Pressemeddelelse: KEMP Technologies forenkler global load balancing mellem datacentre

Datacentre forbundet på tværs af globale IT-infrastrukturer får det lettere. Med KEMP Technologies’ nye GEO LoadMaster er det nu muligt på splitsekunder og med stor driftsikkerhed at fordele webtrafik mellem datacentre forskellige steder på kloden.

KEMP Technologies lancerer sin nye GEO Loadmaster, som forenkler global load balancing ved at dirigerer webtrafik problemfrit mellem datacentre på tværs af kloden. Server load balanceren sikrer effektiv failover og failback til det bedst ydende datacenter.

I tilfælde af fejl vil GEO LoadMaster automatisk detektere fejlen for at minimere indvirkningen på IT-infrastrukturen, hvorefter webtrafikken problemfrit omdirigeres til det bedst ydende og geografisk tættest placerede datacenter.

”Vi ved, at organisationer i dag har brug for stor driftsikkerhed, høj tilgængelighed og meget høj kvalitet til web-baserede applikationer, såsom Microsoft Exchange, som ofte udvides på tværs af flere datacentre på globalt plan. Den nye teknologi imødekommer denne efterspørgsel og foretager mange funktioner automatisk, uden at kostbar tid på problemløsning og manuel håndtering er påkrævet,” fortæller Detlef Lilje, nordisk ansvarlig for KEMP Technologies.

GEO LoadMaster har indbygget 4x gigabit porte, Vlan trunking samt interface bonding og kan fordele webtrafik mellem datacentre med op til 15.000 DNS-forespørgsler per sekund. Server load balanceren kan registrere globale placeringer efter land, kontinent eller længde- og breddegrader, og kan forløbende identificere status i de enkle datacentre og foretage sundhedstjek af trafikmønstre for herefter at fordele trafikken mest hensigtsmæssigt.

KEMP Technologies forenkler global load balancing mellem datacentre

Skrevet af Martin den 28. Sep 2012. Nyheden er læst 1286 gang(e).

ASUS ROG Crosshair VI Extreme

Bundkortmarkedet bugner af nye produkter fra alle producenter, og ASUS har aldrig været

Enermax LiqTech TR4 360 MM

Vi har allerede hilst på de nye monster processorer fra AMD, men hvad med køling til dem? Det er netop hvad d

Cooler Master MasterBox Lite 5 RGB kabinet

2017 blev og er stadig året for RGB lys og hærdet glas i computer kabinetter. Først var det kun i de dy

Shuttle DS77U barebone PC

Shuttle har i år opdateret deres XPC serie af små computere med den nye Kaby Lake arkitektur. Shuttle er synon

HyperX - Alloy Elite - HyperX opdaterer deres gaming tastatur

Sidste år så vi HyperX gøre deres indtog på markedet for gaming tastaturer med deres Alloy FPS ga

ASUS Zenith Extreme X399

Igår bragte vi jer det første danske review af AMD's ThreadRipper 1920X processor. Nu er tiden kommet til at

AMD Ryzen ThreadRipper 1920X

Når det kommer til processorer i HEDT segmentet også kendt som High-end Desktop, har Intel sat solidt på

MSI Infinite A Gamer PC

Det er ikke alle der har hænderne skruet rigtigt på i forhold til at samle deres egne PC’er, og de maski

Er Apple lightning kablet ved at uddø?

I slutningen af 2012 lancerede Apple sammen med den nye iPhone 5, et splinternyt lightning kabel. For at kunne

EVGA har annonceret et GTX 1080 Ti med højere RAM frekvens end TITAN Xp.

GeForce GTX 1080 Ti FTW3 ELITE med 12GHz og hurtigere RAM frekvens end TITAN Xp, er klar til at komme på butik

Derfor hader Bill Gates Ctrl-Alt-Del

Det lader til vi endelig har fået en forklaring på, hvorfor Ctrl-Alt-Del blev til og hvorfor Bill Gates selv h

Apple Watch Series 3 review klar til morgenkaffen