YouTube bliver snart en betalingstjeneste

YouTube bliver snart en betalingstjeneste

YouTube har igennem længere tid været en gratis tjeneste, der tjente sine penge via reklamer, men det lader til at kunne få sit endeligt snart.

 

Google skulle i hvert fald være lige på trapperne med en ny betalingsmodel, hvor man som bruger af tjenesten kommer til at skulle betale for at se indhold fra de kilder, som har mange daglige følgere. Ligeledes vil man skulle betale for at slippe for at se reklamer. Tjenesten kommer ikke kun til at ramme kendte, men det vil også blive pålagt private, som har opbygget en fanskare gennem streaming, så alle kan faktisk blive ramt af det.

Der bliver onsdag den 21. oktober afholdt Google pressemøde, hvor de vil snakke yderligere om betalingsmuren, og indtil da har de altså nægtet at udtale sig yderligere.


Link: EB.dk

Skrevet af Michael den 20. Oct 2015. Nyheden er læst 2146 gang(e).

Del med dine venner

     

10 kommentarer
LowIceDK . 20. Oct 2015, 10:08

Bye bye Youtube
mogwai21 . 20. Oct 2015, 10:23

Det kan heller ikke være helt billigt at drive de servere det køre hele youtube. og med adblock ryger der nok også en del indtjening, så jeg kan godt se de har nogle udfordringer på det område.
LowIceDK . 20. Oct 2015, 11:39

Google er stor, så de tjener nok mere end de bruger. Derfor synes jeg det er sørgeligt at også de kun tænker på penge men ingen overraskelse. Der kommer nok en erstatning der er gratis og så bruger vi bare det istedet.
ShoutingSeeker . 20. Oct 2015, 14:24

[quote='LowIceDK','index.php?page=Thread&postID­=1485883#post1485883']Google er stor, så de tjener nok mere end de bruger. Derfor synes jeg det er sørgeligt at også de kun tænker på penge men ingen overraskelse. Der kommer nok en erstatning der er gratis og så bruger vi bare det istedet.[/quote]


Så fordi Dansk Supermarked har overskud mener du så også man kan tage varer med uden at betale for dem?
Igel . 20. Oct 2015, 14:29

[quote='ShoutingSeeker','index.php?page=Thread&­postID=1485887#post1485887'][quote='LowIceDK','index­.php?page=Thread&postID=1485883#post1485883']Goo­gle er stor, så de tjener nok mere end de bruger. Derfor synes jeg det er sørgeligt at også de kun tænker på penge men ingen overraskelse. Der kommer nok en erstatning der er gratis og så bruger vi bare det istedet.[/quote]


Så fordi Dansk Supermarked har overskud mener du så også man kan tage varer med uden at betale for dem?[/quote]

Det var dog en underlig sammenligning. Det handler jo slet ikke om, at man tager en vare uden at betale, hvis vi endelig skal bruge din sammenligning. Det handler vel mere om at vi ikke ønsker at betale for at komme i Dansk Supermarkeds butikker?

Det er en sørgelig ting at putte ord i munden på folk på den måde. Dårlig måde at diskutere og argumentere på.
dwmc . 20. Oct 2015, 14:34

well det betyder jo bare at andre video tjænester bliver større og yourtube bliver en niche ting.
og selvfølgelig tænker google på pengene det er jo et firma, men de er også nogle af dem der gør rigtig meget for at ny teknologi bliver mainstream, bevares de gør det for at få penge men de gør det.
ShoutingSeeker . 20. Oct 2015, 20:58

Det er [quote='Igel','index.php?page=Thread&postID=14­85888#post1485888'][quote='ShoutingSeeker','index.ph­p?page=Thread&postID=1485887#post1485887'][quote­='LowIceDK','index.php?page=Thread&postID=148588­3#post1485883']Google er stor, så de tjener nok mere end de bruger. Derfor synes jeg det er sørgeligt at også de kun tænker på penge men ingen overraskelse. Der kommer nok en erstatning der er gratis og så bruger vi bare det istedet.[/quote]


Så fordi Dansk Supermarked har overskud mener du så også man kan tage varer med uden at betale for dem?[/quote]

Det var dog en underlig sammenligning. Det handler jo slet ikke om, at man tager en vare uden at betale, hvis vi endelig skal bruge din sammenligning. Det handler vel mere om at vi ikke ønsker at betale for at komme i Dansk Supermarkeds butikker?

