Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific test

Hardware udlånt af: Ubisoft. Se flere tests i kategorien Spil.

Skrevet af Henrik den 11. Jun 2007. Testen er vist 22139 gange.

Ligesom den foregående spiltest, ser vi os atter hensat til at bekæmpe Det Tredje Rige og dets allierede i Stillehavet under Anden Verdenskrig. Denne gang foregår kampen fra det klaustrofobiske indre af en amerikansk ubåd, hvor hele Stillehavet vil være dine jagtmarker. Spillet hedder ”Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific”, og det er den fjerde udgivelse i Silent Hunter serien af ubåds simulatorer. Spillet er venligst udlånt af Ubisoft Nordic, og spiltesten er udført med patch 1.1. Der findes i skrivende stund allerede en patch 1.2, hvilket altså er den nyeste til spillet.

I ”Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific” påtager du dig rollen som kaptajn på en amerikansk ubåd, under Anden Verdenskrig. Det er din opgave at gøre Stillehavet til et lidt mere sikkert sted for dine allierede, samtidig med at du generer fjendens luft- og skibstrafik mest muligt. Inden spillet går i gang, så er det dog en god idé lige at slå et smut ind forbi Submarine School. Her lærer du det mest grundlæggende i ubåds navigation og krigsførelse. Denne del af spillet er ikke obligatorisk, men den vil hjælpe dig godt på vej, når du for alvor går i gang med spillets utallige missioner.

Selve spillet er delt op i 10 forskellige missioner, der strækker sig fra 1942 og til krigens slutning i 1945. Missionerne kan være af forskellig karakter, alt lige fra rekognoscering til direkte kamphandlinger imod fjendens konvojer og krigsskibe. Spillet igennem vil du også få mulighed for at påtage dig op til flere historiske missioner, og på ny udkæmpe de indædte kampe der stod på i Stillehavet for over 60 år siden. Mens du sejler Stillehavet tyndt vil du støde på mange forskellige typer fjender, både i form af langtrækkende patrulje fly, men også lokale fiskerbåde, fjendtlige konvojer og ikke mindst krigsskibe af enhver art.

Her gælder det så at holde missionen for øje og ikke bare angribe det første og bedste mål du opdager, for et forkert koordineret angreb kan koste dig dyrt i form af skader på din ubåd eller tabt anseelse hos andre ubådskaptajner og højerestående officerer. Samtidig med at du sejler Stillehavet tyndt, så kommer der også jævnligt rapporter og nødopkald fra de allierede styrker, og igen skal du som kaptajn overveje om du skal fortsætte missionen, eller afbryde og i stedet hjælpe nødstedte kammerater der skriger på hjælp.