Pressemeddelelse fra Intel omkring købet af Havok

Intel er kommet med en officiel pressemeddelelse omkring deres køb af havoc Inc som vi også omtalte i går her på Tweak.dk.

Her er den engelske pressemeddelelse:

Intel Corporation today announced it has signed a definitive agreement to acquire Havok Inc., the leading provider of interactive software and services used by digital media creators in the game and movie industries. Havok will become a wholly owned subsidiary of Intel.

The acquisition will enable developers in the digital animation and game communities to take advantage of Intel’s innovation and technology leadership in the creation of digital media.

“Havok is a proven leader in physics technology for gaming and digital content, and will become a key element of Intel’s visual computing and graphics efforts,” said Renee J. James, Intel vice president and general manager of Software and Solutions Group. “Havok will operate its business as usual, which will allow them to continue developing products that are offered across all platforms in the industry.”

Havok’s modular suite of software development tools is used by game and digital animation creators to build realistic video games for all types of hardware and digitally animated movies. The company’s combination of superior technology and dedication to customers has led to its technology being used in more than 150 of the world’s best-known game titles, including “BioShock,” “Stranglehold,” “Halo 2,” “Half Life 2,” “The Elder Scrolls IV: Oblivion,” “Crackdown,” “Lost Planet: Extreme Condition,” “MotorStorm” and “Harry Potter and the Order of the Phoenix.” In addition, Havok products have been used to create special effects in movies such as “Poseidon,” “The Matrix,” “Troy,” “Kingdom of Heaven” and “Charlie and the Chocolate Factory.”

“This is a great fit for Havok products, customers and employees,” said Havok CEO David O’Meara. “Intel’s scale of technology investment and customer reach enable Havok with opportunities to grow more quickly into new market segments with new products than we could have done organically. We believe the winning combination is Havok’s technology and customer know-how with Intel’s scale. I am excited to be part of this next phase of Havok’s growth.”

Havok was founded in 1998 in Dublin, Ireland, and has operations in San Francisco, San Antonio, Stockholm, Calcutta, Munich and Tokyo. The company will be a wholly owned Intel subsidiary and continue to operate as an independent business working with its customers in developing digital media content. Terms of the agreement were not disclosed.

Link:

Skrevet af Lene den 17. Sep 2007. Nyheden er læst 1249 gang(e).

Cooler Master Cosmos II 25th Anniversary Edition

Cooler Master fejrer sig 25 års jubilærum med et brag af et kabinet. De fleste af Jer husker sikkert deres Cos

Netgear Nighthawk X10

Netgear sparker døren ind med den nye 802.11ad Wi-Fi standard, der på papiret giver mulighed for hastigheder

Blue Ella med indbygget hi-fi forstærker

Dagens test er en vi har set frem til at præsentere for Jer længe. I dag har vi fået lov til at se p&ari

Corsair GLAIVE RGB Gaming Mus

Når du spiller computer er komforten mindst lige så vigtigt, som et præcist aim i FPS spil. Gutterne hos

Cooler Master MasterPulse PRO

Der er efterhånden ikke den produkt gruppe hvor Cooler Master ikke har produkter at tilbyde. I denne test dykker vi

MSI GS73 7RF Stealth Pro

For kort tid siden testede Tweak.dk MSI GT83VR Titan SLI, som inden for det mobile område, er et monster af en

GUNNAR RPG designed by Razer gaming EyeWear

Det er igen blevet tid til at se på et par gamerbriller fra GUNNAR. I dag skal vi se på en gamingbrille som GU

Yakuza 0 til PlayStation 4

Titlen er Yakuza 0, og det er Segas seneste spil i Yakuza serien. Faktisk er Yakuza 0 en prequel til de tidligere Yakuza s

Crowns gør comeback på CS:GO-scenen

Mange CS:GO-fans, især de svenske, har det sidste stykke tid savnet synet af Crowns. Nu har man valgt at vende

Acer lancerer Nitro 5 og Spin 1

Acer har haft travlt på notebook-fronten. Nu er de dog snart klar til at høste frugten af deres arbejde.

Samsung skal supplere OLED-skærme til iPhones

De nye iPhones kommer ikke kun til at bestå af Apple-udstyr. Planen er nemlig, at de skal monteres med OLED-sk

Her er detaljerne om GeForce Cup

Weekenden kommer til at stå i eSportens tegn. Det kommer GeForce Cup til at sørge for. Turneringen skydes i ga

Sony har to nye Xperia-modeller på vej

Sony drømmer om at blive mere konkurrencedygtig på smartphone-markedet. Nu forsøger man sig med to nye Xperia-

Team Dignitas giver permanente kontrakter til "TENZKI" og "cromen"

Midlertidige løsninger er ikke altid de dårligste. Det har Team Dignitas måtte sande. Jens "TENZKI" Plougmann

PRESSEMEDDELSE: MSI lancerer nyt Z270 GODLIKE GAMING Bundkort

Dem af Jer der eventuelt husker det første GODLIKE bundkort fra MSI, som er en absolut high-end bundkort, vil

Kvindelig karakter føjes til Battlefield 1

EA føjer ny karakter til deres super populære Battlefield 1, som i første omgang måske ikke er så nyskabende.