Pressemeddelelse: KEMP Technologies forenkler global load balancing mellem datacentre

Datacentre forbundet på tværs af globale IT-infrastrukturer får det lettere. Med KEMP Technologies’ nye GEO LoadMaster er det nu muligt på splitsekunder og med stor driftsikkerhed at fordele webtrafik mellem datacentre forskellige steder på kloden.

KEMP Technologies lancerer sin nye GEO Loadmaster, som forenkler global load balancing ved at dirigerer webtrafik problemfrit mellem datacentre på tværs af kloden. Server load balanceren sikrer effektiv failover og failback til det bedst ydende datacenter.

I tilfælde af fejl vil GEO LoadMaster automatisk detektere fejlen for at minimere indvirkningen på IT-infrastrukturen, hvorefter webtrafikken problemfrit omdirigeres til det bedst ydende og geografisk tættest placerede datacenter.

”Vi ved, at organisationer i dag har brug for stor driftsikkerhed, høj tilgængelighed og meget høj kvalitet til web-baserede applikationer, såsom Microsoft Exchange, som ofte udvides på tværs af flere datacentre på globalt plan. Den nye teknologi imødekommer denne efterspørgsel og foretager mange funktioner automatisk, uden at kostbar tid på problemløsning og manuel håndtering er påkrævet,” fortæller Detlef Lilje, nordisk ansvarlig for KEMP Technologies.

GEO LoadMaster har indbygget 4x gigabit porte, Vlan trunking samt interface bonding og kan fordele webtrafik mellem datacentre med op til 15.000 DNS-forespørgsler per sekund. Server load balanceren kan registrere globale placeringer efter land, kontinent eller længde- og breddegrader, og kan forløbende identificere status i de enkle datacentre og foretage sundhedstjek af trafikmønstre for herefter at fordele trafikken mest hensigtsmæssigt.

KEMP Technologies forenkler global load balancing mellem datacentre

Skrevet af Martin den 28. Sep 2012. Nyheden er læst 1186 gang(e).

ASUS bundkort - ROG Strix Z270E og Z270F Gaming

Endnu engang tager vi fat i ASUS her på Tweak.dk redaktionen, når vi her i dag sk

Blue & NiP Gaming Headset PC - Pro Gamer bundle

Blue har længe været kendt for deres mikrofoner, Snowball og Yeti der ikke koster en formue at komme i gang me