Pressemeddelelse: Ny 3D-monitor fra Philips får Ambiglow-teknologi

MMD, firmaet bag Philips’ monitors, annoncerer i dag deres nye 3D-monitor: Philips Gioco 278G4 med Ambiglow-teknologi, som gør 3D-gaming og 3D-billeder til en ægte immersiv oplevelse.

Ny 3D-monitor fra Philips får Ambiglow-teknologi

Ambiglow-teknologi forstærker oplevelsen

Philips Ambiglow-teknologien i den nye 27-tommer LCD-monitor producerer et lysskær bagpå monitoren, der matcher billederne på skærmen og visuelt forstørrer den, så brugeren får den rette, intense 3D-oplevelse. Monitorens højhastighedsprocessor analyserer billedindholdet og tilpasser både farven og lysstyrken af lysskæret bagpå monitoren, så det matcher til skærmens billeder.

For at få den bedste oplevelse med Ambiglow-teknologien, bør brugeren placere monitoren cirka 15 cm fra væggen eller en anden flad overflade. Sluk eller dæmp lyset i rummet, og juster derefter Ambiglow-funktionens lysstyrke efter din smag. Når brugeren vil arbejde på computeren, slukker man blot for Ambiglow-funktionen, og monitoren vender tilbage til standard arbejds-mode.

”Vi er virkelig spændte på den nye 27-tommer Gioco,” udtaler Jeroen Brants, europæisk produktchef hos MMD. ”Det er den første Philips LCD-monitor med Ambiglow, og den nye teknologi formår at gøre 3D endnu mere levende for gamere og filmelskere og at skabe den såkaldte immersive oplevelse.”

Nye teknologier giver bedre billedvisning: Smart Bias-belysning og AH-IPS

Hvis man ønsker en ægte biograf-oplevelse, er et mørkt rum at foretrække, når man bruger sin skærm. Men at se film og spille i mørke får pupillerne til at udvide og trække sig sammen som reaktion på de skiftende billedsekvenser. Med funktionenSmart Bias-belysning på den nye Gioco-monitor udbedres dette. Funktionen kombinerer optimal billedkvalitet med en behagelig synsoplevelse ved at udsende et omkransende, blødt, hvidt og statisk lys på 6500k, der lyser væggen op bag skærmen. Dette konstante lys reducerer belastningen af øjnene ved at udligne det skiftende skær fra skærmens billeder – vel at mærke uden at mindske kvaliteten på farver og skærmindhold.

For at skabe skarpe billeder er Philips Gioco 278G4 udstyret med den seneste IPS-teknologi, AH-IPS. Den jævne farvetemperatur garanterer skarpe billeder samt en dynamisk farvegengivelse og en ekstra bred betragtningsvinkel.

Hurtig og fleksibel 3D-tilslutning

Philips Gioco 3D-monitoren er HDMI-klar og understøtter digitale signaler i høj kvalitet fra flere forskellige HDMI-kilder. Når monitoren modtager 3D-signal, skifter den automatisk til 3D-mode og er klar til brug med det samme. Derudover er de medfølgende letvægts 3D-briller nemme at bruge og kræver hverken kabler eller batterier.

For at sikre højeste hastighed ved gaming har monitoren en USB 3.0-hub, der kan overføre data 10 gange hurtigere end USB 2.0-standarden. Philips Gioco kan selvfølgelig også anvendes i 2D-mode.

SmartImage gaming-mode

Den nye Gioco 3D-monitor er udstyret med nem OSD-betjening (On Screen Display), der er hurtig at få adgang til og har flere indstillinger:

• "FPS"-mode (First Person Shooting) forbedrer mørke temaer og lader spilleren se skjulte objekter på mørke steder.
  • "Racing"-mode tilpasser skærmen til hurtig responstid og stærke farver.
  • "RTS"-mode (Real Time Strategy) har et specielt SmartFrame-mode, så brugeren selv kan vælge et område på skærmen, der skal fremhæves, og hvor billedkvaliteten kan tilpasses.

