Intel varsler en helt ny æra for computerbrug med Ultrabook kampagn

Intel varsler en helt ny æra for computerbrug med Ultrabook kampagn

Intel Corporations største marketingkampagne i næsten ti år starter i denne uge med tv-reklamer, online-oplevelser og trykte annoncer, som Intel kalder ”filmisk og storslået”. Den mangesidede globale kampagne, der går under navnet ”A New Era of Computing” skal markedsføre Ultrabook-oplevelsen på spændende og innovative måder overfor brugeren. Med en værdi af hundredevis af millioner dollars er denne marketingkampagne den største i firmaets historie, siden lanceringen af Intel Centrino i 2003.

 

”A New Era of Computing’ vil ikke ligne noget andet, du har set fra Intel i lang tid,” udtaler Kevin Sellers, Vice President, Sales and Marketing Group og Director, Advertising and Marketing. ”Det er ikke en kampagne, hvor vi taler om mikroprocessorer eller om Intel som virksomhed. I stedet sætter vi et filmisk og storslået præg på, hvordan Intel-inspirerede Ultrabook-systemer varsler en ny æra for computerbrug og får alt andet til at ligne oldtidshistorie.


Sellers hentydede til de første tv-spots, der finder sted i Det Vilde Vesten, det gamle Kina og middelalderen, og som på en humoristisk måde fremstiller pc’er som gammeldags og Ultrabooks som værende – ligesom kampagnen antyder – ’en ny æra for computerbrug’. Tv-reklamerne er instrueret af Daniel Kleinman, en britisk tv-reklame- og musikvideoinstruktør, som også står bag titelsekvenser i flere James Bond-film.

 

”Desperado” debuterer på amerikansk tv den 6. april, efter den har fået sin debut via et betalt fremstød på Twitter to dage tidligere via twitter.com/intel – det er først gang, det sker i USA, ifølge den amerikanske sociale medie-tjeneste. ”Desperado” er en fortolkning af den klassiske spagettiwestern og finder sted i en saloon, hvor revolvermænd fra slutningen af det 19. århundrede – frustrerede over deres klodsede notebooks – føler sig truede af den Ultrabook-bærende, nye mand i byen, der repræsenterer det 21. århundrede. Tv-spottet understreger Ultrabook’ens reaktionsevne og hurtighed.


Hver reklame afsluttes med et metaforisk twist, når de originale, gamle rammer forvandles til moderne omgivelser. En stemme vil afslutte med at sige: ”Suddenly, everything seems old-fashioned. Ultrabook. Inspired by Intel”.

 

Tweak.dk hardware forum

 


Link: Intel

Skrevet den 10. Apr 2012. Nyheden er læst 734 gang(e).

Del med dine venner

     

0 kommentarer
Skriv kommentar til nyheden Kommentarer til nyheden fra Facebook
Nyeste Videoer og Trailers

Seneste nyheder
0

Ny 27 tommer BenQ RL2755HM Gaming Monitor

BenQ er kommet med en ny RL275
Læs Mere
0

Ny NVIDIA GeForce 347.09 Beta Game Ready driver

NVIDIA er klar med en frisk Ge
Læs Mere
9

Mini-julekonkurrence på Tweak.dk

Tweak.dk afholder en lille jul
Læs Mere
0

OCZ klar til at annoncere en ny SSD serie navngivet Z-DRIVE 6000

Kan du lide OCZ SSD, og kan du
Læs Mere

0

Kommende Radeon R9 390X bygges med en Bermuda XT core

Bliver det kommende Radeon R9
Læs Mere
0

Cryorig snart ude med ny H7 CPU-køler

Cryorig, som vi før har stifte
Læs Mere
0

Huawei Honor 6 Plus annonceret

Huawei har præsenteret deres n
Læs Mere
40

Vind masser af præmier i vores 4. advent julekonkurrence 2014

Sammen med en stribe producent
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.