Pressemeddelelse: Philips forbinder din monitor med mobilen

MMD, firmaet bag Philips monitors, lancerer i dag den nye Philips 237E4QHAD/00-monitor med Smart MHL-teknologi (Mobile High Definition Link). Brugere kan nu se video i full-HD og spille spil direkte fra deres Android-telefon eller -tablet på den 23 tommer store skærm, samtidig med at Android-enheden oplades.

Klar til at underholde

Ved hjælp af den nye MHL-teknologi tilslutter man blot sin Android-enhed direkte til monitoren med det medfølgende MHL-kabel, og uden at skulle gå via computeren kan man nu nyde videoer og billeder i HD-kvalitet foran computeren. Lydoplevelsen er også forbedret via monitorens to indbyggede 2W-stereohøjtalere, som giver surroundlyd, når du tilslutter enheden via HDMI.

Den nye MHL-teknologi er også god til dem, der bruger mobil eller tablet til at spille på. Spillets billeder kan streames direkte fra Android-enheden til monitoren uden forsinkelser.

Nye arbejdsmuligheder

Nu kan man også tage arbejdsopgaver med sig hjem og være produktiv uden pc eller notebook. Brugeren tilslutter sin Android-tablet eller -smartphone til Philips 237E4-monitoren samt et tastatur og mus, og man kan herefter arbejde med alle enhedens applikationer direkte på den store skærm. På samme tid bliver smartphone og tablet opladet via monitoren.

Højeste billedkvalitet og innovative funktioner

Den nye Philips LCD-monitor ligger helt i top, når det kommer til billedkvalitet og betragtningsvinkel. Monitoren har 16:9-format i full-HD, og teknologien IPS giver ekstra brede betragtningsvinkler på 178 grader. Billederne er klare og stabile med dynamiske farver og giver mobile billeder en helt ny dimension uanset formatet – video, fotos, arbejdsapplikationer og mobilspil.

Philips 237E4-monitoren kommer naturligvis også med de velkendte Philips-funktioner, som garanterer den bedste skærmoplevelse.Philips TrueVision tjekker og justerer skærmens indhold, så det fremstår bedst på monitoren – fire gange mere konsekvent end Windows’ sRGB-farveprofil. Philips SmartImage Lite forbedrer kontrast, farvemæthed og skarphed for at sikre den bedst mulige oplevelse og udnyttelse af monitoren – alt dette i realtid og med et enkelt tryk på en knap.

Fokus på design

LCD-monitoren med IPS- og MHL-teknologi er den nyeste monitor i Philips’ E-serie, som er designet til at supplere indretningen i hjemmet. Monitoren har en slank fod, runde former, touch-knapper og et blankt finish i farven black-cherry.

Tekniske specifikationer – Philips IPS LCD-monitor 237E4QHAD/00

LCD panel type, size

23" (58.4 cm) IPS LCD

Backlighting technology

W-LED

Optimal resolution

1920 x 1080

Viewing angle

178º (H) / 178º (V), @ C/R > 10

Brightness

250 cd/m²

SmartContrast ratio

20.000.000:1

Pixel pitch

0.265 x 0.265 mm

Display colors

16.7 M

Smart Response time

7 ms (gray to gray)

Connectivity

VGA (analog), HDMI (digital), HDCP), MHL-HDMI (digital HDCP)

Tilt function

-5/+20 degree

Certificates and approvals

Energy Star 5.0, EPEAT Silver, RoHS, Lead free, Mercury free

Philips forbinder din monitor med mobilen

Link: Philips

Skrevet af Martin den 14. Oct 2012. Nyheden er læst 791 gang(e).

Huawei P10

Kinesiske Huawei har de seneste år taget en stor bid af markedet for smartphones. Vi har fået muligheden

MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G

NVIDIA har været på banen med GTX 1080 Ti i en rum tid nu, og nu er Tweak.dk reda

Roccat Cross

Så er ROCCAT endnu engang tilbage hos Tweak.dk. De har sendt os en række af deres nyeste produkter, og vi

BitFenix Shogun

Vi skal i denne test kigge nærmere på et kabinet fra producenten BitFenix. Navnet er Shogun som byder på

ASUS ROG Strix Z270I Gaming Socket-1151

De nye Z270 bundkort er måske en af de mere spændende ting, der kom sammen med Intels Kaby Lake lancering. I d

AKG N60 med Noise Cancelling

Vi skal i denne test kigge nærmere på et produkt fra producenten AKG, som er en del af Harman. Nærmere b

Sharkoon Skiller MECH SGK1

Er du træt af at betale i dyre domme for at få et mekanisk gamer tastatur? Så tune ind på vores te

Razer BlackWidow Chroma V2

Er du på udkig efter et high end tastatur, men kan du ikke beslutte dig for hvilket det skal være? Så st

Video viser den nye touch-sensitive frame i brug på HTC U

Rygterne har længe floreret omkring den kommende HTC U, som skulle være designet med, vad der omtales som en ”

Power Throttling integreres i nyeste Windows 10 Insider Preview

I seneste Windows 10 Insider Preview, har Microsoft tilføjet en ny feature i form af Power Throttling.

Melder Qualcomm sig på banen med en ARM baseret Windows 10 PC nu?

Det tyder på Qualcomm har planer om at træde ind på scenen med deres egen ARM baseret PC i fjerde kvartal 2017

Dell fremviser en HDR10 Ultrasharp monitor

Dell har annonceret deres første 4K/UHD high-end Ultrasharp HDR10 PC monitor, som oven i hatten byder på en Al

De nye MSI Leopard Pro Gaming laptop GP62X og GP72X fremvist

MSI behøver nok ikke en lang præsentation, og nu er omtalte klar til at skyde en ny laptop ud på markedet.

Intel planlægger allerede release af HEDT X299 platform 30 maj

På trods af alt pegede i retning af Computex 2017, når det omhandler fremvisning af Intels nye HEDT platform,

Alien Covenant Teaser Trailers Annonceret

For at gøde appetitten mod den kommende serie af nye Alien film, som er produceret af 20th Century Fox og Ridl