Tweak.dk trækker i nye klæder og udvider

Tweak.dk trækker i nye klæder og udvider

Det er tid til at løfte sløret lidt for, hvad vi har arbejdet på de sidste måneder. Tweak vil i foråret åbne dørene til et helt nyt design, som kommer til at indebære en række tiltag. Hertil træder vi også ind i Tyskland og den engelsktalende verden med noget nær samme koncept - tests, nyheder, videoer med videre. Moderskibet er dog selvfølgelig stadig vores danske platform, som vil fortsætte på samme niveau.


Vi arbejder stadigvæk dagligt på at trimme alt til, og benytter i første omgang de nye platforme, Tweak.de og TweakReviews.com som forsøgskaniner til at spotte eventuelle fejl og mangler, således vi er bedst muligt gearet til den danske lancering.

 

ALT er bygget fra bunden, hvilket indebærer både forside, det interne system bagved, bannersystem (på vej), anbefalet indhold, mobilvenlig, filtre med hensyn til navigering for jer som brugere, så I nemt kan finde frem til netop det I ønsker at læse om, og segmentere andet fra, som ikke fanger jeres interesse. Vores nye platform flytter al fokus mod brugerne for at give jer bedst tænkelige oplevelse med fokus på navigering og præsentering. 

 


Blandt andet vil vores nye video topbanner fremvise teasers for vores egne produktioner samt små videoer fra tests med videre.


Flytningen af vores danske site betyder migrering af knap 2 millioner sider, så der er tale om et kæmpe projekt inden den danske platform er 100%


Vores udenlandske vil basalt set være oversættelser af vores danske indhold krydret med unikt indhold kun til Tyskland og USA, og med stadig hovedfokus på vores danske Tweak.dk.


Der er stadig et stykke vej til mål, og vil mener tiden er kommet til I kan kigge med og følge den sidste del af udviklingen. Det betyder også I er velkomne til at komme med forslag til punkter I gerne så værende en del af vores kommende platform.


Vær obs. på der er tale om tidlig beta, og meget derfor kan og vil ændres løbende. Derfor håber vi på jeres forståelse for fejl/bugs på nuværende tidspunkt.


I kan finde vores nye beta design her:

https://tweakreviews.com/ https://tweak.de/


Link:

Skrevet af den 21. Mar 2019. Nyheden er læst 944 gang(e).

Del med dine venner

     

25 kommentarer
Berleburg . 28. Feb 2019, 10:54

Spændende tiltag, og I ønskes held og lykke! Tweak.dk
Uber . 28. Feb 2019, 11:06

[quote='Berleburg','index.php?page=Thread&postI­D=1506137#post1506137']Spændende tiltag, og I ønskes held og lykke! Tweak.dk[/quote]



Tak for de pæne ord. Er der noget som erfaren Tweak bruger du gerne så inddraget?
Senosk . 28. Feb 2019, 11:06

Super flot side.

Men jeg tænker lidt, hvad med forum osv? Forsvinder det så helt?
Kunne umiddelbart ikke se det på hverken den engelske el. tyske side.
Uber . 28. Feb 2019, 11:10

[quote='Senosk','index.php?page=Thread&postID=1­506140#post1506140']Super flot side.

Men jeg tænker lidt, hvad med forum osv? Forsvinder det så helt?
Kunne umiddelbart ikke se det på hverken den engelske el. tyske side.[/quote]



FEDT, tak!
Det kommer. Vi har bare undladt det på DE og COM, da de som udgangspunkt ikke for et fora. Tweak.dk beholder den del, bare rolig Tweak.dk

Du er meget velkommen til at smide ideer, hvis du mener noget skal tænkes ind generelt. Selvom vi er hoppet på de sociale medier for at følge de moderne trends, som beholder vi stadig en finger i jorden, og kompenserer dem der ikke er gearet eller har lyst til Facebook med videre.
Berleburg . 28. Feb 2019, 11:31

[quote='Uber','index.php?page=Thread&postID=150­6139#post1506139'][quote='Berleburg','index.php?page­=Thread&postID=1506137#post1506137']Spændende tiltag, og I ønskes held og lykke! Tweak.dk[/quote]



Tak for de pæne ord. Er der noget som erfaren Tweak bruger du gerne så inddraget?[/quote]



Hmm, har da et par forslag. Sig til hvis noget skal uddybes.

