Nyt initiativ skal beskytte klima og miljø

Nyt initiativ skal beskytte klima og miljø

Sony Europe sætter i denne uge en vigtig kurs, når det kommer til sine langsigtede klimaforpligtelser. Sammen med Verdensnaturfonden WWF arrangerede Sony i sidste uge Climate Savers Summit i Tokyo, hvor Sony sammen med elleve andre førende internationale firmaer underskrev ”the Tokyo Declaration”, der handler om initiativer ift. til den globale opvarmning og vedtagelse af brede industrielle forandringer. Deklarationen er det bredeste initiativ til dato, hvor førende globale selskaber kalder til handling overfor klimaændringerne. Initiativet inkluderer promovering af en livsstil med mindre CO2-udledning for vore forbrugere og kunder, og har til hensigt at gøre firmaernes CO2 påvirkning mere gennemskuelig ved at sætte fokus på aktiviteter til reduktion af udledningen.

For at forøge gennemsigtigheden af sine miljømæssige aktiviteter offentliggør Sony Europe i denne uge et integreret miljø-kommunikationsprogram, der lægger vægt på selskabets forpligtelser i forhold til at skabe et bæredygtigt miljø for de kommende generationer. Transparent og konsistent kommunikation om miljømæssige anbefalinger til forbrugeren er kernen i det nye initiativ, der også reflekterer de forskellige niveauer i Sonys langsigtede plan for at formindske påvirkningen af miljøet. Den enkle titel ”Product, Process, Planet” repræsenterer de tre respektive områder, hvor Sony gør mere for at reducere påvirkningen, både i fremstillingen og under anvendelsen af produktet. Dette kommunikationsinitiativ omfatter alle de punkter, hvor forbrugeren er i kontakt med Sony, inklusiv en forbruger eco-webside (www.sony.eu/eco) og offentliggørelsen af ”Product, Process, Planet” information til produkt-specifikke pressemeddelelser. På sigt skal den integrerede kommunikationsplatform også inkludere kunderelevant informationslitteratur.

”Sony har en lang liste af miljømæssige forbedringer i Europa, der går længere end blot opfyldning af lovgivningen. Men dette er første gang, vi påvirker forbrugeren direkte gennem forskellige kanaler for at forbedre kommunikationen om meningsfyldt miljøinformation,” siger Mikael Lynfort, der er direktør i Sony Danmark. ”Det skal hjælpe kunden til at tage den rette beslutning når det kommer til bæredygtigheden af sine indkøb,” tilføjer han.

”Product” beskriver nye tiltag og aktiviteter, som Sony foretager sig for at gøre produkterne mere miljøvenlige. Med 66 procent af Sonys salg kommende fra elektroniske produkter er energieffektiviteten af det enkelte produkt essentielt for at mindske CO2-udslippet. Sony investerer i forskning for yderligere at forbedre sin viden og teknologi for at maksimere energiudnyttelsen og brugen af genbrugsmaterialer.

TV produkter står globalt set for 76% af Sony’s CO2 udslip, og det har fået Sony til at reducere strømforbruget for LCD TV drastisk. For denne bedrift blev Sony sidste år tildelt både ”The Sustainable Energy Europe Award” af EU-kommissionen og ”The EISA Green TV Award”. De nyeste LCD modeller bruger kun den halve energi af, hvad et almindeligt billedrørs-tv bruger, men Sony har allerede brudt den næste tærskel ved at introducere verdens første OLED TV, der mindsker miljøpåvirkningen p.g.a. tyndhed, lethed og mindre energiforbrug i panelet.

”Process” beskriver de skridt, der er taget for at gøre processen mere effektiv og minimere miljøpåvirkningen, f.eks. ved at bruge mere innovative materialer, herunder genbrugsmaterialer. Sony har forpligtet sig selv til at øge brugen af vedvarende energi frem til 2010 og tilsigter at firedoble forbruget af vedvarende energi på verdensplan. I Japan er Sony suverænt det firma, der på egen hånd køber mest vedvarende energi (33%). I Europa vil Sony spare 30.000 tons CO2 i 2010, hvilket er tre gange så meget som i 2006. Siden november 2007 har energien været udnyttet ved Sony DADC fabrikken i Anif i Østrig, der ligesom de østrigske salgsselskaber har været drevet 100% af vedvarende kilder. Det har givet en årlig CO2 reduktion på 11000 tons.

