Stereo Studio drejer nøglen om

Stereo Studio drejer nøglen om

Selvom nyheden egentlig er et par dage gammel, så fortjener den stadig en portion opmærksomhed her på Tweak.dk. For musikkæden Stereo Studio har nemlig smidt håndklædet i ringen.

 

Igennem de sidste 40 år har Stereo Studio været kendt i Danmark som en kæde, hvor seriøse musikentusiaster gik hen for at lytte til og købe det nye musik. Men kæden har gennem længere tid måttet slås den hårde kamp mod ulovlige downloads og streamingtjenester, og selv de har udvidet butikkens indhold med Studio Apperal, som er en serie af tøj, så har Stereo Studio altså stadig måttet trække stikket og sige tak for 40 gode år. Et rigtig træls eksempel på, hvad internettets udvikling gør ved de fysiske butikker.


Link: Gaffa.dk

Skrevet af Michael den 30. Aug 2015. Nyheden er læst 1088 gang(e).

Del med dine venner

     

9 kommentarer
Mads Pedersen . 30. Aug 2015, 09:18

Tweak.dk

Jeg har satme købt mange skiver i Stereo Studio gennem årene...
puma99dk| . 30. Aug 2015, 10:08

Jeg har os købt en del i Stereo Studiet men problemet lægger så os i at det jeg vil ha de senere år har jeg ikke kunne finde så måtte købe det udenlands, men kedeligt at høre Tweak.dk
MalleMellow . 30. Aug 2015, 20:27

Det er ren spekulation vedrørende ulovlige downloads og stream. Markedet for EP´er er f.eks. voksende.
Og hvorvidt det er internettets skyld, er vist igen spekulation. Det nok ikke den eneste faktor.
Jeg tænker, om Stereo Studio har gjort noget aktivt for at forny sig?
Der er en livscyklus for firmaer som også gælder for f.eks. bands, og den ender ved opløsning af firma/band. Denne cyklus kan brydes i nogle tilfælde, men det kræver at man arbejder med at være innovativ og progressiv.
Man kan ikke forvente, at kunder til evig tid kommer ind af døren.

Når det nu er sagt, er det stadigvæk ærgerligt at de lukker. Håber ejeren har gang i andre projekter.
Mads Pedersen . 30. Aug 2015, 20:32

Hmm... Synes ikke, at det er fair at sammenligne CD'er med LP'er. Sidstnævnte er jo gået hen og er blevet retro, hvilket i øvrigt er sket efter en lang periode, hvor der slet ikke har været gang i salget. Om CD-salget går op igen om 20 år, ved jeg ikke, men jeg tvivler stærkt på det.
HerrMansen . 31. Aug 2015, 13:41

CD har jo også den svaghed at der ikke er mere kvalitet i forhold til LP - Og der er jo mange kunstnere der tilbyder LP'er på nye udgivelser.

Så nej - Tror heller ikke at CD'en kommer tilbage.
Hinton . 31. Aug 2015, 21:34

[quote='HerrMansen','index.php?page=Thread&post­ID=1484542#post1484542']CD har jo også den svaghed at der ikke er mere kvalitet i forhold til LP - Og der er jo mange kunstnere der tilbyder LP'er på nye udgivelser.[/quote]

Det er en skrøne.
[quote='HerrMansen','index.php?page=Thread&pos­tID=1484542#post1484542']Så nej - Tror heller ikke at CD'en kommer tilbage.[/quote]

Det tror jeg heller ikke. Fordi grunden til at folk køber LP'er er at de fysisk vil eje musikken. Dvs. det er selve genstanden der er det væsentlige.

Og en LP er altså mere lækker og håndgribelig end en CD.
HerrMansen . 1. Sep 2015, 11:17

Skrøne? Nej det er det jo så ikke... Tweak.dk
FlyingHippo . 1. Sep 2015, 12:04

Det eneste man får ud af LP som man ikke får med CD'er er "knitre"-lyden når skiven er løbet ud
BPM . 1. Sep 2015, 21:05

vrøvl!!!

der er mere dybde og lyd i en LP end der nogensinde bliver en cd og det kan høres hvis man har noget ordenligt udstyr...

har man en snot pladespiller til en 200,- og et billig snot anlæg ja så det rigtig så lyder det ens, men har man en ordenlig pladespiller med en god pickup og et ordenligt anlæg med nogle gode højtalere så er der dæleme stor lydforskel og det kan høres !!!


i øvrigt surt de gået konkurs, har købt en del LP'er hos dem...