Pressemeddelelse: Trådløse høretelefoner fra Parrot designet af Philippe Starck

Parrot annoncerer nu deres første trådløse høretelefoner: Parrot Zik. Høretelefonerne er designet af Philippe Starck og indeholder flere helt nye teknologier, støjreduktion, fyldig lyd, touch-betjening, specialsensorer, fem mikrofoner og en kraftfuld digital signalprocessor. Parrot Zik løfter høretelefoner til et helt nyt niveau.

En musikoplevelse skal være harmonisk og dybfølt. Derfor har Parrot gjort sig store anstrengelser med lydgengivelsen i Parrot Zik. Høretelefonerne er udstyret med kraftfulde DSP-algoritmer (Digital Signal Processing), der skaber et naturligt, melodisk lydbillede. Parrot kalder det ”Parrot Concert Hall”-algoritmen: musikken er ”placeret” foran brugeren, ligesom til en koncert, og strømmer ikke ud fra højre og venstre. Akustikken fra en koncertsal er genskabt for at opnå en mere harmonisk og naturlig musikoplevelse. En gratis app til iOS eller Android gør brugeren i stand til at justere effekterne i ”Parrot Concert Hall”.

I dag er der larm alle steder: på flyet, i toget, på gaden. For at lukke larmen ude har Parrots ingeniører udviklet en effektiv støjreduktion ved navn Active Noise Cancelling – patenteret – som eliminerer op mod 25 decibel. Det giver en kompromisløs lydkomfort – selv under megen larm.

Parrot Zik lader brugeren besvare opkald på smartphones håndfrit. Zik tilbyder både brugeren og dem, man ringer til, samtaler med exceptionel lydkvalitet – selv i meget larmende omgivelser. Parrot Zik er således udstyret med to teknologier, der tilsammen afskærer larmen fra omgivelserne, så du kun hører samtalen. Integrationen mellem de to teknologier er Parrot-patenteret.

Parrot Zik er en forlængelse af smartphones og tablets og er udstyret med den nyeste trådløse teknologi.Parrot Zik er kompatibel med alle mobiltelefonmærker på markedet, og de fungerer med flere forskellige musikkilder: audio med Bluetooth stereo eller via tre-punkts mini jackstick til alle audio- eller videosystemer. Parrot Zik indarbejder også NFC-teknologi (Near Field Technology). Det er første gang, dette er integreret i høretelefoner.

Pressemeddelelse: Trådløse høretelefoner fra Parrot designet af Philippe Starck

Link: Parrot

Skrevet den 13. Dec 2012. Nyheden er læst 2096 gang(e).

AOC AGON AG271QG gamerskærm

Vi har fået fingrene i en lækker computerskærm fra AOC. Denne gang er der tale om deres nye AG271QG, og

Sharkoon RUSH ER2 gamer headset

Sharkoon er endnu engang tilbage på testbænken, denne gang med deres nye stereo headset, Sharkoon Rush ER2. De

akasa Venom A20 240mm AIO vandkøler

Man hører nok ikke navnet akasa ofte på disse kanter, men de er faktisk et stort firma der producerer en bred

Samsung Galaxy View Tablet

Er du træt af de normale tablets? Du syntes måske skærmen er for kedelig at se film på - så

PlayStation 4 vs. PlayStation 4 Pro

Vi har været heldige i dag, og fået muligheden for at teste den kraftigste konsol på markedet til dato.

TP-Link Talon AD7200 Multi-Band Wi-Fi Router

Vi vender denne gang snuden i retningen af vores netværkssegment, når vi tester T

Thermaltake Toughpower SFX 450W Gold

Stort eller småt? Det er efterhånden blevet et rigtig godt spørgsmål når vi snakker compute