Pressemeddelelse fra Intel omkring købet af Havok

Intel er kommet med en officiel pressemeddelelse omkring deres køb af havoc Inc som vi også omtalte i går her på Tweak.dk.

Her er den engelske pressemeddelelse:

Intel Corporation today announced it has signed a definitive agreement to acquire Havok Inc., the leading provider of interactive software and services used by digital media creators in the game and movie industries. Havok will become a wholly owned subsidiary of Intel.

The acquisition will enable developers in the digital animation and game communities to take advantage of Intel’s innovation and technology leadership in the creation of digital media.

“Havok is a proven leader in physics technology for gaming and digital content, and will become a key element of Intel’s visual computing and graphics efforts,” said Renee J. James, Intel vice president and general manager of Software and Solutions Group. “Havok will operate its business as usual, which will allow them to continue developing products that are offered across all platforms in the industry.”

Havok’s modular suite of software development tools is used by game and digital animation creators to build realistic video games for all types of hardware and digitally animated movies. The company’s combination of superior technology and dedication to customers has led to its technology being used in more than 150 of the world’s best-known game titles, including “BioShock,” “Stranglehold,” “Halo 2,” “Half Life 2,” “The Elder Scrolls IV: Oblivion,” “Crackdown,” “Lost Planet: Extreme Condition,” “MotorStorm” and “Harry Potter and the Order of the Phoenix.” In addition, Havok products have been used to create special effects in movies such as “Poseidon,” “The Matrix,” “Troy,” “Kingdom of Heaven” and “Charlie and the Chocolate Factory.”

“This is a great fit for Havok products, customers and employees,” said Havok CEO David O’Meara. “Intel’s scale of technology investment and customer reach enable Havok with opportunities to grow more quickly into new market segments with new products than we could have done organically. We believe the winning combination is Havok’s technology and customer know-how with Intel’s scale. I am excited to be part of this next phase of Havok’s growth.”

Havok was founded in 1998 in Dublin, Ireland, and has operations in San Francisco, San Antonio, Stockholm, Calcutta, Munich and Tokyo. The company will be a wholly owned Intel subsidiary and continue to operate as an independent business working with its customers in developing digital media content. Terms of the agreement were not disclosed.

Link:

Skrevet af Lene den 17. Sep 2007. Nyheden er læst 1398 gang(e).

OnePlus 6 - Glas og notch er det nye spejlblanke sorte hos OnePlus

OnePlus vokser i popularitet, og deres seneste OnePlus 6 er selvfølgelig lanceret med et håb om at fange inte

MSI Immerse GH70 Headset

MSI som mest er kendt for deres bund og grafikkort, har sendt os et af deres nye og lidt anderledes produkter. Vi har modt

Cooler Master MasterWatt 550 Watt

Cooler Master udvider deres MasterWatt serie af strømforsyninger med modeller, som spænder fra 450-750 watt.

Cooler Master RGB Hard Gaming Mouse Pad

Der var en gang hvor en musemåtte blot var en kedelig stof eller plastik ting, man havde liggende på sit skriv

FitBit Charge 2 fitness tracker

Vi byder i dag på en test til de mere fitnessinteresserede brugere på vores side. Sig pænt goddag t

Arozzi Mezzo V2 - Gaming Stol

Mange og lange timer foran computeren, kræver selvfølgeligt et godt sted at slå ballerne ned. Med

Razer Panthera Arcade stick

Vi har igen Razer på besøg, i dag i en lidt mere extraordinær udgave, med deres Street Fighter special

Enermax Revolution SFX 550 Watt Strømforsyning

Maksimal performance, i minimal indpakning. Dette kunne godt være salgsordene for PSU'en vi skal se på i denne

Rochi Shion deler synopsis for Avengers 4

Hvad skulle vi dog gøre uden de sociale medier? Rochi Shion har via Twitter formået at give Marvel-fansene en

Essential er sat til salg

Essential er et forholdsvis nyt foretagende fra Andy Rubin. Man er dog allerede nu ved at smide håndklædet i r

EA har frigivet de foreløbige minimums systemkrav til Battlefield V

I første omgang handler det om minimumskravene til PC til det kommende Battlefield V, og hvad det tyder på, så

MSI PRO 24X Series Ultra Slim All-in-One Desktop PC annonceret

MSI har i indeværende uge annonceret en ny all in one PC. MSI PRO 24X Series Ultra Slim All-in-One Desktop PC,

Far Cry 5 Hours of Darkness, Vietnam DLC frigives 5 juni

Det super populære Far Cry 5 ikldes en ny DLC 5 juni 2018. Med navnet Hours of Darkness, Vietnam DLC, er der l

Huawei finder display-partner til ny foldelig smartphone

BOE har fået æren af at fremstille det display, der skal påføres den nye foldelige smartphone fra Huawei.

Apple indgår samarbejdsaftale med Volkswagen

Selvkørende biler er et af de nyere projekter, som Apple har kastet sig over. Nu er også Volkswagen blevet en

Ubisoft gør Sam tilgængelig for alle

Digitale software assistenter, er the new shit hos flere og flere virksomheder, og naturligvis er de også at f