D-Link fejrer 20-års jubilæum

D-Link fejrer 20-års jubilæum

I dag fejrer D-Link sit 20 års jubilæum. Siden virksomheden blev etableret i juni 1986, har D-Link vokset sig til at være en af verdens førende netværksproducenter med en omsætning på over 1 milliard dollars. Også i Danmark oplever D-Link stor succes og vækst.

Det har været 20 indholdsrige og succesfulde år for D-Link. Fra kun fire medarbejdere ledet af Ken Kao i 1986 omsætter D-Link nu årligt for over en milliard dollars og har over 1800 medarbejdere i mere end 90 kontorer, som servicerer over 100 lande på fem kontinenter.

D-Links position i Danmark er heller ikke til at tage fejl af. Kvaliteten og de prisbillige produkter har i den grad appelleret til danskerne. ”I januar kunne vi fejre 10-års fødselsdag i Danmark, og på den tid er vi gået fra at være en ny spiller, som ingen kendte, til at være en solid spiller på markedet i Danmark med en omsætning på et trecifret millionbeløb,” siger Jesper Dauw, Country Manager i Danmark. ”Sammen med vores partnere dækker vi meget bredt i netværksbranchen – lige fra produkter til det digitale hjem over IP-telefoni, bredbånd og sikkerhedsprodukter til de allerstørste Backbone switch-løsninger til krævende miljøer. Der er i dag 6 ansatte på det danske kontor, og vi oplever fortsat en stabil vækst i det danske marked – D-Link er kommet for at blive!”

Solid forretningsstrategi
D-Links forretningsstrategi har i alle 20 år været at udvikle og producere nem, tilgængelig teknologi og omkostningseffektive løsninger. Kort sagt – at kunne gøre netværksteknologi så tilgængelig som overhovedet muligt til et så stort marked som muligt. Ved hjælp af en aggressiv prissætning, en effektiv produktion og avanceret teknologi har D-Link kunnet genere store volumener af netværksudstyr, som har tvunget konkurrerende producenter til at tilpasse deres priser til et overkommeligt niveau for alle typer af brugere, uanset om der har været tale om almindelige forbrugere, store virksomheder eller offentlige institutioner.

Denne forretningsstrategi har gjort, at D-Link har kunnet vokse til sin nuværende position som en af verdens førende netværksproducenter af udstyr til både det digitale hjem og af netværks- og kommunikationsløsninger til små og store virksomheder. D-Link er i det hele taget kendt for at være en leverandør af omkostningseffektive, let tilgængelige og avancerede netværksløsninger; både traditionelle kablede, trådløse, routere, switche, bredbånd, IP-telefoni samt storage og sikkerhed.

D-Link sidder tungt på verdensmarkedet for netværksteknologi
En stor og verdensomspændende virksomhedsorganisation har gjort det muligt for D-Link at fordele produktionsvolumen jævnt over de tre største markeder i verden – hvoraf Nordamerika står for 33 procent, EMEA (Europa, Mellemøsten og Afrika) for 33 procent og APAC (Asien og Stillehavet) og øvrige områder for 33 procent.

”D-Links trådløse og kablede netværksprodukter er integreret i både hjemmet og i virksomheder og er nu et førende globalt varemærke, som står for både kvalitet og merværdi,” fortæller Norm Bogen, chef for netværksafdelingen i analyseinstituttet In Stat. ”D-Link har nu en markedsandel, så de kan drive standard-baserede teknologier frem og dermed skabe reelle værdibaserede kvalitetsløsninger for brugerne allerede tidligt i introduktionsfasen af teknologien set i forhold til livscyklusen af løsningen. Dette betyder en hurtigere og mere kosteffektiv måde at få den avancerede teknologi i hus for brugerne.”

Brancheeksperter og uafhængige analyseinstitutter har valgt D-Link som det førende varemærke i Asien- og Stillehavsområdet og nummer tre på globalt plan. Inden for løsninger til det digitale hjem og til små og mellemstore virksomheder er D-Link nummer et målt på markedsandele.

CEO Ken Kao glæder sig over milepælen
”Vi har nået mange milepæle de sidste 20 år, og vi har samtidig fastholdt vores stærke kernekompetence inden for design, udvikling, produktion og distribution af de færdige produkter. D-Link bygger simpel netværksteknologi, der giver vores kunder reel værdi,” fortæller Ken Kao, bestyrelsesformand og CEO for D-Link. ”Vi kommer til at fortsætte vores vækst ved at introducere flere prisstærke produkter baseret på kvalitet og innovation.”

