Pressemeddelelse fra Intel omkring købet af Havok

Intel er kommet med en officiel pressemeddelelse omkring deres køb af havoc Inc som vi også omtalte i går her på Tweak.dk.

Her er den engelske pressemeddelelse:

Intel Corporation today announced it has signed a definitive agreement to acquire Havok Inc., the leading provider of interactive software and services used by digital media creators in the game and movie industries. Havok will become a wholly owned subsidiary of Intel.

The acquisition will enable developers in the digital animation and game communities to take advantage of Intel’s innovation and technology leadership in the creation of digital media.

“Havok is a proven leader in physics technology for gaming and digital content, and will become a key element of Intel’s visual computing and graphics efforts,” said Renee J. James, Intel vice president and general manager of Software and Solutions Group. “Havok will operate its business as usual, which will allow them to continue developing products that are offered across all platforms in the industry.”

Havok’s modular suite of software development tools is used by game and digital animation creators to build realistic video games for all types of hardware and digitally animated movies. The company’s combination of superior technology and dedication to customers has led to its technology being used in more than 150 of the world’s best-known game titles, including “BioShock,” “Stranglehold,” “Halo 2,” “Half Life 2,” “The Elder Scrolls IV: Oblivion,” “Crackdown,” “Lost Planet: Extreme Condition,” “MotorStorm” and “Harry Potter and the Order of the Phoenix.” In addition, Havok products have been used to create special effects in movies such as “Poseidon,” “The Matrix,” “Troy,” “Kingdom of Heaven” and “Charlie and the Chocolate Factory.”

“This is a great fit for Havok products, customers and employees,” said Havok CEO David O’Meara. “Intel’s scale of technology investment and customer reach enable Havok with opportunities to grow more quickly into new market segments with new products than we could have done organically. We believe the winning combination is Havok’s technology and customer know-how with Intel’s scale. I am excited to be part of this next phase of Havok’s growth.”

Havok was founded in 1998 in Dublin, Ireland, and has operations in San Francisco, San Antonio, Stockholm, Calcutta, Munich and Tokyo. The company will be a wholly owned Intel subsidiary and continue to operate as an independent business working with its customers in developing digital media content. Terms of the agreement were not disclosed.

Link:

Skrevet af Lene den 17. Sep 2007. Nyheden er læst 1325 gang(e).

Corsair HS50 Stereo Headset

Et stereo gaming headset uden en masse RGB lir og andre ligegyldige features? Det er netop hvad Corsair har skabt med dere

MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC - Coffee Lake bundkort fra MSI

Sammen med Intels nye 8 generation Coffee Lake processorer, som sammen med Z370 bundkortene skal danne fælles f

ASRock B350 og X370 Gaming ITX/ac

Udvalget af specielt mindre bundkort til AM4 platformen har været lidt på den forsigtige side, da der ikke var

Razer Basilisk FPS Gamer Mus

High-end optisk sensor med op til 16.000 DPI, Chroma RGB lys og programmerbare knapper, er blot nogle af de fede features

ASUSTOR AS6302T NAS server

NAS er et område, som vi ikke kommer så tit omkring, selvom der faktisk er et k&a

Creative Sound Blaster X AE-5 Lydkort

Creatives primære produktområde, er uden tvivl lydgrej på trods af at vi for nyligt også stiftede

Cooler Master MWE Bronze 650 watt PSU

Strømforsyninger kommer i alle størrelser og afskygninger. I denne test skal vi hilse på en budget mod

MSI GTX 1070 Ti Gaming 8G - Et nyt medlem i den grønne familie

Nvidia tog fusen på en stor del af brugerne, da de overraskede med NVIDIA GTX1070 Ti udvidelsen til deres familie. N

Tweak News - Uge 46

Det er mandag, og vi er klar med andet skud i Tweak News kanonen, hvor vi gennemgår nyhederne for uge 46 inde

Hammerhead Gaming earbuds fra Razer lanceres i Q1 2018

Gaming og PC hardware producenten Razer, har meldt nye earbuds klar til handlen. Denne gang er der tale om to

ASUS ROG Strix XG35VQ 21:9, UWQHD FreeSync gamer skærm lanceret

Den nye ASUS gamer skærm, kan meget vel ende under juletræet hos mange eSports udøvere, eller andre med hang t

Boston Dynamics SpotMini robot fremvist

AI og robotteknologi er noget der fylder meget inden for teknologiens spændende verden. Gennem de sidste årrin

Intel trækker stikket på Legacy BIOS kompatibilitet fra 2020.

Er du bruger på Tweak.dk, eller bare har en smule PC viden, så ved du uden tvivl hvad BIOS er og står for, ude

Ny Samsung SM-W2018 Flip telefon lækket på video

Ikke alt hos Samsung omhandler deres Samsung Galaxy S smartphones, og det viser seneste spottet video, som gæl

Grill, som kan styres via en app - Traeger lanceres i dag i Danmark