Nyt initiativ skal beskytte klima og miljø

Nyt initiativ skal beskytte klima og miljø

Sony Europe sætter i denne uge en vigtig kurs, når det kommer til sine langsigtede klimaforpligtelser. Sammen med Verdensnaturfonden WWF arrangerede Sony i sidste uge Climate Savers Summit i Tokyo, hvor Sony sammen med elleve andre førende internationale firmaer underskrev ”the Tokyo Declaration”, der handler om initiativer ift. til den globale opvarmning og vedtagelse af brede industrielle forandringer. Deklarationen er det bredeste initiativ til dato, hvor førende globale selskaber kalder til handling overfor klimaændringerne. Initiativet inkluderer promovering af en livsstil med mindre CO2-udledning for vore forbrugere og kunder, og har til hensigt at gøre firmaernes CO2 påvirkning mere gennemskuelig ved at sætte fokus på aktiviteter til reduktion af udledningen.

For at forøge gennemsigtigheden af sine miljømæssige aktiviteter offentliggør Sony Europe i denne uge et integreret miljø-kommunikationsprogram, der lægger vægt på selskabets forpligtelser i forhold til at skabe et bæredygtigt miljø for de kommende generationer. Transparent og konsistent kommunikation om miljømæssige anbefalinger til forbrugeren er kernen i det nye initiativ, der også reflekterer de forskellige niveauer i Sonys langsigtede plan for at formindske påvirkningen af miljøet. Den enkle titel ”Product, Process, Planet” repræsenterer de tre respektive områder, hvor Sony gør mere for at reducere påvirkningen, både i fremstillingen og under anvendelsen af produktet. Dette kommunikationsinitiativ omfatter alle de punkter, hvor forbrugeren er i kontakt med Sony, inklusiv en forbruger eco-webside (www.sony.eu/eco) og offentliggørelsen af ”Product, Process, Planet” information til produkt-specifikke pressemeddelelser. På sigt skal den integrerede kommunikationsplatform også inkludere kunderelevant informationslitteratur.

”Sony har en lang liste af miljømæssige forbedringer i Europa, der går længere end blot opfyldning af lovgivningen. Men dette er første gang, vi påvirker forbrugeren direkte gennem forskellige kanaler for at forbedre kommunikationen om meningsfyldt miljøinformation,” siger Mikael Lynfort, der er direktør i Sony Danmark. ”Det skal hjælpe kunden til at tage den rette beslutning når det kommer til bæredygtigheden af sine indkøb,” tilføjer han.

”Product” beskriver nye tiltag og aktiviteter, som Sony foretager sig for at gøre produkterne mere miljøvenlige. Med 66 procent af Sonys salg kommende fra elektroniske produkter er energieffektiviteten af det enkelte produkt essentielt for at mindske CO2-udslippet. Sony investerer i forskning for yderligere at forbedre sin viden og teknologi for at maksimere energiudnyttelsen og brugen af genbrugsmaterialer.

TV produkter står globalt set for 76% af Sony’s CO2 udslip, og det har fået Sony til at reducere strømforbruget for LCD TV drastisk. For denne bedrift blev Sony sidste år tildelt både ”The Sustainable Energy Europe Award” af EU-kommissionen og ”The EISA Green TV Award”. De nyeste LCD modeller bruger kun den halve energi af, hvad et almindeligt billedrørs-tv bruger, men Sony har allerede brudt den næste tærskel ved at introducere verdens første OLED TV, der mindsker miljøpåvirkningen p.g.a. tyndhed, lethed og mindre energiforbrug i panelet.

”Process” beskriver de skridt, der er taget for at gøre processen mere effektiv og minimere miljøpåvirkningen, f.eks. ved at bruge mere innovative materialer, herunder genbrugsmaterialer. Sony har forpligtet sig selv til at øge brugen af vedvarende energi frem til 2010 og tilsigter at firedoble forbruget af vedvarende energi på verdensplan. I Japan er Sony suverænt det firma, der på egen hånd køber mest vedvarende energi (33%). I Europa vil Sony spare 30.000 tons CO2 i 2010, hvilket er tre gange så meget som i 2006. Siden november 2007 har energien været udnyttet ved Sony DADC fabrikken i Anif i Østrig, der ligesom de østrigske salgsselskaber har været drevet 100% af vedvarende kilder. Det har givet en årlig CO2 reduktion på 11000 tons.