1. Bedre el. mere logisk præsentation af artikler på forsiden. P.t. er det nemt at overse de nyeste artikler da de først optræder længere nede. Jeg er en fan af dette layout:

https://wccftech.com



2. Kompakt nyhedsfeed á la den eksisterende oversigt over seneste forum-indlæg. Dvs. en form for bullet-form nyhedsliste. Når man rammer forsiden vil man gerne have et hurtigt overblik, og det hjælper gevaldigt med et hurtigt overblik over de aller seneste artikler. Det kunne evt. kombineres med andre sorteringsformer, fx mest populære, mest kommenterede osv.

3. Indikation af antal anmeldelser på oversigt over kategorier.

4. Strømlining af thumbnails på forside. Der er en masse forskellige featured billeder fra artikler osv. Men der er mange forskellige størrelser i spil. Nogle thumbnails er større end andre, eller har andre dimensioner. Det giver en dårligere brugeroplevelse. Nogle billeder bliver også strukket lidt, hvilket også ser dårligt ud (video thumbnails).

5. PC Builder funktionalitet. Lidt inspireret af pcpartpicker. Ved ikke om der findes et API man kan koble sig på, men det er en funktion jeg savner. Kunne være fedt at man som bruger kan samle en PC, og dele konfigurationen med andre. Det er også et oplagt værktøj at forbinde med alle de mange spørgsmål til builds der kommer på forummet.
HerrMansen . 28. Feb 2019, 11:33

Der kommer skam også forum på alle siderne. Tweak.dk

Edit: Eller ihvertfald den Danske i første omgang.
Uber . 28. Feb 2019, 11:35

[quote='Berleburg','index.php?page=Thread&postI­D=1506142#post1506142'][quote='Uber','index.php?page­=Thread&postID=1506139#post1506139'][quote='Berl­eburg','index.php?page=Thread&postID=1506137#pos­t1506137']Spændende tiltag, og I ønskes held og lykke! Tweak.dk[/quote]



Tak for de pæne ord. Er der noget som erfaren Tweak bruger du gerne så inddraget?[/quote]



Hmm, har da et par forslag. Sig til hvis noget skal uddybes.

1. Bedre el. mere logisk præsentation af artikler på forsiden. P.t. er det nemt at overse de nyeste artikler da de først optræder længere nede. Jeg er en fan af dette layout:

https://wccftech.com



2. Kompakt nyhedsfeed á la den eksisterende oversigt over seneste forum-indlæg. Dvs. en form for bullet-form nyhedsliste. Når man rammer forsiden vil man gerne have et hurtigt overblik, og det hjælper gevaldigt med et hurtigt overblik over de aller seneste artikler. Det kunne evt. kombineres med andre sorteringsformer, fx mest populære, mest kommenterede osv.

3. Indikation af antal anmeldelser på oversigt over kategorier.

4. Strømlining af thumbnails på forside. Der er en masse forskellige featured billeder fra artikler osv. Men der er mange forskellige størrelser i spil. Nogle thumbnails er større end andre, eller har andre dimensioner. Det giver en dårligere brugeroplevelse. Nogle billeder bliver også strukket lidt, hvilket også ser dårligt ud (video thumbnails).

5. PC Builder funktionalitet. Lidt inspireret af pcpartpicker. Ved ikke om der findes et API man kan koble sig på, men det er en funktion jeg savner. Kunne være fedt at man som bruger kan samle en PC, og dele konfigurationen med andre. Det er også et oplagt værktøj at forbinde med alle de mange spørgsmål til builds der kommer på forummet.[/quote]



Dine forslag er noteret, og sendes videre. Epic med feedback! Tweak.dk
Foxx . 28. Feb 2019, 11:39

[quote='Uber','index.php?page=Thread&postID=150­6134#post1506134']Det er tid til at løfte sløret lidt for, hvad vi har arbejdet på de sidste måneder. [/quote]



Rigtig flot ansigsløftning, det vil rigtig pynte... hvad med forum? bliver det også peppet op og lanceret på tysk og engelsk, evt. med egen afdeling?
Hvis det er tilfældet, så kunne jeg hurtigt se mig selv være [i]meget [/i]mere aktiv herinde Tweak.dk [quote='Uber','index.php?page=Thread&postID=15­06134#post1506134']Tyskland [/quote]

Sieht auch nicht schlecht aus Tweak.dk

I har dog ret hård konkurrence på det marked, især fra deres computerblade, navnligt PC Games Hardware... Ikke desto mindre har jeg læst et par af artiklerne.... Sehr gut geschrieben Tweak.dk
Dog på et par artikler, har i lidt overforbrug af "sie" til at beskrive objektet... det er bedre at reservere "sie" til at henvende sig til brugeren... det er meget sjældent man bruger ordet til fx. at beskrive en køleblok...

