Intel varsler en helt ny æra for computerbrug med Ultrabook kampagn

Intel varsler en helt ny æra for computerbrug med Ultrabook kampagn

Intel Corporations største marketingkampagne i næsten ti år starter i denne uge med tv-reklamer, online-oplevelser og trykte annoncer, som Intel kalder ”filmisk og storslået”. Den mangesidede globale kampagne, der går under navnet ”A New Era of Computing” skal markedsføre Ultrabook-oplevelsen på spændende og innovative måder overfor brugeren. Med en værdi af hundredevis af millioner dollars er denne marketingkampagne den største i firmaets historie, siden lanceringen af Intel Centrino i 2003.

 

”A New Era of Computing’ vil ikke ligne noget andet, du har set fra Intel i lang tid,” udtaler Kevin Sellers, Vice President, Sales and Marketing Group og Director, Advertising and Marketing. ”Det er ikke en kampagne, hvor vi taler om mikroprocessorer eller om Intel som virksomhed. I stedet sætter vi et filmisk og storslået præg på, hvordan Intel-inspirerede Ultrabook-systemer varsler en ny æra for computerbrug og får alt andet til at ligne oldtidshistorie.


Sellers hentydede til de første tv-spots, der finder sted i Det Vilde Vesten, det gamle Kina og middelalderen, og som på en humoristisk måde fremstiller pc’er som gammeldags og Ultrabooks som værende – ligesom kampagnen antyder – ’en ny æra for computerbrug’. Tv-reklamerne er instrueret af Daniel Kleinman, en britisk tv-reklame- og musikvideoinstruktør, som også står bag titelsekvenser i flere James Bond-film.

 

”Desperado” debuterer på amerikansk tv den 6. april, efter den har fået sin debut via et betalt fremstød på Twitter to dage tidligere via twitter.com/intel – det er først gang, det sker i USA, ifølge den amerikanske sociale medie-tjeneste. ”Desperado” er en fortolkning af den klassiske spagettiwestern og finder sted i en saloon, hvor revolvermænd fra slutningen af det 19. århundrede – frustrerede over deres klodsede notebooks – føler sig truede af den Ultrabook-bærende, nye mand i byen, der repræsenterer det 21. århundrede. Tv-spottet understreger Ultrabook’ens reaktionsevne og hurtighed.


Hver reklame afsluttes med et metaforisk twist, når de originale, gamle rammer forvandles til moderne omgivelser. En stemme vil afslutte med at sige: ”Suddenly, everything seems old-fashioned. Ultrabook. Inspired by Intel”.

 

Tweak.dk hardware forum

 


Link: Intel

Skrevet den 10. Apr 2012. Nyheden er læst 765 gang(e).

Del med dine venner

     

0 kommentarer
Skriv kommentar til nyheden Kommentarer til nyheden fra Facebook

 

Nyeste Videoer og Trailers

Seneste nyheder
1

Nye lækre gaming AIO computere fra MSI

Lad os sige, at du er bidt af
Læs Mere
0

Seagate vil puste liv i gammel harddisk

De af os, der har været med på
Læs Mere
0

Asetek bygger vandkøling til Titan X

Hvis du påtænker at investere
Læs Mere
0

Tweak.dk Unboxing: Philips Avance ProBlend 6 HR2096 blender

I pakken, som vi fik tilsendt
Læs Mere

0

Tweak.dk unboxer XFX R9 290X 4 GB og KFA2 GeForce GTX 970 EXOC 4 GB

Endnu to emner er blevet unbox
Læs Mere
0

Det skete på Tweak.dk i uge 13

Hvis du gik glip af ugens nyhe
Læs Mere
0

Ny maling fra Volvo kan redde liv

Nu bliver det snart mere sikke
Læs Mere
0

Store festivaler forbyder selfiesticks

Hvis du er en af dem, der elsk
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.