Pressemeddelelse: Philips Gioco Ambiglow monitor modtager prestigefyldt designpris

MMD, firmaet bag Philips monitors, har netop offentliggjort, at deres nylancerede monitor Philips Gioco har vundet den prestigefyldte pris ”iF Design Award 2013”. Den verdenskendte designpris er sponsoreret af International Forum Design GmbH i Hannover, Tyskland, og den bliver hvert år uddelt for at hædre det ypperste inden for produktdesign. Den prisvindende Gioco-monitor med Ambiglow-teknologi, der giver en ægte immersiv 3D-gaming-oplevelse, blev introduceret på markedet for en måned siden.

”Vi er meget glade for, at vores Philips Gioco Ambiglow-monitor har vundet iF Design 2013-prisen,” udtaler Thomas Schade, der er vicepræsident for MMD i Europa. ”Prisen understreger vores stræben efter det særegne design kombineret med høj kvalitet og den rette opløsning, som efterspørges af brugere i dag. iF-prisen er et stort skulderklap til Philips Gioco-monitoren så tidligt efter dens lancering, og anerkendelsen viser, at vi har det rette fokus.”

Philips’ 27” Gioco-monitor har et minimalistisk og stilfuldt design med et sofistikeret udtryk. Gioco har med den seneste panel-teknologi gjort monitorens ramme endnu smallere for maksimal fremvisningseffekt. Monitoren er udstyret med en diamantformet bagside og fås i mørk bronze- eller sort kirsebær-finish.

Det, der gør Gioco til en særlig oplevelse, udover designet, er Philips Ambiglow-teknologien, der giver en intensiveret 3D-brugeroplevelse. Monitoren kaster et lysskær af lys op på væggen, som matcher billedet på skærmen. Dette forstørrer skærmbilledet, forstærker oplevelsen og gør 3D-spil og -film mere levende. Derudover minimerer teknologien overanstrengelser af øjnene og kompenserer for lysrefleksioner i rummet uden at minimere farveopfattelsen.

iF-priserne bliver præsenteret på dette års Design Awards Night i BMW World i München, der finder sted den 22. februar 2013.

Philips Gioco Ambiglow monitor modtager prestigefyldt designpris

Link: MMD

Skrevet af Martin den 12. Jan 2013. Nyheden er læst 939 gang(e).

SteelSeries Arctis 5

Det er ikke kun udenlandske producenter, der kan lave seriøst gamer udstyr. I Danmark har vi SteelSeries, som ogs&a

AOC Q3277PQU

Selv om vi hovedsageligt fokuserer på gamerskærme her på Tweak.dk, skal der også være plads