Pressemeddelelse: Ny 3D-monitor fra Philips får Ambiglow-teknologi

MMD, firmaet bag Philips’ monitors, annoncerer i dag deres nye 3D-monitor: Philips Gioco 278G4 med Ambiglow-teknologi, som gør 3D-gaming og 3D-billeder til en ægte immersiv oplevelse.

Ny 3D-monitor fra Philips får Ambiglow-teknologi

Ambiglow-teknologi forstærker oplevelsen

Philips Ambiglow-teknologien i den nye 27-tommer LCD-monitor producerer et lysskær bagpå monitoren, der matcher billederne på skærmen og visuelt forstørrer den, så brugeren får den rette, intense 3D-oplevelse. Monitorens højhastighedsprocessor analyserer billedindholdet og tilpasser både farven og lysstyrken af lysskæret bagpå monitoren, så det matcher til skærmens billeder.

For at få den bedste oplevelse med Ambiglow-teknologien, bør brugeren placere monitoren cirka 15 cm fra væggen eller en anden flad overflade. Sluk eller dæmp lyset i rummet, og juster derefter Ambiglow-funktionens lysstyrke efter din smag. Når brugeren vil arbejde på computeren, slukker man blot for Ambiglow-funktionen, og monitoren vender tilbage til standard arbejds-mode.

”Vi er virkelig spændte på den nye 27-tommer Gioco,” udtaler Jeroen Brants, europæisk produktchef hos MMD. ”Det er den første Philips LCD-monitor med Ambiglow, og den nye teknologi formår at gøre 3D endnu mere levende for gamere og filmelskere og at skabe den såkaldte immersive oplevelse.”

Nye teknologier giver bedre billedvisning: Smart Bias-belysning og AH-IPS

Hvis man ønsker en ægte biograf-oplevelse, er et mørkt rum at foretrække, når man bruger sin skærm. Men at se film og spille i mørke får pupillerne til at udvide og trække sig sammen som reaktion på de skiftende billedsekvenser. Med funktionenSmart Bias-belysning på den nye Gioco-monitor udbedres dette. Funktionen kombinerer optimal billedkvalitet med en behagelig synsoplevelse ved at udsende et omkransende, blødt, hvidt og statisk lys på 6500k, der lyser væggen op bag skærmen. Dette konstante lys reducerer belastningen af øjnene ved at udligne det skiftende skær fra skærmens billeder – vel at mærke uden at mindske kvaliteten på farver og skærmindhold.

For at skabe skarpe billeder er Philips Gioco 278G4 udstyret med den seneste IPS-teknologi, AH-IPS. Den jævne farvetemperatur garanterer skarpe billeder samt en dynamisk farvegengivelse og en ekstra bred betragtningsvinkel.

Hurtig og fleksibel 3D-tilslutning

Philips Gioco 3D-monitoren er HDMI-klar og understøtter digitale signaler i høj kvalitet fra flere forskellige HDMI-kilder. Når monitoren modtager 3D-signal, skifter den automatisk til 3D-mode og er klar til brug med det samme. Derudover er de medfølgende letvægts 3D-briller nemme at bruge og kræver hverken kabler eller batterier.

For at sikre højeste hastighed ved gaming har monitoren en USB 3.0-hub, der kan overføre data 10 gange hurtigere end USB 2.0-standarden. Philips Gioco kan selvfølgelig også anvendes i 2D-mode.

SmartImage gaming-mode

Den nye Gioco 3D-monitor er udstyret med nem OSD-betjening (On Screen Display), der er hurtig at få adgang til og har flere indstillinger:

• "FPS"-mode (First Person Shooting) forbedrer mørke temaer og lader spilleren se skjulte objekter på mørke steder.
  • "Racing"-mode tilpasser skærmen til hurtig responstid og stærke farver.
  • "RTS"-mode (Real Time Strategy) har et specielt SmartFrame-mode, så brugeren selv kan vælge et område på skærmen, der skal fremhæves, og hvor billedkvaliteten kan tilpasses.

Et design som skiller sig ud

Designet på Gioco 278G4 3D-monitoren er minimalistisk, og ved at benytte den seneste panel-teknologi har Gioco desuden fået en helt smal ramme rundt om skærmen. Monitoren er udstyret med en diamantformet bagside og fås i mørk bronze- eller sort kirsebær-finish.

Pris og tilgængelighed

Philips Gioco 278G4DHSD 3D-monitoren vil være til salg i de danske butikker fra december til den vejledende udsalgspris DKK 2.975,-. En 2D-version af monitoren (Philips Gioco 278C4QHSN med Ambiglow, uden USB-hub) er til salg på det danske marked nu.

LCD panel type, size

Certificates and approvals

EPEAT Silver, EnergyStar 5.0, RoHS, Lead-free, Mercury Free

Link: Philips

Skrevet af Martin den 29. Nov 2012. Nyheden er læst 1693 gang(e).

Plantronics BackBeat PRO 2 Bluetooth headset med ANC

Sidste år havde vi besøg af Plantronics BackBeat PRO +, og i år fortsætter vi trenden, med det ny

Corsair K95 Platinum MX Speed

Corsair har haft en meget dominerende position på gamer keyboard markedet med deres K serie, og nu er de ude m

GUNNAR Optiks Enigma Onyx - Gaming briller

I dag skal vi have besøg af GUNNAR optiks for første gang på Tweak.dk. GUNNAR har sendt os tre par gam

Huawei P10

Kinesiske Huawei har de seneste år taget en stor bid af markedet for smartphones. Vi har fået muligheden

MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G

NVIDIA har været på banen med GTX 1080 Ti i en rum tid nu, og nu er Tweak.dk reda

Roccat Cross

Så er ROCCAT endnu engang tilbage hos Tweak.dk. De har sendt os en række af deres nyeste produkter, og vi

BitFenix Shogun

Vi skal i denne test kigge nærmere på et kabinet fra producenten BitFenix. Navnet er Shogun som byder på

ASUS ROG Strix Z270I Gaming Socket-1151

De nye Z270 bundkort er måske en af de mere spændende ting, der kom sammen med Intels Kaby Lake lancering. I d

Nye billeder af OnePlus 5 dukket op

Billeder af den kommende next gen smartphone fra populære OnePlus er dukket op på nettet, og denne gang den fo

Ser vi her en ny iPhone Edition [VIDEO]

Rygterne vokser næsten dagligt, når de omhandler næste skud i bøssen fra Apple og deres iPhone. Medierne ser u

Nvidia releaser ny 'Game Ready' 381.89 WHQL driver

Så er NVIDIA ude med en ny driver, som vanen tro kommer med en række bugfixes og optimeringer til nye og lidt

Ny Managing Director på plads i NBA 2K esports league

NBA 2K kommer helt sikkert til at blive en af de helt store eSports-favoritter i fremtiden. Brendan Donahue er

Samsung indgår headset-samarbejde med Sennheiser

Samsung vil gerne fortsætte med at brande sig på headset-markedet. Det vidner en større samarbejdsaftale med S

EK Water Blocks lancerer deres første AM4 monoblock

EK Water Blocks sender deres først kølings blok til AMD socket AM4 baseret bundkort. Denne gang kaldet EK-FB A

AOC klar med nye skærme designet af Porsche

Så er der nyt fra AOC, der nu er klar med 2 nye computerskærme, som er udsprunget af et samarbejde med Porsche

Kitty Hawk Flyer - Fordi droner ikke kan bære en voksen person!

Kender du ikke bare følelsen af, at kigge på en drone og tænke ”Gad vide hvordan det må være at sidde oven på