Pressemeddelelse: Parrot og Philippe Starck har skabt en ny trådløs højtaler

Parrot annoncerer nu deres nye trådløse højtaler Zikmu Solo, som skaber stereoeffekt fra en enkelt højtaler. Parrot Zikmu Solo er en 100 watts højtaler med masser af tilslutningsmuligheder og en smartphone-app til at indstille lyden.

Parrots ingeniører har tilføjet en proprietær algoritmeprocessor ved navnSound Flex, som bidrager til en ren og afbalanceret lyd. Mulighederne for at indstille lyden, afhængig af hvilken størrelse rum Zikmu Solo befinder sig i (room size compensation) og hvor i rummet (room position compensation), bidrager også til den helt rigtige lyd. Denne kombination gør Zikmu Solo i stand til at reproducere stereoeffekt, stort set som man kender den fra en klassisk to-højtalerkonfiguration.

Den nederste del af Parrot Zikmu Solo gemmer på en kraftig Neodym-woofer, som sender lyden ned mod gulvet, inden den breder sig i rummet i 360°.

Parrot og Philippe Starck har skabt en ny trådløs højtaler

De analoge og digitale, optiske indgange lader brugeren tilslutte enhver kilde (tv, stereo, forstærker, etc.), og en integreret Ethernet-port giver mulighed for at gå på hjemmenetværket steder, hvor wi-fi ikke rækker. Tilslut højtaleren til en trådløs router for at dele og få adgang til filer gemt på en pc/Mac/tablet eller netværk via UPnP og DLNA-protokoller. Desuden kommer Zikmu Solo med en iPhone/iPod[3]-dock, som også giver mulighed for at oplade enheden, imens man lytter til musik.

Højtalerens hovedfunktioner kan betjenes enten med fjernbetjeningen eller med touchknapper ved siden af docken eller via en skræddersyet web-baseret brugerflade.

Derudover kan brugere hente app’en ‘Parrot Audio Suite’ til smartphones og tablets med iOS eller Android. App’en er gratis og kan hentes på AppStore og snart også på Google Play. Med app’en kan man indstille lyd og equalizer og samtidigt også vælge mellem de forskellige lydkilder, der er tilsluttet til højtaleren. Her kan man også justere Zikmu Solos lydindstillinger afhængig af størrelsen på rummet, og hvor i rummet højtaleren befinder sig, dvs. eksempelvis midt i et rum, i et hjørne eller op mod væggen.

Zikmu Solo er designet af Philippe Starck ligeså unikt, slankt og elegant, som han designede Zikmu-højtalerne. Med Zikmu, og nu også Zikmu Solo, har Parrot ændret forholdet til musik ved at skabe en enhed, der er smukt designet, teknologisk avanceret, intuitiv og som kan tilsluttes alle former for musikbrug og tilpasses alle miljøer.

Link: Parrot

Skrevet af Martin den 15. Dec 2012. Nyheden er læst 2094 gang(e).

Antec Cube - Designed By Razer

Er du på udkig efter et high-end kabinet i Mini-ITX format, og måske samtidig lidt af en Razer fanboy, så

Corsair HS50 Stereo Headset

Et stereo gaming headset uden en masse RGB lir og andre ligegyldige features? Det er netop hvad Corsair har skabt med dere