Nyt projekt på Tweak: Vi bygger HTPC

Nyt projekt på Tweak: Vi bygger HTPC

Så giver Tweak.dk sig i kast med endnu et projekt. I samarbejde med Cooler Master, Corsair, SilverStone, Gigabyte, AMD og ADATA kigger vi på, hvordan man kan bygge sig en HTPC (Home Theater PC), som dels kan afvikle diverse streamingtjenester såsom Viaplay, Netflix, HBO osv., men som også kan bruges til ganske almindelige hverdagsopgaver, og som i sit virke som tro følgesvend til TV'et kan gøre dette en smule smartere.

 

Se videoen her: Tweak.dk bygger HTPC


Link:

Skrevet af Mads den 7. Mar 2015. Nyheden er læst 1522 gang(e).

Del med dine venner

     

26 kommentarer
Lars Jensen . 7. Mar 2015, 13:29

Fedt fedt fedt.
Igel . 7. Mar 2015, 13:49

"Det redigerer vi bare senere" Tweak.dk hahaha jeg var flad af grin Tweak.dk
Men good job drenge.. Hvis jeg må komme med en lille bemærkning, så burde i måske lave et lille stykke talepapir til næste gang. Bare stikord, som i kan gå efter når i står og snakker, så bliver det mere flydende Tweak.dk
dwmc . 7. Mar 2015, 14:19

lidt konstruktiv kritik :
lav et script. skriv alt ned hvad i vil sige, og gå det igennem flere gange inden i filmer, så lav et stikords kort til jer selv som i kan bruge mens i filmer.

lige nu indeholder videoen et styks htpc og to gange mande skridt. det ville være bedre hvis man kunne se hele personen det virker lidt underligt at stirre en anden mand i skridtet i 5 minutter mens han snakker om sin hardware Tweak.dk

i kan evt bare bruge et Gråt lagen fra ikea eller lignende som backdrop så man har en mere studie agtig følelse når man ser videoen Tweak.dk




ellers er det super fedt at der er kommer meget mere gang i tweaks youtube kanal igen.
Hymn . 8. Mar 2015, 16:33

Kan fortsat ikke se videoen!
Lars Jensen . 8. Mar 2015, 16:38

[quote='Hymn','index.php?page=Thread&postID=147­5588#post1475588']Kan fortsat ikke se videoen![/quote]



Så må du igang med at fejlsøge Tweak.dk
Mads Pedersen . 8. Mar 2015, 17:01

[quote='Hymn','index.php?page=Thread&postID=147­5588#post1475588']Kan fortsat ikke se videoen![/quote]



Nu har jeg prøvet i adskille browsere og ved at være logget ind som Tweak og mig selv samt uden overhovedet at være logget ind på Youtube, og jeg kan stadig se den, så jeg ved ikke, hvor problemet kan ligge. Hvad får du at vide, når du prøver at se videoen?
Hymn . 8. Mar 2015, 17:30

Har ikke problemer med andre sites og videoer, men efter I lavede jeres supersløve roterende billedkarrusel på forsiden har jeg ikke kunne se videoer på Tweak.dk - se vedhæft
Michael Hermansen . 8. Mar 2015, 18:05

De omtalte fejl er virkelig heller ikke noget, jeg kan nikke det mindste genkendende til. Der er noget, som siger mig, at fejlen er lokal Tweak.dk
Lars Jensen . 8. Mar 2015, 18:28

Øhhhh Tweak.dk

Top slider er altså ikke sløv.
Tror du skal få tjekket dit udstyr af. Beder vores kode-mand om at tjekke vores del.

Jeg har INTET problem med noget af omtalte.
BPM . 8. Mar 2015, 18:50

tja jeg kan skrive mig under samme problem, jeres lille slide show i toppen virker kun ca hver 5 gang jeg går ind på siden resten af tiden står det bare og loader uden der sker en fløjtende fis, og skal jeg se jeres egne tweak video indslag skal jeg se dem på youtube for jeg kan ikk se dem herinde...
Lars Jensen . 8. Mar 2015, 19:00

Får en til at tjekke det asap
Hymn . 8. Mar 2015, 19:51

"Glædeligt" (undskyld BPM) at BPM har samme problem, [i]måske er der andre der også har lyst til at komme ud af busken ?[/i]

Jeg sidder på en 20 Mbit linje fra Fullrate med en Win7 x64. IE 11

Fra jeg klikker på "Tweak.dk giver sig i kast...." til denne side dukker kan der nemt gå 30 sekunder... Og ja billedkarruselen virker nogen gange perfekt, andre gange når jeg at starte en ny browser og tjekker min årsopgørelse før billedkarruselen kører.

