Pressemeddelelse: Parrot og Philippe Starck har skabt en ny trådløs højtaler

Parrot annoncerer nu deres nye trådløse højtaler Zikmu Solo, som skaber stereoeffekt fra en enkelt højtaler. Parrot Zikmu Solo er en 100 watts højtaler med masser af tilslutningsmuligheder og en smartphone-app til at indstille lyden.

Parrots ingeniører har tilføjet en proprietær algoritmeprocessor ved navnSound Flex, som bidrager til en ren og afbalanceret lyd. Mulighederne for at indstille lyden, afhængig af hvilken størrelse rum Zikmu Solo befinder sig i (room size compensation) og hvor i rummet (room position compensation), bidrager også til den helt rigtige lyd. Denne kombination gør Zikmu Solo i stand til at reproducere stereoeffekt, stort set som man kender den fra en klassisk to-højtalerkonfiguration.

Den nederste del af Parrot Zikmu Solo gemmer på en kraftig Neodym-woofer, som sender lyden ned mod gulvet, inden den breder sig i rummet i 360°.

Parrot og Philippe Starck har skabt en ny trådløs højtaler

De analoge og digitale, optiske indgange lader brugeren tilslutte enhver kilde (tv, stereo, forstærker, etc.), og en integreret Ethernet-port giver mulighed for at gå på hjemmenetværket steder, hvor wi-fi ikke rækker. Tilslut højtaleren til en trådløs router for at dele og få adgang til filer gemt på en pc/Mac/tablet eller netværk via UPnP og DLNA-protokoller. Desuden kommer Zikmu Solo med en iPhone/iPod[3]-dock, som også giver mulighed for at oplade enheden, imens man lytter til musik.

Højtalerens hovedfunktioner kan betjenes enten med fjernbetjeningen eller med touchknapper ved siden af docken eller via en skræddersyet web-baseret brugerflade.

Derudover kan brugere hente app’en ‘Parrot Audio Suite’ til smartphones og tablets med iOS eller Android. App’en er gratis og kan hentes på AppStore og snart også på Google Play. Med app’en kan man indstille lyd og equalizer og samtidigt også vælge mellem de forskellige lydkilder, der er tilsluttet til højtaleren. Her kan man også justere Zikmu Solos lydindstillinger afhængig af størrelsen på rummet, og hvor i rummet højtaleren befinder sig, dvs. eksempelvis midt i et rum, i et hjørne eller op mod væggen.

Zikmu Solo er designet af Philippe Starck ligeså unikt, slankt og elegant, som han designede Zikmu-højtalerne. Med Zikmu, og nu også Zikmu Solo, har Parrot ændret forholdet til musik ved at skabe en enhed, der er smukt designet, teknologisk avanceret, intuitiv og som kan tilsluttes alle former for musikbrug og tilpasses alle miljøer.

Link: Parrot

Skrevet af Martin den 15. Dec 2012. Nyheden er læst 1959 gang(e).

ASUS ROG Maximus IX Formula

Endnu engang er Tweak.dk redaktionen på banen med et Z270 bundkort review fra ASUS' lan

Dali Opticon 8

Den danske højttaler producent Dali, behøver vidst ingen videre præsentation. Vi har her på Twea

Ozone EXON F60

Ozone som laver alverdens udstyr til gamere, har sendt os en af deres seneste mus, i form af deres EXON F60. Der er tale o

LucidSound LS30

Vi har endnu engang LucidSound på testbænken, denne gang med deres lidt større model, LS30. LS30 er et

Gamer mus X2 HARADA

Vi skal i denne test kigge nærmere på en producent som jeg personligt mener får for lidt opmærksom

ASUS bundkort - ROG Strix Z270E og Z270F Gaming

Endnu engang tager vi fat i ASUS her på Tweak.dk redaktionen, når vi her i dag sk

Blue & NiP Gaming Headset PC - Pro Gamer bundle

Blue har længe været kendt for deres mikrofoner, Snowball og Yeti der ikke koster en formue at komme i gang me

Corsair musemåtte - Gaming MM300 Extended

Er din gamle musemåtte ved at være slidt, eller mangler du bare en ny en af slagsen? Så kunne dagens tes

Tweak.dk forklarer: Hvad betyder de forskellige formfaktorer?

Tweak.dk kaster ofte om sig med forskellige form faktor begreber i vores anmeldelser, men hvad betyder de egen

Apple klar med forbedring af deres Magic Mouse

Apples Magic Mouse har været genstand for kritik. Nu er der i samarbejde med virksomheden Elevation Lab blevet

Netflix lancerer 'Sunlamp' til dit hjem

Netflix kommer til udsætning til alle os der har lange vintre, og godt kunne bruge noget mere lys. Med deres e

Nyt online netværk vil livestream 'high-profile' retssager

Mediate grundlæggeren Dan Abrams planlægger at lancere et online netværk, hvis formål er at sende live fra ret

Core count vs frequency, hvad er vigtigst i gaming?

Mens vi venter på Ryzens officielle udgivelse d. 2 marts, foregår der en meget interessant diskussion på forsk

Dette super-batteri følger med LG X Power2

LG har forsøgt at implementere det optimale smartphone-batteri. Det bliver gjort tilgængelig til LG X Power2.

Intet Bluetooth-headset til Nintendo Switch

Nintendo-fansene må desværre skyde en lang pil efter håbet om at påføre sig et Bluetooth-headset, når der skal

Leaked: Huawei P10

Der er god grund til at glæde sig til den kommende Mobile World Congress. Her er der en smartphone, som Huawei