Nyt initiativ skal beskytte klima og miljø

Nyt initiativ skal beskytte klima og miljø

Sony Europe sætter i denne uge en vigtig kurs, når det kommer til sine langsigtede klimaforpligtelser. Sammen med Verdensnaturfonden WWF arrangerede Sony i sidste uge Climate Savers Summit i Tokyo, hvor Sony sammen med elleve andre førende internationale firmaer underskrev ”the Tokyo Declaration”, der handler om initiativer ift. til den globale opvarmning og vedtagelse af brede industrielle forandringer. Deklarationen er det bredeste initiativ til dato, hvor førende globale selskaber kalder til handling overfor klimaændringerne. Initiativet inkluderer promovering af en livsstil med mindre CO2-udledning for vore forbrugere og kunder, og har til hensigt at gøre firmaernes CO2 påvirkning mere gennemskuelig ved at sætte fokus på aktiviteter til reduktion af udledningen.

For at forøge gennemsigtigheden af sine miljømæssige aktiviteter offentliggør Sony Europe i denne uge et integreret miljø-kommunikationsprogram, der lægger vægt på selskabets forpligtelser i forhold til at skabe et bæredygtigt miljø for de kommende generationer. Transparent og konsistent kommunikation om miljømæssige anbefalinger til forbrugeren er kernen i det nye initiativ, der også reflekterer de forskellige niveauer i Sonys langsigtede plan for at formindske påvirkningen af miljøet. Den enkle titel ”Product, Process, Planet” repræsenterer de tre respektive områder, hvor Sony gør mere for at reducere påvirkningen, både i fremstillingen og under anvendelsen af produktet. Dette kommunikationsinitiativ omfatter alle de punkter, hvor forbrugeren er i kontakt med Sony, inklusiv en forbruger eco-webside (www.sony.eu/eco) og offentliggørelsen af ”Product, Process, Planet” information til produkt-specifikke pressemeddelelser. På sigt skal den integrerede kommunikationsplatform også inkludere kunderelevant informationslitteratur.

”Sony har en lang liste af miljømæssige forbedringer i Europa, der går længere end blot opfyldning af lovgivningen. Men dette er første gang, vi påvirker forbrugeren direkte gennem forskellige kanaler for at forbedre kommunikationen om meningsfyldt miljøinformation,” siger Mikael Lynfort, der er direktør i Sony Danmark. ”Det skal hjælpe kunden til at tage den rette beslutning når det kommer til bæredygtigheden af sine indkøb,” tilføjer han.

”Product” beskriver nye tiltag og aktiviteter, som Sony foretager sig for at gøre produkterne mere miljøvenlige. Med 66 procent af Sonys salg kommende fra elektroniske produkter er energieffektiviteten af det enkelte produkt essentielt for at mindske CO2-udslippet. Sony investerer i forskning for yderligere at forbedre sin viden og teknologi for at maksimere energiudnyttelsen og brugen af genbrugsmaterialer.

TV produkter står globalt set for 76% af Sony’s CO2 udslip, og det har fået Sony til at reducere strømforbruget for LCD TV drastisk. For denne bedrift blev Sony sidste år tildelt både ”The Sustainable Energy Europe Award” af EU-kommissionen og ”The EISA Green TV Award”. De nyeste LCD modeller bruger kun den halve energi af, hvad et almindeligt billedrørs-tv bruger, men Sony har allerede brudt den næste tærskel ved at introducere verdens første OLED TV, der mindsker miljøpåvirkningen p.g.a. tyndhed, lethed og mindre energiforbrug i panelet.

”Process” beskriver de skridt, der er taget for at gøre processen mere effektiv og minimere miljøpåvirkningen, f.eks. ved at bruge mere innovative materialer, herunder genbrugsmaterialer. Sony har forpligtet sig selv til at øge brugen af vedvarende energi frem til 2010 og tilsigter at firedoble forbruget af vedvarende energi på verdensplan. I Japan er Sony suverænt det firma, der på egen hånd køber mest vedvarende energi (33%). I Europa vil Sony spare 30.000 tons CO2 i 2010, hvilket er tre gange så meget som i 2006. Siden november 2007 har energien været udnyttet ved Sony DADC fabrikken i Anif i Østrig, der ligesom de østrigske salgsselskaber har været drevet 100% af vedvarende kilder. Det har givet en årlig CO2 reduktion på 11000 tons.

