Bethesda løfter sløret for de grafiske detaljer

Bethesda løfter sløret for de grafiske detaljer

Fallout 4 vil uden sammenligning være et af de mest ventet releases i 2015, og omtalen af spillet har været enorm. Især PC segmentet venter i spænding på at se hvor vild en eyecandy spillet rent faktisk kan tilbyde, og hvordan spillet i helhed vil fungere.
Forud for spillets lancering, har udviklerene hos Bethesda Game Studios åbnet låget en smule, som giver os et indblik i de grafiske teknologier, der anvendes i spillet. Som mange medier har omtalt forud for lanceringen benytter Fallout 4 en modificeret version af en Creation Engine, som vi første gang så til spillet Skyrim, der kom på markedet i 2011, og som blandt andet omfatter en optimeret dynamisk belysnings teknologi, der gør det muligt for udviklere, at skabe naturlige refleksioner baseret på et objekts materiale.

 

 


Udviklerne bag Fallout 4 bruger også lyseffekter fra Nvidia lejren, hvilket kan skabe en naturlig stemning i spillet, afhængigt af tidspunktet på dagen og vejr forhold. Denne effekt stiller store krav til hardware tessellation, som igen vil stille høje krav til dit udstyr på bedst mulige resultat. Softwaren er udviklet i tæt samarbejde med Nvidia, og Bethesda hævder de har skabt et unikt resultat. Den opdateret version af Creation Engine inkluderer nye features på grafikken, som blandt andet vil kunne ses i spillet, når det handler om kvaliteten og gengivelsen af materialer, huse, tøj karakterne har på, og underlaget personerne går på.

 

 

 

Her er nogle af de highlight som Bethesda Game Studios har forbedret og inddraget i Fallout 4:


- Tiled Deferred Lighting
- Temporal Anti-Aliasing
- Screen Space Reflections
- Bokeh Depth of Field
- Screen Space Ambient Occlusion
- Height Fog
- Motion Blur
- Filmic Tonemapping
- Custom Skin and Hair Shading
- Dynamic Dismemberment using Hardware Tessellation
- Volumetric Lighting
- Gamma Correct Physically Based Shading

 

Spiller kommer på markedet 10 november til PC, Xbox One og PlayStation 4, men Bethesda Game Studios omtaler man skal spillet spillet via en PC for at få det optimale ud af spillet rent grafisk.



Skrevet af Lars den 5. Nov 2015. Nyheden er læst 1297 gang(e).

Del med dine venner

     

11 kommentarer
emilpapis93 . 5. Nov 2015, 11:43

Syntes det er lidt misvisende at skrive at vi venter på at se den vilde eyecandy, da ingen fallout fan forventer vild grafik. Og hvad vi har set fra de tidligere spil i serien og gameplay fra F4. Ja det ser heller ikke voldsomt flot ud. De har endda udtalt at det ikke har været på det punkt de har fokuseret.
Det vi glæder os mest til er atmosfære og omgivelserne. Det er de 2 ting der altid har lavet et fallout spil, fedt.
Scruffeh . 5. Nov 2015, 12:48

[quote='emilpapis93','index.php?page=Thread&pos­tID=1486341#post1486341']Syntes det er lidt misvisende at skrive at vi venter på at se den vilde eyecandy, da ingen fallout fan forventer vild grafik. Og hvad vi har set fra de tidligere spil i serien og gameplay fra F4. Ja det ser heller ikke voldsomt flot ud. De har endda udtalt at det ikke har været på det punkt de har fokuseret.
Det vi glæder os mest til er atmosfære og omgivelserne. Det er de 2 ting der altid har lavet et fallout spil, fedt.[/quote]

Og du kan udtale dig på alle Fallout fans vegne hvordan?

Jeg ville rigtig gerne se lækker grafik, og dejlige eyecandy...

Desuden har de ikke ultra wide support til skærme, og det er altså et spil der udkommer nær slutningen af 2015...
emilpapis93 . 5. Nov 2015, 18:22

Nej men jeg kan udtale mig på deres baggrund og både fallout 3/new vegas havde bestemt ikke nogen specielt god grafik. Så hvorfor forvente god grafik? Specielt når (og nu gentager jeg mig selv) de selv har sagt at de ikke har fokuseret på at lave et ultra realistisk spil.

Du vil gerne se flot grafik? hvad skal jeg sige til det?

