Advokat: Det er umuligt at skjule torrenting

Advokat: Det er umuligt at skjule torrenting

Hvis du er en af dem, der fra tid til anden bevæger dig på diverse dunkle afkroge af internettet for at hente og se en Hollywood-film, før den udkommer i biografen og i butikkerne, så er du åben for omverdenen, og der er intet, du kan gøre for at gøre din færden anonym og skjult.

 

Sådan lyder ordene fra Hollywood-advokaten Carl Crowell, der står bag flere store sager, hvor amerikanske filmselskaber har sagsøgt folk, der har hentet film på ulovlig vis, heriblandt den verserende sag omkring ulovlig download af filmen "Dallas Buyers Club". Han nævner, at de, der lander på hans bord, er dem, der uploader film, og at disse folk ikke kan skjule sig 100%.

 

"There is no anonymity online. If you want to pirate content, you have to do so publicly."

 

Dette kan virke underligt, da der findes adskillige måder, hvorpå man kan skjule sin færden, heriblandt VPN-forbindelser og deslige. Men hvem ved? Måske har Hollywood-advokaterne adgang til redskaber, som selv proxy-forbindelser ikke kan gardere sig imod.


Link: TF

Skrevet af Mads den 7. Sep 2015. Nyheden er læst 1861 gang(e).

Del med dine venner

     

8 kommentarer
jesper101996 . 7. Sep 2015, 20:26

Sikke noget pis at sige.
TemP . 7. Sep 2015, 22:48

[quote='jesper101996','index.php?page=Thread&po­stID=1484693#post1484693']Sikke noget pis at sige.[/quote]


Tweak.dk
MalleMellow . 8. Sep 2015, 13:52

Fedt at gå hollywoods advokaters ærinde, ved at sprede sådan en gang løgn, som kun skal skræmme.
Igel . 9. Sep 2015, 11:05

Jeg tror da nok at den alm. bruger hr. og fru Danmark kan føle sig sikker stadig. Samtidig tror jeg, !!!!uden at vide det!!!!, at man sagtens kan spore brugere på nettet uanset om man benytter sig af en proxy eller vpn. Det handler i bund og grund om at man ikke vil bruge for mange ressourcer på de små brugere, men i stedet går efter de store.

Så uanset hvor meget man gemmer sig, så kan man sagtens findes, det er bare et spørgsmål om det er det værd. Og gemmer den almindelige bruger sig bag en VPN eller proxy, så er det ikke det værd.

Så jeg tror ikke det er helt forkert hvad der udtales i artiklen.
HerrMansen . 10. Sep 2015, 14:57

Du modsiger dig selv, Igel. Enten kan det lade sig gøre, eller det kan ikke. Tweak.dk

Det tager ikke meget arbejde at være anonym på internettet - Ergo kan det vel kun forståes på den måde at det ikke er værd at gå efter andre end Hr. og Fru internet, da alle med en smule forstand som minimum krypterer sine BT pakker.
Igel . 10. Sep 2015, 19:07

Ja det kan godt være jeg virker lidt forvirret Tweak.dk
Men jeg mener nemlig netop at man godt kan spores på nettet, men at man vælger ikke at spore den almindelige lille bruger Tweak.dk
Jeg mener godt at man kan kryptere sine ting, men at der med en del snilde godt kan findes frem til folk alligevel.


Så NEJ, men kan ikke være helt 100% anonym på nettet.
MalleMellow . 11. Sep 2015, 12:50

[quote='Igel',index.php?page=Thread&postID=1484­764#post1484764]Ja det kan godt være jeg virker lidt forvirret Tweak.dk
Men jeg mener nemlig netop at man godt kan spores på nettet, men at man vælger ikke at spore den almindelige lille bruger Tweak.dk
Jeg mener godt at man kan kryptere sine ting, men at der med en del snilde godt kan findes frem til folk alligevel.


Så NEJ, men kan ikke være helt 100% anonym på nettet.[/quote]

Du ved ikke hvad du taler om. Det er muligt at være 100% anonym, det kræver bare en masse arbejde og viden.

Men så skulle man måske overveje over for hvem vil man være anonym. Hvis det er for en eller anden advokat i hurtigknepper sko fra LA, vil jeg mene det er meget nemt at være anonym.
Igel . 11. Sep 2015, 16:59

Nej jeg ved ikke særlig meget om emnet, men siden du åbenbart ved mere, så gad jeg godt at vide hvad der skal til for at være anonym, for det ved du jo åbenbart Tweak.dk