”Planet” beskriver de store klimamæssige beslutninger, som Sony har taget for at reducere den direkte og indirekte indvirkning på planeten. Som et globalt firma har Sony et ansvar for aktivt at hjælpe med at gennemføre radikale målsætninger for klimaet. Dette er tydeliggjort med partnerskabet mellem Sony og World Wide Fund for Nature (WWF)’s Climate Savers Programme. Ved at tilslutte sig Climate Savers Programme samarbejdet i 2006 er Sony forpligtet til en absolut reduktion af drivhusgasser på 7% inden 2010 i forhold til niveauet i 2000. Sony arbejder hele tiden på at være helt på toppen af ”superligaen”, når det kommer til energi-effektiviten i sine primære produktlinjer og reducere CO2-udslippene fra sin virksomhed.

Link: Sony

Skrevet af Lene den 23. Feb 2008. Nyheden er læst 1642 gang(e).

Del med dine venner

     

0 kommentarer
Skriv kommentar til nyheden Kommentarer til nyheden fra Facebook

 

Logiech G433 7.1 Surround Gamer Headset

Markedet med gamer headsets er stort, smider vi 7.1 surround oven i hatten bliver det dog lidt mindre. Vi skal i denne tes

Læs Mere

WipeOut Omega Collection til PlayStation 4

Vi skal I dag se på et helt nyt PlayStation 4 spil. Eller det vil sige, et gammelt spil i en ny indpakning. Det

Læs Mere

Logitech G233 Prodigy

På udkig efter et headset der kan det hele? Okay det kan ikke brygge kaffe, men til gengæld kan det bruges p&a

Læs Mere

Razer Lancehead Tournament Edition

På jagt efter en ny gamermus? Så stop engang og skynd dig at klikke ind på denne test. Vi skal i dag kig

Læs Mere

Vertagear PL6000 - Virtus.Pro Edition

Tweak.dk starter ugen med en test af en gamer stol fra øverste hylde hos Vertagear. Sidste gang vi teste

Læs Mere

Garmin Fēnix 5S - GPS multisportsur med stil

Så blev det tid til at teste Garmins nye Fenix 5S, et længe ventet GPS multisportsur. Fenix 5S er spække

Læs Mere

Roccat Kone EMP

Roccat er et af de mest velkendte mærker på eSport scenen, og de finds I alle former og størrelser. I d

Læs Mere

Bowers & Wilkins 805 D3

Hi-Fi er ikke lige et emne, som vi kommer omkring hver eneste dag, men derfor skal det ikke v

Læs Mere

 

Nyeste Videoer og Trailers

Seneste nyheder

Ny Apple Store i Chicago monterer en gigantisk MacBook Pro på taget (Video)

Det er vist ikke gået nogen næser forbi, at Apple elsker at skille sig ud fra mængden. Om det er på pompøse le
Læs Mere

SEGA Forever Collection Classic lanceret til Android og iOS

SEGA Forever Collection annonceret, som vil bringe alle de klassiske SEGA Games ind på Android og iOS
Læs Mere

LG fremviser 77" fleksibel og gennemsigtig OLED display

LG Display divisionen fremviser 77" fleksibel og gennemsigtig OLED display, som ifølge LG selv, er verdens før
Læs Mere

PRESSEMEDDELSE: AMD Launches EPYC for the Datacenter

AMD toget blæser afsted, og det er Vega, Ryzen, Polasris 10, Radeon Instinct eller denne nye EPYC serie. AMD
Læs Mere

GIGABYTE releaser Aorus GTX 1070 Gaming Box

Mangler din bærbar et skub i røven mht. grafikkortet, så kunne du meget vel kigge i retning af Aorus GTX 1070
Læs Mere

AMD bekræftet deres nye Radeon Instinct målrettet deep learning.

Radeon Instinct er målrettet deep learning, og nu bekræfter AMD deres kommen i tredje kvartal 2017. At de ikke
Læs Mere

Razer vil ruske op i mobilgaming markedet!

Alt tyder på Razer brygger på planer, der vil ruske op i mobil-gaming markedet. Vi holder et vågent øje med ny
Læs Mere

Så er OnePlus 5 officiel. Her er priser, specs og release dato

Så er det nye OnePlus 5 flagskib officielt lanceret, og alle gætterierne ser ud til at holde stik. Her har du
Læs Mere
Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.