Intel varsler en helt ny æra for computerbrug med Ultrabook kampagn

Intel varsler en helt ny æra for computerbrug med Ultrabook kampagn

Intel Corporations største marketingkampagne i næsten ti år starter i denne uge med tv-reklamer, online-oplevelser og trykte annoncer, som Intel kalder ”filmisk og storslået”. Den mangesidede globale kampagne, der går under navnet ”A New Era of Computing” skal markedsføre Ultrabook-oplevelsen på spændende og innovative måder overfor brugeren. Med en værdi af hundredevis af millioner dollars er denne marketingkampagne den største i firmaets historie, siden lanceringen af Intel Centrino i 2003.

 

”A New Era of Computing’ vil ikke ligne noget andet, du har set fra Intel i lang tid,” udtaler Kevin Sellers, Vice President, Sales and Marketing Group og Director, Advertising and Marketing. ”Det er ikke en kampagne, hvor vi taler om mikroprocessorer eller om Intel som virksomhed. I stedet sætter vi et filmisk og storslået præg på, hvordan Intel-inspirerede Ultrabook-systemer varsler en ny æra for computerbrug og får alt andet til at ligne oldtidshistorie.


Sellers hentydede til de første tv-spots, der finder sted i Det Vilde Vesten, det gamle Kina og middelalderen, og som på en humoristisk måde fremstiller pc’er som gammeldags og Ultrabooks som værende – ligesom kampagnen antyder – ’en ny æra for computerbrug’. Tv-reklamerne er instrueret af Daniel Kleinman, en britisk tv-reklame- og musikvideoinstruktør, som også står bag titelsekvenser i flere James Bond-film.

 

”Desperado” debuterer på amerikansk tv den 6. april, efter den har fået sin debut via et betalt fremstød på Twitter to dage tidligere via twitter.com/intel – det er først gang, det sker i USA, ifølge den amerikanske sociale medie-tjeneste. ”Desperado” er en fortolkning af den klassiske spagettiwestern og finder sted i en saloon, hvor revolvermænd fra slutningen af det 19. århundrede – frustrerede over deres klodsede notebooks – føler sig truede af den Ultrabook-bærende, nye mand i byen, der repræsenterer det 21. århundrede. Tv-spottet understreger Ultrabook’ens reaktionsevne og hurtighed.


Hver reklame afsluttes med et metaforisk twist, når de originale, gamle rammer forvandles til moderne omgivelser. En stemme vil afslutte med at sige: ”Suddenly, everything seems old-fashioned. Ultrabook. Inspired by Intel”.

 

Tweak.dk hardware forum

 


Link: Intel

Skrevet af Martin den 10. Apr 2012.

Nyheden er læst 681 gang(e).
0 kommentarer
Skriv kommentar til nyheden Kommentarer til nyheden fra Facebook
Seneste nyheder
0

Første trailer til Fifty Shades of Grey

Den første trailer til Fifty S
Læs Mere
0

WD skruer op for kapaciteten med ny 6TB harddisk

Western Digital udvider deres
Læs Mere
13

Vind gavekort til 2 biografbilletter og 2 gufbilletter

Vågn nu op og deltag i konkurr
Læs Mere
0

Første trailer og poster til Nightcrawler

Der er kommet første trailer o
Læs Mere

0

Ny ASUS ROG Swift PG278Q gamer skærm

ASUS er kommet med deres nye R
Læs Mere
1

NVIDIA GeForce GTX 880 i forbindelse med Gamescon?

Ifølge rygterne så planlægger
Læs Mere
0

Vinderne af den store Dota 2 præmie pulje er fundet

Så lykkedes det at få afgjort
Læs Mere
0

Kingston er klar med SSDNow V310 Solid State Drive

Kingston er kommet med den nye
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.