Tweak.dk tester Razer Chroma-serien

Tweak.dk tester Razer Chroma-serien

Der er gode nyheder til jer derude, der savler over den nye Chroma-serie fra Razer. Vi på Tweak.dk-redaktionen har i dag nemlig sikret os testeksemplarer af Razer Deathadder Chroma, Razer Kraken 7.1 Chroma og Razer Blackwidow Chroma.

 

Du kan læse meget mere om Chroma-serien ved at trykke på banneret herunder.

 

Razer

 

Razer Blackwidow Chroma:

 

Razer Blackwidow Chroma minder udseendemæssigt om deres "almindelige" Blackwidow, som vi før har testet her på Tweak.dk. Chroma-modellen fås med Razers to nye switches, nemlig "Clicky, som er en grøn switch og "Silent", som er en orange switch.

 

Derudover kommer Blackwidow Chroma med fuldt programmerbare taster vha. Razer Synapse 2.0, og tastaturet tilbyder også TKO (TenKeyRollover). Derudover kan tastaturet, som de fleste andre gamingtastaturer også kan, sættes i Gaming Mode, hvilket gør, at eks. Windows-tasten deaktiveres.

 

Razer Kraken 7.1 Chroma:

 

Vi har som nævnt også sikret os et eksemplar af Chroma-versionen af Razers Kraken 7.1. Det er et headset, der via USB-tilslutning tilbyder 7.1 virtuel surround, som også kan finindstilles via Razer Synapse 2.0.

 

Deres featurebrand Chroma kommer her til udtryk ved Razer-logoet på siden af ørebøffen, hvor omtalte logo kan tildeles en blandt 16,8 millioner farver.

 

Razer Deathadder Chroma:

 

Til sidst har vi som sagt også sikret os et eksemplar af Chroma-versionen af Razer Deathadder. Vi har her at gøre med en mus, der kan prale af en optisk sensor på op til 10.000 DPI, Razer-logo på "ryggen", der kan tildeles en blandt 16,8 millioner farver, 1000 Hz polling rate og et design, der er tilegnet højrehåndede brugere.

 

Vi glæder os utroligt meget til at modtage omtalte testeksemplarer, og vi glæder os mindst lige så meget til at teste og anmelde dem for jer. Vi skulle gerne modtage Chroma-serien om et par dage, så der er ikke længe til, I kan se tests af de tre produkter her på siden.

 

Der er derfor ikke andet at sige end... stay tuned for more!


Link:

Skrevet den 29. Oct 2014. Nyheden er læst 3458 gang(e).

Del med dine venner

     

14 kommentarer
Igel . 29. Oct 2014, 07:24

Husk lige, at når i anmelder BlackWidow Chroma Stealth, at den kun bliver lavet i US-layout, og at de ikke kan svare på om der kommer et Nordic-layout Tweak.dk
Mads Pedersen . 29. Oct 2014, 07:36

Har du et link til det, Igel? Tweak.dk Ikke at jeg ikke tror på dig, men det duer ikke, at vi skriver det i anmeldelsen uden at have kilderne i orden Tweak.dk
Igel . 29. Oct 2014, 07:51

http://www.razerzone.com/eu-en/store/razer-blackwid­ow-chroma-stealth



Ellers har jeg en mail fra dem, hvor jeg specifikt spurgte efter et nordisk layout. Han kunne dog ikke svare mig om det var noget der var i arbejde.. [quote]Thank you for contacting Razer Support . At the moment we do not have information on the different layout for the keyboard. You can check our store page from time to time and any new variant will be updated there first. [/quote]

Det var svaret jeg fik.. Deres kundeservice er ret inkompetent når man efterspørger sådan nogle specifikke sager Tweak.dk
Lars Jensen . 29. Oct 2014, 08:05

Vi har nordic layout på vej
Igel . 29. Oct 2014, 08:30

Er du sikker på at det ikke bare er på den almindelige Razer BlackWidow Chroma? Den findes nemlig i en nordic udgave.. Det er Stealth udgaven der lige nu ikke kan fåes i en nordic udgave..
Igel . 29. Oct 2014, 08:32

Stealth udgaven kan også kun købes gennem deres egen officielle shop

http://www.razerzone.com/eu-en/store

jesper101996 . 29. Oct 2014, 09:34

Nej glæder mig ikke. Ja RGB er meget fedt. Men deres "Razer switches" er en deal breaker. Eftersom de er lavet af kailh som er billig kinesiske kopier af MX Cherry.

