Pressemeddelelse: Buffalo har skabt sin mest avancerede NAS til SMBer

Buffalo Technology, førende global producent af storage samt trådløse netværksløsninger, annoncerer i dag sin mest anvancerede storage-løsning til små og mellemstore virksomheder. De nye TeraStations med 6 og 8 skuffer til harddiske bliver tilføjet til TeraStation 5000 familien. TeraStation 5600 og 5800 er specielt udviklet til de databehov, som SMB’er oplever idag. IT-ansvarlige får adgang til en række funktioner indenfor sikkerhed og netværksfleksibilitet samt høje hastigheder på overførelser.

Den exceptionelle performance, som TeraStation 5600 og 5800 yder på dataoverførelser, kommer fra Intel Atom D2700 dual core processorerne. TeraStation 5000-serien tilbyder skalerbare lagringsløsninger simultant mediSCSI og Ethernet-tilslutning. RAID og udtagelige harddiske sikrer pålidelighed, og at TeraStation kan benyttes som primær lagringskilde eller til back-up. Til back-up tilbyder TS5600 og TS5800 kalenderbestemt back-up, faliover og replikeringsmuligheder, derudover understøtter begge enheder Amazon S3 cloud storage og WebAccess til overførsel af data til back-up eller cloud baseretstorage.

De nye servere i TeraStation-serien  indeholder en række unikke services, der er specifikt udviklet til virksomheder, som kræver flersidet funktioner af deres servere. Disse services inkluderer bl.a. Buffalo Surveillance Server, der muliggør lagring af optagelser fra overvågningsvideoer fra IP-kameraer. Ydermere har TeraStation 5000-serien også 2GB hurtig DDR3 memory, USB 3.0 til hurtige dataoverførelser, fem USB-porte samt ti licenser til NovaBACKUP Business Essentials.

Både TeraStation 5600 og TeraStation 5800 er i handlen. Priserne begynder ved 11.000 kr med moms.

Buffalo har skabt sin mest avancerede NAS til SMBer

LAN Interface
Standard Compliance IEEE802.3/IEEE802.3u/IEEE802.3ab
Data Transfer Rates 10/100/1000 Mbps (Auto Sensing)
Connector Types RJ-45
Number of Ports 2
Internal Hard Drives
Number of Drives 8
Hard Drive Capacity 2 TB, 3 TB, 4 TB
Total Capacity 16 TB, 24 TB, 32 TB
Drive Interface SATA 3 Gbps
Supported RAID Levels RAID 0/1/5/6/10/50/51/60/61/JBOD (Individual Disks)
USB Interface
Interface USB 2.0 / USB 3.0
Number of Ports 3 x USB 3.0
2 x USB 2.0
Data Transfer Rates Max 5 Gbps (USB 3.0)
Max 480 Mbps (USB 2.0)
Protocol Support
Networking TCP/IP
File Sharing CIRS/SMB, AFP, HTTP/HTTPS, FTP/SFTP/FTPS, NFS
Directory Integration LDAP, Active Directory
Management HTTP/HTTPS
Time Synchronization NTP
Other
Dimensions (L x W x H) 11.8 x 8.5 x 9.05 in
Weight 27.5 lbs
Operating Environment 41-95°F (5-35°C), 20-80% (non-condensing)
Power Supply Internal AC 100-240V Universal, 50/60 Hz
Power Consumption Max 170 W
Setup Utility OS Support Windows® Operating Systems
Client OS Support Windows® 7 (32-bit/64-bit), Windows Vista® (32-bit/64-bit), Windows® XP, Windows® 2000, Windows Server® 2008, Windows Server® 2003, Windows® 2000 Server, Mac OS® X 10.4-10.7

Link: Buffalo

Skrevet af Martin den 30. Sep 2012. Nyheden er læst 1035 gang(e).

Plantronics trådløst headset Savi W720-M

Vi har igen i dag været så heldig at modtage et Plantronics product til test. Denne gang drejer det sig om Pla

Paracon ROGUE Gamer Stol

På udkig efter en ny stol til gamer setuppet der hjemme, men er pungen ved at være tom? Fortvivl ikke, Paracon