Desuden, vær obs i fremtiden på trykfejl i grafer osv - fx. i Ryujin 360 testen stod der stadig "vand" i benchmark grafen Tweak.dk


Übrigens, RAM heisst "Speicher" auf Deutsch, CPU ist "Prozessor"... ja, de unge brugere kan måske følge med, men snakker vi skaren over 30, kan det blive lidt et problem... især for tidligere østtyskere som ikke er så "nørdede" ^^
[quote='Uber','index.php?page=Thread&postID=15­06134#post1506134']engelsktalende verden [/quote]


Ser også super godt ud... jeg ser dog lidt "danglish", fordanskede udtryk og grammatiske fejl hist og her... men forventelig af folk der ikke nødvendigvis er "native". Hav evt. med, især hvis i vil henvende jer til amerikanere, også at skrive mål i "imperial" målestokke (farenheit, fod og tommer osv), evt. lav en lille applet/gadget til skribenterne i backenden der hjælper til med konvertering af mål... Det er også noget der er vigtigt ift. graferne.

Godt nok er der "kun" 3 lande der stadig bruger imperial, men I kender amerikanere gætter jeg på Tweak.dk


En lille pet peeve fra min side mht. til forsiden på begge, er at kun billedet linker til artiklen... evt. lav hele firkanten med billede og tekst så det fungerer som et link... eller bare tag overskriften med som link, som i har det på .dk forsiden nu....
bare mine 2 cents, ellers flot arbejde Tweak.dk
Uber . 28. Feb 2019, 11:54

@ Foxx

Derfor skriver vi beta version, så meget vil rettes løbende. Vi vurderede det var bedre at benytte DE og COM til at teste alt af på inden vi går all in på DK.

Jeg kan ikke love de udenlandske får en fora, men man skal aldrig sige aldrig. Målet for os er ikke at konkurrerer med de store veletablerede, men holde fast i det vi er gode til, fede tests med videre. Løbende vurderer vi så nye tiltag, og så skal vi nok få slået vores brand fast i udlandet. DOG, er det DK vi elsker og kæmper for at optimere, da vores moderskib er og bliver Tweak.dk

Vi arbejder dagligt med rettelser af design/grafik, og vi har 30 siders design rettelser vi skal gennem inden DK flyttes over. Om vi kobler nuværende forum design på i en ekstern udgave, eller vi finder en pendant, er ikke fastslået pt.

Piist. Vi mangler hjælp til oversættelser, hvis du er fristet.
Berleburg . 28. Feb 2019, 11:59

Psst, mht. oversættelser, så tjek min mail. Et eller andet skal jeg jo bruge min bachelor på, lol.
Senosk . 28. Feb 2019, 12:00

FEDT, tak!
Det kommer. Vi har bare undladt det på DE og COM, da de som udgangspunkt ikke for et fora. Tweak.dk beholder den del, bare rolig Tweak.dk

Du er meget velkommen til at smide ideer, hvis du mener noget skal tænkes ind generelt. Selvom vi er hoppet på de sociale medier for at følge de moderne trends, som beholder vi stadig en finger i jorden, og kompenserer dem der ikke er gearet eller har lyst til Facebook med videre.[/quote]




Jeg savner en Casemod-sektion, som I havde for en del år siden. Jojo, vi har forummet, men en dedikeret sektion kun til det, det savner jeg lidt, men det har jeg vist brokket mig over før. Ja, det kræver selvfølgelig at der er nogle udover Atomic og Berle, som gider smide noget op.
Uber . 28. Feb 2019, 12:02

[quote]Jeg savner en Casemod-sektion, som I havde for en del år siden. Jojo, vi har forummet, men en dedikeret sektion kun til det, det savner jeg lidt, men det har jeg vist brokket mig over før. Ja, det kræver selvfølgelig at der er nogle udover Atomic og Berle, som gider smide noget op.[/quote]



Det er noteret, og er faktisk personligt enig med dig.
Uber . 28. Feb 2019, 12:02

[quote='Berleburg','index.php?page=Thread&postI­D=1506147#post1506147']Psst, mht. oversættelser, så tjek min mail. Et eller andet skal jeg jo bruge min bachelor på, lol.[/quote]



Sender dig en mail.
Foxx . 28. Feb 2019, 12:21

[quote='Uber','index.php?page=Thread&postID=150­6146#post1506146'] Piist. Vi mangler hjælp til oversættelser, hvis du er fristet.[/quote]