"Desuden har de ikke ultra wide support til skærme, og det er altså et spil der udkommer nær slutningen af 2015.."
Det her ved jeg slet ikke hvad jeg skal bruge til? Desuden kan de fleste spil redigeres i .ini filen så ultra wide skærme fungere uden problem. Desuden virker ultrawide ligegyldigt hvad, opløsningen vil bare blive sat til 1920x1080.
HerrMansen . 5. Nov 2015, 19:34

[quote='emilpapis93','index.php?page=Thread&pos­tID=1486341#post1486341']Syntes det er lidt misvisende at skrive at vi venter på at se den vilde eyecandy, da ingen fallout fan forventer vild grafik.[/quote]



Jeg gør? Springet fra Morrowind til Oblivion til Skyrim var KÆMPE. Du kan se en kæmpe forskel på Skyrim og Fallout 3 (som bruger Oblivion enginen)

Jeg forventer fuldt ud at Fallout 4 kommer til at se uhyggeligt godt ud - Specielt efter at modders kommer igang med ENB og lign. Tweak.dk
ShoutingSeeker . 6. Nov 2015, 03:17

Tror nu nok at det bliver et flot spil. Og nu behøver et spil ikke at se realistisk for at være flot.
emilpapis93 . 7. Nov 2015, 11:13

I misforstår og fordrejer mine ord... Har aldrig sagt det ikke bliver et flot spil, men drenge der er gameplay ude! Har i set vegetationen?! Det har ikke ændre sig fra Fallout 3/NW/Skyrim/Morrowind! Opløsningen på textures er også kun næsten okay. Detaljer på karaktere er heller ikke godt lavet overhovedet. Og jeg har ikke set det lækkede materiale.

Det han skriver "PC segmentet forventer vild grafik". Nej vi forventer en nutidig grafik. Men vild, kan jeg fortælle det slet ikke bliver. For det er det ikke. Det kan vi alle gå ind og se nu!

Vild grafik er spil som Crysis, Witcher og Metro. Det er vild grafik! Og kan garantere at du kan tage et spil som metro 2033 fra 2010 og det vil stadig være flottere grafisk end dette 2015 AAA release.

Dette betyder dog ikke jeg ikke glæder mig, har lige bestilt lydudstyr til 2000 så jeg rigtig kan komme ind i spillet Tweak.dk
HerrMansen . 7. Nov 2015, 12:05

Ej nu holder du sgu - Der er et kæmpe spring fra Morrowind til Oblivion til Skyrim hvad angår den grafiske side; også 2D overflader og textures.

Du forventer at få Open World spil til at køre med den samme grafik som lukkede instances som ofte ikke kan moddes? Mmm... nej. Kommer ikke til at ske.
Scruffeh . 7. Nov 2015, 12:09

Witcher 3 er nu meget åbent? Har både officiel modding og uofficiel modding...
HerrMansen . 7. Nov 2015, 15:18

[quote='Scruffeh','index.php?page=Thread&postID­=1486388#post1486388']Witcher 3 er nu meget åbent? Har både officiel modding og uofficiel modding...[/quote]



Cheerypicking hjælper intet argument... :sleeping:
emilpapis93 . 7. Nov 2015, 23:18

[quote='HerrMansen','index.php?page=Thread&post­ID=1486387#post1486387']
                        Ej nu holder du sgu - Der er et kæmpe spring fra Morrowind til Oblivion til Skyrim hvad angår den grafiske side; også 2D overflader og textures.

Du forventer at få Open World spil til at køre med den samme grafik som lukkede instances som ofte ikke kan moddes? Mmm... nej. Kommer ikke til at ske.                    [/quote]




Det eneste spring der har været er mængde pixels i de textures. Og det er ikke imponerende i mine øjne. Når de har gjort det i over 10 år..
Jeg har sagt jeg ikke forventer synderligt meget af grafikken men, som jeg skriver, den er sikkert flot. Men vild er den ikke. Desuden grafikken bliver ikke bedre fordi du har nogle gode systemer bagved og en stor verden.

Udover Witcher 3 er der også GTA 5 som kan nævnes.

EDIT: Nævnte metro 2033 pga. det er et spil med 5 år på bagen og som trods være en lineær shooter, har en pænt stor verden.
HerrMansen . 8. Nov 2015, 15:41

GTA5 er ikke åben world i samme forstand - Alting udenfor dit umiddelbare synsfelt er på pause. Bethesda's spil simulerer stadigvæk hver eneste NPC i spillet.

Der er en grund til at loading af ting tager så lang tid når du hopper imellem characters i GTA5.