Overvågningskamera opsætning

  • Hej


    Jeg har for tid tilbage købt mig et overvågningssystem til mit hus, som består af en harddisk optager med netværkstilslutning samt 4 kamera.


    Systemet har fungeret optimalt, men jeg har aldrig rigtig fået opsat netværksdelen, som jeg ønsker hjælp til.


    Mit system ser således ud:


    Internetudbyder: Telenor
    Router fra internetudbyder: Zyxel P-2602R-D1A


    Lokal router: Airport Extreame (den nye model)


    Hardisk optager: Sa-300 - Skjern Alarmer (her kan man også finde en dansk vejledning).


    Computer: Macbook pro (nyeste model)


    Jeg har også en Iphone 4G, hvor jeg har hentet 3 programmer til at tilgå mine kamera, men dog uden held: IcamViewer, CamViewer og DS cam.


    Under netværksopsætning på min harddisk optager har jeg pt. sat følgende opsætning:


    - Type: DHCP
    - Media Port: 09000
    - Web port: 8080
    - Ip adresse: x.x.x.x


    Min airport har følgende opsætning:


    Deling af forbindelse: Brofunktion
    Ved ikke om der er andre oplysninger I skal bruge for at kunne hjælpe mig.


    I min router fra Telenor har jeg under: Network -> Nat -> portforwarding: indsat ipadresse på min harddiskoptager samt de 2 porte som står nævnt ovenfor: 9000 og 8080.


    Herefter kommer så mine spørgsmål:


    Er ovenstående opsat korrekt ?
    Hvis nej, hvad skal jeg ændre/gøre


    Hvordan kommer jeg til at se overvågningen via internettet ? (jeg har prøvet at indtaste ipadressen i firefox efterfulgt af :8080, som det står nævnt i manualen. Når jeg gør det, kommer der en overskrift i browseren frem der hedder: "web application manager" og det ber' om at få hentet et plug-in. Når jeg acceptere dette siger den blot at plug-in ikke kunne findes.


    Findes der evt. et program (ligesom på Iphonen) som jeg skal hente for at kunne se ?


    Samtidig kunne jeg naturligvis også godt tænke mig at kunne se overvågningen på min mobil (Iphone).


    Enhver hjælp modtages med kyshånd, for jeg er virkelig ikke en ørn til det med netværksomopsætning.


    På forhånd mange tak.

  • Umidelbart ser det rigtigt ud, men hvorfra er det du prøver at få adgang via nettet (er det fra en computer fra din LAN side?). Mange routere kan ikke finde ud af at styre loop-back, så du kan ikke tilgå enheder på lokalnettet fra lokalnettet via deres offentlige ip (eller ip forwaredet fra WAN siden på routeren).


    Som det første du skal tjecke, kan du få adgang til din overvågning på dit LAN ved at gå ind på http://maskinens-lokale-ip eller http:/maskinens-lokale-ip:8080 ? Hvis ikke dette først virker, så får du ikke adgang udefra.


    /ask

  • Det er egentlig primært på mit eget lokale net, jeg gerne vil ha' adgang til den (jeg også meget gerne eksternt eksempelvis via min mobil, hvis det er muligt).


    Når jeg taster http://"boksens ip":8080 sker der følgende (beskrevet i min første tråd):


    Hvordan kommer jeg til at se overvågningen via internettet ? (jeg har prøvet at indtaste ipadressen i firefox efterfulgt af :8080, som det står nævnt i manualen. Når jeg gør det, kommer der en overskrift i browseren frem der hedder: "web application manager" og det ber' om at få hentet et plug-in. Når jeg acceptere dette siger den blot at plug-in ikke kunne findes.