TITAN killer fra AMD til oktober?

TITAN killer fra AMD til oktober?

Rygtemøllen kører for tiden rigtig stærkt, og det er i det her tilfælde til AMDs fordel. For det er nemlig AMD, der er hovedpersonen i det hele. Det har længe været rygtet at AMD var på vej med noget nyt, og nu er det efterhånden ved at være oktober, hvor vi får svar på det hele. Den nye serie skulle eftersigende hedder Radeon HD 9000, eller måske noget helt andet, hvis AMD vælger en anden form for navngivning.



Ikke desto mindre skulle den nye serie lande til oktober. Arkitekturen er en helt ny en af slagsen. AMD kalder kernen bag den nye serie for ”Volcanic Island”, hvor Radeon HD 9970 kommer til at hedde Hawaii XT. Ifølge rygterne kommer den lille ny med 4.096 shaderenheder, en 512 bit hukommelsesbus, 4GB hukommelse, højst sandsynligt GDDR6, 256 TMUs, 64 ROPs og teknologien bliver 20nm. 

 



AMDs kommende lineup er helt klart interessant, og holder specifikationerne, bliver kortet næsten 100% hurtigere end GX780. Men det vil tiden vise!


LINK: http://www.maximumpc.com/rounding_leaked_specs_amds_radeon_hd_

9970_graphics_card


Link: AMD

Skrevet af Thomas Kvist den 7. Aug 2013. Nyheden er læst 2169 gang(e).

Del med dine venner

     

17 kommentarer
shtennek . 7. Aug 2013, 12:21

Den sammenligning der er "Resons to consider the AMD Radeon HD9970"... Hvad er det for et kort der er sammenlignet med?

Ud fra overskriften vil jeg tro det er et Titan. Men læser man det der står under, lyder det til at være et GTX780? Tweak.dk
Sakkura . 7. Aug 2013, 15:31

Det er GTX 780 de sammenligner med. Se på clocks, antallet af shaders osv.

Men sammenligningen er alligevel lidt søgt. Det giver jo ikke mening at sammenligne clocks eller antal shaders, TMUs eller ROPs mellem helt forskellige arkitekturer.

Til gengæld er 8200 GFLOPS ikke så dårligt. 7990 ligger på 8192, så det betyder jo at en enkelt GPU kan klare det der førhen skulle to til (og så slipper man for ulemperne ved Crossfire).

Edit: I øvrigt interessant hvis det er rigtigt at hukommelsen"kun" kører ved 5 GT/s. Nvidia er jo for nylig hoppet helt op på 7 GT/s med GTX 770, og 6 GT/s på resten. Det giver jo AMD muligheden for at smide ny hukommelse i en senere udgave, på samme måde som Nvidia smed ny hukommelse og en ny BIOS i GTX 680 for at nå frem til GTX 770.
kvist1992 . 7. Aug 2013, 16:01

AMD kommer med overvejende sandsynlighed til at benytte GDDR6 hukommelse, da teknologien så småt er moden. Derudover er 5GHz RAM ikke noget der kommer til at ske. Bl.a. ikke, fordi de nuværende GPUer benytter 5,5GHz moduler. (HD 7900)
myrizzle . 7. Aug 2013, 16:32

Lad os nu se nogle benchmarks!
Jeg skal have noget at spille BF4 på - og det skal være VILDERE! Tweak.dk
Sakkura . 8. Aug 2013, 14:16

[quote='myrizzle','index.php?page=Thread&postID­=1448747#post1448747']Lad os nu se nogle benchmarks![/quote]


Selv hvis det kunne lade sig gøre ville Tweak nok få pænt mange tæsk med NDA-hammeren så. :boxed:
myrizzle . 8. Aug 2013, 16:53

[quote='Sakkura','index.php?page=Thread&postID=­1448807#post1448807'][quote='myrizzle','index.php?pa­ge=Thread&postID=1448747#post1448747']Lad os nu se nogle benchmarks![/quote]


Selv hvis det kunne lade sig gøre ville Tweak nok få pænt mange tæsk med NDA-hammeren så. :boxed:[/quote]



Jo det ved jeg godt, jeg mente heller ikke fra Tweak - bare benchmarks generelt.

Men de begynder nok snart at blive leaked hist og her Tweak.dk
KeyzerSoze . 9. Aug 2013, 07:08

Bare vent Tweak.dk
Ebo . 9. Aug 2013, 08:03

Så skal man sgu til lommerne igen Tweak.dk

Mvh
Sam
myrizzle . 12. Sep 2013, 11:29

Er der ikke snart noget mere nyt på amd 9000 fronten?
KeyzerSoze . 12. Sep 2013, 11:40

Tro mig, så snart jeg må omtale nogetf ra AMD, så kommer det på Tweak Tweak.dk
jesper101996 . 12. Sep 2013, 14:48

Ja. Det er jo trods alt de nyheder der bliver læst mest Tweak.dk og er mest interesant for os nyhedsskribenter.
myrizzle . 12. Sep 2013, 19:16

[quote='KeyzerSoze','index.php?page=Thread&post­ID=1450521#post1450521']Tro mig, så snart jeg må omtale nogetf ra AMD, så kommer det på Tweak Tweak.dk[/quote]



Arrrrrgh, you know somethin - i want in on the news! Tweak.dk
KeyzerSoze . 12. Sep 2013, 19:56

Jeg ved mere end jeg kan fortælle ja
jesper101996 . 12. Sep 2013, 20:23

...
myrizzle . 13. Sep 2013, 09:36

[quote='KeyzerSoze','index.php?page=Thread&post­ID=1450532#post1450532']Jeg ved mere end jeg kan fortælle ja[/quote]



Håber snart NDA bliver løftet, jeg har brug for at vide om man skal vente til 800serien fra nvidia kommer. Eller om AMD's kort kommer til at sparke r** :huh:

Plus der kun er 1½ måned til BF4 bliver released, plus plus det snart er et år siden jeg har købt ny hardware Tweak.dk
KeyzerSoze . 13. Sep 2013, 10:06

Jeg kan ikke fortælle dig mere end gjort.
myrizzle . 13. Sep 2013, 11:03

I know, også derfor jeg skriver at jeg håber NDA snart bliver løftet! Tweak.dk