Pressemeddelelse fra Intel omkring købet af Havok

Intel er kommet med en officiel pressemeddelelse omkring deres køb af havoc Inc som vi også omtalte i går her på Tweak.dk.

Her er den engelske pressemeddelelse:

Intel Corporation today announced it has signed a definitive agreement to acquire Havok Inc., the leading provider of interactive software and services used by digital media creators in the game and movie industries. Havok will become a wholly owned subsidiary of Intel.

The acquisition will enable developers in the digital animation and game communities to take advantage of Intel’s innovation and technology leadership in the creation of digital media.

“Havok is a proven leader in physics technology for gaming and digital content, and will become a key element of Intel’s visual computing and graphics efforts,” said Renee J. James, Intel vice president and general manager of Software and Solutions Group. “Havok will operate its business as usual, which will allow them to continue developing products that are offered across all platforms in the industry.”

Havok’s modular suite of software development tools is used by game and digital animation creators to build realistic video games for all types of hardware and digitally animated movies. The company’s combination of superior technology and dedication to customers has led to its technology being used in more than 150 of the world’s best-known game titles, including “BioShock,” “Stranglehold,” “Halo 2,” “Half Life 2,” “The Elder Scrolls IV: Oblivion,” “Crackdown,” “Lost Planet: Extreme Condition,” “MotorStorm” and “Harry Potter and the Order of the Phoenix.” In addition, Havok products have been used to create special effects in movies such as “Poseidon,” “The Matrix,” “Troy,” “Kingdom of Heaven” and “Charlie and the Chocolate Factory.”

“This is a great fit for Havok products, customers and employees,” said Havok CEO David O’Meara. “Intel’s scale of technology investment and customer reach enable Havok with opportunities to grow more quickly into new market segments with new products than we could have done organically. We believe the winning combination is Havok’s technology and customer know-how with Intel’s scale. I am excited to be part of this next phase of Havok’s growth.”

Havok was founded in 1998 in Dublin, Ireland, and has operations in San Francisco, San Antonio, Stockholm, Calcutta, Munich and Tokyo. The company will be a wholly owned Intel subsidiary and continue to operate as an independent business working with its customers in developing digital media content. Terms of the agreement were not disclosed.

Link:

Skrevet af Lene den 17. Sep 2007. Nyheden er læst 1223 gang(e).

Apacer Panther DDR4 3000MHz Gaming

Apacer er en gammel hund, når det kommer til udviklingen af hukommelse. De har været med i spillet siden 1997,

Turtle Beach Impact 700

Vi skal i dag se på et mekanisk keyboard fra Turtle Beach, IMPACT 700. Det er et keyboard der gør brug af Che

Razer Mano'War 7.1

Razer er tilbage med et redesign af deres Razer ManO'War 7.1 Gaming Headset – Denne gang en lidt neddroslet udg

SilverStone RL06 ATX

SilverStone kan andet end at lave lækre strømforsyninger og premium computer kabinetter. Med deres Redline se

Gigabyte AB350-Gaming 3

En ny uge står for døren, og efter en weekend med sne i visse dele af Danmark, så trænger vi til

TomTom Touch fitness-tracker

TomTom Touch er en fitness-tracker, der søger at kunne tilbyde lidt mere end bare den basale skridt- og kaloriet&ae

Sculpto 3D Printer

3D print er et segment i rivende udvikling, og i dag benytter man 3D print inden for mange områder. Blandt andet er

AOC AGON AG352UCG 2K WQHD

Er du til gamerskærme med kurver er dagens test måske lige noget for dig – Vi tager nemlig i dag et kig

Renegades mister Yaman

Der er for alvor kommet gang i udskiftningen på eSports-holdene. Nu er det blevet Renegades' tur til at miste

Blizzard klar med ny eSports-turnering i Taiwan

Blizzard er stærkt interesseret i at tjene gode penge på eSportens udvikling. Derfor har man nu valgt at start

MSI melder sin ankomst med GeForce GTX 1080 Ti GAMING X

Nu vil MSI også lege med i 1080 Ti kampen, og derfor skyder de nu kampen igang med deres nye MSI GTX 1080 Ti G

GIGABYTE releaser Z270X-DESIGNARE

Med release af GIGABYTE Z270X-DESIGNARE, bliver vi præsenteret ikke alene for et super visuelt veludført bundk

Samsung giver ikke op på buede TV

Ifølge en rapport fra ET News planlægger Samsung at udgive 22 buede fjernsyn til deres globale marked. Dette k

Hackere truer stadig Apple

Som du måske har hørt, har en gruppe af hackere for nyligt været ude og true Apple. De ville have Apple til at

Teenager sagsøger mor for at tage hans telefon

I Spanien er en 15-årige så frustreret over, at hans mor har taget hans telefon. Nu vil han lægge sag an mod h

North deltager i Intel Extreme Master i Sydney.

North er det sidste hold, som er blevet inviteret til IEM i Sydney 2017. Her vil de komme til, at konkurrere m