Android og iOS dominerer smartphonemarkedet

Android og iOS dominerer smartphonemarkedet

Hvis du går derude og tænker, at det ikke er ret ofte, at du ser folk med telefoner, der har andre styresystemer end Android eller iOS, så er det måske ikke så mærkeligt. En undersøgelse har nemlig vist, at de to styresystemer i den grad dominerer smartphonemarkedet.

 

Ifølge undersøgelsen, der er foretaget af analysefirmaet IDC, peger nemlig på, at de to styresystemer til sammen har en markedsandel på 96,3%. Heraf står iOS for 14,8%, mens Android står for hele 81,5% af markedet.

 

Operating System

2014 Unit Volumes

2014 Market Share

2013 Unit Volumes

2013 Market Share

Year-Over-Year Change

Android

1,059.3

81.5%

802.2

78.7%

32.0%

iOS

192.7

14.8%

153.4

15.1%

25.6%

Windows Phone

34.9

2.7%

33.5

3.3%

4.2%

BlackBerry

5.8

0.4%

19.2

1.9%

-69.8%

Others

7.7

0.6%

2.3

0.2%

234.8%

Total

1,300.4

100.0%

1,018.7

100.0%

27.7%

 

 

De resterende procenter indtages af styresystemer som Windows Phone, BlackBerry og "Andre", der har markedsandele på hhv. 2,7%, 0,4% og 0,6%.

 

Hvilken smartphone har I, og overrasker resultatet jer?


Link: IDC

Skrevet af Mads den 26. Feb 2015. Nyheden er læst 792 gang(e).

Del med dine venner

     

11 kommentarer
Igel . 26. Feb 2015, 11:01

Er ikke overrasket overhovedet over at det er de to styresystemer der nærmest deler markedet imellem sig. (Selvom det smerter mit windows phone hjerte)..

Dog er jeg overrasket over, at Android dominerer iOS så meget.. Synes man ser alt for mange iPhones på markedet, men det lader til at folk med iPhones flager mere med dem.
Så kan man jo faktisk også undres over, at butikker der sælger tilbehør til smartphones, har et større udvalg til iPhones frem for Android telefoner.
HerrMansen . 26. Feb 2015, 12:50

Det er jo ikke alle der er villige til at smide 5-6k til en iPhone.
jesper101996 . 26. Feb 2015, 13:03

Selv er jeg ligeglad med Prisen på telefon da jeg alligevel køber dem på kontrakt.
Igel . 26. Feb 2015, 13:08

Men tilsvarende telefoner med Android koster jo også deromkring.. Tror ikke prisen har den store indflydelse, men det kan da være jeg tager helt fejl..
Mads Pedersen . 26. Feb 2015, 13:09

Android telefoner (i hvert fald topmodellerne) er steget i pris de senere år, synes jeg. IMO har du ret, Igel. Prismæssigt er der ikke den store forskel på iCrap og topmodellerne med Android
HerrMansen . 26. Feb 2015, 13:39

[quote='Igel','index.php?page=Thread&postID=147­5191#post1475191']Men tilsvarende telefoner med Android koster jo også deromkring.. Tror ikke prisen har den store indflydelse, men det kan da være jeg tager helt fejl..[/quote]



Igen er det ikke alle der er villige til at smide 5-6k ud til en telefon - Men Apple har ikke ligefrem modeller til en 2-3k som ikke er stærkt forældede.

[quote='jesper101996','index.php?page=Thread&p­ostID=1475189#post1475189']Selv er jeg ligeglad med Prisen på telefon da jeg alligevel køber dem på kontrakt.[/quote]



Det gør jo ikke prisen mindre i længden - Om noget så hænger du bare på to-tre kontrakter hvis du skifter ud inden den forrige udløber.
BrianIgenIgen . 26. Feb 2015, 14:12

Vi har henholdsvis Android og IOS, Prisen er faktisk tæt på eens.
Vi køber kun nye telefoner ca. hver 4 år. Så syntes jeg ikke, at 5-6000 er for meget for en telefon. Det er jo kun ca. 120 om måneden. Tænk på alle dem der betaler +6000 om året for 75 tv kanaler, hvor man reelt kun ser 1/10 af dem. TV kanaler er sgu f... overpriced.
Men den er en anden snak, og en anden dag. Tweak.dk
jesper101996 . 26. Feb 2015, 15:20

[quote='HerrMansen','index.php?page=Thread&post­ID=1475194#post1475194'][quote='Igel','index.php?pag­e=Thread&postID=1475191#post1475191']Men tilsvarende telefoner med Android koster jo også deromkring.. Tror ikke prisen har den store indflydelse, men det kan da være jeg tager helt fejl..[/quote]



Igen er det ikke alle der er villige til at smide 5-6k ud til en telefon - Men Apple har ikke ligefrem modeller til en 2-3k som ikke er stærkt forældede.

[quote='jesper101996','index.php?page=Thread&p­ostID=1475189#post1475189']Selv er jeg ligeglad med Prisen på telefon da jeg alligevel køber dem på kontrakt.[/quote]



Det gør jo ikke prisen mindre i længden - Om noget så hænger du bare på to-tre kontrakter hvis du skifter ud inden den forrige udløber.[/quote]



Min månedlige pris ændret sig måske med 20kr. Og skifter alligevel kun telefon hver andet år (cirka) så min kontrakt er udløbet alligevel når jeg 'køber' en ny.
HerrMansen . 26. Feb 2015, 15:36

Nu bruger jeg selv for ~100kr telefon om måneden hos Fullrate - Der skal godt nok noget af en prisreduktion til før at en telefon med kontrakt giver mening med mit forbrug.

Vi er ikke alle 3G og Telefonafhængige - Face to Face er et utroligt undervurderet koncept i disse dage Tweak.dk
BrianIgenIgen . 26. Feb 2015, 17:23

Jeg betaler 72 kr. om måneden for 8 Timers tale og 7 GB Data, Fri MMS/SMS