Kan du afspille denne 8K video?

Kan du afspille denne 8K video?

Lad os lave en lille test. Vores computere bliver kraftigere og kraftigere, og skærmene får højere og højere opløsninger. Derfor skal sider som YouTube også være med på beatet - og gerne foran - når det gælder disse opløsninger.

 

Som I sikkert ved, så er flere og flere videoer i 8K opløsningen (7680 x 4320 pixels) ved at dukke op på YouTube, og vi har fundet en af dem og indlejret den herunder.

 

 

Vi kunne godt tænke os at vide, om din computer har, hvad der kræves for at afspille denne video. Prøv derfor, om du kan afspille den i den højeste opløsning og skriv så i kommentarfeltet herunder, om det lykkedes, samt hvad du prøvede at afspille den på.

 

Jeg lægger ud og skriver at nej, min computer med Intel Core i5-4690K, ASUS Z97 Gryphon, 8 GB Kingston Fury DDR3 og 250 GB Samsung 840 Evo + en 40/20 internetforbindelse kunne IKKE afspille videoen, uden at den hakkede voldsomt.


Link:

Skrevet af Mads den 17. Jun 2015. Nyheden er læst 3034 gang(e).

Del med dine venner

     

17 kommentarer
TolaGarf . 17. Jun 2015, 06:16

Intel i7 5820K @ 4.0 GHz, 16 GB DDR4 RAM 2400 MHz, GTX 680 2GB VRAM.

Kørte fint i 8K, dog opstod der en smule artifacts i starten og længere inde i videoen. Kører jeg den i 1440p er det totalt flydende og ingen fejl. Virker til der var en smule fejl i nedskaleringen af 8K.
MacGarlic . 17. Jun 2015, 09:21

Kører flydende i 1440 på s6 edge 4g
Shamanji . 17. Jun 2015, 09:33

kan kun vælge 4k ikke 8k.
Mads Pedersen . 17. Jun 2015, 09:39

[quote='MacGarlic','index.php?page=Thread&postI­D=1481587#post1481587']Kører flydende i 1440 på s6 edge 4g[/quote]



Jovist, det kører da også flydende i 1440p her Tweak.dk
HerrMansen . 17. Jun 2015, 10:03

Nope - Min Gateway hos Yousee kan åbenbart ikke hive 8K igennem en 100/30 forbindelse her til morgen. Tweak.dk
p3t3r . 17. Jun 2015, 10:59

Flydende 4k her, men 8k står min PC af. Det hakker ganske meget og der bliver ikke vist mange frames per sec. Jeg går ud fra, at det er mit grafikkort, der har det svært
NexusVolkon . 17. Jun 2015, 11:56

Nej

Min arbejdsbærbar Lenovo W520 måtte give op på både 8K og 4K på en 200/200 linie ved TDC

Skal lige have testet om min I7 4770 med Geforce 660 kan på en 100/20 linie ved yousee, når jeg kommer hjem.
Garfield76 . 17. Jun 2015, 12:21

I7-4790K, ASUS Z97I-PLUS, ASUS GeForce GTX 970 Strix, 16GB Corsair Vengeance PRO 1866MHz, Samsung 840 Evo 240GB, Asus VE278H (1080p), kører flydende uden hakken, dog bruger den lige et par sekunder til og komme i sync igen hvis jeg spoler i den.

edit. på en 100mb yousee forbindelse
WhiteInc . 17. Jun 2015, 12:53

Tror slet ikke jeg skal prøve med den lorte forbindelse jeg sidder på....
Igel . 17. Jun 2015, 13:10

Min pc har også problemer med afspilningen. Det er ikke forbindelsen det er galt med, da den loader videoen helt fint.

En FX-8350, 8gb 1600mhz ram, HD7950 2gb er åbenbart ikke god nok Tweak.dk Men det regnede jeg heller ikke med. Selvom videoen ville køre flydende, så kan jeg jo slet ikke køre en opløsning der er høj nok på min skærm, til at jeg ville kunne udnytte 8k. Tror faktisk alligevel ikke jeg ville kunne se forskel på 4k og 8k. Men det er fedt at se at teknologien stadig gør fremskridt på det område Tweak.dk
hQnS . 17. Jun 2015, 15:09

Nope, lagger..
i54690k, gtx970, 16gb 2400 mhz, crucial ssd..

købte systemet i november.. OGSÅ gik verden K-amok.. :S
Devilcricket . 17. Jun 2015, 15:29

Nope ikke i 8K. men 4K køre super... Tror min CPU kommer til kort her...
Brian_jtq . 17. Jun 2015, 15:48

I5 4690k, GTX 580, 8 gb 2400mhz, 850 pro, 50/50.

8K: Lyden falder ud og den buffer et par gange.
4K: Kører fint
Badawi . 17. Jun 2015, 15:59

i7 4790k, GTX 970, 16 gb ram 2133 mhz, MSI Z97i gaming ac, Seagate SSHD 1 GB og 100/20 mb internet. Kører 8k Flydende ingen problemer Tweak.dk
micanet . 17. Jun 2015, 16:47

Kører flydende hele vejen igennem, har ingen problemer overhovedet med at køre den i 8k

i7-4790K med en Noctua NH-U9S CPU Køler Siddene i et Gigabyte Z97X-Gaming G1 motherboard med Corsair DDR3 16GB 1600MHz Low Profile, GTX 660 x 2 (SLI), Boot Disk Kingston HyperX 3K SSD 240GB , Sekundær disk Seagate SSHD 2TB og 100mbit Yousee forbindelse.
Sithlord . 17. Jun 2015, 21:45

8K nej, ingen billide, lidt flimmer men ok lyd.

4K billedet hakkede i det ind i mellem og kørt ikke helt flydende når det køre.

1440P Kørte det hele rigtig i fuld skærm og det syntes jeg er rigtig godt, når min pc er over 5 år gammel Tweak.dk

Og er sat sammen af det her:

Intel Core I3 540@3,07. 12 GB DDR3@668Mhz, ASUSTeK P7H55-M PRO, Nvidia Gefroce GTS250 og en Phillips 231E(1920*1080@60Hz) og 119 GB Samsung SSD 830 og min internet kun er en 50/5 Mbit.
MacGarlic . 17. Jun 2015, 21:52

får også flimmer i bunden i 8k.. i 4k kører det 99% flydene