TEST: ZOWIE GEAR EC1 Gaming mus

Hardware udlånt af: ZOWIE GEAR.
Skrevet af Jan Blaszkevizc den 20. Oct 2010. Testen er vist 14115 gange.
Flere tests i kategorien Computermus

Testen

Vi er nu kommet til selve test delen. Som vi plejer vil vi kaste EC1 igennem vores tre tests som er følgende: normalt brug, spil og billedredigering. Til testen vil blive brugt en CMStorm HS-M mussemåtte, som har en hård plastik overflade som er utrolig glat. Vi vil neden for ligge ud med hvordan EC1 klarer sig til ganske normalt brug.

Normalt brug: Ved normalt brug mener vi daglig dags opgaver som at surfe på nettet og den slags. Her var der intet at klage over ved EC1. Det første vi lå mærke til var den gode komfort EC1 har. Selv med store hænder som undertegnede har, var det rigtig behageligt at holde på EC1 også i længere perioder af gangen. Klik lydene var også på et acceptabelt niveau, uden at være helt lydløse vel og mærke. Lige ledes var scrollhjulet også rigtig godt bygget og godt at rulle på, dog lavede hjulet nogle "høje" klik lyde når man rullede på det. Men alt i alt gjorde EC1 det rigtig godt til normalt brug og websurfing, uden noget videre at klage over.

Spil: Spildelen er hvor EC1 virkelig burde sparke fra sig og vise resultater, da det jo netop er gaming den er designet til fra HeadoN´s side. For at finde ud af hvordan EC1 klarede sig i spil smed vi to spiltitler på computeren og gik i gang. Det første spil EC1 skulle prøve kræfter med var det efterhånden lidt gamle Call of Duty Modern Warfare 2, som er et FPS (first person shooter) spil hvor præcision og acceleration er en vigtig faktor for at overleve. Man kunne tydeligt mærke at det var her de mange arbejdstimer havde ligget. EC1 var ganske enkelt formidabel at spille med. Der blev brugt forskellige sensitiviteter hvor alle faktisk var rigtig gode, men vores yndlings indstilling blev nu den lilla hvor musen kører ved 1000 DPI, hvilket var lige tilpas i følge os. Præcisionen var kort sagt fantastisk at spille med. Musen reagerede med det samme, og stoppede lige ledes med det samme hvilket gav en utrolig god kontrol. Med så positive indtryk fra det første spil sprang vi straks videre til det næste.

Det næste spil vi havde valgt var det nye Mafia II, hvor det ganske vidst ikke kræver den helt store præcision eller andet vildt fra musens side. Men vi ville nu alligevel prøve at se hvordan EC1 taklede dette spil. Styringen i spillet minder meget om det vi kender fra GTA 4. Igen gjorde EC1 det virkelig godt, ingen slinger i valsen på noget tidspunkt hvilket heller ikke var forventet til sådan et spil. Med disse to spil kan vi her med konkludere at EC1 er en rigtig god gamer mus lige meget hvilket spil du måtte have lyst til.

Billedredigering: Sidst men ikke mindst skulle vi også prøve at redigere lidt billeder med EC1. Selv om det er langt fra hvad EC1 er designet til, tænkte vi at vi ville give det et forsøg - man kunne jo blive overrasket? Dette var også hvad vi blev! EC1 var faktisk ganske fornuftig at redigere billeder med, på lav sensitivitet vel og mærke. Men det er jo altid at foretrække til sådanne ting. EC1 var ganske præcis og ramte der hvor den skulle ramme når man trykkede. Dette kom lidt bag på os, efter som gamer mus ikke altid er de bedste at redigere billeder med. Men EC1 formåede altså at gøre et ganske godt indtryk på os - Thumps up!

Det har været en sand fornøjelse at have EC1 på besøg her hos Tweak.dk. Vi blev i test perioden overraskede gang på gang over EC1´s performance for ikke at snakke om komfort og de små fine detaljer der bare hæver hele fornøjelsen yderligere.

Hvis vi ligger ud med komforten på EC1 er der næsten intet negativt at sige om den. Selv for folk med store hænder som undertegnede var EC1 god at holde på, også i længere perioder uden problemer. Knapperne og ikke mindst scrollhjulet på EC1 er også gennemtænkte især hjulet er godt. Det har en rigtig god størrelse og er lækkert at rulle på. Frem/tilbage knapperne har også en genial placering og størrelse. Men der er jo som altid noget der kunne være bedre. Vi syntes ikke særlig godt om det højglans design EC1 har på siderne. Godt ser det ud, men det er bestemt ikke godt hvis man har let til svedige fingre, hvor musen meget let bliver glat på grund af højglans designet. Men godt ser det ud, ingen tvivl om det.

Men nu skal det hele jo ikke gå op i komfort, for det er jo også hvordan EC1 performer der kommer an på noget. Lige som ved komforten var der næsten ikke en finger at sidde på EC1´s præstationer. Både ved normalt brug og sågar til billedredigering formåede EC1 at imponere os. Dels fordi den er så utrolig præcis, men også knapperne er rigtig gode og derfor dejlige at arbejde med.

Nu var det jo spildelen der var mest fokus på, efter som dette jo er hvad EC1 nu en gang er designet til. Som nævnt tidligere i test delen: " Med disse to spil kan vi her med konkludere at EC1 er en rigtig god gamer mus lige meget hvilket spil du måtte have lyst til", og dette er i den grad sandt. EC1 overraskede os virkelig, især i COD (Call of Duty) var det ganske enkelt helt fantastisk at spille med EC1. Både accelerationen, præcisionen og hastigheden var der - intet manglede.

Med alle de positive ord oven for, og et par enkelte "fejl" vil vi hermed så småt lukke af på denne test. Skulle du side der ude og tænke "hvad koster sådan en ZOWIE EC1 så mon?"  - så har vi svaret lige her. EC1 kan i skrivende stund erhverves for 399 kroner plus fragt hos Customdata.dk, hvilket må siges at være en særdeles fornuftig pris når man tænker på hvordan ydelsen er i EC1.

Positivt

• Rigtig god komfort
  • Utrolig præcis