GTA V til PC på High kræver måske mere end forventet

GTA V til PC på High kræver måske mere end forventet

GTA 5 til PC er et længe ventet spil, og det er vist ikke nogen hemmelighed, at rigtig mange ivrige GTA spillere sidder og venter i spænding, mens man desværre også tænker: "Er mit nuværende setup mon nok?" Nu er der nogle nye oplysninger ude, der antyder, at GTX 770 ikke bliver nok til 60 FPS.

 

tweak_dk_gta_v_high_02

 

Selve indstillingsmenuen i GTA V bliver utrolig meget lig GTA IV, hvor der er mulighed for at vælge højere indstillinger, hvorefter spillet bliver mere grafikkrævende med bedre synsoplevelse. Indtil videre ved vi følgende:

  • Detaljerne på personer, bygninger og biler er bedre end på konsolversioner
  • Spillet lader til at være låst på 60 FPS
  • På i5-4670 med et GTX 770 Lightning opnår man 45-50 FPS uden AA (Ikke bekræftet)

Spillet med Low settings:

 

tweak_dk_gta_v_low_01

 

Spillet med Ultra Setting uden AA:

 

tweak_dk_gta_v_high_03

 

tweak_dk_gta_v_high_04

 

tweak_dk_gta_v_high_05

 

Hvis de nu lækkede informationer viser sig at være korrekte, vil det også betyde, at enten R9 290X eller GTX 780Ti eller bedre enten i SLI/CrossFireX eller bare bedre kort bliver en nødvendighed, hvis man vil køre spillet i Ultra Settings med Anti Aliasing slået til. Men da oplysningerne endnu ikke er bekræftet af Rockstar Games, opfordrer vi alle til at tage oplysningerne med et gran salt, da meget kan nå at ændre sig.

 

Som altid følger Tweak.dk sagen på tætteste hold, når der kommer flere oplysninger i sagen om GTA V. En nyhed, som jeg vil mene, at vi har rigtig mange interesserede indenfor.


Link: Tech4Gamers

Skrevet af Michael den 10. Jan 2015. Nyheden er læst 1775 gang(e).

Del med dine venner

     

14 kommentarer
jesper101996 . 10. Jan 2015, 21:21

Når i skriver 60fps lock hvor får i den information fra? Det første screenshot viser at v-sync er slået til. Kunne det tænkes at det er det som er skyld i 60 fps lock?
Michael Hermansen . 10. Jan 2015, 21:32

Fra kilden.. Og som både vi og kilden antyder, så er det ikke bekræftet af Rockstar Games.
Devilcricket . 11. Jan 2015, 09:39

amen så er man jo næsten nød til at købe nyt udstyr... Det var nu planlagt, så det går nok... Men hvad skal man gå efter. Nyt GFX eller ny platform?
Ebo . 11. Jan 2015, 09:43

[quote='Devilcricket','index.php?page=Thread&po­stID=1472995#post1472995']amen så er man jo næsten nød til at købe nyt udstyr... Det var nu planlagt, så det går nok... Men hvad skal man gå efter. Nyt GFX eller ny platform?[/quote]


Det du allerede har er rigeligt.

Mvh
Sam
Devilcricket . 11. Jan 2015, 09:47

skal opgraderes alligevel.. Er træt af mit 290X.
Michael Hermansen . 11. Jan 2015, 11:12

GTX 970.. Jeg har selv bestilt i7-4790K og ASUS Strix GTX 970.. Ikke i forbindelse med opgradering til GTA V dog, men de nye 900 series GTX kort er bare lækre. Det var sådan set i forbindelse med en nedgradering for at spare strøm Tweak.dk
TemP . 11. Jan 2015, 13:33

Hvis det er rigtige oplysninger, kan grunden være at Nvidia kort med kepler GPU ikke performer særlig godt i konsol port spil. Det samme gjorde sig gældende ved Far cry 4, hvor et GTX780 blev overhalet af et HD7970/R9 280x:

http://www.techspot.com/review/917-far-cry-4-benchm­arks/page3.html


http://www.hardocp.com/article/2015/01/07/far_cry_4­_video_card_performance_review/7

jesper101996 . 11. Jan 2015, 17:57

[quote='Michael Hermansen','index.php?page=Thread&postID=14730­06#post1473006']GTX 970.. Jeg har selv bestilt i7-4790K og ASUS Strix GTX 970.. Ikke i forbindelse med opgradering til GTA V dog, men de nye 900 series GTX kort er bare lækre. Det var sådan set i forbindelse med en nedgradering for at spare strøm Tweak.dk[/quote]



Jeg overvejder selv at købe 2x970
Devilcricket . 11. Jan 2015, 18:44

Ja okay. Tænkte egentlig på 980 istedet.. Nu hvor de lader vente på sig med flere Vram. Så kunne man jo ligeså godt bare få det gjort..
Devilcricket . 12. Jan 2015, 10:15

Spørgsmålet er så. Skal det være MSI, Asus eller Evga??
jesper101996 . 12. Jan 2015, 14:40

De er sådan set alle sammen gode. Tag den som er billigst. Selv vil jeg dog had købt et Asus Strix eller EVGA.

Dog synes jeg ikke at 980 er værd hvis du gamer. Der vil en 970 eller to af dem være et bedre valg til prisen.
Devilcricket . 12. Jan 2015, 18:12

Tænkte også Asus eller Evga..
Du kan godt have ret i 2*970 ville være smartere, men vil hellere have 1 kort som kan køre det hele på ultra, og når det så begynder at knibe, så er der nok kommet et nyt kort, man kan smide i maskinen.

Evga ligger dog i den dyre ende, og MSI, tja har et nu, og er mildt sagt mega skuffet over performance...
Michael Hermansen . 14. Jan 2015, 20:37