Razer er mærkelig nok ikke helt åbent om dette og nævner det ikke nogen steder. Jeg vil til til hver en tid købe et Corsiar tastatur over et Razer da de stadig bruger MX Cherry.
Igel . 29. Oct 2014, 09:53

[quote='jesper101996','index.php?page=Thread&po­stID=1469630#post1469630']Men deres "Razer switches" er en deal breaker. Eftersom de er lavet af kailh som er billig kinesiske kopier af MX Cherry.
[/quote]

Tasterne skulle faktisk være mere holdbare ifølge Razer selv. Samtidig har de ændret lidt i selve den mekaniske del, så tasterne skulle være mere responsive og reagere hurtigere.
Alt dette har nok mere at gøre med smag og behag end selve kvaliteten på tasterne.
Her er en video hvor K70 RGB sammenlignes med BWC:

https://www.youtube.com/watch?v=yzLdZy56gTweak.dk



Sidder faktisk selv og skal have et nyt tastatur, og det er lige netop de to keyboards valget står imellem.
Jeg vil sige at tasterne på BWC netop taler for det tastatur. K70 RGB står dog lige nu umiddelbart stærkest hos mig, da det har en håndledsstøtte, hvilket jeg godt kan lide og nødigt ville undvære.
jesper101996 . 29. Oct 2014, 11:00

[quote='Igel','index.php?page=Thread&postID=146­9631#post1469631'][quote='jesper101996','index.php?p­age=Thread&postID=1469630#post1469630']Men deres "Razer switches" er en deal breaker. Eftersom de er lavet af kailh som er billig kinesiske kopier af MX Cherry.
[/quote]

Tasterne skulle faktisk være mere holdbare ifølge Razer selv. Samtidig har de ændret lidt i selve den mekaniske del, så tasterne skulle være mere responsive og reagere hurtigere.
Alt dette har nok mere at gøre med smag og behag end selve kvaliteten på tasterne.
Her er en video hvor K70 RGB sammenlignes med BWC:

https://www.youtube.com/watch?v=yzLdZy56gTweak.dk



Sidder faktisk selv og skal have et nyt tastatur, og det er lige netop de to keyboards valget står imellem.
Jeg vil sige at tasterne på BWC netop taler for det tastatur. K70 RGB står dog lige nu umiddelbart stærkest hos mig, da det har en håndledsstøtte, hvilket jeg godt kan lide og nødigt ville undvære.[/quote]



Ifølge Razer Tweak.dk MX Cherry tester deres taster mere grundig end kailh. Det er bare markedsting pjat fra Razer.
Igel . 29. Oct 2014, 11:15

Lad os nu bare se, jeg er nu ikke i tvivl om at Razer nok skal have styr på kvaliteten af deres taster. Om de så rent faktisk er bedre eller dårligere end MX Cherry, det skal jeg ikke kunne svare på.
Razer er jo ikke nogen ukendt producent af gaming udstyr.
HerrMansen . 29. Oct 2014, 11:21

Jeg stoler ikke på Razer's Khail switches - De har bare ikke det samme indtryk af kvalitet som Cherry har opnået igennem årene.

Igel har forøvrigt helt ret - Razer sælger kun stealth i US layout. Mit Stealth har jeg selv måttet "hacke" sammen af et normalt med Nordic og så et Stealth for at få Nordiske taster (såvidt muligt altså)

Medmindre de selvfølgelig har ændret på den i de seneste par år.

Men eh... er Chroma ikke bare eksisterende udstyr med RGB farver? Kan ikke se den store grund til en test må jeg indrømme Tweak.dk

[quote='Igel','index.php?page=Thread&postID=14­69648#post1469648']Om de så rent faktisk er bedre eller dårligere end MX Cherry, det skal jeg ikke kunne svare på. Razer er jo ikke nogen ukendt producent af gaming udstyr.[/quote]



Nu er "gaming udstyr" så heller ikke nødvendigvis et positivt klingende navn for mange - F.eks. giver jeg ikke en pind for "Gaming Headsets" længere, eller mus.
Igel . 29. Oct 2014, 11:29

Jeg må give dig fuldstændig ret, når du siger at "gaming gear" ikke er specielt sigende mere. Det værste misbrug af det navn er nok når de kalder bærbare computere med et lille grafikkort for "gamer bærbare".. Det er til at brække sig over.. Men ja, sådan er der jo så mange ting..

Og HerrMansen har ret, Chroma udgaverne er bare RGB udgaver af eksisterende udstyr. Dog er software delen da noget man kunne teste, da det skulle være sindsygt nemt at indstille RGB belysningen på Razers Chroma serie.
Mads Pedersen . 29. Oct 2014, 11:35

Tusind tak for alle jeres inputs. Det er helt klart ting, jeg vil tage med i mine anmeldelser af Chroma-serien Tweak.dk

Har I nogle tanker omkring Kraken og Deathadder? Og er der i øvrigt nogle ting, I gerne vil have, at jeg undersøger nærmere i testen af de tre?
Igel . 29. Oct 2014, 12:07

Razer Deathadder er jo blevet kåret til den bedste gaming mus af pcgamer:

http://www.pcgamer.com/the-best-gaming-mouse/



Så mon ikke du kan finde noget brugbart? Det er jo tilladt at finde inspiration Tweak.dk


Har selv lige købt en som alternativ til min Razer Naga, mest til fps spil, og så skifter jeg til Naga når jeg spiller mmo eller moba.
Jeg ved ikke hvor meget du vil gøre ud af software delen, men Razer Synapse 2.0 er helt fantastisk til indstilling af udstyret.