Intel varsler en helt ny æra for computerbrug med Ultrabook kampagn

Intel varsler en helt ny æra for computerbrug med Ultrabook kampagn

Intel Corporations største marketingkampagne i næsten ti år starter i denne uge med tv-reklamer, online-oplevelser og trykte annoncer, som Intel kalder ”filmisk og storslået”. Den mangesidede globale kampagne, der går under navnet ”A New Era of Computing” skal markedsføre Ultrabook-oplevelsen på spændende og innovative måder overfor brugeren. Med en værdi af hundredevis af millioner dollars er denne marketingkampagne den største i firmaets historie, siden lanceringen af Intel Centrino i 2003.

 

”A New Era of Computing’ vil ikke ligne noget andet, du har set fra Intel i lang tid,” udtaler Kevin Sellers, Vice President, Sales and Marketing Group og Director, Advertising and Marketing. ”Det er ikke en kampagne, hvor vi taler om mikroprocessorer eller om Intel som virksomhed. I stedet sætter vi et filmisk og storslået præg på, hvordan Intel-inspirerede Ultrabook-systemer varsler en ny æra for computerbrug og får alt andet til at ligne oldtidshistorie.


Sellers hentydede til de første tv-spots, der finder sted i Det Vilde Vesten, det gamle Kina og middelalderen, og som på en humoristisk måde fremstiller pc’er som gammeldags og Ultrabooks som værende – ligesom kampagnen antyder – ’en ny æra for computerbrug’. Tv-reklamerne er instrueret af Daniel Kleinman, en britisk tv-reklame- og musikvideoinstruktør, som også står bag titelsekvenser i flere James Bond-film.

 

”Desperado” debuterer på amerikansk tv den 6. april, efter den har fået sin debut via et betalt fremstød på Twitter to dage tidligere via twitter.com/intel – det er først gang, det sker i USA, ifølge den amerikanske sociale medie-tjeneste. ”Desperado” er en fortolkning af den klassiske spagettiwestern og finder sted i en saloon, hvor revolvermænd fra slutningen af det 19. århundrede – frustrerede over deres klodsede notebooks – føler sig truede af den Ultrabook-bærende, nye mand i byen, der repræsenterer det 21. århundrede. Tv-spottet understreger Ultrabook’ens reaktionsevne og hurtighed.


Hver reklame afsluttes med et metaforisk twist, når de originale, gamle rammer forvandles til moderne omgivelser. En stemme vil afslutte med at sige: ”Suddenly, everything seems old-fashioned. Ultrabook. Inspired by Intel”.

 

Tweak.dk hardware forum

 


Link: Intel

Skrevet af Martin den 10. Apr 2012. Nyheden er læst 724 gang(e).

Del med dine venner

     

0 kommentarer




Skriv kommentar til nyheden Kommentarer til nyheden fra Facebook
Nyeste Videoer og Trailers

Seneste nyheder
0

Seasonic gør klar til at lancerer en Snow Silent 1050W PSU

Der er ingen tvivl om kvalitet
Læs Mere
0

Flere informationer lækket om kommende AMD Carrizo og Carrizo-L

Ser du frem til AMDs kommende
Læs Mere
0

Bioware er på vej med det første patch til Dragon Age: Inquisition

Bioware arbejder allerede på d
Læs Mere
1

Playstation 4 salget runder 14 millioner

Sony fortæller at deres Playst
Læs Mere

0

Apple iOS 8.1.1 viser flere forbedringer

Med lanceringen af iOS 8 kom A
Læs Mere
0

Android Lollipop kom ikke til HTC One M7 og M7 Google Pley Edition

Mo Versi, chef for Product Man
Læs Mere
0

Acer er klar med ny 27 tommer G-Sync gamer skærm

Acer har lanceret en ny 27 tom
Læs Mere
0

Microsoft med stor opdatering til Windows 8.1

Den næste milepæl for Microsof
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.