Pressemeddelelse fra Intel omkring købet af Havok

Intel er kommet med en officiel pressemeddelelse omkring deres køb af havoc Inc som vi også omtalte i går her på Tweak.dk.

Her er den engelske pressemeddelelse:

Intel Corporation today announced it has signed a definitive agreement to acquire Havok Inc., the leading provider of interactive software and services used by digital media creators in the game and movie industries. Havok will become a wholly owned subsidiary of Intel.

The acquisition will enable developers in the digital animation and game communities to take advantage of Intel’s innovation and technology leadership in the creation of digital media.

“Havok is a proven leader in physics technology for gaming and digital content, and will become a key element of Intel’s visual computing and graphics efforts,” said Renee J. James, Intel vice president and general manager of Software and Solutions Group. “Havok will operate its business as usual, which will allow them to continue developing products that are offered across all platforms in the industry.”

Havok’s modular suite of software development tools is used by game and digital animation creators to build realistic video games for all types of hardware and digitally animated movies. The company’s combination of superior technology and dedication to customers has led to its technology being used in more than 150 of the world’s best-known game titles, including “BioShock,” “Stranglehold,” “Halo 2,” “Half Life 2,” “The Elder Scrolls IV: Oblivion,” “Crackdown,” “Lost Planet: Extreme Condition,” “MotorStorm” and “Harry Potter and the Order of the Phoenix.” In addition, Havok products have been used to create special effects in movies such as “Poseidon,” “The Matrix,” “Troy,” “Kingdom of Heaven” and “Charlie and the Chocolate Factory.”

“This is a great fit for Havok products, customers and employees,” said Havok CEO David O’Meara. “Intel’s scale of technology investment and customer reach enable Havok with opportunities to grow more quickly into new market segments with new products than we could have done organically. We believe the winning combination is Havok’s technology and customer know-how with Intel’s scale. I am excited to be part of this next phase of Havok’s growth.”

Havok was founded in 1998 in Dublin, Ireland, and has operations in San Francisco, San Antonio, Stockholm, Calcutta, Munich and Tokyo. The company will be a wholly owned Intel subsidiary and continue to operate as an independent business working with its customers in developing digital media content. Terms of the agreement were not disclosed.

Link:

Skrevet af Lene den 17. Sep 2007. Nyheden er læst 1301 gang(e).

Cooler Master MasterBox Lite 5 RGB kabinet

2017 blev og er stadig året for RGB lys og hærdet glas i computer kabinetter. Først var det kun i de dy

Shuttle DS77U barebone PC

Shuttle har i år opdateret deres XPC serie af små computere med den nye Kaby Lake arkitektur. Shuttle er synon

HyperX - Alloy Elite - HyperX opdaterer deres gaming tastatur

Sidste år så vi HyperX gøre deres indtog på markedet for gaming tastaturer med deres Alloy FPS ga

ASUS Zenith Extreme X399

Igår bragte vi jer det første danske review af AMD's ThreadRipper 1920X processor. Nu er tiden kommet til at

AMD Ryzen ThreadRipper 1920X

Når det kommer til processorer i HEDT segmentet også kendt som High-end Desktop, har Intel sat solidt på

MSI Infinite A Gamer PC

Det er ikke alle der har hænderne skruet rigtigt på i forhold til at samle deres egne PC’er, og de maski

Netgear Arlo Pro VMS4130 Base og HD-kamera

Er du på udkig efter en let tilgængelig måde til at få et overvågningssystem, som du selv ka

Polar M430 - GPS løbeur med pulsmåler

Så kom Polar på banen med en ny version af det ultra populære M400 løbeur - denne gang med optisk

Blizzard sætter startdato på ny Overwatch League

Hvis du er en af de eSports-fans, som har set frem til starten på Blizzards kommende Overwatch League, så er d

Schwarzenegger tilbage i kommende Terminator-film

Arnold Schwarzenegger har medvirket i mange film gennem årene, men hans måske mest populære rolle foregik i de

Vito "kNgV-" er færdig hos Immortals

Den brasilianske CS:GO-stjerne har spillet sin sidste kamp for Immortals. Det står klart oven på en hurtigere

Custom Radeon RX Vega grafikkort rammer butikkerne næste måned

Vi er mildest talt træt af at vente på AIB for sendt deres Custom Radeon RX Vega grafikkort ud i butikkerne. N

Xbox One X preorders åben worldwide til $499 (video)

Glem alt om 30 FPS, når du kobler af med din konsol. Xbox One er officielt lagt på nettet til forudbestilling,

Plantronics udvider BackBeat FIT familien med nye fitness headsets

Plantronics kan andet end headsets til gaming eller B2B segmentet. Plantronics har netop søsat nye familiemedl

Apples nye iOS 11 officielt lanceret (Video)

Apples nye iOS 11 officielt lanceret, og iOS bringer en stak ændringer med sig til både iPads og iPhones. Bla

Ny Amazon Fire HD 10 tablet annonceret

Amazon har annonceret en ny Amazon Fire HD 10 tablet, som har gennemgået en række forbedringer på hardwaren.