Pressemeddelelse: KEMP Technologies forenkler global load balancing mellem datacentre

Datacentre forbundet på tværs af globale IT-infrastrukturer får det lettere. Med KEMP Technologies’ nye GEO LoadMaster er det nu muligt på splitsekunder og med stor driftsikkerhed at fordele webtrafik mellem datacentre forskellige steder på kloden.

KEMP Technologies lancerer sin nye GEO Loadmaster, som forenkler global load balancing ved at dirigerer webtrafik problemfrit mellem datacentre på tværs af kloden. Server load balanceren sikrer effektiv failover og failback til det bedst ydende datacenter.

I tilfælde af fejl vil GEO LoadMaster automatisk detektere fejlen for at minimere indvirkningen på IT-infrastrukturen, hvorefter webtrafikken problemfrit omdirigeres til det bedst ydende og geografisk tættest placerede datacenter.

”Vi ved, at organisationer i dag har brug for stor driftsikkerhed, høj tilgængelighed og meget høj kvalitet til web-baserede applikationer, såsom Microsoft Exchange, som ofte udvides på tværs af flere datacentre på globalt plan. Den nye teknologi imødekommer denne efterspørgsel og foretager mange funktioner automatisk, uden at kostbar tid på problemløsning og manuel håndtering er påkrævet,” fortæller Detlef Lilje, nordisk ansvarlig for KEMP Technologies.

GEO LoadMaster har indbygget 4x gigabit porte, Vlan trunking samt interface bonding og kan fordele webtrafik mellem datacentre med op til 15.000 DNS-forespørgsler per sekund. Server load balanceren kan registrere globale placeringer efter land, kontinent eller længde- og breddegrader, og kan forløbende identificere status i de enkle datacentre og foretage sundhedstjek af trafikmønstre for herefter at fordele trafikken mest hensigtsmæssigt.

KEMP Technologies forenkler global load balancing mellem datacentre

Skrevet af Martin den 28. Sep 2012. Nyheden er læst 1215 gang(e).

JBL Grip & JBL Grip 200

Fitness vinder mere og mere ind i vores livsstil. Om det er løb, crossfit, svømning, eller en tur i det loka

Ozone Strike Battle Spectra

Vores computere bliver mindre og mindre, men tilbyder stadig masser af power - men hvad med tastaturene tænker du? (

Gigabyte Aorus GA-Z270X-Gaming 7 S-1151

GIGABYTE har givet os muligheden for at teste deres Gigabyte Aorus GA-Z270X-Gaming 7 bundkort, som på papiret h

Plantronics BackBeat PRO 2 Bluetooth headset med ANC

Sidste år havde vi besøg af Plantronics BackBeat PRO +, og i år fortsætter vi trenden, med det ny

Corsair K95 Platinum MX Speed

Corsair har haft en meget dominerende position på gamer keyboard markedet med deres K serie, og nu er de ude m

GUNNAR Optiks Enigma Onyx - Gaming briller

I dag skal vi have besøg af GUNNAR optiks for første gang på Tweak.dk. GUNNAR har sendt os tre par gam

Huawei P10

Kinesiske Huawei har de seneste år taget en stor bid af markedet for smartphones. Vi har fået muligheden

MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G

NVIDIA har været på banen med GTX 1080 Ti i en rum tid nu, og nu er Tweak.dk reda

ACER Predator Triton 700 bygges med NVIDIA GeForce GTX 1080 Max-Q

Markedet for gamer laptops er ganske stort, og kampen ligeledes. For et par dage siden annoncerede Acer deres

Misfits annullerer kontrakten med "KaKAO"

Der lader til at være en mindre rooster-udskiftning på vej hos den amerikanske eSports-organisation.

Nedrykning skaber massive ændringer hos Origen

Det har været dyrt for Origen at rykke ned. Nu skal der startes forfra, så man kan komme tilbage til verdensto

Acer overrasker med multifunktionelt VR-kamera

Det er ikke ofte, at Apple må se sig slået af konkurrenterne. Nu må de dog erkende et nederlag til Acer, der h