Det er en sørgelig ting at putte ord i munden på folk på den måde. Dårlig måde at diskutere og argumentere på.[/quote]


Hvad er forskellen? Dansk Supermarkedet skal tjene penge for at løbe rundt. Youtube skal tjene penge for at løbe rundt. Dansk Supermarkedet sælger varer. Youtube sælger en vare. Begge firmaer må dreje nøglen om, hvis de ikke kan sælge nok for at det hele løber rundt.

Youtube stiller en service til rådighed, der koster penge. Og når folk bruger ad-blocker må de finde en alternativ måde af få penge for den service de stiller til rådighed. Og fordi andre af Googles forretningsområder giver overskud, skal Youtube da stadig kunne løbe rundt, det er hele ideen med en forretning.

Så jo, du får en vare uden at betale for den (hvis du ellers har en ad-blocker kørende på Youtube). Om man kan sammenligne den med Dansk Supermarkedet, synes jeg nu sagtens man kan.
LowIceDK . 21. Oct 2015, 08:08

[quote='ShoutingSeeker','index.php?page=Thread&­postID=1485900#post1485900']Det er [quote='Igel','index.php?page=Thread&postID=14­85888#post1485888'][quote='ShoutingSeeker','index.ph­p?page=Thread&postID=1485887#post1485887'][quote­='LowIceDK','index.php?page=Thread&postID=148588­3#post1485883']Google er stor, så de tjener nok mere end de bruger. Derfor synes jeg det er sørgeligt at også de kun tænker på penge men ingen overraskelse. Der kommer nok en erstatning der er gratis og så bruger vi bare det istedet.[/quote]


Så fordi Dansk Supermarked har overskud mener du så også man kan tage varer med uden at betale for dem?[/quote]

Det var dog en underlig sammenligning. Det handler jo slet ikke om, at man tager en vare uden at betale, hvis vi endelig skal bruge din sammenligning. Det handler vel mere om at vi ikke ønsker at betale for at komme i Dansk Supermarkeds butikker?

Det er en sørgelig ting at putte ord i munden på folk på den måde. Dårlig måde at diskutere og argumentere på.[/quote]


Hvad er forskellen? Dansk Supermarkedet skal tjene penge for at løbe rundt. Youtube skal tjene penge for at løbe rundt. Dansk Supermarkedet sælger varer. Youtube sælger en vare. Begge firmaer må dreje nøglen om, hvis de ikke kan sælge nok for at det hele løber rundt.

Youtube stiller en service til rådighed, der koster penge. Og når folk bruger ad-blocker må de finde en alternativ måde af få penge for den service de stiller til rådighed. Og fordi andre af Googles forretningsområder giver overskud, skal Youtube da stadig kunne løbe rundt, det er hele ideen med en forretning.

Så jo, du får en vare uden at betale for den (hvis du ellers har en ad-blocker kørende på Youtube). Om man kan sammenligne den med Dansk Supermarkedet, synes jeg nu sagtens man kan.[/quote]

Så kan man vel sammenligne det med at fordi blinde mennesker ikke kan se Dansk supermarkeds reklamer så skal de til at betale for at handle i butikken. Hvor er du dog dygtig til at sætte ting op mod hinanden.
ShoutingSeeker . 21. Oct 2015, 09:34

Nå nej, tror nu godt blinde mennesker ved at varer koster penge. Og at firmaer skal tjene penge for at løbe rundt. Tweak.dk
Ebo . 21. Oct 2015, 10:17

Set ud fra det sysnpunkt, at der er mange, som har en kanal med rigtig mange følgere på youtube som tjener kassen på det. Så kan jeg da sagtens forstå, at Google/youtube vil have en bid af kagen.

Uanset hvad man så end mener om det, så skal man da være blind for ikke, at have set det komme, når man ser på hvor mange mennesker, som bruger tjenesten.

Mvh
Sam