Pressemeddelelse: Intel præsenterer næste generations datacenter SSD

Stigende mængder af big data og et hurtigt voksende antal cloud computing applikationer stiller stadig større krav til datacentre, som skal kunne levere hurtig adgang til enorme datamængder. For at imødekomme de stigende krav præsenterer Intel nu sin næste generations datacenter SSD - Intel Solid State Drive DC S3700 serien.

SSDen er designet til at fjerne flaskehalse i datalagringen og maksimere multi-core CPU-præstationen. Intels SSD DC S3700-serie leverer en kombination af konstant ydelse, lav latenstid, sikker databeskyttelse og lang holdbarhed til glæde for it-personale, som servicerer nutidens mest krævende datacentertjenester.

”Vi er i øjeblikket vidne til en datamængde eksplosion, og det stiller datacentrene over for enorme lagringsudfordringer,” siger Rob Cooke, Intel Vic President og administrerende direktør for Intel-Volatile Memory (NVM) Solutions Group, og fortsætter: ”Høj latenstid og langsom lagrings-I/O skaber svære arbejdsbetingelser, og det kan gøre det svært for datacentrene at levere big data- og cloud-computing-applikationer med hurtig dataadgang. Intels SSD DC S3700-serie bryder med datacentres traditionelle SSD-begrænsninger og garanterer en præstation, der gør it-professionelle i stand til at levere selv de mest krævende teknologiske initiativer.”

• Intel SSD DC S3700-serien tilbyder næste generations lagringsevne, som imødekommer de stigende krav til håndtering af big data, HPC og cloud-computing-tjenester.
  • Lav latenstid og konstant IOPS-præstation sikrer dobbelt så hurtige læsningshastigheder og 15 gange hurtigere skrivehastigheder i forhold til den tidligere generation af Intel® 710-serien.
  • Den nye SSD kommer i udgaver med henholdsvis 100-/200-/400-/800GB kapacitet og leverer på alle fronter: Hurtig præstation, sikker og effektiv databeskyttelse og lang holdbarhed.

Intel præsenterer næste generations datacenter SSD

Link: Intel

Skrevet af Martin den 6. Nov 2012. Nyheden er læst 1131 gang(e).

Plantronics trådløst headset Savi W720-M

Vi har igen i dag været så heldig at modtage et Plantronics product til test. Denne gang drejer det sig om Pla

Paracon ROGUE Gamer Stol

På udkig efter en ny stol til gamer setuppet der hjemme, men er pungen ved at være tom? Fortvivl ikke, Paracon