Internet Explorer er den mest benyttede browser

Internet Explorer er den mest benyttede browser

Hvis man lægger de forskellige versioner sammen, så er Internet Explorer fortsat den mest benyttede browser når vi er på Internettet.

 

Samlet set står Internet Explorer for 57.91 procent, mens Firefox har 18,35 procent og Google Chrome 16.11 procent. Det overrasker i hvert fald mig.

 

Hvis man kigger på dem enkeltstående, så er Internet Explorer 8.0 den mest benyttede med 20.64 procent. Der er vist en del der ikke benytter Windows Update?

 

Den nye Internet Explorer 11 har rundet 10 procent, og den har fremgang da den kommer som standard i Windows 8.1. Man kan dog også manuelt installere under Windows 7 og Windows 8.

 

Det ser ud til at Firefox og Chrome har tabt pusten. Men hvilken browser bruger du?


Link: SoftPedia

Skrevet af Martin den 2. Jan 2014. Nyheden er læst 1304 gang(e).

Del med dine venner

     

15 kommentarer
dwmc . 3. Jan 2014, 00:07

er faktisk skiftet til chrome for nogle måneder siden har ellers være fast firefox fan. men har alle 3 installeret :-9
Sakkura . 3. Jan 2014, 01:20

Her er StatCounters graf over de forskellige browseres brugerandel:

[IMG]http://i.imgur.com/UiDWfZQ.jpg[/IMG]

Og her er kort med hvert lands mest anvendte browser. Grøn = Chrome, Orange = Firefox, Blå = Internet Explorer

[IMG]http://i.imgur.com/mWwhW3M.jpg[/IMG]
Sakkura . 3. Jan 2014, 01:24

Læg i øvrigt mærke til at Net Applications, der står bag artiklens data, samarbejder tæt med Microsoft.
shtennek . 3. Jan 2014, 02:38

Nogle kilder til dine billeder ville hjælpe gevaldigt, Sakkura Tweak.dk

Med det sagt, så undre jeg mig også meget over resultatet. Kender ikke en eneste der bruger IE. Selv offentlige institutioner (her i byen i hver fald) har skiftet til Chrome.
Sakkura . 3. Jan 2014, 07:20

Kilden er StatCounter, som jeg sagde fra starten. De er lidt mere uafhængige end Net Applications.
Masoz . 3. Jan 2014, 09:40

Har IE, Firefox og chrome installeret, men bruger Chrome og en gang i mellem Firefox. Bruger også chrome på min smartphone og tablet.
mape . 3. Jan 2014, 09:56

Chrome all the way. Det er langt det nemmeste, hurtigste og så er sync mellem mobil og pc genial Tweak.dk
KeyzerSoze . 3. Jan 2014, 10:04

IE, er bestemt stadig derude, men i langt mindre anpart end før.

Jeg har selv siddet i stillinger med ansvar for over 25.000 brugere, og her overgik vi til Chrome
p3t3r . 3. Jan 2014, 10:39

IE bliver vel brugt at mange der ikke ved, at der findes alternativer.

Jeg bruger selv Chrome, og det kommer jeg nok ikke til at skifte væk fra de næste par år. [quote='shtennek','index.php?page=Thread&postI­D=1455899#post1455899']Med det sagt, så undre jeg mig også meget over resultatet. Kender ikke en eneste der bruger IE. Selv offentlige institutioner (her i byen i hver fald) har skiftet til Chrome.[/quote]

Nej, det undrer også lidt mig. De folkeskoler jeg har været i praktik på har altid haft IE og Google Chrome installeret. Dog har jeg lagt mærke til, at lærerne stadig klikker på IE ikonet, for det er jo "internetknappen" Tweak.dk
mape . 3. Jan 2014, 13:08

Jeg tror, du ramte hovedet på sømmet der. Mine bedsteforældre bruger også IE, da det ER internettet - ifølge dem. Jeg tror, der er mange, der bruger IE fordi de ikke ved bedre, og fordi de kender IE og ved, hvad det er Tweak.dk
Sakkura . 3. Jan 2014, 13:19

Det er jo også okay nok nu - hvor vi andre har givet Firefox og Chrome vind i sejlene, så Microsoft har måttet sætte gang i udviklingen af IE igen.
KeyzerSoze . 3. Jan 2014, 13:22

Der er alt for meget bøvl med IE, IMO
Devilcricket . 3. Jan 2014, 16:39

Bruger Chrome... Og har ingen intentioner om at skifte til andet.. Synes det er noget hurtigere.
Tror også i har ret, i at folk ikke ved bedre...
Tanis80 . 3. Jan 2014, 18:56

Chrome all the way
Både stationær, bærbar, tablet og smartphone.
Synes bare at de forskellige programmer hos google samt deres drev er perfekt til mit brug og enkelt
scummy . 3. Jan 2014, 20:27

IE og jeg skammer mig ikke Tweak.dk

Virker fint for mig. Har prøvet FF o Chrome men naaaaaaaaaaaaaaa. IE er bedst