Logitech har nu solgt 500 millioner mus

Logitech har nu solgt 500 millioner mus

Pressemeddelelse                                       
19. september 2003

Logitech meddeler, at virksomheden nu har solgt mere end 500 mio. computermus. Den første mus kom i handlen i 1982, og siden da har Logitech været kraftigt medvirkende til at gøre musen til et af de mest anvendte stykker computertilbehør overhovedet.  Logitechs mus er gennem årene blevet lettere at bruge, mere bekvemme og langt mere præcise. Analysevirksomheden IDC anslår, at Logitech har leveret omkring 55 pct. af de i alt 900 mio. mus til pc’er, der siden 1982 er blevet solgt til forbrugere og virksomheder.

”En halv milliard mus – det tal er næsten ikke til at fatte. Det er jo utroligt, at sådan en lille fyr har fået så stor indflydelse på vores liv”, siger Guerrino De Luca, Logitechs præsident og CEO. ”Men vi er selvfølgelig udmærket godt klar over, at de små apparater repræsenterer mange års banebrydende udvikling, og ikke mindst hårdt arbejde fra vores medarbejdere, der hver eneste dag knokler for, at vi hele tiden kan sende nye produkter på markedet. Og denne milepæl er i høj grad også et udtryk for de stærke relationer, vi har med leverandører og kunder over hele verden”.

De mange mus fra Logitech indeholder prisbelønnede teknologier som f.eks. højopløsnings optisk tracking, Fast RFÔ trådløs teknologi og software, der optimerer musens ydeevne og giver en bedre brugeroplevelse. I øjeblikket producerer Logitech i gennemsnit 270.000 mus om dagen, hvilket svarer til seks mio. om måneden. Lagt i forlængelse af hinanden ville 500 mio. mus strække sig over ca. 62.000 kilometer, altså mere end halvanden gang rundt om jorden, og de ville kunne fylde 48 olympiske svømmebassiner til randen.

Succes på flere fronter
Logitech solgte sine første mus som OEM (original equipment manufacturer) til andre leverandører af computersystemer, men i 1985 sendte virksomheden sin første mus med Logitech-logo i detailhandelen.

I 1996 solgte Logitech de første 100 mio. mus og allerede syv år efter er tallet oppe på 500 mio. Succes’en hænger sammen med, at Logitech har nået en stærk position inden for retail og har fået succes med at få andre hardware-producenter til at anvende Logitechs produkter i deres eget produkt-sortiment.

Det kan forklares med, at markedet for computertilbehør nærmest er eksploderet og fordi den grafiske brugergrænseflade har sejret på tværs af systemer og applikationer.

”Markedet for mus voksede i takt med, at computere blev en del af vores hverdag”, siger Roger Kay, vicepræsident for client computing i IDC. ”I dag har de fleste større virksomheder og omkring 15 pct. af alle hjem på verdensplan mindst én computer. Og som det ser ud nu, er det meget almindeligt at opgradere sit computertilbehør for at forlænge sin pc’s levetid”.

Produktionen af mus udgør fundamentet i Logitechs succes, men i løbet af de sidste ti år har virksomheden udvidet sin produktlinie med en lang række andre tilbud. Logitech leverer i dag mus, tastaturer, web-kameraer, multimediehøjttalere, headsets til mobiltelefoner og pc’er, tilbehør til pc- og konsolspil samt digitale penne. I det regnskabsår, der sluttede 31. marts 2003, lancerede Logitech 91 nye produkter og solgte mere end 43 mio. produkter i alt – med en årlig omsætning på mere end $ 1.1 billion.

”Menneskers interaktion med den digitale verden er blevet meget mere alsidig, og derfor har vi med vores teknologier bevæget os videre fra udgangspunktet som museleverandør”, forklarer David Henry, Logitechs senior vicepræsident for control devices. ”Vi har lavet en forretning ud af at perfektionere kontaktfladen til den digitale verden, uanset om du sidder ved skrivebordet, i stuen eller er på farten. Men selv med den kolossale teknologiske innovation inden for personlig computing er musen stadigvæk et helt centralt redskab i computeroplevelsen, og på mange måder står den som et symbol for begrebet personlig computing”.

