Intel varsler en helt ny æra for computerbrug med Ultrabook kampagn

Intel varsler en helt ny æra for computerbrug med Ultrabook kampagn

Intel Corporations største marketingkampagne i næsten ti år starter i denne uge med tv-reklamer, online-oplevelser og trykte annoncer, som Intel kalder ”filmisk og storslået”. Den mangesidede globale kampagne, der går under navnet ”A New Era of Computing” skal markedsføre Ultrabook-oplevelsen på spændende og innovative måder overfor brugeren. Med en værdi af hundredevis af millioner dollars er denne marketingkampagne den største i firmaets historie, siden lanceringen af Intel Centrino i 2003.

 

”A New Era of Computing’ vil ikke ligne noget andet, du har set fra Intel i lang tid,” udtaler Kevin Sellers, Vice President, Sales and Marketing Group og Director, Advertising and Marketing. ”Det er ikke en kampagne, hvor vi taler om mikroprocessorer eller om Intel som virksomhed. I stedet sætter vi et filmisk og storslået præg på, hvordan Intel-inspirerede Ultrabook-systemer varsler en ny æra for computerbrug og får alt andet til at ligne oldtidshistorie.


Sellers hentydede til de første tv-spots, der finder sted i Det Vilde Vesten, det gamle Kina og middelalderen, og som på en humoristisk måde fremstiller pc’er som gammeldags og Ultrabooks som værende – ligesom kampagnen antyder – ’en ny æra for computerbrug’. Tv-reklamerne er instrueret af Daniel Kleinman, en britisk tv-reklame- og musikvideoinstruktør, som også står bag titelsekvenser i flere James Bond-film.

 

”Desperado” debuterer på amerikansk tv den 6. april, efter den har fået sin debut via et betalt fremstød på Twitter to dage tidligere via twitter.com/intel – det er først gang, det sker i USA, ifølge den amerikanske sociale medie-tjeneste. ”Desperado” er en fortolkning af den klassiske spagettiwestern og finder sted i en saloon, hvor revolvermænd fra slutningen af det 19. århundrede – frustrerede over deres klodsede notebooks – føler sig truede af den Ultrabook-bærende, nye mand i byen, der repræsenterer det 21. århundrede. Tv-spottet understreger Ultrabook’ens reaktionsevne og hurtighed.


Hver reklame afsluttes med et metaforisk twist, når de originale, gamle rammer forvandles til moderne omgivelser. En stemme vil afslutte med at sige: ”Suddenly, everything seems old-fashioned. Ultrabook. Inspired by Intel”.

 

Tweak.dk hardware forum

 


Link: Intel

Skrevet den 10. Apr 2012. Nyheden er læst 769 gang(e).

Del med dine venner

     

0 kommentarer
Skriv kommentar til nyheden Kommentarer til nyheden fra Facebook

 

Nyeste Videoer og Trailers

Seneste nyheder

Tweak.dk unboxer Samsung Galaxy S6 Edge

Så blev det endelig vores tur til at få Samsungs seneste topmodel Galaxy S6 Edge forbi redaktionen. Vi glæder
Læs Mere

GIVEAWAY! Vind med Tweak.dk og Sandberg!

Kunne vi ikke godt trænge til en lille søndagsgiveaway? Det synes vi, og vi har derfor allieret os med Sandber
Læs Mere

Vinderen er fundet! Vind med Tweak.dk og Rapoo!

Blev det dig, der vandt vores giveaway? Klik ind og kig!
Læs Mere

Sådan kan du øge din produktivitet foran skærmen(e)

For mange af de, der sidder derude og tilbringer lang tid foran computeren, er effektivitet, produktivitet og
Læs Mere

Star Wars: Battlefront understøtter ny 3D-lydstandard

Mens vi er mange, der sidder spændt og venter på, at DICE udgiver det nye spil Star Wars: Battlefront, så er d
Læs Mere

VW producerer yderst energibesparende konceptbil

I en tid, hvor oliepriserne presser vores dieselforbrug i vejret, og en tur til og fra arbejde eller turen til
Læs Mere

Samsung bliver producent af verdens første forbruger M.2 NVMe SSD

Den nye NVMe standard har vi allerede hørt om, og vi ved også på nuværende tidspunkt, at Intel har annonceret
Læs Mere

Babygråd bliver måske snart en energikilde

Hvor forvirrende overskriften end måtte være, så kan det ikke desto mindre snart blive en realitet. En forsker
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.