Pressemeddelelse fra Alfa View

Pressemeddelelse fra Alfa View, som er udsendt i dag tirsdag d. 19. juni 2007:

Alfa View går konkurs
Den danske producent af tv-fladskærme, Alfa View, går konkurs. Efter et godt økonomisk 2006 var kimen ellers lagt til et endnu bedre 2007. Men store problemer med selskabets Koreanske underleverandør betød medio april i år, at Alfa View havde tabt et tocifret millionbeløb.

Siden 2004 har Alfa View solgt designorienterede tv-fladskærme til de danske forbrugere. Og salget gik over al forventning, fordi efterspørgslen kontinuerligt steg, og fordi alle medarbejdere har leveret en kæmpe indsats. Men i dag indgiver selskabet Alfa View egen konkursbegæring.

- Jeg kan ikke finde ord for, hvor skuffet og ked af det jeg er. Med Alfa View kunne vi levere præcis den kvalitet og design til den rigtige pris, som forbrugerne længe havde efterspurgt. Derfor er det ubeskrivelig ærgerligt, at vi i dag har været tvunget til at vælge konkurs, siger Ole de Leneer, ejer af Alfa View.

Problemer i Korea
Efter et økonomisk godt 2006, hvor Alfa View omsatte for 86 millioner kr. og endte regnskabsåret med et overskud på lige under en halv million, var selskabet indstillet på at satse endnu mere på markedsføring, produktion og salg, så 2007 kunne blive et endnu bedre år. Men i februar måned gik selskabets Koreanske producent konkurs.

- Vi havde hele setupet klart til et fantastisk 2007, men både i udlandet og herhjemme er det gået galt. Vores Koreanske leverandør, der producerede 95 % af alle vores fladskærme, gik konkurs. I første omgang pegede alt på, at leverandørens konkurs ville koste os et mindre millionbeløb. Derfor så vi lyst på situationen, spyttede i næverne og valgte at tage tyren ved hornene, siger Ole de Leneer og fortsætter:

- Ledelsen og alle vores fantastiske medarbejdere satte alle sejl ind for at vende den negative situation til noget positivt. Vi fandt en ny leverandør i Korea, hvis produktionsbånd med det samme kunne håndtere den store efterspørgsel hjemme i Danmark, og så skruede vi op for markedsføringen for at puste endnu mere liv i salget, vi skød selv flere penge ind i Alfa View, og vi gik i banken for at låne. Strategien lykkedes, ikke mindst på grund af en fænomenal stor indsats fra vores medarbejdere, men medio april måned i år blev vi så bekendt med, at vores problemer i udlandet ikke kun havde kostet et par millioner kroner, men at der var tale om et meget større millionbeløb.

Søgte ekstern hjælp
Tabet på det tocifrede millionbeløb fik ledelsen i Alfa View til at søge ekstern hjælp. Derfor tog selskabet fat i en rådgivningsvirksomhed, der, sammen med et team bestående af Alfa Views ledelse og revisorer, skulle finde en løsning, der ikke ville gå ud over kunderne, og så både produktion, markedsføring og salg kunne fortsætte. Sammen arbejdede gruppen med tre løsningsmodeller:

1. Rekonstruere virksomheden
2. Finde investorer til at fortsætte
3. Sælge Alfa View 100 %

Efter halvanden måneds hårdt arbejde besluttede Alfa View i dag, at ingen af de tre løsningsmodeller kunne sikre, at de private kunder ikke ville blive ramt negativt af situationen. Derfor indgiver selskabet Alfa View i dag den 19/6 egen konkursbegæring.

Alfa View oplyser, at alle der har krav i boet vil modtage underretning om konkursen fra kurator. Forbrugere der har krav i boet kan anmelde på lige fod med andre kreditorer. Der er endnu ikke fastsat noget tidspunkt for skifterettens behandling.

Link:

Skrevet den 19. Jun 2007. Nyheden er læst 2603 gang(e).

Thermaltake View 27 kabinet

Thermaltake har med deres View 27 kabinet lavet et interessant bud på et budget kabinet, der skiller sig ud me

Turtle Gaming Headset - Stealth 450

Vi skal i dag på tweak.dk teste Turtle Beach Stealth 450, som er et headset med store dynamiske drivere og blandt an

ASUS bundkortet - B150I Gaming Pro Wi-Fi Aura

Skylake er bestemt ikke afgået ved døden endnu og i dag ser vi på et bundkort i Mini-ITX format til bud

NZXT Kraken X52 AIO CPU Cooler

NZXT har været en tur på tegnebrættet for at give deres Kraken vandkølerserie en gevaldig overhal

Phanteks Kabinet - Eclipse P400S Tempered Glass

Phanteks behøver vist ikke nogen videre præsentation, da de efterhånden har fået placeret sig sol

Sony Højtaler - SRS-ZR7 Trådløs

Trådløs stuelyd er så småt ved at blive mainstream i de danske hjem – Men hvor meget har ma

Logitech Pro - Gaming Mus

Logitech er på banen med en simpel mus, som dog er rettet imod spilleren, der vil have en ydelse i top. Denne gang h

Corsair Polaris MM800 RGB Musemåtte

Hvis det er ved at være tid til en ny musemåtte, hvorfor så ikke få en der matcher resten af dit s

The Bacon Express: En toaster kun til bacon

Nu kan du lave din bacon til søndags morgenmaden, sandwich eller salat på nemmeste vis!

Se de bedste drone videoer fra 2016

Hvis vi lærte noget fra dette års CES tidligere på måneden, er det at droner langt fra er ved at falde af på d

Kom foran i køen til Mass Effect: Andromeda som EA Access members

Fristes du af Mass Effect: Andromeda, så åbner EA op for muligheden for som EA Access medlem, at få 5 dages fo

Salget af kassettebånd stiger med 74 %

Antallet af solgte kassettebånd stiger med hele 74 %, og det virker bestemt ikke til denne salgs-kurve har tæn

Har Tidal løjet om antallet af abonnerende kunder?

Tidal endnu engang i problemer med tallene. Tidal har sidenhen annonceret, at de skulle passeret 3,000,000 abo

LG fortsætter hypen af deres kommende LG S6

LG har fremvist et officielt pressebillede af deres nye LG S6, som bliver producentens nyeste flagskib

Tekken 7 udskudt til 2. juni

Mere nyt støder til omkring deluxe edition af spillet, men intet nyt om PlayStation VR.

Flere informationer om Skylake-X og Kaby Lake-X

Skylake-X og Kaby Lake-X skulle blive præsenteret på dette års Gamescom 2017, hvis rygterne holder stik. Her t