Og musen er ét af de mest anvendte apparater i vores liv. En ny undersøgelse blandt 1000 internetbrugere, udført for Logitech af Greenfield Online, viser at 63 pct. af de adspurgte bruger mere tid med computermusen i hånden end noget andet. Det gælder mobiltelefonen, fjernkontrollen, bilrattet, PDA’en – og for den sags skyld også kæresten eller konen. Den samme undersøgelse viser desuden, at 26 pct. af deltagerne mener, at musen er det vigtigste redskab i den samlede computeroplevelse, kun overgået af skærmen (som 51 pct. dog fandt vigtigere).    

Link:

Skrevet af Lasse den 19. Sep 2003. Nyheden er læst 932 gang(e).

Del med dine venner

     

0 kommentarer
Skriv kommentar til nyheden Kommentarer til nyheden fra Facebook

 

Cooler Master Cosmos II 25th Anniversary Edition

Cooler Master fejrer sig 25 års jubilærum med et brag af et kabinet. De fleste af Jer husker sikkert deres Cos

Læs Mere

Netgear Nighthawk X10

Netgear sparker døren ind med den nye 802.11ad Wi-Fi standard, der på papiret giver mulighed for hastigheder

Læs Mere

Blue Ella med indbygget hi-fi forstærker

Dagens test er en vi har set frem til at præsentere for Jer længe. I dag har vi fået lov til at se p&ari

Læs Mere

Corsair GLAIVE RGB Gaming Mus

Når du spiller computer er komforten mindst lige så vigtigt, som et præcist aim i FPS spil. Gutterne hos

Læs Mere

Cooler Master MasterPulse PRO

Der er efterhånden ikke den produkt gruppe hvor Cooler Master ikke har produkter at tilbyde. I denne test dykker vi

Læs Mere

MSI GS73 7RF Stealth Pro

For kort tid siden testede Tweak.dk MSI GT83VR Titan SLI, som inden for det mobile område, er et monster af en

Læs Mere

GUNNAR RPG designed by Razer gaming EyeWear

Det er igen blevet tid til at se på et par gamerbriller fra GUNNAR. I dag skal vi se på en gamingbrille som GU

Læs Mere

Yakuza 0 til PlayStation 4

Titlen er Yakuza 0, og det er Segas seneste spil i Yakuza serien. Faktisk er Yakuza 0 en prequel til de tidligere Yakuza s

Læs Mere

 

Nyeste Videoer og Trailers

Seneste nyheder

Samsung skal supplere OLED-skærme til iPhones

De nye iPhones kommer ikke kun til at bestå af Apple-udstyr. Planen er nemlig, at de skal monteres med OLED-sk
Læs Mere

Her er detaljerne om GeForce Cup

Weekenden kommer til at stå i eSportens tegn. Det kommer GeForce Cup til at sørge for. Turneringen skydes i ga
Læs Mere

Sony har to nye Xperia-modeller på vej

Sony drømmer om at blive mere konkurrencedygtig på smartphone-markedet. Nu forsøger man sig med to nye Xperia-
Læs Mere

Team Dignitas giver permanente kontrakter til "TENZKI" og "cromen"

Midlertidige løsninger er ikke altid de dårligste. Det har Team Dignitas måtte sande. Jens "TENZKI" Plougmann
Læs Mere

PRESSEMEDDELSE: MSI lancerer nyt Z270 GODLIKE GAMING Bundkort

Dem af Jer der eventuelt husker det første GODLIKE bundkort fra MSI, som er en absolut high-end bundkort, vil
Læs Mere

Kvindelig karakter føjes til Battlefield 1

EA føjer ny karakter til deres super populære Battlefield 1, som i første omgang måske ikke er så nyskabende.
Læs Mere

Alt du skal vide om den nye Microsoft Surface Pro

Den nye Microsoft Surface Pro udbydes i forskellige varianter, når det kommer til specifikationer. På processo
Læs Mere

Rockstar udskyder Red Dead Redemption 2-udgivelse til 2018

Mange havde set frem til den annoncerede udgivelse i efteråret. Nu fortsætter ventetiden et stykke tid endnu.
Læs Mere
Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.