Pressemeddelelse: Ny 3D-monitor fra Philips får Ambiglow-teknologi

MMD, firmaet bag Philips’ monitors, annoncerer i dag deres nye 3D-monitor: Philips Gioco 278G4 med Ambiglow-teknologi, som gør 3D-gaming og 3D-billeder til en ægte immersiv oplevelse.

Ny 3D-monitor fra Philips får Ambiglow-teknologi

Ambiglow-teknologi forstærker oplevelsen

Philips Ambiglow-teknologien i den nye 27-tommer LCD-monitor producerer et lysskær bagpå monitoren, der matcher billederne på skærmen og visuelt forstørrer den, så brugeren får den rette, intense 3D-oplevelse. Monitorens højhastighedsprocessor analyserer billedindholdet og tilpasser både farven og lysstyrken af lysskæret bagpå monitoren, så det matcher til skærmens billeder.

For at få den bedste oplevelse med Ambiglow-teknologien, bør brugeren placere monitoren cirka 15 cm fra væggen eller en anden flad overflade. Sluk eller dæmp lyset i rummet, og juster derefter Ambiglow-funktionens lysstyrke efter din smag. Når brugeren vil arbejde på computeren, slukker man blot for Ambiglow-funktionen, og monitoren vender tilbage til standard arbejds-mode.

”Vi er virkelig spændte på den nye 27-tommer Gioco,” udtaler Jeroen Brants, europæisk produktchef hos MMD. ”Det er den første Philips LCD-monitor med Ambiglow, og den nye teknologi formår at gøre 3D endnu mere levende for gamere og filmelskere og at skabe den såkaldte immersive oplevelse.”

Nye teknologier giver bedre billedvisning: Smart Bias-belysning og AH-IPS

Hvis man ønsker en ægte biograf-oplevelse, er et mørkt rum at foretrække, når man bruger sin skærm. Men at se film og spille i mørke får pupillerne til at udvide og trække sig sammen som reaktion på de skiftende billedsekvenser. Med funktionenSmart Bias-belysning på den nye Gioco-monitor udbedres dette. Funktionen kombinerer optimal billedkvalitet med en behagelig synsoplevelse ved at udsende et omkransende, blødt, hvidt og statisk lys på 6500k, der lyser væggen op bag skærmen. Dette konstante lys reducerer belastningen af øjnene ved at udligne det skiftende skær fra skærmens billeder – vel at mærke uden at mindske kvaliteten på farver og skærmindhold.

For at skabe skarpe billeder er Philips Gioco 278G4 udstyret med den seneste IPS-teknologi, AH-IPS. Den jævne farvetemperatur garanterer skarpe billeder samt en dynamisk farvegengivelse og en ekstra bred betragtningsvinkel.

Hurtig og fleksibel 3D-tilslutning

Philips Gioco 3D-monitoren er HDMI-klar og understøtter digitale signaler i høj kvalitet fra flere forskellige HDMI-kilder. Når monitoren modtager 3D-signal, skifter den automatisk til 3D-mode og er klar til brug med det samme. Derudover er de medfølgende letvægts 3D-briller nemme at bruge og kræver hverken kabler eller batterier.

For at sikre højeste hastighed ved gaming har monitoren en USB 3.0-hub, der kan overføre data 10 gange hurtigere end USB 2.0-standarden. Philips Gioco kan selvfølgelig også anvendes i 2D-mode.

SmartImage gaming-mode

Den nye Gioco 3D-monitor er udstyret med nem OSD-betjening (On Screen Display), der er hurtig at få adgang til og har flere indstillinger:

• "FPS"-mode (First Person Shooting) forbedrer mørke temaer og lader spilleren se skjulte objekter på mørke steder.
  • "Racing"-mode tilpasser skærmen til hurtig responstid og stærke farver.
  • "RTS"-mode (Real Time Strategy) har et specielt SmartFrame-mode, så brugeren selv kan vælge et område på skærmen, der skal fremhæves, og hvor billedkvaliteten kan tilpasses.

Et design som skiller sig ud

Designet på Gioco 278G4 3D-monitoren er minimalistisk, og ved at benytte den seneste panel-teknologi har Gioco desuden fået en helt smal ramme rundt om skærmen. Monitoren er udstyret med en diamantformet bagside og fås i mørk bronze- eller sort kirsebær-finish.

Pris og tilgængelighed

Philips Gioco 278G4DHSD 3D-monitoren vil være til salg i de danske butikker fra december til den vejledende udsalgspris DKK 2.975,-. En 2D-version af monitoren (Philips Gioco 278C4QHSN med Ambiglow, uden USB-hub) er til salg på det danske marked nu.

LCD panel type, size

Certificates and approvals

EPEAT Silver, EnergyStar 5.0, RoHS, Lead-free, Mercury Free

Link: Philips

Skrevet af Martin den 29. Nov 2012. Nyheden er læst 1668 gang(e).

ASUS ROG Maximus IX Formula

Endnu engang er Tweak.dk redaktionen på banen med et Z270 bundkort review fra ASUS' lan

Dali Opticon 8

Den danske højttaler producent Dali, behøver vidst ingen videre præsentation. Vi har her på Twea

Ozone EXON F60

Ozone som laver alverdens udstyr til gamere, har sendt os en af deres seneste mus, i form af deres EXON F60. Der er tale o

LucidSound LS30

Vi har endnu engang LucidSound på testbænken, denne gang med deres lidt større model, LS30. LS30 er et

Gamer mus X2 HARADA

Vi skal i denne test kigge nærmere på en producent som jeg personligt mener får for lidt opmærksom

ASUS bundkort - ROG Strix Z270E og Z270F Gaming

Endnu engang tager vi fat i ASUS her på Tweak.dk redaktionen, når vi her i dag sk

Blue & NiP Gaming Headset PC - Pro Gamer bundle

Blue har længe været kendt for deres mikrofoner, Snowball og Yeti der ikke koster en formue at komme i gang me

Corsair musemåtte - Gaming MM300 Extended

Er din gamle musemåtte ved at være slidt, eller mangler du bare en ny en af slagsen? Så kunne dagens tes

Tweak.dk forklarer: Hvad betyder de forskellige formfaktorer?

Tweak.dk kaster ofte om sig med forskellige form faktor begreber i vores anmeldelser, men hvad betyder de egen

Nokia 3310 er tilbage

Der er dog sket en del ændringer i forthold til den oprindelige udgave af den klassiske 3310. Men det legendar

Apple klar med forbedring af deres Magic Mouse

Apples Magic Mouse har været genstand for kritik. Nu er der i samarbejde med virksomheden Elevation Lab blevet

Netflix lancerer 'Sunlamp' til dit hjem

Netflix kommer til udsætning til alle os der har lange vintre, og godt kunne bruge noget mere lys. Med deres e

Nyt online netværk vil livestream 'high-profile' retssager

Mediate grundlæggeren Dan Abrams planlægger at lancere et online netværk, hvis formål er at sende live fra ret

Core count vs frequency, hvad er vigtigst i gaming?

Mens vi venter på Ryzens officielle udgivelse d. 2 marts, foregår der en meget interessant diskussion på forsk

Dette super-batteri følger med LG X Power2

LG har forsøgt at implementere det optimale smartphone-batteri. Det bliver gjort tilgængelig til LG X Power2.

Intet Bluetooth-headset til Nintendo Switch

Nintendo-fansene må desværre skyde en lang pil efter håbet om at påføre sig et Bluetooth-headset, når der skal