Dette er ikke skrevet af en sur gammel mand, men i håb om at I får det til at virke! Tweak.dk
Lars Jensen . 8. Mar 2015, 19:54

Vi skal jo vide "problemet" er der, før vi kan fejlrette.

Ingen af os har problemer du omtaler.
Pinky . 8. Mar 2015, 19:59

slider på forsiden er fikset, kræver måske en CTRL + F5 nogle gange på forsiden eller en tømt cache
Igel . 8. Mar 2015, 21:38

Nu hvor vi er ved slideren og kodningen, kan jeres kodemand så ikke lige fikse en mindre detalje? Når jeg lige nu trykker på de enkelte punkter i slideren, så kan jeg ikke trykke på et nyt punkt før det gamle er loadet helt færdigt. Så det er noget med annulering af en animation der skal kigges på Tweak.dk

Det andet omtalte problem har jeg heller ikke set eller mærket noget til.
Hymn . 9. Mar 2015, 09:13

Pinky; Jeg ved ikke hvad du har fixet i Top Loader, [i](en non lokal ændring) [/i]men intet er ændret her og som Igel er inde på skal slideren køre billederne igennem før man kommer videre til det man for længst har trykket på. Det går god nok langsomt!
Pinky . 9. Mar 2015, 09:18

F5 ?

Det er en helt nyt slider ?!?

Ellers prøv uden add blocker
Hymn . 9. Mar 2015, 09:32

Har lige gjort følgende: På Tweak.dk trykkede jeg 10 gange på F5

Skiftede til Autosport.com, derefter Facebook.com derefter tilbage til Tweak.dk TopLoaderen kørte med det samme ingen loading tid der, men jeg ville jo svare på dit indlæg så jeg trykkede med det samme på linket og der gik 7 billeder i TopLoaderen før siden skiftede.

Jeg har ikke Ad blocker eller tilsvarende på.
Mads Pedersen . 9. Mar 2015, 09:38

Prøv med CTRL+F5.. Ellers ryd cachen.. Det er nogle gange, at det løser problemerne
bauner . 9. Mar 2015, 09:42

[quote='dwmc','index.php?page=Thread&postID=147­5558#post1475558']lidt konstruktiv kritik :
lav et script. skriv alt ned hvad i vil sige, og gå det igennem flere gange inden i filmer, så lav et stikords kort til jer selv som i kan bruge mens i filmer.

lige nu indeholder videoen et styks htpc og to gange mande skridt. det ville være bedre hvis man kunne se hele personen det virker lidt underligt at stirre en anden mand i skridtet i 5 minutter mens han snakker om sin hardware Tweak.dk

i kan evt bare bruge et Gråt lagen fra ikea eller lignende som backdrop så man har en mere studie agtig følelse når man ser videoen Tweak.dk




ellers er det super fedt at der er kommer meget mere gang i tweaks youtube kanal igen.[/quote]


Enig. Jeg sad og krummede tæer, og fik ikke set den færdig. Idéen er fin, men der skal øves lidt.
Mads Pedersen . 9. Mar 2015, 09:59

Tak for den konstruktive kritik, alle sammen Tweak.dk Tak, fordi I tager jer tid til at skrive noget, vi kan bruge til noget Tweak.dk Vi tager den til os Tweak.dk
Igel . 9. Mar 2015, 11:36

Nu er slideren også væk ved mig, har også prøvet at tilgå siden fra kærestens computer, der kunne vi heller ikke se nogen slider..
Mads Pedersen . 9. Mar 2015, 11:38

Der er jo kommet en ny slider på. Kan du heller ikke se den?

Tweak.dk billede i nyhed
Igel . 9. Mar 2015, 12:28

Ser præcis sådan ud ved mig. Troede bare det var meningen, at man selv skulle kunne skifte mellem billederne Tweak.dk
Mads Pedersen . 9. Mar 2015, 12:31

Aaah, nej, ikke lige med det første. Det kan være, det senere hen bliver en mulighed. Ellers kan du scrolle ned, hvor du kan se de seneste 8 reviews Tweak.dk
Laust . 9. Mar 2015, 15:17

Fedt. De små maskiner er fremtiden. Jeg har selv lige bygget en Mini-ITX gamer, valgte dog et andet kabinet.

Min Mini-ITX Gamer PC