Pressemeddelelse fra Intel omkring købet af Havok

Intel er kommet med en officiel pressemeddelelse omkring deres køb af havoc Inc som vi også omtalte i går her på Tweak.dk.

Her er den engelske pressemeddelelse:

Intel Corporation today announced it has signed a definitive agreement to acquire Havok Inc., the leading provider of interactive software and services used by digital media creators in the game and movie industries. Havok will become a wholly owned subsidiary of Intel.

The acquisition will enable developers in the digital animation and game communities to take advantage of Intel’s innovation and technology leadership in the creation of digital media.

“Havok is a proven leader in physics technology for gaming and digital content, and will become a key element of Intel’s visual computing and graphics efforts,” said Renee J. James, Intel vice president and general manager of Software and Solutions Group. “Havok will operate its business as usual, which will allow them to continue developing products that are offered across all platforms in the industry.”

Havok’s modular suite of software development tools is used by game and digital animation creators to build realistic video games for all types of hardware and digitally animated movies. The company’s combination of superior technology and dedication to customers has led to its technology being used in more than 150 of the world’s best-known game titles, including “BioShock,” “Stranglehold,” “Halo 2,” “Half Life 2,” “The Elder Scrolls IV: Oblivion,” “Crackdown,” “Lost Planet: Extreme Condition,” “MotorStorm” and “Harry Potter and the Order of the Phoenix.” In addition, Havok products have been used to create special effects in movies such as “Poseidon,” “The Matrix,” “Troy,” “Kingdom of Heaven” and “Charlie and the Chocolate Factory.”

“This is a great fit for Havok products, customers and employees,” said Havok CEO David O’Meara. “Intel’s scale of technology investment and customer reach enable Havok with opportunities to grow more quickly into new market segments with new products than we could have done organically. We believe the winning combination is Havok’s technology and customer know-how with Intel’s scale. I am excited to be part of this next phase of Havok’s growth.”

Havok was founded in 1998 in Dublin, Ireland, and has operations in San Francisco, San Antonio, Stockholm, Calcutta, Munich and Tokyo. The company will be a wholly owned Intel subsidiary and continue to operate as an independent business working with its customers in developing digital media content. Terms of the agreement were not disclosed.

Link:

Skrevet af Lene den 17. Sep 2007. Nyheden er læst 1353 gang(e).

Plantronics RIG 800HD - Trådløst gaming headset med Dolby Atmos

Et godt headset til gaming kan gøre en stor forskel for spiloplevelsen, og et trådløst et af slagsen,

ASRock X299 Extreme4

ASRock har gjort det igen! De har sendt os endnu et X299 bundkort, der denne gang henvender s

Seasonic PRIME Ultra Titanium 650 watt

En ny lækker strømforsyning fra Seasonic står på menukortet denne kolde vinterdag i januar. Vi sk

ASUS ROG Gladius II gamermus

Vi skal i dag se på en ny mus fra ASUS, deres ROG Gladius II mus. ASUS er kendt for deres Republic of gamers serie a

ASUS Cerberus Mech RGB gaming keyboard

Vi skal i dag se på et mekanisk keyboard fra ASUS, der går under navnet Cerberus Mech RGB. Som navnet antyder

Seasonic PRIME Titanium Fanless 600 watt

I takt med at strømforsyninger bliver mere og mere effektive, betyder det også at varme udviklingen falder. D

Cooler Master MasterKeys MK750

Mekaniske gamer tastaturer... Vi kender alle sammen til dem, og mange af os ejer også et. Cooler Master er nu p&arin

JBL Under Armour Sport Wireless Heart Rate

Når to store giganter vælger at gå sammen, for at bringe det bedste fra to verdener ind i ét prod

[CES 2018] GIGABYTE og deres Aorus gaming brand godt præsenteret på CES

Vi har stadig lidt tilbage i gemmerne fra CES 2018 rejsen, og vi tager denne lørdag et kig på de mange spænden

NVIDIA opfordrer alle forhandlerne at sælge til gamerne i stedet for miners

NVIDIA opfordrer alle forhandlerne at sælge til gamerne i stedet for miners Coinmining dræner groft sagt marke

NZXT reducerer prisen på deres nye N7 Z370 bundkort

Takket være der flotte modtagelse af brugerne og pressen siden NZXT N7 Z370 blev præsenteret, har NZXT valgt a

SK Hynix GDDR6 officielt lanceret

Der er dømt smæk for skillingerne med lanceringen af GDDR6 (Graphics Double Data Rate 6), som nu står listet h

HMD Global lover fantastiske nyheder under MWC 2018

CES er forbi, men det betyder ikke, at det er blevet tid til at slappe af. MWC 2018 nærmer sig nemlig med hast

YouTube lander rettighederne til Eminem-film

Den nye Eminem-film "Bodied" er færdig. Nu er det lykkes YouTube at få fingrene i filmens rettigheder.

Overwatch League når 10 millioner seere i sin første uge

Overwatch League er blevet streamet på livet løs. Det viser en ny statistik, der netop er blevet offentliggjor

Xiaomi Mi 7 kan blive lanceret under MWC 2018

Der er god grund til at glæde sig til Mobile World Congress 2018 - især som passioneret Xiaomi-fan.