Nyt initiativ skal beskytte klima og miljø

Nyt initiativ skal beskytte klima og miljø

Sony Europe sætter i denne uge en vigtig kurs, når det kommer til sine langsigtede klimaforpligtelser. Sammen med Verdensnaturfonden WWF arrangerede Sony i sidste uge Climate Savers Summit i Tokyo, hvor Sony sammen med elleve andre førende internationale firmaer underskrev ”the Tokyo Declaration”, der handler om initiativer ift. til den globale opvarmning og vedtagelse af brede industrielle forandringer. Deklarationen er det bredeste initiativ til dato, hvor førende globale selskaber kalder til handling overfor klimaændringerne. Initiativet inkluderer promovering af en livsstil med mindre CO2-udledning for vore forbrugere og kunder, og har til hensigt at gøre firmaernes CO2 påvirkning mere gennemskuelig ved at sætte fokus på aktiviteter til reduktion af udledningen.

For at forøge gennemsigtigheden af sine miljømæssige aktiviteter offentliggør Sony Europe i denne uge et integreret miljø-kommunikationsprogram, der lægger vægt på selskabets forpligtelser i forhold til at skabe et bæredygtigt miljø for de kommende generationer. Transparent og konsistent kommunikation om miljømæssige anbefalinger til forbrugeren er kernen i det nye initiativ, der også reflekterer de forskellige niveauer i Sonys langsigtede plan for at formindske påvirkningen af miljøet. Den enkle titel ”Product, Process, Planet” repræsenterer de tre respektive områder, hvor Sony gør mere for at reducere påvirkningen, både i fremstillingen og under anvendelsen af produktet. Dette kommunikationsinitiativ omfatter alle de punkter, hvor forbrugeren er i kontakt med Sony, inklusiv en forbruger eco-webside (www.sony.eu/eco) og offentliggørelsen af ”Product, Process, Planet” information til produkt-specifikke pressemeddelelser. På sigt skal den integrerede kommunikationsplatform også inkludere kunderelevant informationslitteratur.

”Sony har en lang liste af miljømæssige forbedringer i Europa, der går længere end blot opfyldning af lovgivningen. Men dette er første gang, vi påvirker forbrugeren direkte gennem forskellige kanaler for at forbedre kommunikationen om meningsfyldt miljøinformation,” siger Mikael Lynfort, der er direktør i Sony Danmark. ”Det skal hjælpe kunden til at tage den rette beslutning når det kommer til bæredygtigheden af sine indkøb,” tilføjer han.

”Product” beskriver nye tiltag og aktiviteter, som Sony foretager sig for at gøre produkterne mere miljøvenlige. Med 66 procent af Sonys salg kommende fra elektroniske produkter er energieffektiviteten af det enkelte produkt essentielt for at mindske CO2-udslippet. Sony investerer i forskning for yderligere at forbedre sin viden og teknologi for at maksimere energiudnyttelsen og brugen af genbrugsmaterialer.

TV produkter står globalt set for 76% af Sony’s CO2 udslip, og det har fået Sony til at reducere strømforbruget for LCD TV drastisk. For denne bedrift blev Sony sidste år tildelt både ”The Sustainable Energy Europe Award” af EU-kommissionen og ”The EISA Green TV Award”. De nyeste LCD modeller bruger kun den halve energi af, hvad et almindeligt billedrørs-tv bruger, men Sony har allerede brudt den næste tærskel ved at introducere verdens første OLED TV, der mindsker miljøpåvirkningen p.g.a. tyndhed, lethed og mindre energiforbrug i panelet.

”Process” beskriver de skridt, der er taget for at gøre processen mere effektiv og minimere miljøpåvirkningen, f.eks. ved at bruge mere innovative materialer, herunder genbrugsmaterialer. Sony har forpligtet sig selv til at øge brugen af vedvarende energi frem til 2010 og tilsigter at firedoble forbruget af vedvarende energi på verdensplan. I Japan er Sony suverænt det firma, der på egen hånd køber mest vedvarende energi (33%). I Europa vil Sony spare 30.000 tons CO2 i 2010, hvilket er tre gange så meget som i 2006. Siden november 2007 har energien været udnyttet ved Sony DADC fabrikken i Anif i Østrig, der ligesom de østrigske salgsselskaber har været drevet 100% af vedvarende kilder. Det har givet en årlig CO2 reduktion på 11000 tons.