Et design som skiller sig ud

Designet på Gioco 278G4 3D-monitoren er minimalistisk, og ved at benytte den seneste panel-teknologi har Gioco desuden fået en helt smal ramme rundt om skærmen. Monitoren er udstyret med en diamantformet bagside og fås i mørk bronze- eller sort kirsebær-finish.

Pris og tilgængelighed

Philips Gioco 278G4DHSD 3D-monitoren vil være til salg i de danske butikker fra december til den vejledende udsalgspris DKK 2.975,-. En 2D-version af monitoren (Philips Gioco 278C4QHSN med Ambiglow, uden USB-hub) er til salg på det danske marked nu.

LCD panel type, size

Certificates and approvals

EPEAT Silver, EnergyStar 5.0, RoHS, Lead-free, Mercury Free

Link: Philips

Skrevet af Martin den 29. Nov 2012. Nyheden er læst 1860 gang(e).

HyperX Alloy FPS RGB Mekanisk Tastatur

HyperX er et søskende firma til velkendte Kingston, som udelukkende har med gaming grej at gøre. Vi har tidl

Gigabyte Aorus RTX 2080Ti Xtreme

NVIDIA’s nye GeForce RTX 2080 TI-grafikkort er på nuværende tidspunkt toppen af poppen rent performancem

Lian Li - PC-011 Dynamic der8auer Edition

Lian Li har i samarbejde den kendte tyske overclocker, der8auer forsøgt at opnå drømmen om at skabe de

XFX Radeon RX 590 Fatboy

For nyligt blev AMD's seneste RX grafikkort sendt på markedet, og i den sammenhæn

Battlefield V RTX test - Lækkert nyt eller partykiller?!

RTX og Ray Tracing var blandt de store salgspunkter, da Nvidias nye grafikkort blev lanceret. Da RTX og Ray Tra

HyperX Pulsefire Surge RGB gamer mus

Til enhver gamer computer, skal man bruge ordenligt tilbehør for at få den bedste oplevelse. Denne test byder

Spyro Reignited Trilogy

Vores alles favorit drage er tilbage, og der er selvfølgelig tale om Spyro, i den nyudgivne Spyro Reignited Trilogy

Fallout 76

Fallout 76 er nyeste spil i serien fra Bethesda og byder bl.a. på en helt ny multiplayer oplevelse. Læs med n&

Det er slut med rygter og gætterier. Samsung Galaxy A8s smartphone officielt lanceret

Samsung har langt om længe sendt deres nye familiemedlem på markedet i form af Samsung Galaxy A8s.

Samsung frigiver en 14 meter Onyx Cinema LED skærm

Den ville nok fylde de fleste stuer til bristepunktet, og springe rammerne for hardwarebudgettet. Vi taler om

Årets YouTube Rewind 2018

2018 lakker mod enden og vanen tro melder YouTube sig klar med et tilbageblik på årets højdepunkter. Sagt med

Samsung Galaxy S10 skærmstørrelser afsløret

Nye informationer om kommende Samsung Galaxy S10 støder til, og denne gang omhandlede skærmstørrelserne på Gal

Rygte: AMD Navi RX 3080 lanceres i andet kvartal. Skal konkurrere mod RTX 2080

Selvom ingen officielle udmeldinger er kommet fra AMD lejren, planlægger AMD ifølge jungletrommerne deres komm

Astralis skriver historie med sejren ved ESL Pro League i Odense

I en tætpakket Arena Fyn i Odense skrev Astralis søndag aften historie, da de vandt deres niende titel i 2018.

Tweak Julekonkurrence! - 2. søndag i Advent 2018

Det er blevet tid til anden del af vores julekonkurrence og der er ENDNU flere præmier på højkant denne gang,

CS:GO Battle Royale mode officielt annonceret af Valve

Vi skrev i indeværende uge en nyhed om CS:GO Battle Royale mode på vej i ny opdatering, og nu er der så offici