Pressemeddelelse: Philips forbinder din monitor med mobilen

MMD, firmaet bag Philips monitors, lancerer i dag den nye Philips 237E4QHAD/00-monitor med Smart MHL-teknologi (Mobile High Definition Link). Brugere kan nu se video i full-HD og spille spil direkte fra deres Android-telefon eller -tablet på den 23 tommer store skærm, samtidig med at Android-enheden oplades.

Klar til at underholde

Ved hjælp af den nye MHL-teknologi tilslutter man blot sin Android-enhed direkte til monitoren med det medfølgende MHL-kabel, og uden at skulle gå via computeren kan man nu nyde videoer og billeder i HD-kvalitet foran computeren. Lydoplevelsen er også forbedret via monitorens to indbyggede 2W-stereohøjtalere, som giver surroundlyd, når du tilslutter enheden via HDMI.

Den nye MHL-teknologi er også god til dem, der bruger mobil eller tablet til at spille på. Spillets billeder kan streames direkte fra Android-enheden til monitoren uden forsinkelser.

Nye arbejdsmuligheder

Nu kan man også tage arbejdsopgaver med sig hjem og være produktiv uden pc eller notebook. Brugeren tilslutter sin Android-tablet eller -smartphone til Philips 237E4-monitoren samt et tastatur og mus, og man kan herefter arbejde med alle enhedens applikationer direkte på den store skærm. På samme tid bliver smartphone og tablet opladet via monitoren.

Højeste billedkvalitet og innovative funktioner

Den nye Philips LCD-monitor ligger helt i top, når det kommer til billedkvalitet og betragtningsvinkel. Monitoren har 16:9-format i full-HD, og teknologien IPS giver ekstra brede betragtningsvinkler på 178 grader. Billederne er klare og stabile med dynamiske farver og giver mobile billeder en helt ny dimension uanset formatet – video, fotos, arbejdsapplikationer og mobilspil.

Philips 237E4-monitoren kommer naturligvis også med de velkendte Philips-funktioner, som garanterer den bedste skærmoplevelse.Philips TrueVision tjekker og justerer skærmens indhold, så det fremstår bedst på monitoren – fire gange mere konsekvent end Windows’ sRGB-farveprofil. Philips SmartImage Lite forbedrer kontrast, farvemæthed og skarphed for at sikre den bedst mulige oplevelse og udnyttelse af monitoren – alt dette i realtid og med et enkelt tryk på en knap.

Fokus på design

LCD-monitoren med IPS- og MHL-teknologi er den nyeste monitor i Philips’ E-serie, som er designet til at supplere indretningen i hjemmet. Monitoren har en slank fod, runde former, touch-knapper og et blankt finish i farven black-cherry.

Tekniske specifikationer – Philips IPS LCD-monitor 237E4QHAD/00

LCD panel type, size

23" (58.4 cm) IPS LCD

Backlighting technology

W-LED

Optimal resolution

1920 x 1080

Viewing angle

178º (H) / 178º (V), @ C/R > 10

Brightness

250 cd/m²

SmartContrast ratio

20.000.000:1

Pixel pitch

0.265 x 0.265 mm

Display colors

16.7 M

Smart Response time

7 ms (gray to gray)

Connectivity

VGA (analog), HDMI (digital), HDCP), MHL-HDMI (digital HDCP)

Tilt function

-5/+20 degree

Certificates and approvals

Energy Star 5.0, EPEAT Silver, RoHS, Lead free, Mercury free

Philips forbinder din monitor med mobilen

Link: Philips

Skrevet af Martin den 14. Oct 2012. Nyheden er læst 883 gang(e).

Antec Cube - Designed By Razer

Er du på udkig efter et high-end kabinet i Mini-ITX format, og måske samtidig lidt af en Razer fanboy, så

Corsair HS50 Stereo Headset

Et stereo gaming headset uden en masse RGB lir og andre ligegyldige features? Det er netop hvad Corsair har skabt med dere

MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC - Coffee Lake bundkort fra MSI

Sammen med Intels nye 8 generation Coffee Lake processorer, som sammen med Z370 bundkortene skal danne fælles f

ASRock B350 og X370 Gaming ITX/ac

Udvalget af specielt mindre bundkort til AM4 platformen har været lidt på den forsigtige side, da der ikke var

Razer Basilisk FPS Gamer Mus

High-end optisk sensor med op til 16.000 DPI, Chroma RGB lys og programmerbare knapper, er blot nogle af de fede features

ASUSTOR AS6302T NAS server

NAS er et område, som vi ikke kommer så tit omkring, selvom der faktisk er et k&a

Creative Sound Blaster X AE-5 Lydkort

Creatives primære produktområde, er uden tvivl lydgrej på trods af at vi for nyligt også stiftede

Cooler Master MWE Bronze 650 watt PSU

Strømforsyninger kommer i alle størrelser og afskygninger. I denne test skal vi hilse på en budget mod

Apple meldes på vej med iPhone SE 2

iPhone SE kan meget vel få sig en efterfølger, når vi går ind i 2018. Sådan lyder det i hvert fald på rygtebas

Så mange HomePod-højtalere forventer Apple at sælge i 2018

Ventetiden har været lang på Apples HomePod-højtaler. Den kan dog alligevel gå hen og ramme et ganske fint sal

Nokia 2 ankommer snart til USA

USA er et yderst populært marked at udgive sine produkter i. Det har også HMD Global fundet ud af.

Lenovo lancerer to nye tablets

De er måske ikke de bedste på markedet, men Lenovos to nye tablets har alligevel forudsætningerne for at blive

EVGA GTX 1080 Ti K|NGP|N Hydro Copper på salgs hylden hos EVGA

Et meget strømlinet single-slot GTX 1080 Ti med vandblok og iCX, er sendt i handlen fra EVGA. Der er naturligv