Psst. Jeg er skam fristet Tweak.dk, giv endelig besked, jeg kan alle 3 sprog ^^ ... godt nok ikke igennem en fin bachelor som Berle, men grundig erfaring som tidligere expatriat... Tweak.dk
Gripen90 . 28. Feb 2019, 13:33

Hatten af ! Yderst imponerende tiltag. Det er rigtig flot.
Uber . 28. Feb 2019, 14:04

[quote='Gripen90','index.php?page=Thread&postID­=1506154#post1506154']Hatten af ! Yderst imponerende tiltag. Det er rigtig flot.[/quote]



Tak, dejligt at høre arbejdet bærer frugt og tages godt imod.
Berleburg . 1. Mar 2019, 09:27

Her er lidt mere feedback. Det er mere konkret, og består primært af UX/UI-overvejelser.

https://docs.google.com/document/d/1rZZWOjz118kceBz­rrd3EdB65wQh7ZiRbm_BTgTW38e8/edit?usp=sharing

Uber . 1. Mar 2019, 11:05

[quote='Berleburg','index.php?page=Thread&postI­D=1506159#post1506159']Her er lidt mere feedback. Det er mere konkret, og består primært af UX/UI-overvejelser.

https://docs.google.com/document/d/1rZZWOjz118kceBz­rrd3EdB65wQh7ZiRbm_BTgTW38e8/edit?usp=sharing

[/quote­]



Sendt videre internt. Tusind tak!
Rekx . 1. Mar 2019, 11:49

Lige nogle ekstra UX/UI ting. Der er sikkert flere som i allerede har set/overvejet :/

1. Det er en dårlig ide at have tekst mindre end 14px. Især tekst som er vigtigt for sidens indhold

2. På jeres card ville jeg mene at dato og test/news burde flyttes. For at gøre billederne mere tydelig.
Her er mit bud på et bedre card layout:

https://gyazo.com/b88e26bd4ed3d5c252c18702879e36a3


Kommentar tæller burde være i bunden af jeres card. Det er ofte der hvor folk kigger efter det alligevel.

3. I burde også overveje at smide border-radius på de cards. Det gør det nemme for folk at skelne mellem dem.

4. Der er mange steder hvor mellemrum i samme sectioner ikke stemmer overens med hinanden. Hvilket føje til, at det kan se rodet ud

5. Som Berleburg nævner, så er der for mange tekst størrelse i brug hos jeres cards. Eventuelt kunne i bruge font-weight, eller en stærke sort farve, til at vise, at noget er en heading, i stedet for størrelse.
Uber . 1. Mar 2019, 11:53

[quote='Rekx','index.php?page=Thread&postID=150­6161#post1506161']Lige nogle ekstra UX/UI ting. Der er sikkert flere som i allerede har set/overvejet :/

1. Det er en dårlig ide at have tekst mindre end 14px. Især tekst som er vigtigt for sidens indhold

2. På jeres card ville jeg mene at dato og test/news burde flyttes. For at gøre billederne mere tydelig.
Her er mit bud på et bedre card layout:

https://gyazo.com/b88e26bd4ed3d5c252c18702879e36a3


Kommentar tæller burde være i bunden af jeres card. Det er ofte der hvor folk kigger efter det alligevel.

3. I burde også overveje at smide border-radius på de cards. Det gør det nemme for folk at skelne mellem dem.

4. Der er mange steder hvor mellemrum i samme sectioner ikke stemmer overens med hinanden. Hvilket føje til, at det kan se rodet ud

5. Som Berleburg nævner, så er der for mange tekst størrelse i brug hos jeres cards. Eventuelt kunne i bruge font-weight, eller en stærke sort farve, til at vise, at noget er en heading, i stedet for størrelse.[/quote]



Noteret Tweak.dk
CodeNortalf . 3. Mar 2019, 18:44

er glad bare forum delen til nyheder og artikler kommer til at køre Tweak.dk
Uber . 4. Mar 2019, 07:31

[quote='CodeNortalf','index.php?page=Thread&pos­tID=1506197#post1506197']er glad bare forum delen til nyheder og artikler kommer til at køre Tweak.dk[/quote]



Naturligvis kommer dette Tweak.dk
AT0MAC . 11. Mar 2019, 20:45

ser Tweak.dk ud... eller nej... :finger: :firefox: Tweak.dk

sådan Tweak.dk
Uber . 13. Mar 2019, 08:20

Hvis Berle og Foxx havde interesse i de engelske, så skulle vi måske tage en dialog omkring dette?
Berleburg . 13. Mar 2019, 11:29

You know where to find me.