Pressemeddelelse: Ny 3D-monitor fra Philips får Ambiglow-teknologi

MMD, firmaet bag Philips’ monitors, annoncerer i dag deres nye 3D-monitor: Philips Gioco 278G4 med Ambiglow-teknologi, som gør 3D-gaming og 3D-billeder til en ægte immersiv oplevelse.

Ny 3D-monitor fra Philips får Ambiglow-teknologi

Ambiglow-teknologi forstærker oplevelsen

Philips Ambiglow-teknologien i den nye 27-tommer LCD-monitor producerer et lysskær bagpå monitoren, der matcher billederne på skærmen og visuelt forstørrer den, så brugeren får den rette, intense 3D-oplevelse. Monitorens højhastighedsprocessor analyserer billedindholdet og tilpasser både farven og lysstyrken af lysskæret bagpå monitoren, så det matcher til skærmens billeder.

For at få den bedste oplevelse med Ambiglow-teknologien, bør brugeren placere monitoren cirka 15 cm fra væggen eller en anden flad overflade. Sluk eller dæmp lyset i rummet, og juster derefter Ambiglow-funktionens lysstyrke efter din smag. Når brugeren vil arbejde på computeren, slukker man blot for Ambiglow-funktionen, og monitoren vender tilbage til standard arbejds-mode.

”Vi er virkelig spændte på den nye 27-tommer Gioco,” udtaler Jeroen Brants, europæisk produktchef hos MMD. ”Det er den første Philips LCD-monitor med Ambiglow, og den nye teknologi formår at gøre 3D endnu mere levende for gamere og filmelskere og at skabe den såkaldte immersive oplevelse.”

Nye teknologier giver bedre billedvisning: Smart Bias-belysning og AH-IPS

Hvis man ønsker en ægte biograf-oplevelse, er et mørkt rum at foretrække, når man bruger sin skærm. Men at se film og spille i mørke får pupillerne til at udvide og trække sig sammen som reaktion på de skiftende billedsekvenser. Med funktionenSmart Bias-belysning på den nye Gioco-monitor udbedres dette. Funktionen kombinerer optimal billedkvalitet med en behagelig synsoplevelse ved at udsende et omkransende, blødt, hvidt og statisk lys på 6500k, der lyser væggen op bag skærmen. Dette konstante lys reducerer belastningen af øjnene ved at udligne det skiftende skær fra skærmens billeder – vel at mærke uden at mindske kvaliteten på farver og skærmindhold.

For at skabe skarpe billeder er Philips Gioco 278G4 udstyret med den seneste IPS-teknologi, AH-IPS. Den jævne farvetemperatur garanterer skarpe billeder samt en dynamisk farvegengivelse og en ekstra bred betragtningsvinkel.

Hurtig og fleksibel 3D-tilslutning

Philips Gioco 3D-monitoren er HDMI-klar og understøtter digitale signaler i høj kvalitet fra flere forskellige HDMI-kilder. Når monitoren modtager 3D-signal, skifter den automatisk til 3D-mode og er klar til brug med det samme. Derudover er de medfølgende letvægts 3D-briller nemme at bruge og kræver hverken kabler eller batterier.

For at sikre højeste hastighed ved gaming har monitoren en USB 3.0-hub, der kan overføre data 10 gange hurtigere end USB 2.0-standarden. Philips Gioco kan selvfølgelig også anvendes i 2D-mode.

SmartImage gaming-mode

Den nye Gioco 3D-monitor er udstyret med nem OSD-betjening (On Screen Display), der er hurtig at få adgang til og har flere indstillinger:

• "FPS"-mode (First Person Shooting) forbedrer mørke temaer og lader spilleren se skjulte objekter på mørke steder.
  • "Racing"-mode tilpasser skærmen til hurtig responstid og stærke farver.
  • "RTS"-mode (Real Time Strategy) har et specielt SmartFrame-mode, så brugeren selv kan vælge et område på skærmen, der skal fremhæves, og hvor billedkvaliteten kan tilpasses.

Et design som skiller sig ud

Designet på Gioco 278G4 3D-monitoren er minimalistisk, og ved at benytte den seneste panel-teknologi har Gioco desuden fået en helt smal ramme rundt om skærmen. Monitoren er udstyret med en diamantformet bagside og fås i mørk bronze- eller sort kirsebær-finish.

Pris og tilgængelighed

Philips Gioco 278G4DHSD 3D-monitoren vil være til salg i de danske butikker fra december til den vejledende udsalgspris DKK 2.975,-. En 2D-version af monitoren (Philips Gioco 278C4QHSN med Ambiglow, uden USB-hub) er til salg på det danske marked nu.

LCD panel type, size

Certificates and approvals

EPEAT Silver, EnergyStar 5.0, RoHS, Lead-free, Mercury Free

Link: Philips

Skrevet af Martin den 29. Nov 2012. Nyheden er læst 1811 gang(e).

Raijintek Asterion Classic Kabinet

På trods af at vi her på Tweak.dk ikke har kigget på super mange produkter fra Raijintek, betyder det ik

Plantronics RIG 800HD - Trådløst gaming headset med Dolby Atmos

Et godt headset til gaming kan gøre en stor forskel for spiloplevelsen, og et trådløst et af slagsen,

ASRock X299 Extreme4

ASRock har gjort det igen! De har sendt os endnu et X299 bundkort, der denne gang henvender s

Seasonic PRIME Ultra Titanium 650 watt

En ny lækker strømforsyning fra Seasonic står på menukortet denne kolde vinterdag i januar. Vi sk

ASUS ROG Gladius II gamermus

Vi skal i dag se på en ny mus fra ASUS, deres ROG Gladius II mus. ASUS er kendt for deres Republic of gamers serie a

ASUS Cerberus Mech RGB gaming keyboard

Vi skal i dag se på et mekanisk keyboard fra ASUS, der går under navnet Cerberus Mech RGB. Som navnet antyder

Seasonic PRIME Titanium Fanless 600 watt

I takt med at strømforsyninger bliver mere og mere effektive, betyder det også at varme udviklingen falder. D

Cooler Master MasterKeys MK750

Mekaniske gamer tastaturer... Vi kender alle sammen til dem, og mange af os ejer også et. Cooler Master er nu p&arin

Huawei P20 lanceres nok ikke under MWC 2018

Huawei P20 kan stadig nå at blive præsenteret under MWC 2018. Det ser dog ikke længere ud til at være ret sand

Der arbejdes på ny Robocop-film

Det vil uden tviivl glæde alverdens filmelskere, at der igen arbejdes på en ny Robocop-film.

Intel fraråder kunderne at benytte sig af den originale Spectre og Meltdown patch

Fornyligt annoncerede Intel deres Spectre patch var klar til 90 procent af alle berørte Spectre og Meltdown pr

Her er specifikationerne på den nye DJI Mavic Air Drone

Lækkede informationer kommer denne gang forud for producentens officielle præsentation af DJI Mavic Air dronen

[CES 2018] CES 2018 afsluttes med en lille opsamling.

Denne video markerer ender for vores CES 2018 dækning, og vi håber vi har indfriet jeres hunger for dækning i

Indien vil beskatte kryototerings-investorer

Inderne er blevet vilde med investere i kryptoterings-markedet. Nu mener regeringen, at deres gevinster skal b

[CES 2018] In Win med nyt tower case og lidt til de mindre systemer.

CES dækningen lakker mod enden, men vi skal naturligvis lige forbi hos In Win. En producent, som i den grad ha

Tweak News - Uge 3 - We're back baby!

Jul, nytår og CES har skubbet til programmet men nu er Tweak News tilbage, og vi har bunker af ting på vej til