Pressemeddelelse: Philips forbinder din monitor med mobilen

MMD, firmaet bag Philips monitors, lancerer i dag den nye Philips 237E4QHAD/00-monitor med Smart MHL-teknologi (Mobile High Definition Link). Brugere kan nu se video i full-HD og spille spil direkte fra deres Android-telefon eller -tablet på den 23 tommer store skærm, samtidig med at Android-enheden oplades.

Klar til at underholde

Ved hjælp af den nye MHL-teknologi tilslutter man blot sin Android-enhed direkte til monitoren med det medfølgende MHL-kabel, og uden at skulle gå via computeren kan man nu nyde videoer og billeder i HD-kvalitet foran computeren. Lydoplevelsen er også forbedret via monitorens to indbyggede 2W-stereohøjtalere, som giver surroundlyd, når du tilslutter enheden via HDMI.

Den nye MHL-teknologi er også god til dem, der bruger mobil eller tablet til at spille på. Spillets billeder kan streames direkte fra Android-enheden til monitoren uden forsinkelser.

Nye arbejdsmuligheder

Nu kan man også tage arbejdsopgaver med sig hjem og være produktiv uden pc eller notebook. Brugeren tilslutter sin Android-tablet eller -smartphone til Philips 237E4-monitoren samt et tastatur og mus, og man kan herefter arbejde med alle enhedens applikationer direkte på den store skærm. På samme tid bliver smartphone og tablet opladet via monitoren.

Højeste billedkvalitet og innovative funktioner

Den nye Philips LCD-monitor ligger helt i top, når det kommer til billedkvalitet og betragtningsvinkel. Monitoren har 16:9-format i full-HD, og teknologien IPS giver ekstra brede betragtningsvinkler på 178 grader. Billederne er klare og stabile med dynamiske farver og giver mobile billeder en helt ny dimension uanset formatet – video, fotos, arbejdsapplikationer og mobilspil.

Philips 237E4-monitoren kommer naturligvis også med de velkendte Philips-funktioner, som garanterer den bedste skærmoplevelse.Philips TrueVision tjekker og justerer skærmens indhold, så det fremstår bedst på monitoren – fire gange mere konsekvent end Windows’ sRGB-farveprofil. Philips SmartImage Lite forbedrer kontrast, farvemæthed og skarphed for at sikre den bedst mulige oplevelse og udnyttelse af monitoren – alt dette i realtid og med et enkelt tryk på en knap.

Fokus på design

LCD-monitoren med IPS- og MHL-teknologi er den nyeste monitor i Philips’ E-serie, som er designet til at supplere indretningen i hjemmet. Monitoren har en slank fod, runde former, touch-knapper og et blankt finish i farven black-cherry.

Tekniske specifikationer – Philips IPS LCD-monitor 237E4QHAD/00

LCD panel type, size

23" (58.4 cm) IPS LCD

Backlighting technology

W-LED

Optimal resolution

1920 x 1080

Viewing angle

178º (H) / 178º (V), @ C/R > 10

Brightness

250 cd/m²

SmartContrast ratio

20.000.000:1

Pixel pitch

0.265 x 0.265 mm

Display colors

16.7 M

Smart Response time

7 ms (gray to gray)

Connectivity

VGA (analog), HDMI (digital), HDCP), MHL-HDMI (digital HDCP)

Tilt function

-5/+20 degree

Certificates and approvals

Energy Star 5.0, EPEAT Silver, RoHS, Lead free, Mercury free

Philips forbinder din monitor med mobilen

Link: Philips

Skrevet af Martin den 14. Oct 2012. Nyheden er læst 801 gang(e).

Cooler Master Cosmos II 25th Anniversary Edition

Cooler Master fejrer sig 25 års jubilærum med et brag af et kabinet. De fleste af Jer husker sikkert deres Cos

Netgear Nighthawk X10

Netgear sparker døren ind med den nye 802.11ad Wi-Fi standard, der på papiret giver mulighed for hastigheder

Blue Ella med indbygget hi-fi forstærker

Dagens test er en vi har set frem til at præsentere for Jer længe. I dag har vi fået lov til at se p&ari

Corsair GLAIVE RGB Gaming Mus

Når du spiller computer er komforten mindst lige så vigtigt, som et præcist aim i FPS spil. Gutterne hos

Cooler Master MasterPulse PRO

Der er efterhånden ikke den produkt gruppe hvor Cooler Master ikke har produkter at tilbyde. I denne test dykker vi

MSI GS73 7RF Stealth Pro

For kort tid siden testede Tweak.dk MSI GT83VR Titan SLI, som inden for det mobile område, er et monster af en

GUNNAR RPG designed by Razer gaming EyeWear

Det er igen blevet tid til at se på et par gamerbriller fra GUNNAR. I dag skal vi se på en gamingbrille som GU

Yakuza 0 til PlayStation 4

Titlen er Yakuza 0, og det er Segas seneste spil i Yakuza serien. Faktisk er Yakuza 0 en prequel til de tidligere Yakuza s

Crowns gør comeback på CS:GO-scenen

Mange CS:GO-fans, især de svenske, har det sidste stykke tid savnet synet af Crowns. Nu har man valgt at vende

Acer lancerer Nitro 5 og Spin 1

Acer har haft travlt på notebook-fronten. Nu er de dog snart klar til at høste frugten af deres arbejde.

Samsung skal supplere OLED-skærme til iPhones

De nye iPhones kommer ikke kun til at bestå af Apple-udstyr. Planen er nemlig, at de skal monteres med OLED-sk

Her er detaljerne om GeForce Cup

Weekenden kommer til at stå i eSportens tegn. Det kommer GeForce Cup til at sørge for. Turneringen skydes i ga

Sony har to nye Xperia-modeller på vej

Sony drømmer om at blive mere konkurrencedygtig på smartphone-markedet. Nu forsøger man sig med to nye Xperia-

Team Dignitas giver permanente kontrakter til "TENZKI" og "cromen"

Midlertidige løsninger er ikke altid de dårligste. Det har Team Dignitas måtte sande. Jens "TENZKI" Plougmann

PRESSEMEDDELSE: MSI lancerer nyt Z270 GODLIKE GAMING Bundkort

Dem af Jer der eventuelt husker det første GODLIKE bundkort fra MSI, som er en absolut high-end bundkort, vil

Kvindelig karakter føjes til Battlefield 1

EA føjer ny karakter til deres super populære Battlefield 1, som i første omgang måske ikke er så nyskabende.