Pressemeddelelse: Parrot og Philippe Starck har skabt en ny trådløs højtaler

Parrot annoncerer nu deres nye trådløse højtaler Zikmu Solo, som skaber stereoeffekt fra en enkelt højtaler. Parrot Zikmu Solo er en 100 watts højtaler med masser af tilslutningsmuligheder og en smartphone-app til at indstille lyden.

Parrots ingeniører har tilføjet en proprietær algoritmeprocessor ved navnSound Flex, som bidrager til en ren og afbalanceret lyd. Mulighederne for at indstille lyden, afhængig af hvilken størrelse rum Zikmu Solo befinder sig i (room size compensation) og hvor i rummet (room position compensation), bidrager også til den helt rigtige lyd. Denne kombination gør Zikmu Solo i stand til at reproducere stereoeffekt, stort set som man kender den fra en klassisk to-højtalerkonfiguration.

Den nederste del af Parrot Zikmu Solo gemmer på en kraftig Neodym-woofer, som sender lyden ned mod gulvet, inden den breder sig i rummet i 360°.

Parrot og Philippe Starck har skabt en ny trådløs højtaler

De analoge og digitale, optiske indgange lader brugeren tilslutte enhver kilde (tv, stereo, forstærker, etc.), og en integreret Ethernet-port giver mulighed for at gå på hjemmenetværket steder, hvor wi-fi ikke rækker. Tilslut højtaleren til en trådløs router for at dele og få adgang til filer gemt på en pc/Mac/tablet eller netværk via UPnP og DLNA-protokoller. Desuden kommer Zikmu Solo med en iPhone/iPod[3]-dock, som også giver mulighed for at oplade enheden, imens man lytter til musik.

Højtalerens hovedfunktioner kan betjenes enten med fjernbetjeningen eller med touchknapper ved siden af docken eller via en skræddersyet web-baseret brugerflade.

Derudover kan brugere hente app’en ‘Parrot Audio Suite’ til smartphones og tablets med iOS eller Android. App’en er gratis og kan hentes på AppStore og snart også på Google Play. Med app’en kan man indstille lyd og equalizer og samtidigt også vælge mellem de forskellige lydkilder, der er tilsluttet til højtaleren. Her kan man også justere Zikmu Solos lydindstillinger afhængig af størrelsen på rummet, og hvor i rummet højtaleren befinder sig, dvs. eksempelvis midt i et rum, i et hjørne eller op mod væggen.

Zikmu Solo er designet af Philippe Starck ligeså unikt, slankt og elegant, som han designede Zikmu-højtalerne. Med Zikmu, og nu også Zikmu Solo, har Parrot ændret forholdet til musik ved at skabe en enhed, der er smukt designet, teknologisk avanceret, intuitiv og som kan tilsluttes alle former for musikbrug og tilpasses alle miljøer.

Link: Parrot

Skrevet af Martin den 15. Dec 2012. Nyheden er læst 2227 gang(e).

OnePlus 6 - Glas og notch er det nye spejlblanke sorte hos OnePlus

OnePlus vokser i popularitet, og deres seneste OnePlus 6 er selvfølgelig lanceret med et håb om at fange inte

MSI Immerse GH70 Headset

MSI som mest er kendt for deres bund og grafikkort, har sendt os et af deres nye og lidt anderledes produkter. Vi har modt

Cooler Master MasterWatt 550 Watt

Cooler Master udvider deres MasterWatt serie af strømforsyninger med modeller, som spænder fra 450-750 watt.

Cooler Master RGB Hard Gaming Mouse Pad

Der var en gang hvor en musemåtte blot var en kedelig stof eller plastik ting, man havde liggende på sit skriv

FitBit Charge 2 fitness tracker

Vi byder i dag på en test til de mere fitnessinteresserede brugere på vores side. Sig pænt goddag t

Arozzi Mezzo V2 - Gaming Stol

Mange og lange timer foran computeren, kræver selvfølgeligt et godt sted at slå ballerne ned. Med

Razer Panthera Arcade stick

Vi har igen Razer på besøg, i dag i en lidt mere extraordinær udgave, med deres Street Fighter special

Enermax Revolution SFX 550 Watt Strømforsyning

Maksimal performance, i minimal indpakning. Dette kunne godt være salgsordene for PSU'en vi skal se på i denne

Rochi Shion deler synopsis for Avengers 4

Hvad skulle vi dog gøre uden de sociale medier? Rochi Shion har via Twitter formået at give Marvel-fansene en

Essential er sat til salg

Essential er et forholdsvis nyt foretagende fra Andy Rubin. Man er dog allerede nu ved at smide håndklædet i r

EA har frigivet de foreløbige minimums systemkrav til Battlefield V

I første omgang handler det om minimumskravene til PC til det kommende Battlefield V, og hvad det tyder på, så

MSI PRO 24X Series Ultra Slim All-in-One Desktop PC annonceret

MSI har i indeværende uge annonceret en ny all in one PC. MSI PRO 24X Series Ultra Slim All-in-One Desktop PC,

Far Cry 5 Hours of Darkness, Vietnam DLC frigives 5 juni

Det super populære Far Cry 5 ikldes en ny DLC 5 juni 2018. Med navnet Hours of Darkness, Vietnam DLC, er der l

Huawei finder display-partner til ny foldelig smartphone

BOE har fået æren af at fremstille det display, der skal påføres den nye foldelige smartphone fra Huawei.

Apple indgår samarbejdsaftale med Volkswagen

Selvkørende biler er et af de nyere projekter, som Apple har kastet sig over. Nu er også Volkswagen blevet en

Ubisoft gør Sam tilgængelig for alle

Digitale software assistenter, er the new shit hos flere og flere virksomheder, og naturligvis er de også at f