til mig. :))

Ja, er ikke meget for katode-lys. Det er for lyst. Derfor jeg lavede denne tråd for ville være sikker på at katode-UV´erne ikke "lyste" så meget som koldkatode ellers gør. Det har jeg mine LazerLED´s og blæsere til som giver et farve-rigtigt lys som jeg kan li. :))

20

lørdag, 12. juni 2004, 17:56

Citeret

Citeret

Kom til at tage om selve røret i en kold kathode. Jeg kan nævne jeg fik et et chok. Det lød som hvis man hældte vand på en varm kogeplade, og så lugtede der :))
Tvivler på at sådan et rør kan blive over 100C varmt. Så der må være tæmelig meget spænning i sådan et rør :boxed:
Ser også sjovt ud hvis du sætter stikket til røret i en tændt konverter :)) (mindre lyn-ild og lyd) :evil:

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
Dell 2007FP || Vandkølet
DD || HW Labs || Laing

21

lørdag, 12. juni 2004, 20:33

det er hvad de kør på

Revoltec 12v DC -> 600v AC

Sharkoon 12v DC -> 400v AC

Sunbeam 12v DC -> 500v AC

de forskelige typer der er af konverter

22

lørdag, 12. juni 2004, 20:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af chippen
det er hvad de kør på

Revoltec 12v DC -> 600v AC

Sharkoon 12v DC -> 400v AC

Sunbeam 12v DC -> 500v AC

de forskelige typer der er af konverter

Takker. Det er så 500v da det er Sunbeam´s rør jeg har i tankerne.

23

lørdag, 12. juni 2004, 22:19

det skal lige siges der er gamle og nye modeller i sunbeam den nye model er hvad jeg har skrevet op der den gamle var svager typisk var der streger på rørne den gang

det er der ikke længer også ny type hus på konvertren

Raidmax Horus MX Kabinet

Producenten Raidmax har været på banen siden 1988, hvilket giver dem over 25 års erfaring inden for branchen.
Læs Mere

QNAP TS-453mini 8 GB

QNAP er endnu engang vendt tilbage til Tweak.dk redaktionen, og denne gang med en noget kun anderledes 4-bays
Læs Mere

Rocket League PS4

Fodbold med biler i en arena! Holder det? Svaret er et overbevisende JA! Forestil dig at du putter Mario Kart,
Læs Mere

Gigabyte Z97P-D3

Vi skal i dag have kigget på et budgetvenligt Z97 bundkort fra Gigabyte, som byder på nogle fine midrange komp
Læs Mere

SafeHome Wireless Surveillance Fixed HD kamera

Vi hopper for en kort stund tilbage i bunken af forbrugerelektronik, når vi i dag skal kigge på noget, der kan
Læs Mere

AeroCool GT-RS

Vi skal i denne test stifte bekendtskab med et kube kabinet fra producenten AeroCool - nærmere betegnet deres
Læs Mere

Antec ISK110 VESA micro kabinet

Er du også en af dem, der godt kan lide at bygge små computere og være med på den nyeste trend? Så kan dagens
Læs Mere

ASUSTOR AS-5004T

Endnu en ASUSTOR NAS server har fundet vej til Tweak.dk redaktionen, og vi skal i denne omgang have et kig på
Læs Mere

Shots fired! AMD-forsker sabler NVIDIA GameWorks

Som I sikkert ved, så foregår der en evig krig mellem de to ærkefjender AMD og NVIDIA, og nu er der presset me
Læs Mere

Scammere på spil efter Windows 10 lancering

Enhver begivenhed, der skaber hype og medieomtale, er for scammere og snydepelse, som en flamme er for møl. De
Læs Mere

Sådan ser en photoshoppet Chris Pratt ud

Skuespilleren Chris Pratt, der som bekendt spiller en af hovedrollerne i eksempelvis den nye film 'Jurassic Wo
Læs Mere

Så flot kunne Jak and Daxter 4 være blevet

Naughty Dog, der står bag spillene om Jak og Daxter, havde store planer om netop et nyt spil i serien, men dis
Læs Mere

Ingen mods til Fallout 4 før 2016

Til november udkommer Bethesdas nye spil Fallout 4, men sidder du allerede nu og glæder dig til at se, hvad de
Læs Mere

Måske problematisk at fortryde Windows 10

Hvis du er hoppet over på Windows 10-vognen, har du måske lagt mærke til, at der i 'Indstillinger' er en knap,
Læs Mere

Det kommer Skylake til at koste

Intels nye Skylake-processorer er som bekendt på vej, og tænker du på, hvad de nye processorer kommer til at k
Læs Mere

Nu kan du fravælge updates i Windows 10

Som vi skrev den anden dag, så var en del af Windows 10 Technical Preview, at man kunne få en opdatering, der
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.