Nyt initiativ skal beskytte klima og miljø

Nyt initiativ skal beskytte klima og miljø

Sony Europe sætter i denne uge en vigtig kurs, når det kommer til sine langsigtede klimaforpligtelser. Sammen med Verdensnaturfonden WWF arrangerede Sony i sidste uge Climate Savers Summit i Tokyo, hvor Sony sammen med elleve andre førende internationale firmaer underskrev ”the Tokyo Declaration”, der handler om initiativer ift. til den globale opvarmning og vedtagelse af brede industrielle forandringer. Deklarationen er det bredeste initiativ til dato, hvor førende globale selskaber kalder til handling overfor klimaændringerne. Initiativet inkluderer promovering af en livsstil med mindre CO2-udledning for vore forbrugere og kunder, og har til hensigt at gøre firmaernes CO2 påvirkning mere gennemskuelig ved at sætte fokus på aktiviteter til reduktion af udledningen.

For at forøge gennemsigtigheden af sine miljømæssige aktiviteter offentliggør Sony Europe i denne uge et integreret miljø-kommunikationsprogram, der lægger vægt på selskabets forpligtelser i forhold til at skabe et bæredygtigt miljø for de kommende generationer. Transparent og konsistent kommunikation om miljømæssige anbefalinger til forbrugeren er kernen i det nye initiativ, der også reflekterer de forskellige niveauer i Sonys langsigtede plan for at formindske påvirkningen af miljøet. Den enkle titel ”Product, Process, Planet” repræsenterer de tre respektive områder, hvor Sony gør mere for at reducere påvirkningen, både i fremstillingen og under anvendelsen af produktet. Dette kommunikationsinitiativ omfatter alle de punkter, hvor forbrugeren er i kontakt med Sony, inklusiv en forbruger eco-webside (www.sony.eu/eco) og offentliggørelsen af ”Product, Process, Planet” information til produkt-specifikke pressemeddelelser. På sigt skal den integrerede kommunikationsplatform også inkludere kunderelevant informationslitteratur.

”Sony har en lang liste af miljømæssige forbedringer i Europa, der går længere end blot opfyldning af lovgivningen. Men dette er første gang, vi påvirker forbrugeren direkte gennem forskellige kanaler for at forbedre kommunikationen om meningsfyldt miljøinformation,” siger Mikael Lynfort, der er direktør i Sony Danmark. ”Det skal hjælpe kunden til at tage den rette beslutning når det kommer til bæredygtigheden af sine indkøb,” tilføjer han.

”Product” beskriver nye tiltag og aktiviteter, som Sony foretager sig for at gøre produkterne mere miljøvenlige. Med 66 procent af Sonys salg kommende fra elektroniske produkter er energieffektiviteten af det enkelte produkt essentielt for at mindske CO2-udslippet. Sony investerer i forskning for yderligere at forbedre sin viden og teknologi for at maksimere energiudnyttelsen og brugen af genbrugsmaterialer.

TV produkter står globalt set for 76% af Sony’s CO2 udslip, og det har fået Sony til at reducere strømforbruget for LCD TV drastisk. For denne bedrift blev Sony sidste år tildelt både ”The Sustainable Energy Europe Award” af EU-kommissionen og ”The EISA Green TV Award”. De nyeste LCD modeller bruger kun den halve energi af, hvad et almindeligt billedrørs-tv bruger, men Sony har allerede brudt den næste tærskel ved at introducere verdens første OLED TV, der mindsker miljøpåvirkningen p.g.a. tyndhed, lethed og mindre energiforbrug i panelet.

”Process” beskriver de skridt, der er taget for at gøre processen mere effektiv og minimere miljøpåvirkningen, f.eks. ved at bruge mere innovative materialer, herunder genbrugsmaterialer. Sony har forpligtet sig selv til at øge brugen af vedvarende energi frem til 2010 og tilsigter at firedoble forbruget af vedvarende energi på verdensplan. I Japan er Sony suverænt det firma, der på egen hånd køber mest vedvarende energi (33%). I Europa vil Sony spare 30.000 tons CO2 i 2010, hvilket er tre gange så meget som i 2006. Siden november 2007 har energien været udnyttet ved Sony DADC fabrikken i Anif i Østrig, der ligesom de østrigske salgsselskaber har været drevet 100% af vedvarende kilder. Det har givet en årlig CO2 reduktion på 11000 tons.

