Pressemeddelelse fra Intel omkring købet af Havok

Intel er kommet med en officiel pressemeddelelse omkring deres køb af havoc Inc som vi også omtalte i går her på Tweak.dk.

Her er den engelske pressemeddelelse:

Intel Corporation today announced it has signed a definitive agreement to acquire Havok Inc., the leading provider of interactive software and services used by digital media creators in the game and movie industries. Havok will become a wholly owned subsidiary of Intel.

The acquisition will enable developers in the digital animation and game communities to take advantage of Intel’s innovation and technology leadership in the creation of digital media.

“Havok is a proven leader in physics technology for gaming and digital content, and will become a key element of Intel’s visual computing and graphics efforts,” said Renee J. James, Intel vice president and general manager of Software and Solutions Group. “Havok will operate its business as usual, which will allow them to continue developing products that are offered across all platforms in the industry.”

Havok’s modular suite of software development tools is used by game and digital animation creators to build realistic video games for all types of hardware and digitally animated movies. The company’s combination of superior technology and dedication to customers has led to its technology being used in more than 150 of the world’s best-known game titles, including “BioShock,” “Stranglehold,” “Halo 2,” “Half Life 2,” “The Elder Scrolls IV: Oblivion,” “Crackdown,” “Lost Planet: Extreme Condition,” “MotorStorm” and “Harry Potter and the Order of the Phoenix.” In addition, Havok products have been used to create special effects in movies such as “Poseidon,” “The Matrix,” “Troy,” “Kingdom of Heaven” and “Charlie and the Chocolate Factory.”

“This is a great fit for Havok products, customers and employees,” said Havok CEO David O’Meara. “Intel’s scale of technology investment and customer reach enable Havok with opportunities to grow more quickly into new market segments with new products than we could have done organically. We believe the winning combination is Havok’s technology and customer know-how with Intel’s scale. I am excited to be part of this next phase of Havok’s growth.”

Havok was founded in 1998 in Dublin, Ireland, and has operations in San Francisco, San Antonio, Stockholm, Calcutta, Munich and Tokyo. The company will be a wholly owned Intel subsidiary and continue to operate as an independent business working with its customers in developing digital media content. Terms of the agreement were not disclosed.

Link:

Skrevet af Lene den 17. Sep 2007. Nyheden er læst 1265 gang(e).

Intel Core i9-7900X LGA 2066

Intel er på plettet med modsvaret til AMD's nye RYZEN processorer, og vi har derfor f&a

Logitech MX Anywhere 2S Trådløs Mus

Er du af den produktive type, som måske ofte er meget på farten? I så fald har Logitech computer musen t

Logitech MX Master 2S

Tilbage i 2015 lancerede Logitech deres MX Master mus, som vi her på siden roste til skyerne. Vi skriver nu 2017, hv

Sandberg EarBuds plus Powerbank

I dag skal vi se på Sandbergs nyeste skud på stammen, nemlig deres bud på et par trådløse i

Cooler Master MasterWatt MIJ 1200 Watt

Strømforsyninger kan fås i alle størrelser og prisklasser alt efter behov. Man kan sagtens købe

Bitfenix Portal Window

Et computer kabinet er typisk en firkantet kasse, eller det var ihvertfald tilfældet en gang. Nutidens kabinetter by

EL33t Elite v2 Black gaming chair

Vi skal i dag have besøg af El33t og deres Elite v2 Black, som er deres nuværende topmodel inden for gamingst

Gioteck FL-400 Wireless Bluetooth Gaming Headset

Vi skal i dag se på lidt af en særling. Det drejer sig om Giotecks headset med det mundrette navn, FL-400, som

Wonder Woman 2 får premiere i 2019

Der bliver i øjeblikket arbejdet på mange nye film. En del af dem er sat til at få premiere i 2019, heriblandt

Her er reference modellen af Radeon RX Vega

Billeder af hvad der forventes at være reference modellen af Radeon RX Vega, er poppet frem på hardocp. Er det

Colorful iGame GeForce GTX 1080 Ti Kudan grafikkort fremvist

Colorful iGame GeForce GTX 1080 Ti Kudan grafikkort fremvist, og endnu et high end grafikkort fra 1080 Ti seri

EVGA 1080 Ti K|NGP|N - Designet til at være bedste overclokende GeForce GTX 1080 Ti

Med den meget kontante beskrivelse, er der ingen tvivl om EVGA means business. 1080 Ti K|NGP|N – Designet til

Adobe Flash har kun tre år mere at løbe på

Adobe Flash er så småt ved at høre fortiden til. Derfor stopper det også med at eksistere, når vi når 2020.

Næste James Bond-film får premiere i 2019

Vi ved stadig ikke, hvem der får hovedrollen i næste James Bond-film. Datoen for premieren er dog blevet afslø

ASRock melder sin ankomst med 2 nye X399 bundkort til ThreadRipper

ASRock vil også være med, når det handler om X399 platformen og ThreadRipper, og under dagens AMD event, fremv