”Planet” beskriver de store klimamæssige beslutninger, som Sony har taget for at reducere den direkte og indirekte indvirkning på planeten. Som et globalt firma har Sony et ansvar for aktivt at hjælpe med at gennemføre radikale målsætninger for klimaet. Dette er tydeliggjort med partnerskabet mellem Sony og World Wide Fund for Nature (WWF)’s Climate Savers Programme. Ved at tilslutte sig Climate Savers Programme samarbejdet i 2006 er Sony forpligtet til en absolut reduktion af drivhusgasser på 7% inden 2010 i forhold til niveauet i 2000. Sony arbejder hele tiden på at være helt på toppen af ”superligaen”, når det kommer til energi-effektiviten i sine primære produktlinjer og reducere CO2-udslippene fra sin virksomhed.

Link: Sony

Skrevet den 23. Feb 2008. Nyheden er læst 1564 gang(e).

Del med dine venner

     

0 kommentarer
Skriv kommentar til nyheden Kommentarer til nyheden fra Facebook

 

ASUS bundkortet - B150I Gaming Pro Wi-Fi Aura

Skylake er bestemt ikke afgået ved døden endnu og i dag ser vi på et bundkort i Mini-ITX format til bud

Læs Mere

NZXT Kraken X52 AIO CPU Cooler

NZXT har været en tur på tegnebrættet for at give deres Kraken vandkølerserie en gevaldig overhal

Læs Mere

Phanteks Kabinet - Eclipse P400S Tempered Glass

Phanteks behøver vist ikke nogen videre præsentation, da de efterhånden har fået placeret sig sol

Læs Mere

Sony Højtaler - SRS-ZR7 Trådløs

Trådløs stuelyd er så småt ved at blive mainstream i de danske hjem – Men hvor meget har ma

Læs Mere

Logitech Pro - Gaming Mus

Logitech er på banen med en simpel mus, som dog er rettet imod spilleren, der vil have en ydelse i top. Denne gang h

Læs Mere

Corsair Polaris MM800 RGB Musemåtte

Hvis det er ved at være tid til en ny musemåtte, hvorfor så ikke få en der matcher resten af dit s

Læs Mere

Sharkoon SKILLER SGM1 - gamermus

Vi skal i dag se på den nye Skiller SGM1 gamermus fra Sharkoon. Sharkoon er en gammel kending på redaktionen,

Læs Mere

MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 6G grafikkort

Det er ikke så længe siden vi kiggede på MSI og deres GTX1050ti kort, som landede godt i 1920x1080 sm&os

Læs Mere

 

Nyeste Videoer og Trailers

Seneste nyheder

Asus, Gigabyte og MSI hæver priserne på bundkort og grafikkort

Den faldende kurs på den kinesiske yuan, lader til at påvirke produktionen af grafikkort og bundkort i en grad
Læs Mere

Battlefield 1 DLC They Shall Not Pass DLC på vej

en ny Battlefield 1 DLC They Shall Not Pass DLC forventes at blive frigivet i marts måned, og på trods af spar
Læs Mere

Colorful iGameGTX1070 X-TOP-8G Advanced Limited klar til entusiasterne

Colorful frister med et nyt iGameGTX1070 X-TOP-8G Advanced Limited grafikkortet, som byder på mange fede featu
Læs Mere

Ny vin på gamle flasker fra Sapphire

Sapphire er klar til at sende en Polaris 11 grafikkort på markedet, og i første omgang på et velkendt grafikko
Læs Mere

Killing Floor 2 Tropical Bash DLC klar til download

En ny Killing Floor 2 Tropical Bash DL, er klar til download til PlayStation 4, og en lille bonus informatione
Læs Mere

Hopper HTC med på smartwatch trended

Melder HTC og Under Armour’s sig snart på banen med et smartwatch. Om ikke andet, så er det kommet billeder fr
Læs Mere

Den nye Agon AG352UCG lanceres i marts

AOC fremviser deres nye AG352UCG, som en en visuel 35" perle, som også kan andet end se godt ud.
Læs Mere

Tweak.dk søger ny hardware tester

Porten til hardware himmeriget står igen åbent på Tweak.dk, og denne gang omhandler det en tester til laptops
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.