Pressemeddelelse: Philips forbinder din monitor med mobilen

MMD, firmaet bag Philips monitors, lancerer i dag den nye Philips 237E4QHAD/00-monitor med Smart MHL-teknologi (Mobile High Definition Link). Brugere kan nu se video i full-HD og spille spil direkte fra deres Android-telefon eller -tablet på den 23 tommer store skærm, samtidig med at Android-enheden oplades.

Klar til at underholde

Ved hjælp af den nye MHL-teknologi tilslutter man blot sin Android-enhed direkte til monitoren med det medfølgende MHL-kabel, og uden at skulle gå via computeren kan man nu nyde videoer og billeder i HD-kvalitet foran computeren. Lydoplevelsen er også forbedret via monitorens to indbyggede 2W-stereohøjtalere, som giver surroundlyd, når du tilslutter enheden via HDMI.

Den nye MHL-teknologi er også god til dem, der bruger mobil eller tablet til at spille på. Spillets billeder kan streames direkte fra Android-enheden til monitoren uden forsinkelser.

Nye arbejdsmuligheder

Nu kan man også tage arbejdsopgaver med sig hjem og være produktiv uden pc eller notebook. Brugeren tilslutter sin Android-tablet eller -smartphone til Philips 237E4-monitoren samt et tastatur og mus, og man kan herefter arbejde med alle enhedens applikationer direkte på den store skærm. På samme tid bliver smartphone og tablet opladet via monitoren.

Højeste billedkvalitet og innovative funktioner

Den nye Philips LCD-monitor ligger helt i top, når det kommer til billedkvalitet og betragtningsvinkel. Monitoren har 16:9-format i full-HD, og teknologien IPS giver ekstra brede betragtningsvinkler på 178 grader. Billederne er klare og stabile med dynamiske farver og giver mobile billeder en helt ny dimension uanset formatet – video, fotos, arbejdsapplikationer og mobilspil.

Philips 237E4-monitoren kommer naturligvis også med de velkendte Philips-funktioner, som garanterer den bedste skærmoplevelse.Philips TrueVision tjekker og justerer skærmens indhold, så det fremstår bedst på monitoren – fire gange mere konsekvent end Windows’ sRGB-farveprofil. Philips SmartImage Lite forbedrer kontrast, farvemæthed og skarphed for at sikre den bedst mulige oplevelse og udnyttelse af monitoren – alt dette i realtid og med et enkelt tryk på en knap.

Fokus på design

LCD-monitoren med IPS- og MHL-teknologi er den nyeste monitor i Philips’ E-serie, som er designet til at supplere indretningen i hjemmet. Monitoren har en slank fod, runde former, touch-knapper og et blankt finish i farven black-cherry.

Tekniske specifikationer – Philips IPS LCD-monitor 237E4QHAD/00

LCD panel type, size

23" (58.4 cm) IPS LCD

Backlighting technology

W-LED

Optimal resolution

1920 x 1080

Viewing angle

178º (H) / 178º (V), @ C/R > 10

Brightness

250 cd/m²

SmartContrast ratio

20.000.000:1

Pixel pitch

0.265 x 0.265 mm

Display colors

16.7 M

Smart Response time

7 ms (gray to gray)

Connectivity

VGA (analog), HDMI (digital), HDCP), MHL-HDMI (digital HDCP)

Tilt function

-5/+20 degree

Certificates and approvals

Energy Star 5.0, EPEAT Silver, RoHS, Lead free, Mercury free

Philips forbinder din monitor med mobilen

Link: Philips

Skrevet af Martin den 14. Oct 2012. Nyheden er læst 767 gang(e).

Gamer mus X2 HARADA

Vi skal i denne test kigge nærmere på en producent som jeg personligt mener får for lidt opmærksom

ASUS bundkort - ROG Strix Z270E og Z270F Gaming

Endnu engang tager vi fat i ASUS her på Tweak.dk redaktionen, når vi her i dag sk

Blue & NiP Gaming Headset PC - Pro Gamer bundle

Blue har længe været kendt for deres mikrofoner, Snowball og Yeti der ikke koster en formue at komme i gang me

Corsair musemåtte - Gaming MM300 Extended

Er din gamle musemåtte ved at være slidt, eller mangler du bare en ny en af slagsen? Så kunne dagens tes

EVGA GTX1060 SC Gaming

Er jagten gået ind på at finde et nyt grafikkort, og er kravet et grafikkort, som skal passe ind, hvor de fysi

MSI bundkort - Z270 Pro Gaming Carbon

Z270 strømmen vokser og vokser bare, og MSI har haft deres Z270 Pro Gaming Carbon en t

Rosewill strømforsyning - TOKAMAK 1200 Watt

Selvom vores hardware er begyndt at blive mere og mere effektivt hvad angår strømforbruget, er der stadig fol

Sennheiser in-ear-headset - OCX 686 SPORTS

Når der skal vælges headset til sport, er det ikke kun god lydkvalitet, der er i fokus. Det er ligeså es

Tweak.dk interview med eSport veteran Carsten Petersen

Tweak.dk har fået æren af at lave et interview med eSports veteranen Carsten Petersen

Så er AMD Ryzen officiel bekræftet af AMD

Endelig melder AMD sig på banen omkring den kommende AMD Ryzen. Denne gang omtales priser, release dato, Die b

Nyt Samsung Galaxy S8 billede leaked

Et nyt billede er leaked af SamMobile, der meget vel kunne ligne den nye Samsung Galaxy S8. Det mest iøjnefald

Microsoft bekræfter endnu en stor Windows 10 opdatering

Microsoft afslørede første gang, at de havde to store Windows 10 opdateringer i 2017 tilbage i august, men vir

Kendt Twitch streamer død under velgørenheds-livestream

World of Tanks Twitch streamer Brian ’’ PoShYbRiD’’ Vigneault er død af ukendte årsager, mens han deltog I et

Halo Wars 2 ude til Xbox One og Windows 10

Nu skal der games! Halo Wars 2 er udkommet. Det kan spilles på henholdsvis Xbox One og Windows 10.

Nintendo Switch Pro Controller med batteriplads på 40 timer

Hader du også det øjeblik, hvor din controller løber tør for strøm? Frygt ej. Den nye Nintendo Switch Pro Cont

Fed gamer skærm fremvist af ASUS med 240Hz

Leder du efter din næste gamer skærm, så bør du seriøst overveje den nye Asus ROG Swift PG258Q, som byder på i