Pressemeddelelse: Philips Gioco Ambiglow monitor modtager prestigefyldt designpris

MMD, firmaet bag Philips monitors, har netop offentliggjort, at deres nylancerede monitor Philips Gioco har vundet den prestigefyldte pris ”iF Design Award 2013”. Den verdenskendte designpris er sponsoreret af International Forum Design GmbH i Hannover, Tyskland, og den bliver hvert år uddelt for at hædre det ypperste inden for produktdesign. Den prisvindende Gioco-monitor med Ambiglow-teknologi, der giver en ægte immersiv 3D-gaming-oplevelse, blev introduceret på markedet for en måned siden.

”Vi er meget glade for, at vores Philips Gioco Ambiglow-monitor har vundet iF Design 2013-prisen,” udtaler Thomas Schade, der er vicepræsident for MMD i Europa. ”Prisen understreger vores stræben efter det særegne design kombineret med høj kvalitet og den rette opløsning, som efterspørges af brugere i dag. iF-prisen er et stort skulderklap til Philips Gioco-monitoren så tidligt efter dens lancering, og anerkendelsen viser, at vi har det rette fokus.”

Philips’ 27” Gioco-monitor har et minimalistisk og stilfuldt design med et sofistikeret udtryk. Gioco har med den seneste panel-teknologi gjort monitorens ramme endnu smallere for maksimal fremvisningseffekt. Monitoren er udstyret med en diamantformet bagside og fås i mørk bronze- eller sort kirsebær-finish.

Det, der gør Gioco til en særlig oplevelse, udover designet, er Philips Ambiglow-teknologien, der giver en intensiveret 3D-brugeroplevelse. Monitoren kaster et lysskær af lys op på væggen, som matcher billedet på skærmen. Dette forstørrer skærmbilledet, forstærker oplevelsen og gør 3D-spil og -film mere levende. Derudover minimerer teknologien overanstrengelser af øjnene og kompenserer for lysrefleksioner i rummet uden at minimere farveopfattelsen.

iF-priserne bliver præsenteret på dette års Design Awards Night i BMW World i München, der finder sted den 22. februar 2013.

Philips Gioco Ambiglow monitor modtager prestigefyldt designpris

Link: MMD

Skrevet af Martin den 12. Jan 2013. Nyheden er læst 1010 gang(e).

Netgear Orbi - solid Wi-Fi dækning til 350 kvadratmeter

Trådløs dækning i hjemmet eller på arbejdspladen, kan ofte være en vej brolagt med probleme

Razer NAGA Trinity MOBA/MMO Mus

Hvis du er til MOBA/MMO gaming eller måske er en produktiv person der elsker genveje og programmerbare knapper, s&ar

TP-Link Archer C2300 MU-MIMO Gigabit Router

Vi skal i denne test se nærmere på en af de nyeste routere som TP-Link har at byde på. Navnet er Archer

Western Digital My Passport 2 TB

Midt i den store hardwarestrøm, som vælter ind over os efter afslutningen af CES

GUIDE: Overclock dit grafikkort med MSI Afterburner

På mange opfordringer fra jer har vi produceret en guide til overclocking af dit grafikkort med MSI Afterburner. Omd

Blue Sadie hovedtelefoner med indbygget forstærker

I dag skal vi se på Blue Microphones nyeste headset, Sadie. Blue Sadie er et lukket over-ear headset, med Blue&rsquo

Corsair K68 RGB - mekanisk gaming tastatur med IP32 certificering

Vi kender alle det at spille ting og sager i vores kære tastatur når vi sidder ved computeren i kampens hede.

AMD Ryzen 3 2200G & Ryzen 5 2400G; SoC løsninger med AMD VEGA grafik!

Tavshedspligten er udløbet, og vi må derfor nu løfte sløret for vo

Godzilla VS Kong rammer biograferne i 2020

Universet omkring Godzilla og King Kong er ved flere lejligheder blevet filmatiseret. Nu får de to monstre end

Super Smash Bros. nærmer sig Nintendo Switch-udgivelse

Nintendo Switch-konsollen har på sit første år været en kæmpe succes. Det skyldes ikke mindst de mange fede sp

Joss Whedon trækker sig fra Batgirl-film

Joss Whedon har i det sidste års tid arbejdet på en kommende Batgirl-film. Det har dog ikke båret frugt, hvorf

Apple arbejder på vandafvisende AirPods

Apple arbejder efter sigende på et par vandafvisende AirPods, der skal lanceres i 2019.

Sling TV runder 2,2 millioner brugere

Dish har siden 2016 haft sin helt egen streaming service. Den går under navnet Sling TV og gør det faktisk ret

Bill Gates med gæsteoptræden i The Big Bang Theory

Bill Gates er ikke ligefrem kendt for sine evner foran et kamera. IT-milliardæren skal ikke desto mindre medvi

Galaxy Tab S4 er blevet spottet

Galaxy Tab S4 synes at nærme sig en lancering. Den er i hvert fald allerede blevet spottet på internettet.

Fox News får sin egen streaming service

Fox News er hoppet med på streaming-bølgen. Den amerikanske tv-kanal løfter inden længe sløret for en ny strea