D-Link fejrer 20-års jubilæum

D-Link fejrer 20-års jubilæum

I dag fejrer D-Link sit 20 års jubilæum. Siden virksomheden blev etableret i juni 1986, har D-Link vokset sig til at være en af verdens førende netværksproducenter med en omsætning på over 1 milliard dollars. Også i Danmark oplever D-Link stor succes og vækst.

Det har været 20 indholdsrige og succesfulde år for D-Link. Fra kun fire medarbejdere ledet af Ken Kao i 1986 omsætter D-Link nu årligt for over en milliard dollars og har over 1800 medarbejdere i mere end 90 kontorer, som servicerer over 100 lande på fem kontinenter.

D-Links position i Danmark er heller ikke til at tage fejl af. Kvaliteten og de prisbillige produkter har i den grad appelleret til danskerne. ”I januar kunne vi fejre 10-års fødselsdag i Danmark, og på den tid er vi gået fra at være en ny spiller, som ingen kendte, til at være en solid spiller på markedet i Danmark med en omsætning på et trecifret millionbeløb,” siger Jesper Dauw, Country Manager i Danmark. ”Sammen med vores partnere dækker vi meget bredt i netværksbranchen – lige fra produkter til det digitale hjem over IP-telefoni, bredbånd og sikkerhedsprodukter til de allerstørste Backbone switch-løsninger til krævende miljøer. Der er i dag 6 ansatte på det danske kontor, og vi oplever fortsat en stabil vækst i det danske marked – D-Link er kommet for at blive!”

Solid forretningsstrategi
D-Links forretningsstrategi har i alle 20 år været at udvikle og producere nem, tilgængelig teknologi og omkostningseffektive løsninger. Kort sagt – at kunne gøre netværksteknologi så tilgængelig som overhovedet muligt til et så stort marked som muligt. Ved hjælp af en aggressiv prissætning, en effektiv produktion og avanceret teknologi har D-Link kunnet genere store volumener af netværksudstyr, som har tvunget konkurrerende producenter til at tilpasse deres priser til et overkommeligt niveau for alle typer af brugere, uanset om der har været tale om almindelige forbrugere, store virksomheder eller offentlige institutioner.

Denne forretningsstrategi har gjort, at D-Link har kunnet vokse til sin nuværende position som en af verdens førende netværksproducenter af udstyr til både det digitale hjem og af netværks- og kommunikationsløsninger til små og store virksomheder. D-Link er i det hele taget kendt for at være en leverandør af omkostningseffektive, let tilgængelige og avancerede netværksløsninger; både traditionelle kablede, trådløse, routere, switche, bredbånd, IP-telefoni samt storage og sikkerhed.

D-Link sidder tungt på verdensmarkedet for netværksteknologi
En stor og verdensomspændende virksomhedsorganisation har gjort det muligt for D-Link at fordele produktionsvolumen jævnt over de tre største markeder i verden – hvoraf Nordamerika står for 33 procent, EMEA (Europa, Mellemøsten og Afrika) for 33 procent og APAC (Asien og Stillehavet) og øvrige områder for 33 procent.

”D-Links trådløse og kablede netværksprodukter er integreret i både hjemmet og i virksomheder og er nu et førende globalt varemærke, som står for både kvalitet og merværdi,” fortæller Norm Bogen, chef for netværksafdelingen i analyseinstituttet In Stat. ”D-Link har nu en markedsandel, så de kan drive standard-baserede teknologier frem og dermed skabe reelle værdibaserede kvalitetsløsninger for brugerne allerede tidligt i introduktionsfasen af teknologien set i forhold til livscyklusen af løsningen. Dette betyder en hurtigere og mere kosteffektiv måde at få den avancerede teknologi i hus for brugerne.”

Brancheeksperter og uafhængige analyseinstitutter har valgt D-Link som det førende varemærke i Asien- og Stillehavsområdet og nummer tre på globalt plan. Inden for løsninger til det digitale hjem og til små og mellemstore virksomheder er D-Link nummer et målt på markedsandele.

CEO Ken Kao glæder sig over milepælen
”Vi har nået mange milepæle de sidste 20 år, og vi har samtidig fastholdt vores stærke kernekompetence inden for design, udvikling, produktion og distribution af de færdige produkter. D-Link bygger simpel netværksteknologi, der giver vores kunder reel værdi,” fortæller Ken Kao, bestyrelsesformand og CEO for D-Link. ”Vi kommer til at fortsætte vores vækst ved at introducere flere prisstærke produkter baseret på kvalitet og innovation.”

”Mere end nogensinde tidligere er verden blevet til en global markedsplads, og behovet for effektive kommunikationsløsninger øges hele tiden,” fortæller Kewin Wen, ansvarlig for D-Link i Europa. ”Vores motto er Building Networks for People – det betyder, at vi er dedikeret til at skabe avancerede og omkostningseffektive produkter, så mennesker overalt i verden får mulighed for at kommunikere, at anvende internettet, dele data i netværk eller benytte sig af stemme, video eller andet over internettet på en nem og fleksibel måde. Og endnu vigtigere – at kunne udveksle idéer uanset hvor i verden man befinder sig, afslutter Kevin Wen.”

Link:

Skrevet den 21. Jun 2006. Nyheden er læst 1139 gang(e).

Del med dine venner

     

0 kommentarer
Skriv kommentar til nyheden Kommentarer til nyheden fra Facebook
Nyeste Videoer og Trailers

Seneste nyheder
0

OCZ klar til at annoncere en ny SSD serie navngivet Z-DRIVE 6000

Kan du lide OCZ SSD, og kan du
Læs Mere
0

Kommende Radeon R9 390X bygges med en Bermuda XT core

Bliver det kommende Radeon R9
Læs Mere
0

Cryorig snart ude med ny H7 CPU-køler

Cryorig, som vi før har stifte
Læs Mere
0

Huawei Honor 6 Plus annonceret

Huawei har præsenteret deres n
Læs Mere

30

Vind masser af præmier i vores 4. advent julekonkurrence 2014

Sammen med en stribe producent
Læs Mere
0

Asustor klar med helt nye NAS produkter

Asustor har gennem langtid imp
Læs Mere
0

Endnu et kapitel i The Pirate Bay sagen

Har du fulgt lidt med i medier
Læs Mere
0

Nyt Cooltek UMX1 Plus Mini ITX kabinet

Cooltek har lanceret deres nye
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.