Sammenligning af USB 2.0 og USB 3.0

Sammenligning af USB 2.0 og USB 3.0

Vi kender sikkert alle sammen USB standarderne 2.0 og 3.0, men hvad betyder de helt præcist? Det vil vi i denne artikel prøve at belyse for jer, så I forhåbentligt kan gå i seng velvidende, at I i dag er blevet bare en lille smule klogere på hvilke forskelle, der er på de to standarder.

 

Læs resten af artiklen her


Link:

Skrevet af Mads Pedersen den 9. May 2014. Nyheden er læst 2951 gang(e).

Del med dine venner

     

11 kommentarer
Sakkura . 9. May 2014, 10:08

Fin artikel. Man kunne også have gjort det ekstra tydeligt at flaskehalsen er USB2.0 ved også at sætte Kingston-sticken i en USB2.0-port. Så kunne man ikke blive i tvivl om det bare var TDK-sticken der er langsom.

I øvrigt spøjst at farverne på de to USB-sticks er lige omvendt af farverne på USB-versionerne. Tweak.dk
NearBy? . 9. May 2014, 11:50

Fedt fedt Tweak.dk Jeg glæder mig bare endnu mere til Z97 nu.. Tweak.dk

Kan i ikke lave en test for at se hvad forskellen på at installere windows 7/8 på usb 2 vs 3 ? Tweak.dk
Mario . 9. May 2014, 11:54

#2 - Tak for ros Tweak.dk Jo, jeg tænkte faktisk på det, men man er også nødt til at stoppe et sted. Ellers kunne man være blevet ved med at finde på ting, man kunne have afprøvet Tweak.dk

#3 - Tak Tweak.dk Jo, det er noteret og lagt i idébunken Tweak.dk Jeg er dog 100 på, at det er hurtigst at installere OS vha USB3.0
NearBy? . 9. May 2014, 12:29

Det er jeg skam også. Men ville være fedt at se en sammenligning Tweak.dk

Jeg har leder efter en usb 3.0 der har en rigtig god læse hastighed men synes godt nok det er svært at gennemskue ;D
KeyzerSoze . 9. May 2014, 15:36

Fed artikel Mads
Burgurne . 11. May 2014, 03:36

Må jeg, som helt ny bruger her på tweak.dk, komme med en USB-stick anbefaling, så vil det blive en Sandisk Extreme 32 Gbyte USB3.0
Jeg har selv en sådan, og her er en Crystalmark test af den:
Tweak.dk billede i nyhed


Måske Nearby (indlæg #5) kan bruge denne info?
Mario . 11. May 2014, 08:47

#7, det må du da Tweak.dk Og damn, nogle vilde hastigheder Tweak.dk
Sakkura . 11. May 2014, 12:04

En USB-stick er jo bare en afart af en SSD, så dybest set er det ikke så underligt at de kan blive voldsomt hurtige. Og f.eks. en Sandisk A110 er kun en smule større end en USB-stick og smadrer alle SATA3-SSDerne.
NearBy? . 11. May 2014, 18:39

[quote='Burgurne','index.php?page=Thread&postID­=1462430#post1462430']Må jeg, som helt ny bruger her på tweak.dk, komme med en USB-stick anbefaling, så vil det blive en Sandisk Extreme 32 Gbyte USB3.0
Jeg har selv en sådan, og her er en Crystalmark test af den:
Tweak.dk billede i nyhed


Måske Nearby (indlæg #5) kan bruge denne info?[/quote]

Er du da helt sindsyg nogle vilde tal!


TAK for den info! Og der skal bestilles en med det samme, fap fap fap Tweak.dk

Windows 7 kan sku ikke tage længe med sådan en karl og en ssd Tweak.dk
Burgurne . 11. May 2014, 23:32

[quote='NearBy?','index.php?page=Thread&postID=­1462447#post1462447']Er du da helt sindsyg nogle vilde tal!
[/quote]

[quote='NearBy?','index.php?page=Thread&am­p;postID=1462447#post1462447']TAK for den info! Og der skal bestilles en med det samme, fap fap fap[/quote]

[quote='NearBy?','index.php?page=Thread­&postID=1462447#post1462447']Windows 7 kan sku ikke tage længe med sådan en karl og en ssd[/quote]

Velbekomme Tweak.dk . Jeg glemte lige at skrive, at denne USB-stick faktisk er lidt hurtigere til USB 3.0 i Windows 7 end den er i Windows 8.1. jeg ved ikke hvad de har lavet om i USB3 driverne i Windows 8 og 8.1. I windows 8 er den en hel del langsommere, mens den i 8.1 _næsten_ er oppe på Windows 7-hastighed.
Sakkura . 11. May 2014, 23:56

Tweak.dk

[IMG]http://i.imgur.com/KMepcdW.jpg[/IMG]

[IMG]http://i.imgur.com/qpKYYvm.png[/IMG]