Pressemeddelelse: Philips Gioco Ambiglow monitor modtager prestigefyldt designpris

MMD, firmaet bag Philips monitors, har netop offentliggjort, at deres nylancerede monitor Philips Gioco har vundet den prestigefyldte pris ”iF Design Award 2013”. Den verdenskendte designpris er sponsoreret af International Forum Design GmbH i Hannover, Tyskland, og den bliver hvert år uddelt for at hædre det ypperste inden for produktdesign. Den prisvindende Gioco-monitor med Ambiglow-teknologi, der giver en ægte immersiv 3D-gaming-oplevelse, blev introduceret på markedet for en måned siden.

”Vi er meget glade for, at vores Philips Gioco Ambiglow-monitor har vundet iF Design 2013-prisen,” udtaler Thomas Schade, der er vicepræsident for MMD i Europa. ”Prisen understreger vores stræben efter det særegne design kombineret med høj kvalitet og den rette opløsning, som efterspørges af brugere i dag. iF-prisen er et stort skulderklap til Philips Gioco-monitoren så tidligt efter dens lancering, og anerkendelsen viser, at vi har det rette fokus.”

Philips’ 27” Gioco-monitor har et minimalistisk og stilfuldt design med et sofistikeret udtryk. Gioco har med den seneste panel-teknologi gjort monitorens ramme endnu smallere for maksimal fremvisningseffekt. Monitoren er udstyret med en diamantformet bagside og fås i mørk bronze- eller sort kirsebær-finish.

Det, der gør Gioco til en særlig oplevelse, udover designet, er Philips Ambiglow-teknologien, der giver en intensiveret 3D-brugeroplevelse. Monitoren kaster et lysskær af lys op på væggen, som matcher billedet på skærmen. Dette forstørrer skærmbilledet, forstærker oplevelsen og gør 3D-spil og -film mere levende. Derudover minimerer teknologien overanstrengelser af øjnene og kompenserer for lysrefleksioner i rummet uden at minimere farveopfattelsen.

iF-priserne bliver præsenteret på dette års Design Awards Night i BMW World i München, der finder sted den 22. februar 2013.

Philips Gioco Ambiglow monitor modtager prestigefyldt designpris

Link: MMD

Skrevet af Martin den 12. Jan 2013. Nyheden er læst 918 gang(e).

Apacer Panther DDR4 3000MHz Gaming

Apacer er en gammel hund, når det kommer til udviklingen af hukommelse. De har været med i spillet siden 1997,

Turtle Beach Impact 700

Vi skal i dag se på et mekanisk keyboard fra Turtle Beach, IMPACT 700. Det er et keyboard der gør brug af Che

Razer Mano'War 7.1

Razer er tilbage med et redesign af deres Razer ManO'War 7.1 Gaming Headset – Denne gang en lidt neddroslet udg

SilverStone RL06 ATX

SilverStone kan andet end at lave lækre strømforsyninger og premium computer kabinetter. Med deres Redline se

Gigabyte AB350-Gaming 3

En ny uge står for døren, og efter en weekend med sne i visse dele af Danmark, så trænger vi til

TomTom Touch fitness-tracker

TomTom Touch er en fitness-tracker, der søger at kunne tilbyde lidt mere end bare den basale skridt- og kaloriet&ae

Sculpto 3D Printer

3D print er et segment i rivende udvikling, og i dag benytter man 3D print inden for mange områder. Blandt andet er

AOC AGON AG352UCG 2K WQHD

Er du til gamerskærme med kurver er dagens test måske lige noget for dig – Vi tager nemlig i dag et kig

Renegades mister Yaman

Der er for alvor kommet gang i udskiftningen på eSports-holdene. Nu er det blevet Renegades' tur til at miste

Blizzard klar med ny eSports-turnering i Taiwan

Blizzard er stærkt interesseret i at tjene gode penge på eSportens udvikling. Derfor har man nu valgt at start

MSI melder sin ankomst med GeForce GTX 1080 Ti GAMING X

Nu vil MSI også lege med i 1080 Ti kampen, og derfor skyder de nu kampen igang med deres nye MSI GTX 1080 Ti G

GIGABYTE releaser Z270X-DESIGNARE

Med release af GIGABYTE Z270X-DESIGNARE, bliver vi præsenteret ikke alene for et super visuelt veludført bundk

Samsung giver ikke op på buede TV

Ifølge en rapport fra ET News planlægger Samsung at udgive 22 buede fjernsyn til deres globale marked. Dette k

Hackere truer stadig Apple

Som du måske har hørt, har en gruppe af hackere for nyligt været ude og true Apple. De ville have Apple til at

Teenager sagsøger mor for at tage hans telefon

I Spanien er en 15-årige så frustreret over, at hans mor har taget hans telefon. Nu vil han lægge sag an mod h

North deltager i Intel Extreme Master i Sydney.

North er det sidste hold, som er blevet inviteret til IEM i Sydney 2017. Her vil de komme til, at konkurrere m