Pressemeddelelse: Parrot og Philippe Starck har skabt en ny trådløs højtaler

Parrot annoncerer nu deres nye trådløse højtaler Zikmu Solo, som skaber stereoeffekt fra en enkelt højtaler. Parrot Zikmu Solo er en 100 watts højtaler med masser af tilslutningsmuligheder og en smartphone-app til at indstille lyden.

Parrots ingeniører har tilføjet en proprietær algoritmeprocessor ved navnSound Flex, som bidrager til en ren og afbalanceret lyd. Mulighederne for at indstille lyden, afhængig af hvilken størrelse rum Zikmu Solo befinder sig i (room size compensation) og hvor i rummet (room position compensation), bidrager også til den helt rigtige lyd. Denne kombination gør Zikmu Solo i stand til at reproducere stereoeffekt, stort set som man kender den fra en klassisk to-højtalerkonfiguration.

Den nederste del af Parrot Zikmu Solo gemmer på en kraftig Neodym-woofer, som sender lyden ned mod gulvet, inden den breder sig i rummet i 360°.

Parrot og Philippe Starck har skabt en ny trådløs højtaler

De analoge og digitale, optiske indgange lader brugeren tilslutte enhver kilde (tv, stereo, forstærker, etc.), og en integreret Ethernet-port giver mulighed for at gå på hjemmenetværket steder, hvor wi-fi ikke rækker. Tilslut højtaleren til en trådløs router for at dele og få adgang til filer gemt på en pc/Mac/tablet eller netværk via UPnP og DLNA-protokoller. Desuden kommer Zikmu Solo med en iPhone/iPod[3]-dock, som også giver mulighed for at oplade enheden, imens man lytter til musik.

Højtalerens hovedfunktioner kan betjenes enten med fjernbetjeningen eller med touchknapper ved siden af docken eller via en skræddersyet web-baseret brugerflade.

Derudover kan brugere hente app’en ‘Parrot Audio Suite’ til smartphones og tablets med iOS eller Android. App’en er gratis og kan hentes på AppStore og snart også på Google Play. Med app’en kan man indstille lyd og equalizer og samtidigt også vælge mellem de forskellige lydkilder, der er tilsluttet til højtaleren. Her kan man også justere Zikmu Solos lydindstillinger afhængig af størrelsen på rummet, og hvor i rummet højtaleren befinder sig, dvs. eksempelvis midt i et rum, i et hjørne eller op mod væggen.

Zikmu Solo er designet af Philippe Starck ligeså unikt, slankt og elegant, som han designede Zikmu-højtalerne. Med Zikmu, og nu også Zikmu Solo, har Parrot ændret forholdet til musik ved at skabe en enhed, der er smukt designet, teknologisk avanceret, intuitiv og som kan tilsluttes alle former for musikbrug og tilpasses alle miljøer.

Link: Parrot

Skrevet den 15. Dec 2012. Nyheden er læst 1874 gang(e).

NZXT Kraken X52 AIO CPU Cooler

NZXT har været en tur på tegnebrættet for at give deres Kraken vandkølerserie en gevaldig overhal

Phanteks Kabinet - Eclipse P400S Tempered Glass

Phanteks behøver vist ikke nogen videre præsentation, da de efterhånden har fået placeret sig sol

Sony Højtaler - SRS-ZR7 Trådløs

Trådløs stuelyd er så småt ved at blive mainstream i de danske hjem – Men hvor meget har ma

Logitech Pro - Gaming Mus

Logitech er på banen med en simpel mus, som dog er rettet imod spilleren, der vil have en ydelse i top. Denne gang h

Corsair Polaris MM800 RGB Musemåtte

Hvis det er ved at være tid til en ny musemåtte, hvorfor så ikke få en der matcher resten af dit s

Sharkoon SKILLER SGM1 - gamermus

Vi skal i dag se på den nye Skiller SGM1 gamermus fra Sharkoon. Sharkoon er en gammel kending på redaktionen,

MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G grafikkort

Det er ikke så længe siden vi kiggede på MSI og deres GTX1050ti kort, som landede godt i 1920x1080 sm&os

Corsair Carbide Air 740 Cube kabinet

I et kabinet marked hvor det bliver mere og mere populært at bygge småt, og hvor RGB lys og glas for alvor er

Den nye Agon AG352UCG lanceres i marts

AOC fremviser deres nye AG352UCG, som en en visuel 35" perle, som også kan andet end se godt ud.

Tweak.dk søger ny hardware tester

Porten til hardware himmeriget står igen åbent på Tweak.dk, og denne gang omhandler det en tester til laptops

Den nye iPhone 8 bygges med et OLED display

Rygterne om en kommende iPhone 8 tager til, og nu forlyder det Apple kommer med 3 modeller, hvor mindst den en

Logitech G203 Prodigy på vej i handlen.

Logitech melder sig på banen med en ny gamer mus i form af deres nye Logitech G203 Prodigy

Vizio's enheder tager nu imod stemmekontrol

Du kan nu se film uden at løfte en finger, så du er der ingen undskyldning for at skulle rejse sig efter remot

Denne SMS vil nedbryde enhver iPhone!

Ikke ligefrem den slags SMS du gerne vil modtage, men ikke desto mindre viser det sig flere er ramt af denne f

Den perfekt Ultrabook til Onkel Rejsende Mack.

Hvis du ofte befinder dig på farten, men ikke helt kan få tilfredsstillet dine ønsker på en smartphone, eller

Nu kommer Super Mario Run endelig til Android

Tre måneder efter Super Mario Run blev udgivet til iPhone, kommer det nu til Android.