Gigabyte GeForce GTX 460 overclocked med Windforce køleren test

Hardware udlånt af: Gigabyte. Se flere tests i kategorien Grafikkort.

Skrevet af Nicolas Lykke Iversen den 15. Nov 2010. Testen er vist 18631 gange.

Del med dine venner

     


Specifikationer

 

DirectX 11-grafikkort
Mærke NVIDIA
NVIDIA
AMD AMD AMD
Model GeForce GTX 460
Gigabyte GTX 460 OC
Radeon HD 5870 Radeon HD 6850 Radeon HD 6870
Pris  1400 kr.
1450 kr.
2400 kr. 1450 kr. 1750 kr.
Kodenavn  GF104
GF104
Cypress Barts Barts
Arkitektur  40 nm
 40 nm
40 nm 40 nm 40nm
ROP's  32  32 32 32 32
Transistorer 1950M 1950M
2154M 1700M 1700M
Shaders
336
336
1600 960 1120
GPU (MHz)
675
715
850 775 900
RAM (Type) GDDR5 GDDR5 GDDR5 GDDR5 GDDR5
RAM (MB)
1024 1024
1024 1024 1024
RAM (MHz)
900

900

1200 1000
1050
Bus (bit)
256
256
256 256 256
Båndbredde
 115 GB/s 115 GB/s 154 GB/s 128 GB/s 134 GB/s

 

Gigabyte har overclocket GPU’en fra 675 MHz til 715 MHz - Shader hastigheden er overclocket tilsvarende fra 1350 MHz til 1430 MHz. Selvom GDDR5-hukommelsen har rigeligt med overclockingspotentiale forbliver den uberørt.


Fabriksoverclocket er meget på den sikre side, specielt taget i betragtning af, at Gigabyte har udstyret kortet med en Windforce køleenhed og Ultra Durable VGA komponenter.


GeForce GTX 460 produceres officielt i to versioner med henholdsvis 768 MB og 1 GB GDDR5-hukommelse. For at skelne versionerne fra hinanden ydelsesmæssigt har NVIDIA deaktiveret en 64 bit hukommelsescontroller og 8 raster processorer (ROPs).  Antallet af shader processorer og diverse clocks forbliver uændret - Det resulterer i 768 MB versionens 24 ROPs og 192 bit hukommelsesinterface.


GV-N460OC-1GI har 1 GB dedikeret GDDR5-hukommelse og yder omtrent som et Radeon HD 5850.

  • Powered by NVIDIA GeForce GTX 460 GPU
  • Integrated with 1024 MB / 256-bit GDDR5 video memory
  • GIGABYTE WINDFORCE™ cooling design
  • GIGABYTE Ultra Durable VGA High Quality Components
  • Supports Microsoft DirectX 11 and OpenGL 4.0
  • NVIDIA SLI Ready
  • NVIDIA Pure Video HD technology & 3D Vision Surround Ready
  • Supports NVIDIA PhysX / CUDA technology
  • Features Dual Link DVI-I x2/ mini-HDMI 1.3a connector
  • 5 % better performance than standard HD 5850
  • 15 % better performance than standard HD 5830
  • 4x the DX11 tessellation performance of HD 5830

 

 

GPU Temperature 5 % ~ 10 % down

  • Ultra Durable VGA board provides dramatic cooling effect on lowering both GPU and memory temperature by doubling the copper inner layer of PCB. GIGABYTE Ultra Durable VGA can lower GPU temperature by 5 % to 10 %.

Overclocking Capability 10 % ~ 30 % Up

  • Ultra Durable VGA board reduces voltage ripples in normal and transient state, thus effectively lowers noises and ensures higher overclocking capability. GIGABYTE Ultra Durable VGA graphic accelerators improve overclocking capability by 10 % to 30 %.

Power Switching Loss 10 % ~ 30 % Down

  • Ultra Durable VGA board allows more bandwidth for electron passage and reduces circuit impedance. The less circuit impedance, the more stable flow of current and can effectively improve power efficiency. GIGABYTE Ultra Durable VGA can lower power switching loss by 10 % to 30 %.

 

 

NVIDIA GF104
GF104 består af to Graphics Processing Clusters (GPCs), der hver besidder fire Streaming Multiprocessors (SMs). I stedet for GF100’s 32 shader processorer/CUDA kerner per SM, har GF104 48 shader processorer per SM.


Diagrammet forneden viser GF104’ fulde potentiale. Med den viden, at der for hver SM er 48 shader processorer, 8 tekstur enheder og en PolyMorph motor, kan GF104 udnytte op til 384 shader processorer, 64 tekstur enheder og 8 PolyMorph motorer.


Fire 64 bit controllere danner hukommelsesinterfacet på 256 bit - Interfacet linker GPU’en sammen med hukommelsen, og er en vigtig faktor for båndbredden.


NVIDIA benytter 40 nm teknologien til GF104 – Arealet på 334mm2 er pakket med 1950 millioner transistorer. 32 raster processorer (ROPs), uafhængig af GPU’ens GPCs, håndterer pixels.


GeForce GTX 460 1 GB versionen har ikke hele GF104’erens potentiale til disposition, i det NVIDIA har deaktiveret en SM. Det medfører en reducering af shader processorer svarende til 48 stk. – Ligeledes er 8 tekstur enheder og en PolyMorph motor sat udenfor indflydelse.  

 


<< Forrige side Næste side >>



0 Kommentarer
Skriv kommentar til testen Kommentarer til testen fra Facebook
Nyeste Videoer og Trailers

Seneste nyheder
1

NVIDIA sabler prisen på deres GeForce GTX TITAN-Z grafikkort

NVIDIAs absolutte top model in
Læs Mere
0

Nintendo annoncerer Mario Kart 8 DLC Track Packs

Nintendo har annonceret, at de
Læs Mere
1

AMD FX-8370 overclocked til 8722MHz

Den finske overclocker The Sti
Læs Mere
0

Vind et bundkort hvis vi runder 2000 på Facebook

En spændende dag på Tweak.dk o
Læs Mere

0

Nyt klip fra The Equalizer ude

Et nyt klip fra The Equalizer
Læs Mere
0

HTC Nexus Tablet bliver med 64 bit Tegra K1 chip

Når den kommende HTC Nexus tab
Læs Mere
0

Nyt LG G Watch R smartwatch med rund P-OLED skærm

LG har i dag officielt lancere
Læs Mere
0

Artikel: Filmpremierer uge 35

Så blev det igen premieredag,
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.