”Planet” beskriver de store klimamæssige beslutninger, som Sony har taget for at reducere den direkte og indirekte indvirkning på planeten. Som et globalt firma har Sony et ansvar for aktivt at hjælpe med at gennemføre radikale målsætninger for klimaet. Dette er tydeliggjort med partnerskabet mellem Sony og World Wide Fund for Nature (WWF)’s Climate Savers Programme. Ved at tilslutte sig Climate Savers Programme samarbejdet i 2006 er Sony forpligtet til en absolut reduktion af drivhusgasser på 7% inden 2010 i forhold til niveauet i 2000. Sony arbejder hele tiden på at være helt på toppen af ”superligaen”, når det kommer til energi-effektiviten i sine primære produktlinjer og reducere CO2-udslippene fra sin virksomhed.

Link: Sony

Skrevet af Lene den 23. Feb 2008. Nyheden er læst 1606 gang(e).

Del med dine venner

     

0 kommentarer
Skriv kommentar til nyheden Kommentarer til nyheden fra Facebook

 

Plantronics trådløst headset Savi W720-M

Vi har igen i dag været så heldig at modtage et Plantronics product til test. Denne gang drejer det sig om Pla

Læs Mere

Paracon ROGUE Gamer Stol

På udkig efter en ny stol til gamer setuppet der hjemme, men er pungen ved at være tom? Fortvivl ikke, Paracon

Læs Mere

Cooler Master MasterCase PRO 6

Hvis du er ude efter et kabinet der kan tilpasse sig dine behov, og ikke omvendt. Så kunne det være du skulle

Læs Mere

Apacer Panther DDR4 3000MHz Gaming

Apacer er en gammel hund, når det kommer til udviklingen af hukommelse. De har været med i spillet siden 1997,

Læs Mere

Turtle Beach Impact 700

Vi skal i dag se på et mekanisk keyboard fra Turtle Beach, IMPACT 700. Det er et keyboard der gør brug af Che

Læs Mere

Razer Mano'War 7.1

Razer er tilbage med et redesign af deres Razer ManO'War 7.1 Gaming Headset – Denne gang en lidt neddroslet udg

Læs Mere

SilverStone RL06 ATX

SilverStone kan andet end at lave lækre strømforsyninger og premium computer kabinetter. Med deres Redline se

Læs Mere

Gigabyte AB350-Gaming 3

En ny uge står for døren, og efter en weekend med sne i visse dele af Danmark, så trænger vi til

Læs Mere

 

Nyeste Videoer og Trailers

Seneste nyheder

MSI lancerer GeForce GTX 1080 Ti ARMOR & AERO

MSI sender GeForce GTX 1080 Ti ARMOR & AERO på markedet, som ud over at være fyldt med power - også skulle vær
Læs Mere

Razers 2017 Blade Pro får en ny CPU og THX-certificeringer

Hvis du har haft øjnene på en af Razers ’professionelle gaming laptops’ siden december, er du nødt til at vent
Læs Mere

Activision og Bungie bekræfter Destiny 2

Activision og Bungie bekræftede mandag Destiny 2, den officielle efterfølger til det, der var et af de mest po
Læs Mere

Apple debuterer Night Shift og nyt filsystem

Apple har udgivet to nye versioner af MacOS og iOS i dag, hvilket bringer den sædvanlige runde af rettelser sa
Læs Mere

Nu kan du købe Dells nye 8K UltraSharp Monitor

Leder du efter en ny skærm, og har du budgettet til det, så er det nu muligt at købe Dells nye 32
Læs Mere

Galaxy Note 7 gør comeback

Samsung er klar med et opsigtsvækkende comeback på smartphone-fronten. Galaxy Note 7 bliver igen gjort tilgæng
Læs Mere

Ventetiden på Surface Book 2 fortsætter

Vi må vente lidt endnu på den nye Surface Book 2. Den kommer ikke til at blive præsenteret under Microsofts næ
Læs Mere

OpTic er verdensmestre

OpTic Gaming løb fortjent med verdensmesterskabet i Halo. Det skete efter en sikker finalesejr over Team EnVyU
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.