Lettere at opleve Sony i High Definition hos fotohandlerne

Lettere at opleve Sony i High Definition hos fotohandlerne

Nu bliver det endnu lettere at opleve de forskellige kvaliteter, når man skal ud og finde et nyt kamera. Et helt nyt demo-koncept fra Sony kaldet ”Shop-in-shop” gør det muligt prøve kvaliteten på kameraerne, der er tilsluttet et HD-tv. Demo-hjørnet gør det samtidig lettere at finde tilbehør til kameraet.



Lige til at gå til: Her har Kim Worch fra Reidl Foto i Roskilde tilsluttet en række kameraer til demo-standeren, så man øjeblikkeligt kan gå i gang med at bruge det.

Hvad er fordelen ved at købe et videokamera i High Definition (HD), der kan optage i høj opløsning i forhold til et almindeligt? Og kan et kamera med en omkreds som et kreditkort optage gode billeder? Det er den slags spørgsmål, som forbrugerne tumler med, når de skal vælge udstyret til at forevige livets store øjeblikke.

En rigtig god løsning på det spørgsmål er nu kommet med lanceringen af et nyt udstillings-koncept ”Shop-in-shop”, der gør det muligt at opleve de mest solgte modeller og selv danne sig et indtryk ved at se optage-resultatet på store HD-skærme. Som produktchef for foto i Sony Danmark Mette Lautrup siger:

”Mange kunder vil gerne selv have lov til at prøve produkterne, inden de får dem demonstreret i butikken, og det er nu muligt med den nye indretning. Installationen gør det samtidig muligt at demonstrere produkterne rigtigt hurtigt, uden at forretningen skal i gang med at pakke produkterne ud af kasserne og koble dem til demo-skærme. Det hele er jo tændt hele dagen, og det er en stor fordel”, forklarer hun.

”Samtidig kommer ejerne med i inderkredsen blandt Sony-forhandlere, så de 2-3 gange om året kommer på kurser, så de kommer til at kende produkterne så godt, at de kan give den helt rigtige rådgivning”.

Det nye demo-modul er bare én attraktion ud af mange, som Sony tilbyder. For forbrugeren er også især tilbehørs-modulet en praktisk nyskabelse.

”I reglen er det svært at få overblik over alt det tilbehør, som man kan få til sit nye kamera. Det betyder, at forbrugeren ofte kommer hjem med et kamera, som han må putte i en uoriginal taske bagefter, ligesom han måske ikke opdager, at han kunne få en teleconverter eller en ekstern flash, som giver helt nye kreative muligheder”, forklarer Mette Lautrup.

Mette Lautrup glæder sig også over, at produkterne bliver præsenteret mere enkelt i de skabe, der hører med i opstillingen.

”For mange kunder er det ret uoverskueligt med alle de kameraer, som man kan vælge imellem. Med en mere eksklusiv opsætning kan vi give et lækkert produkt den fokus, som det fortjener, og det giver samtidig kunden mulighed for at se nuancer som forskellige farvemuligheder eller særligt eksklusivt tilbehør. Det er med til at give en personlig tilfredsstillelse, når man går ud af butikken med sit nye kamera og føler, at man har fået de små vigtige detaljer med også.

Kim Worch fra Reidl Foto i Roskilde har været med i et pilotprojekt omkring det nye demo-koncept. Han siger:

”Løsningen er perfekt, fordi forbrugerne har fået tv, der kan vise den høje opløsning, og mange derfor vil have et kamera, der passer til. I det hele taget er billedkvaliteten blevet vigtigere for mange af vores kunder, og det betyder også, at interessen for produkter i den høje ende af kvalitetsskalaen som spejlrefleks-kameraer er blevet populære – især fordi det hele er digitalt, og fordi man kan tage bedre billeder end med de gamle film”.

Som eksempel på det nævner han, at elektronik gør det muligt at kompensere for rystelser i billedet ved en elektronisk analyse af data i billedet. Det ville ikke være muligt med et analogt kamera. Desuden er lysfølsomheden blevet ekstremt høj, fordi elektronikken er blevet endnu bedre til at gengive selv meget mørke felter af et billede, der indeholder så lidt information om farven, at man næppe kan se den med det menneskelige øje.

”Derfor stiger interessen for at skifte sit spejlrefleks-kamera ud med en digital udgave – og så er det dejligt, at vi kan præsentere det flot for entusiasterne med eksempelvis et Sony Alpha kamera, der er for rigtige entusiaster, der gerne betaler ekstra for en kvalitetsoptik, som giver mere lysstærke og skarpe billeder end de billige objektiver”.

Årsagen til, at netop Sony har fået en særlig plads i butikken er helt klar for Kim Worch. ”Når det kommer til videokameraer, så har Sony altid været det mærke, der har solgt bedst, og nu er Sony også i gang med stillbillede-siden, hvor vi virkelig imponerer kunderne med de nye små kameraer, der tager gode billeder, og som er udstyret med skærme, der fylder hele bagsiden af kabinettet, siger han og fremhæver, at Sony også er ved at komme med i markedet for digitale spejlrefleks kameraer. Det skyldes især, at Sony har købt Konica-Minolta og bygget videre på teknologierne bag”, siger han med henvisning til Alpha-serien, der har erstattet Konica-Minolta, og som allerede nu har vundet anerkendelse som en stærk professionel spiller på markedet.

Link: Sony

Skrevet af Lene den 14. May 2008. Nyheden er læst 1717 gang(e).

Del med dine venner

     

0 kommentarer
Skriv kommentar til nyheden Kommentarer til nyheden fra Facebook
Nyeste Videoer og Trailers

Seneste nyheder
0

Acer er klar med ny 27 tommer G-Sync gamer skærm

Acer har lanceret en ny 27 tom
Læs Mere
0

Microsoft med stor opdatering til Windows 8.1

Den næste milepæl for Microsof
Læs Mere
0

Oplev Midgård i 3D

Warner Bros. har i samarbejde
Læs Mere
3

LEPA AquaChanger serie af AIO vandkøling

LEPA er meget andet end strømf
Læs Mere

27

Minecraft MADPACK Konkurrence med masser af præmier

Tweak.dk har sammen med surene
Læs Mere
0

Nye Solid State Diske fra Corsair på trapperne

Kan man lide Solid State Diske
Læs Mere
0

GELID med ny Slim Silence AM1 CPU køler

GELID Solutions udvider deres
Læs Mere
1

Android 5.0 Lollipop allerede på vej til HTC One M7 og M8 Google Play Edition

Mo Versi, der er chef for Prod
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.