”Planet” beskriver de store klimamæssige beslutninger, som Sony har taget for at reducere den direkte og indirekte indvirkning på planeten. Som et globalt firma har Sony et ansvar for aktivt at hjælpe med at gennemføre radikale målsætninger for klimaet. Dette er tydeliggjort med partnerskabet mellem Sony og World Wide Fund for Nature (WWF)’s Climate Savers Programme. Ved at tilslutte sig Climate Savers Programme samarbejdet i 2006 er Sony forpligtet til en absolut reduktion af drivhusgasser på 7% inden 2010 i forhold til niveauet i 2000. Sony arbejder hele tiden på at være helt på toppen af ”superligaen”, når det kommer til energi-effektiviten i sine primære produktlinjer og reducere CO2-udslippene fra sin virksomhed.

Link: Sony

Skrevet af Lene den 23. Feb 2008. Nyheden er læst 1631 gang(e).

Del med dine venner

     

0 kommentarer
Skriv kommentar til nyheden Kommentarer til nyheden fra Facebook

 

Cooler Master Cosmos II 25th Anniversary Edition

Cooler Master fejrer sig 25 års jubilærum med et brag af et kabinet. De fleste af Jer husker sikkert deres Cos

Læs Mere

Netgear Nighthawk X10

Netgear sparker døren ind med den nye 802.11ad Wi-Fi standard, der på papiret giver mulighed for hastigheder

Læs Mere

Blue Ella med indbygget hi-fi forstærker

Dagens test er en vi har set frem til at præsentere for Jer længe. I dag har vi fået lov til at se p&ari

Læs Mere

Corsair GLAIVE RGB Gaming Mus

Når du spiller computer er komforten mindst lige så vigtigt, som et præcist aim i FPS spil. Gutterne hos

Læs Mere

Cooler Master MasterPulse PRO

Der er efterhånden ikke den produkt gruppe hvor Cooler Master ikke har produkter at tilbyde. I denne test dykker vi

Læs Mere

MSI GS73 7RF Stealth Pro

For kort tid siden testede Tweak.dk MSI GT83VR Titan SLI, som inden for det mobile område, er et monster af en

Læs Mere

GUNNAR RPG designed by Razer gaming EyeWear

Det er igen blevet tid til at se på et par gamerbriller fra GUNNAR. I dag skal vi se på en gamingbrille som GU

Læs Mere

Yakuza 0 til PlayStation 4

Titlen er Yakuza 0, og det er Segas seneste spil i Yakuza serien. Faktisk er Yakuza 0 en prequel til de tidligere Yakuza s

Læs Mere

 

Nyeste Videoer og Trailers

Seneste nyheder

ASUS teaser for fremtidigt ROG Strix X299-E bundkort!

ASUS teaser for fremtidigt ROG Strix X299-E bundkort!
Læs Mere

Alliance signer "Pablo"

Axel ”Pablo” Källman er blevet hentet til Alliance. Han skal forsøge at løfte Dota 2-holdet til nye højder.
Læs Mere

Acer lancerer imponerende gaming-skærm

Acer har nyt guf til gaming-gutterne. Denne gang er det i form af en ny avanceret gaming-skærm.
Læs Mere

MSI løfter sløret for ny gaming-computer

MSI har før været garante for gode gaming-produkter. Nu er man klar med endnu et i form af en ny computer.
Læs Mere

Andy Rubin og Essentiel har ny smartphone på vej

Det går ganske godt for Andy Rubin og Essentiel, der arbejder på at have en ny smartphone klar i slutningen af
Læs Mere

Xiaomi annoncerer Mi Max 2

Xiaomi har taget smartphone-branchen med storm. Nu er den kinesiske gigant klar med en ny Mi Max-model.
Læs Mere

Crowns gør comeback på CS:GO-scenen

Mange CS:GO-fans, især de svenske, har det sidste stykke tid savnet synet af Crowns. Nu har man valgt at vende
Læs Mere

Acer lancerer Nitro 5 og Spin 1

Acer har haft travlt på notebook-fronten. Nu er de dog snart klar til at høste frugten af deres arbejde.
Læs Mere
Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.