Pressemeddelelse: Philips forbinder din monitor med mobilen

MMD, firmaet bag Philips monitors, lancerer i dag den nye Philips 237E4QHAD/00-monitor med Smart MHL-teknologi (Mobile High Definition Link). Brugere kan nu se video i full-HD og spille spil direkte fra deres Android-telefon eller -tablet på den 23 tommer store skærm, samtidig med at Android-enheden oplades.

Klar til at underholde

Ved hjælp af den nye MHL-teknologi tilslutter man blot sin Android-enhed direkte til monitoren med det medfølgende MHL-kabel, og uden at skulle gå via computeren kan man nu nyde videoer og billeder i HD-kvalitet foran computeren. Lydoplevelsen er også forbedret via monitorens to indbyggede 2W-stereohøjtalere, som giver surroundlyd, når du tilslutter enheden via HDMI.

Den nye MHL-teknologi er også god til dem, der bruger mobil eller tablet til at spille på. Spillets billeder kan streames direkte fra Android-enheden til monitoren uden forsinkelser.

Nye arbejdsmuligheder

Nu kan man også tage arbejdsopgaver med sig hjem og være produktiv uden pc eller notebook. Brugeren tilslutter sin Android-tablet eller -smartphone til Philips 237E4-monitoren samt et tastatur og mus, og man kan herefter arbejde med alle enhedens applikationer direkte på den store skærm. På samme tid bliver smartphone og tablet opladet via monitoren.

Højeste billedkvalitet og innovative funktioner

Den nye Philips LCD-monitor ligger helt i top, når det kommer til billedkvalitet og betragtningsvinkel. Monitoren har 16:9-format i full-HD, og teknologien IPS giver ekstra brede betragtningsvinkler på 178 grader. Billederne er klare og stabile med dynamiske farver og giver mobile billeder en helt ny dimension uanset formatet – video, fotos, arbejdsapplikationer og mobilspil.

Philips 237E4-monitoren kommer naturligvis også med de velkendte Philips-funktioner, som garanterer den bedste skærmoplevelse.Philips TrueVision tjekker og justerer skærmens indhold, så det fremstår bedst på monitoren – fire gange mere konsekvent end Windows’ sRGB-farveprofil. Philips SmartImage Lite forbedrer kontrast, farvemæthed og skarphed for at sikre den bedst mulige oplevelse og udnyttelse af monitoren – alt dette i realtid og med et enkelt tryk på en knap.

Fokus på design

LCD-monitoren med IPS- og MHL-teknologi er den nyeste monitor i Philips’ E-serie, som er designet til at supplere indretningen i hjemmet. Monitoren har en slank fod, runde former, touch-knapper og et blankt finish i farven black-cherry.

Tekniske specifikationer – Philips IPS LCD-monitor 237E4QHAD/00

LCD panel type, size

23" (58.4 cm) IPS LCD

Backlighting technology

W-LED

Optimal resolution

1920 x 1080

Viewing angle

178º (H) / 178º (V), @ C/R > 10

Brightness

250 cd/m²

SmartContrast ratio

20.000.000:1

Pixel pitch

0.265 x 0.265 mm

Display colors

16.7 M

Smart Response time

7 ms (gray to gray)

Connectivity

VGA (analog), HDMI (digital), HDCP), MHL-HDMI (digital HDCP)

Tilt function

-5/+20 degree

Certificates and approvals

Energy Star 5.0, EPEAT Silver, RoHS, Lead free, Mercury free

Philips forbinder din monitor med mobilen

Link: Philips

Skrevet af Martin den 14. Oct 2012. Nyheden er læst 835 gang(e).

HTC U11: Giv din smartphone et klem

Vi løfter i dag sløret for vores nyeste mobiltest, nemlig testen af HTC’s nyeste topmodel, HTC U11. De

ASUS VG245H 24" Gamerskærm

I dag skal vi kigge på endnu en 24” skærm fra ASUS med det som sædvanlige lettere kryptiske navn V

AMD Radeon RX Vega 64 - Vega power i gaming og GTX 10xx killer?

Ventetiden har været lang, og AMD og bunker af medier inkl. Tweak.dk, har længe omtalt dnt nye Vega familie af

Jays u-Jays Wireless hovedtelefoner

Vi skal i denne test hilse på en ny producent her på Tweak.dk. Navnet er Jays, som kommer fra det svenske og l

Projekt Noah - Del 2 - Vi bygger et AMD Ryzen system - inkl. overraskelse!!

I første del af vores Projekt Noah serie gennemgik vi de udvalgte hardware produkter, grunden til valget

Corsair 750W TX750M PSU

Strømforsyninger fås i alle størrelser og prisklasser. I denne test skal vi kigge nærmere p&arin

be quiet! SFX L Power 600 Watt

Man behøver ikke en stor ATX strømforsyning for at få nok strøm til sin gamer spand, mindre kan

ASUS ROG-POSEIDON-GTX1080TI-P11G-Gaming

NVIDIA's GTX1080 Ti serie, er ikke længere nyt under solen, men nu er det AIB aktørenes tur t

Movado på banen med nyt smartwatch

Movado laver ikke billige produkter. Det er til gengæld også produkter, der har en stærk duft af kvalitet. And

Huawei lancerer Mate 10 på denne dato

Katten er nu endelig ude af sækken. Huawei gør klar til en af årets helt store smartphone-præsentationer.

Cloud9 skifter ud på CS:GO-holdet

Cloud9 har bevidst forsøgt at få fornyet deres CS:GO-hold. Den mission er nu lykkes med to nye spillere.

Emiliano "c4t" Ito forlader SG e-sports

SG e-sports har leveret en opsigtsvækkende nyhed. Den brasilianske esports-organisation har nemlig valgt at si

SteelSeries ude med nyt tastatur

Det er altid fedt med nyt gaming-udstyr på markedet. Især når det kommer fra et velkendt mærke som SteelSeries

[TWEAK.DK KONKURRENCE] Vind et Razer Man'O War 7.1 Gamer Headset

Tweak.dk er klar med endnu en fed konkurrence. Denne gang udlodder vi et Razer Man'O War 7.1 gamer headset til

MSI X299M Gaming Pro Carbon AC er verdens hurtigste micro-ATX X299 bundkort.

MSI har løftet sløret for deres X299M Gaming Pro Carbon AC, som skulle være verdens hurtigste micro-ATX X299 b

EA vil bruge FIFA 18 som platform til flere Nintendo Switch-spil

Sagen er klar. Hvis FIFA 18 triumferer til Nintendo Switch, så kan vi godt forvente endnu flere EA-spil til de