Pressemeddelelse: Philips Gioco Ambiglow monitor modtager prestigefyldt designpris

MMD, firmaet bag Philips monitors, har netop offentliggjort, at deres nylancerede monitor Philips Gioco har vundet den prestigefyldte pris ”iF Design Award 2013”. Den verdenskendte designpris er sponsoreret af International Forum Design GmbH i Hannover, Tyskland, og den bliver hvert år uddelt for at hædre det ypperste inden for produktdesign. Den prisvindende Gioco-monitor med Ambiglow-teknologi, der giver en ægte immersiv 3D-gaming-oplevelse, blev introduceret på markedet for en måned siden.

”Vi er meget glade for, at vores Philips Gioco Ambiglow-monitor har vundet iF Design 2013-prisen,” udtaler Thomas Schade, der er vicepræsident for MMD i Europa. ”Prisen understreger vores stræben efter det særegne design kombineret med høj kvalitet og den rette opløsning, som efterspørges af brugere i dag. iF-prisen er et stort skulderklap til Philips Gioco-monitoren så tidligt efter dens lancering, og anerkendelsen viser, at vi har det rette fokus.”

Philips’ 27” Gioco-monitor har et minimalistisk og stilfuldt design med et sofistikeret udtryk. Gioco har med den seneste panel-teknologi gjort monitorens ramme endnu smallere for maksimal fremvisningseffekt. Monitoren er udstyret med en diamantformet bagside og fås i mørk bronze- eller sort kirsebær-finish.

Det, der gør Gioco til en særlig oplevelse, udover designet, er Philips Ambiglow-teknologien, der giver en intensiveret 3D-brugeroplevelse. Monitoren kaster et lysskær af lys op på væggen, som matcher billedet på skærmen. Dette forstørrer skærmbilledet, forstærker oplevelsen og gør 3D-spil og -film mere levende. Derudover minimerer teknologien overanstrengelser af øjnene og kompenserer for lysrefleksioner i rummet uden at minimere farveopfattelsen.

iF-priserne bliver præsenteret på dette års Design Awards Night i BMW World i München, der finder sted den 22. februar 2013.

Philips Gioco Ambiglow monitor modtager prestigefyldt designpris

Link: MMD

Skrevet af Martin den 12. Jan 2013. Nyheden er læst 1027 gang(e).

Razer Mamba & Firefly HyperFlux

En highend trådsløs gamermus uden batterier? - Det lyder nærmest som noget fra fremtiden, men Razer har

In Win Chopin - Kompakt Mini kabinet i børstet herlighed

Her på Tweak kigger vi typisk på de store, vilde maskiner med masser af RGB bling. Men i dag går vi den

AMD Ryzen 7 2700X og Ryzen 5 2600X

Det er lidt over et år siden at AMD lancerede deres Ryzen familie og for alvor gav Intel noget at bekymre sig om. Nu

God of War

Tweak.dk er klar med en anmeldelse af God Of War, som mange mener er en kandidat til at blive årest videospil

Enermax Equilence Kabinet

Hærdet glas, støjreducerende materiale og et åbent design - dette er blot få at de ting som

Phanteks Eclipse P300 Tempered Glass mITX Build

Testen i dag bliver en kombineret build test, da vi skal teste en del hardware fra Phanteks.

Enermax MaxTytan 800 Watt Strømforsyning

Alle producenter har deres topmodeller i de forskellige produkt kategorier, som byder på det bedste af det bedste de

Logitech MK540 Mus + Tastatur Combo

På udkig efter et billigt tastatur og ny mus? Så kunne MK540 sættet fra Logitech måske være