DICE sætter ord på kommende real-time ray tracing RTX optimering af Battlefield 5

DICE sætter ord på kommende real-time ray tracing RTX optimering af Battlefield 5

I et interview med Eurogamer, er EA DICE’s rendering engineer Yasin Uludag, gået i dybden med kommende optimeringspatch til Battlefield 5’s real-time ray tracing RTX effekter.

 

 

Læs vores test af Battlefield V HER


Såvel kunder og medier, har ytret skuffelse over RTX effekterne i BF V med de nye nVidia RTX grafikkort, og ifølge Yasin, vil den nye optimeringspatch give markant forbedring af RTX effekterne. Patchen udvikles af både DICE og Nvidia, og kommer ligeledes til at optimere den generelle performance forklarede Yasin Uludag til Eurogamer.


“One of the optimisations that is built into the BVHs are our use of “overlapped” compute – multiple compute shaders running in parallel. This is not the same thing as async compute or simultaneous compute. It just means you can run multiple compute shaders in parallel. However, there is an implicit barrier injected by the driver that prevents these shaders running in parallel when we record our command lists in parallel for BVH building. This will be fixed in the future and we can expect quite a bit of performance here since it removes sync points and wait-for-idles on the GPU.”

 


”We also plan on running BVH building using simultaneous compute during the G-Buffer generation phase, allowing ray tracing to start much earlier in the frame, and the G-Buffer pass. Moreover, the team will introduce a hybrid ray trace/ray march system (that was almost available to be included in the initial version of BF5’s RTX tech)”


“This hybrid ray marcher creates a mip map on the entire depth buffer using a MIN filter. This means that every level takes the closest depth in 2×2 regions and keeps going all the way to the lowest mip map. Because this uses a so-called min filter, you know you can skip an entire region on the screen while traversing.


With this, ray binning then accelerates the hybrid ray traverser tremendously because rays are fetched from the same pixels down the same mip map thereby having super efficient cache utilisation. If your ray gets stuck behind objects as you find in classic screen-space reflections, this system then promotes the ray to become a ray trace/world space ray and continue from the failure point. We also get quality wins here as decals and grass strands will now be in reflections.”


Sidst men ikke mindst, er der brugt tid på at optimere hastigheden på Denoiser, filtre m.v., så de er bedre optimeret mod ray tracing implemteringen.


Det kunne dermed tyde på NVIDIA og DICE har meget i støbeskeen mht. real-time ray tracing effekterne. Vi håber RTX 2080 Ti bliver i stand til at holde en konstant 60fps ved 1080p?

 

Billeder & Kilde

Eurogamer, NVIDIA, DICE

 


Link:

Skrevet af den 22. Nov 2018. Nyheden er læst 464 gang(e).

Del med dine venner

     

0 kommentarer
Skriv kommentar til nyheden Kommentarer til nyheden fra Facebook

 

HyperX Cloud Flight trådløst gaming headset

Trådløst eller ikke trådløst, det er det store spørgsmål i 2018. HyperX mener tr&ar

Læs Mere

Cougar Attack X3 RGB Tastatur

Cougar er bestemt ikke nogen ny spiller på markedet, men derimod en ny producent her på Tweak. Vi vil det n&ae

Læs Mere

Battlefield V UPDATE - Vi tester RTX IGEN!

Som det så ofte sker, når vi laver benchmarks, kommer der opdateringer som kan ændre resultaterne. Det e

Læs Mere

Olympus DS-9500 diktafon

Vi har i dag besøg af Olympus, og deres nye dikatafon, der går efter titlen som den bedste professionelle dik

Læs Mere

HyperX Alloy FPS RGB Mekanisk Tastatur

HyperX er et søskende firma til velkendte Kingston, som udelukkende har med gaming grej at gøre. Vi har tidl

Læs Mere

Gigabyte Aorus RTX 2080Ti Xtreme

NVIDIA’s nye GeForce RTX 2080 TI-grafikkort er på nuværende tidspunkt toppen af poppen rent performancem

Læs Mere

Lian Li - PC-011 Dynamic der8auer Edition

Lian Li har i samarbejde den kendte tyske overclocker, der8auer forsøgt at opnå drømmen om at skabe de

Læs Mere

XFX Radeon RX 590 Fatboy

For nyligt blev AMD's seneste RX grafikkort sendt på markedet, og i den sammenhæn

Læs Mere

 

Nyeste Videoer og Trailers

Seneste nyheder

Tweak Julekonkurrence! - 3. søndag i Advent 2018

Vi er kommet til slutspurten i vores 2018 Advents giveaway på Tweak.dk. Denne gang skruer vi en tand mere op,
Læs Mere

FORTNITE butikken 14 december 2018: Ny Slushy Soldier Fortnite skin frigivet

Fortnite hypen synes ingen ende at tage, og nye skins og items dukker konstant op via Fortnite shoppen. 14 dec
Læs Mere

Samsung One UI fremvist i ny video

For kort tid siden annoncerede producenten deres nye One UI under Samsung Developer Conference. Deres nye One
Læs Mere

Billeder af Gigabyte GeForce RTX 2060 OC lækket

Redaktionen hos Videocardz er igen på banen med nyt omkring et potentielt kommende GeForce RTX 2060.
Læs Mere

Marques Brownlee sætter ord på utilfredsheden med Rewind i 2018

YouTube brugerne har i den grad vist deres utilfredshed med den retning YouTube har bevæget sig, når det handl
Læs Mere

Edifier fremviser nye lydprodukter forud for CES 2019

Edifier har meldt ankomsten af nye lydprodukter, som bliver officielt fremvist under CES 2019. CES 2019 løber
Læs Mere

LG HomeBrew er et automatiseret øl brygningssystem

Forud for CES 2019 dukker der altid nye produkter frem i nyhedsmøllen, og i år er ingen undtagelse. Fra et lid
Læs Mere

Galaxy S10 med Snapdragon 855 sætter Exynos 9820 til vægs i ny Antutu Score

I sidste uge så vi de første indikationer på Antutu scores på kommende Samsung Galaxy S10 Plus på udenlandske
Læs Mere
Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.