DICE sætter ord på kommende real-time ray tracing RTX optimering af Battlefield 5

DICE sætter ord på kommende real-time ray tracing RTX optimering af Battlefield 5

I et interview med Eurogamer, er EA DICE’s rendering engineer Yasin Uludag, gået i dybden med kommende optimeringspatch til Battlefield 5’s real-time ray tracing RTX effekter.

 

 

Læs vores test af Battlefield V HER


Såvel kunder og medier, har ytret skuffelse over RTX effekterne i BF V med de nye nVidia RTX grafikkort, og ifølge Yasin, vil den nye optimeringspatch give markant forbedring af RTX effekterne. Patchen udvikles af både DICE og Nvidia, og kommer ligeledes til at optimere den generelle performance forklarede Yasin Uludag til Eurogamer.


“One of the optimisations that is built into the BVHs are our use of “overlapped” compute – multiple compute shaders running in parallel. This is not the same thing as async compute or simultaneous compute. It just means you can run multiple compute shaders in parallel. However, there is an implicit barrier injected by the driver that prevents these shaders running in parallel when we record our command lists in parallel for BVH building. This will be fixed in the future and we can expect quite a bit of performance here since it removes sync points and wait-for-idles on the GPU.”

 


”We also plan on running BVH building using simultaneous compute during the G-Buffer generation phase, allowing ray tracing to start much earlier in the frame, and the G-Buffer pass. Moreover, the team will introduce a hybrid ray trace/ray march system (that was almost available to be included in the initial version of BF5’s RTX tech)”


“This hybrid ray marcher creates a mip map on the entire depth buffer using a MIN filter. This means that every level takes the closest depth in 2×2 regions and keeps going all the way to the lowest mip map. Because this uses a so-called min filter, you know you can skip an entire region on the screen while traversing.


With this, ray binning then accelerates the hybrid ray traverser tremendously because rays are fetched from the same pixels down the same mip map thereby having super efficient cache utilisation. If your ray gets stuck behind objects as you find in classic screen-space reflections, this system then promotes the ray to become a ray trace/world space ray and continue from the failure point. We also get quality wins here as decals and grass strands will now be in reflections.”


Sidst men ikke mindst, er der brugt tid på at optimere hastigheden på Denoiser, filtre m.v., så de er bedre optimeret mod ray tracing implemteringen.


Det kunne dermed tyde på NVIDIA og DICE har meget i støbeskeen mht. real-time ray tracing effekterne. Vi håber RTX 2080 Ti bliver i stand til at holde en konstant 60fps ved 1080p?

 

Billeder & Kilde

Eurogamer, NVIDIA, DICE

 


Link:

Skrevet af den 22. Nov 2018. Nyheden er læst 595 gang(e).

Del med dine venner

     

0 kommentarer
Skriv kommentar til nyheden Kommentarer til nyheden fra Facebook

 

ALTO 5 ACTIVE. Trådløs højtaler med Bluetooth

Hvis du ikke gider bøvle med en masser kabler, eksterne forstærkere og lignende, men stadig ønsker l&a

Læs Mere

COUGAR TURRET & TURRET MESH Miditowers

Der er ikke bare et, men hele to produkter på programmet i denne test. Turret og Turret MESH fra COUGAR har væ

Læs Mere

Corsair Dominator Platinum RGB 3600 MHz DDR4

Corsair er på markedet med nye Dominator RAM. De har nemlig udviklet Corsair Dominator

Læs Mere

GUIDE: Valg af grafikkort 2019

Valg af nyt grafikkort kan være en jungle at finde ud af. Gennem vores redaktionelle test af grafikkort, har vi opar

Læs Mere

Dali Oberon 3 Kompakt højttalere

Behøver højttalere være store og stå på gulvet for at kunne fylde et rum med lækker

Læs Mere

MSI Gaming Bundle

Ikke bare et, to eller tre produkter... Nej hele fire af slagsen har vi samlet i en og samme test. MSI har sendt os hvad d

Læs Mere

Razer Blade 15 Advanced; Gaming laptop med RTX 2080!

Razer har sendt os et monster af en gaming laptop i form af deres Razer Blade 15, som vi skal

Læs Mere

Corsair Carbide 678C

Er du på udkig efter et stilrent og lydløst kabinet der samtidig skal have plads til en god portion hardware

Læs Mere

 

Nyeste Videoer og Trailers

Seneste nyheder

Forskere tror, at de kan omdanne havvand til hydrogenbrændstof

Når det kommer til bæredygtige energikilder, er vandkraft en af de måder, der udnytter naturen til at bidrage
Læs Mere

Ny Philips E9 Quad HD buet monitor serie introduceret

Phillips har skabt og lanceret en ny serie af buede skærme. Denne gang i form af Phillips E9 Series. Sortiment
Læs Mere

Nuværende X370 & X470 bundkort får tidlig Ryzen 3000 BIOS opdatering.

Det ser ud til, at bundkortproducenterne begynder at føje understøttelse til deres X370- og X470 produkter til
Læs Mere

Google hævder Stadia er bedre end Xbox One X og PS4 Pro tilsammen

Google positionerer deres nye Stadia game streaming service til at overgå alle konsol rivaler på markedet. Ind
Læs Mere

Apple lancerer ny iPad Air og iPad Mini

Kort før Apple’s special event d. 25. marts, har Apple netop lanceret en ny iPad Air og iPad Mini. Lanceringe
Læs Mere

Intel vil bygge den første exascale supercomputer i USA

Intel har meddelt, at de vil bygge Amerikas første exascale supercomputer. Et system, der kan udføre en quinti
Læs Mere

NVIDIA annoncerer de første screenshots fra Quake 2 RTX. Imponerende!

NVIDIA lovede os en verden til forskel med lanceringen af RTX, men ind til videre, har vi fået præsenteret nog
Læs Mere

NVIDIA aktiverer DirectX Raytracing (DXR) til Pascal og Volta

NVIDIA har annonceret deres Pascal og Volta grafikkort vil understøtte DXR. Aktiveringen kommer via en ny driv
Læs Mere
Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.