”Mere end nogensinde tidligere er verden blevet til en global markedsplads, og behovet for effektive kommunikationsløsninger øges hele tiden,” fortæller Kewin Wen, ansvarlig for D-Link i Europa. ”Vores motto er Building Networks for People – det betyder, at vi er dedikeret til at skabe avancerede og omkostningseffektive produkter, så mennesker overalt i verden får mulighed for at kommunikere, at anvende internettet, dele data i netværk eller benytte sig af stemme, video eller andet over internettet på en nem og fleksibel måde. Og endnu vigtigere – at kunne udveksle idéer uanset hvor i verden man befinder sig, afslutter Kevin Wen.”

Link:

Skrevet af Martin den 21. Jun 2006. Nyheden er læst 1440 gang(e).

Del med dine venner

     

0 kommentarer
Skriv kommentar til nyheden Kommentarer til nyheden fra Facebook

 

Arozzi Mezzo V2 - Gaming Stol

Mange og lange timer foran computeren, kræver selvfølgeligt et godt sted at slå ballerne ned. Med

Læs Mere

Razer Panthera Arcade stick

Vi har igen Razer på besøg, i dag i en lidt mere extraordinær udgave, med deres Street Fighter special

Læs Mere

Enermax Revolution SFX 550 Watt Strømforsyning

Maksimal performance, i minimal indpakning. Dette kunne godt være salgsordene for PSU'en vi skal se på i denne

Læs Mere

AMD Ryzen 2 - 2700X, 2700, 2600X og 2600 Gaming benchmarks

Det er efterhånden noget tid siden vi blev præsenteret for AMD Ryzen 2 familien. I første udspil modtog

Læs Mere

Logitech G840 Musemåtte

I denne test skal vi hílse på et sandt monster af en musemåtte. G840 fra Logitech måler hele 40 x

Læs Mere

Enermax Platimax D.F. 750 Watt Strømforsyning

Platimax D.F. 750 Watt er en strømforsyning i den høje ende af skalaen. 80 Plus Platinium certificering, l&a

Læs Mere

Razer Kiyo streamingkamera

Dagens test er Razers nyeste streamingkamera, Kiyo, som bliver markedsført osm en del af deres nye pakke til stream

Læs Mere

Sennheiser HD 25 Plus

Sennheiser behøver ikke den store præsentation. Producenten er godt repræsenteret indenfor lyd i n&aeli

Læs Mere

 

Nyeste Videoer og Trailers

Seneste nyheder

Fortnite Battle Royale releases til andriod til sommer

Tidligere på året proklamerede Epic Games ankomsten af Fortnite Battle Royale på mobileplatforme, og siden er
Læs Mere

iPhone X Tesla dræner budgettet for 30.000 kr

Er du hoppet på iPhone X bølgen, og måske ikke er helt tilfreds med batterilevetiden, så er dine bønner hørt.
Læs Mere

TeamGroup fremviser nye DDR4-3466 RAM til AMD Ryzen

Er jagten gået ind på næste PC byggeri, er står du overfor at vælge RAM, så er de nye TeamGroup T-Force Dark P
Læs Mere

Call of Duty Black Ops 4 Battle Royal Blackout annonceret

Populariteten af Battle Royal games over de sidste par år, er mildest talt eksploderet, og især spiltitler som
Læs Mere

Gaming rig til 200.000 kr. er som skabt til nørden

Man må aldrig gå ned på udstyr. En tanke Lewis Hilsenteger fra YouTube-kanalen Unbox Therapy udstråler i blikk
Læs Mere

YouTube relancerer YouTube Music

YouTube Music er en af de mange streaming services, som får musikelskerne til at slikke sig om munden. Det er
Læs Mere

LG påbegynder global udgivelse af G7 ThinQ

LG-fansene kan godt begynde at juble. G7 ThinQ bliver nu udgivet på det globale smartphone-marked.
Læs Mere

Galaxy S9 bagud på salgstal i Sydkorea

Galaxy S9 har haft et fint salg hjemme i Sydkorea. Det kunne dog sagtens være gået meget bedre.
Læs Mere
Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.