Creative Live! Cam Connect HD test

Hardware udlånt af: Creative.
Skrevet den 25. May 2012. Testen er vist 6556 gange.

Indledning

Creative er en stort kendt firma der primært fokusere på lyd og video produkter, hvor af en god del af produkterne er til computere. Creative er nok mest kendt for deres virkelig højkvalitets headsets og bærbare musik afspillere, om de lever op til den standard får vi af se her i testen af deres nye produkt Creative Live! Cam Connect HD. Creatives Live! Cam Connect HD er en nyere og billigere version af deres tidligere Creative Live! Cam InPerson HD som blev rost utrolig meget, især for deres H.264 hardware enkodning. Live! Cam Connect HD webcamet har også samme H.264 teknologi, men derudover har den fået bedre autofokus og det nok allerbedste er at prisen er halveret til ca. 600 kr. i stedet for de 1200 kr. som InPerson webcamet kostede.

Indpakning

På forsiden står der et par af de man features, som at webcamet har 8 mega pixels og kan køre HD 720p, at den har Liquid Crystal Auto Fokus, at den indbyggede mikrofon har Noise cancellation og at webcamet som sagt benytter sig af H.264 hardware enkodning. Derudover har webcamet også et par certifikater så man ikke er i tvivl om at webcamet kan bruges til programmer som Skype, Facebook eller Youtube. Udover disse features og certifikater får man også lov til at se det fysiske webcam.

På bagsiden står der beskrevet lidt ekstra om H.264 hardware enkodning, Liquid Crystal Auto Fokus og mikrofonens støjdæmpning på 8 forskellige sprog. Derudover står der i bunden af bagsiden hvilke minimums krav Creative Live! Cam Connect HD har behov for at kunne køre 720p H.264 hardware enkodning optimalt. Til sidst står der at webcamet benytter High speed USB og virker med både, Windows, Linux og Mac.

I bunden af indpakningen er der en lille illustration af kassens indhold, computerens minimums krav for at webcamet kan bruges, derudover står der også webcamets serienummer.

På højre siden af kassen står der en række features som man kan bruge med det medfølgende software. Man kan gøre så outputtet som webcamet sender i stedet viser dele eller hele af computerens ”skrivebord”, derudover er det også klar til windows 7 touch systemer, man kan tilføje visuelle og lyd effekter, man kan kombinere og redigere filmklip, der er mulighed for forældre kontrol og til sidst medfølger der også et par demo programmer som gør det muligt at bruge sit webcam som overvågnings kamera.

På venstre side som har fået et lille slag under fragten der intet har ødelagt eller beskadiget udover emballagen, står der specifikationer på 8 forskellige sprog.