Pressemeddelelse: Trådløse høretelefoner fra Parrot designet af Philippe Starck

Parrot annoncerer nu deres første trådløse høretelefoner: Parrot Zik. Høretelefonerne er designet af Philippe Starck og indeholder flere helt nye teknologier, støjreduktion, fyldig lyd, touch-betjening, specialsensorer, fem mikrofoner og en kraftfuld digital signalprocessor. Parrot Zik løfter høretelefoner til et helt nyt niveau.

En musikoplevelse skal være harmonisk og dybfølt. Derfor har Parrot gjort sig store anstrengelser med lydgengivelsen i Parrot Zik. Høretelefonerne er udstyret med kraftfulde DSP-algoritmer (Digital Signal Processing), der skaber et naturligt, melodisk lydbillede. Parrot kalder det ”Parrot Concert Hall”-algoritmen: musikken er ”placeret” foran brugeren, ligesom til en koncert, og strømmer ikke ud fra højre og venstre. Akustikken fra en koncertsal er genskabt for at opnå en mere harmonisk og naturlig musikoplevelse. En gratis app til iOS eller Android gør brugeren i stand til at justere effekterne i ”Parrot Concert Hall”.

I dag er der larm alle steder: på flyet, i toget, på gaden. For at lukke larmen ude har Parrots ingeniører udviklet en effektiv støjreduktion ved navn Active Noise Cancelling – patenteret – som eliminerer op mod 25 decibel. Det giver en kompromisløs lydkomfort – selv under megen larm.

Parrot Zik lader brugeren besvare opkald på smartphones håndfrit. Zik tilbyder både brugeren og dem, man ringer til, samtaler med exceptionel lydkvalitet – selv i meget larmende omgivelser. Parrot Zik er således udstyret med to teknologier, der tilsammen afskærer larmen fra omgivelserne, så du kun hører samtalen. Integrationen mellem de to teknologier er Parrot-patenteret.

Parrot Zik er en forlængelse af smartphones og tablets og er udstyret med den nyeste trådløse teknologi.Parrot Zik er kompatibel med alle mobiltelefonmærker på markedet, og de fungerer med flere forskellige musikkilder: audio med Bluetooth stereo eller via tre-punkts mini jackstick til alle audio- eller videosystemer. Parrot Zik indarbejder også NFC-teknologi (Near Field Technology). Det er første gang, dette er integreret i høretelefoner.

Pressemeddelelse: Trådløse høretelefoner fra Parrot designet af Philippe Starck

Link: Parrot

Skrevet af Martin den 13. Dec 2012. Nyheden er læst 2271 gang(e).

Corsair HS50 Stereo Headset

Et stereo gaming headset uden en masse RGB lir og andre ligegyldige features? Det er netop hvad Corsair har skabt med dere

MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC - Coffee Lake bundkort fra MSI

Sammen med Intels nye 8 generation Coffee Lake processorer, som sammen med Z370 bundkortene skal danne fælles f

ASRock B350 og X370 Gaming ITX/ac

Udvalget af specielt mindre bundkort til AM4 platformen har været lidt på den forsigtige side, da der ikke var

Razer Basilisk FPS Gamer Mus

High-end optisk sensor med op til 16.000 DPI, Chroma RGB lys og programmerbare knapper, er blot nogle af de fede features

ASUSTOR AS6302T NAS server

NAS er et område, som vi ikke kommer så tit omkring, selvom der faktisk er et k&a

Creative Sound Blaster X AE-5 Lydkort

Creatives primære produktområde, er uden tvivl lydgrej på trods af at vi for nyligt også stiftede

Cooler Master MWE Bronze 650 watt PSU

Strømforsyninger kommer i alle størrelser og afskygninger. I denne test skal vi hilse på en budget mod

MSI GTX 1070 Ti Gaming 8G - Et nyt medlem i den grønne familie

Nvidia tog fusen på en stor del af brugerne, da de overraskede med NVIDIA GTX1070 Ti udvidelsen til deres familie. N

Tweak News - Uge 46

Det er mandag, og vi er klar med andet skud i Tweak News kanonen, hvor vi gennemgår nyhederne for uge 46 inde

Hammerhead Gaming earbuds fra Razer lanceres i Q1 2018

Gaming og PC hardware producenten Razer, har meldt nye earbuds klar til handlen. Denne gang er der tale om to

ASUS ROG Strix XG35VQ 21:9, UWQHD FreeSync gamer skærm lanceret

Den nye ASUS gamer skærm, kan meget vel ende under juletræet hos mange eSports udøvere, eller andre med hang t

Boston Dynamics SpotMini robot fremvist

AI og robotteknologi er noget der fylder meget inden for teknologiens spændende verden. Gennem de sidste årrin

Intel trækker stikket på Legacy BIOS kompatibilitet fra 2020.

Er du bruger på Tweak.dk, eller bare har en smule PC viden, så ved du uden tvivl hvad BIOS er og står for, ude

Ny Samsung SM-W2018 Flip telefon lækket på video

Ikke alt hos Samsung omhandler deres Samsung Galaxy S smartphones, og det viser seneste spottet video, som gæl

Grill, som kan styres via en app - Traeger lanceres i dag i Danmark