”Planet” beskriver de store klimamæssige beslutninger, som Sony har taget for at reducere den direkte og indirekte indvirkning på planeten. Som et globalt firma har Sony et ansvar for aktivt at hjælpe med at gennemføre radikale målsætninger for klimaet. Dette er tydeliggjort med partnerskabet mellem Sony og World Wide Fund for Nature (WWF)’s Climate Savers Programme. Ved at tilslutte sig Climate Savers Programme samarbejdet i 2006 er Sony forpligtet til en absolut reduktion af drivhusgasser på 7% inden 2010 i forhold til niveauet i 2000. Sony arbejder hele tiden på at være helt på toppen af ”superligaen”, når det kommer til energi-effektiviten i sine primære produktlinjer og reducere CO2-udslippene fra sin virksomhed.

Link: Sony

Skrevet af Lene den 23. Feb 2008. Nyheden er læst 1815 gang(e).

Del med dine venner

     

0 kommentarer
Skriv kommentar til nyheden Kommentarer til nyheden fra Facebook

 

Arozzi Mezzo V2 - Gaming Stol

Mange og lange timer foran computeren, kræver selvfølgeligt et godt sted at slå ballerne ned. Med

Læs Mere

Razer Panthera Arcade stick

Vi har igen Razer på besøg, i dag i en lidt mere extraordinær udgave, med deres Street Fighter special

Læs Mere

Enermax Revolution SFX 550 Watt Strømforsyning

Maksimal performance, i minimal indpakning. Dette kunne godt være salgsordene for PSU'en vi skal se på i denne

Læs Mere

AMD Ryzen 2 - 2700X, 2700, 2600X og 2600 Gaming benchmarks

Det er efterhånden noget tid siden vi blev præsenteret for AMD Ryzen 2 familien. I første udspil modtog

Læs Mere

Logitech G840 Musemåtte

I denne test skal vi hílse på et sandt monster af en musemåtte. G840 fra Logitech måler hele 40 x

Læs Mere

Enermax Platimax D.F. 750 Watt Strømforsyning

Platimax D.F. 750 Watt er en strømforsyning i den høje ende af skalaen. 80 Plus Platinium certificering, l&a

Læs Mere

Razer Kiyo streamingkamera

Dagens test er Razers nyeste streamingkamera, Kiyo, som bliver markedsført osm en del af deres nye pakke til stream

Læs Mere

Sennheiser HD 25 Plus

Sennheiser behøver ikke den store præsentation. Producenten er godt repræsenteret indenfor lyd i n&aeli

Læs Mere

 

Nyeste Videoer og Trailers

Seneste nyheder

Fortnite Battle Royale releases til andriod til sommer

Tidligere på året proklamerede Epic Games ankomsten af Fortnite Battle Royale på mobileplatforme, og siden er
Læs Mere

iPhone X Tesla dræner budgettet for 30.000 kr

Er du hoppet på iPhone X bølgen, og måske ikke er helt tilfreds med batterilevetiden, så er dine bønner hørt.
Læs Mere

TeamGroup fremviser nye DDR4-3466 RAM til AMD Ryzen

Er jagten gået ind på næste PC byggeri, er står du overfor at vælge RAM, så er de nye TeamGroup T-Force Dark P
Læs Mere

Call of Duty Black Ops 4 Battle Royal Blackout annonceret

Populariteten af Battle Royal games over de sidste par år, er mildest talt eksploderet, og især spiltitler som
Læs Mere

Gaming rig til 200.000 kr. er som skabt til nørden

Man må aldrig gå ned på udstyr. En tanke Lewis Hilsenteger fra YouTube-kanalen Unbox Therapy udstråler i blikk
Læs Mere

YouTube relancerer YouTube Music

YouTube Music er en af de mange streaming services, som får musikelskerne til at slikke sig om munden. Det er
Læs Mere

LG påbegynder global udgivelse af G7 ThinQ

LG-fansene kan godt begynde at juble. G7 ThinQ bliver nu udgivet på det globale smartphone-marked.
Læs Mere

Galaxy S9 bagud på salgstal i Sydkorea

Galaxy S9 har haft et fint salg hjemme i Sydkorea. Det kunne dog sagtens være gået meget bedre.
Læs Mere
Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.