Pressemeddelelse fra Alfa View

Pressemeddelelse fra Alfa View, som er udsendt i dag tirsdag d. 19. juni 2007:

Alfa View går konkurs
Den danske producent af tv-fladskærme, Alfa View, går konkurs. Efter et godt økonomisk 2006 var kimen ellers lagt til et endnu bedre 2007. Men store problemer med selskabets Koreanske underleverandør betød medio april i år, at Alfa View havde tabt et tocifret millionbeløb.

Siden 2004 har Alfa View solgt designorienterede tv-fladskærme til de danske forbrugere. Og salget gik over al forventning, fordi efterspørgslen kontinuerligt steg, og fordi alle medarbejdere har leveret en kæmpe indsats. Men i dag indgiver selskabet Alfa View egen konkursbegæring.

- Jeg kan ikke finde ord for, hvor skuffet og ked af det jeg er. Med Alfa View kunne vi levere præcis den kvalitet og design til den rigtige pris, som forbrugerne længe havde efterspurgt. Derfor er det ubeskrivelig ærgerligt, at vi i dag har været tvunget til at vælge konkurs, siger Ole de Leneer, ejer af Alfa View.

Problemer i Korea
Efter et økonomisk godt 2006, hvor Alfa View omsatte for 86 millioner kr. og endte regnskabsåret med et overskud på lige under en halv million, var selskabet indstillet på at satse endnu mere på markedsføring, produktion og salg, så 2007 kunne blive et endnu bedre år. Men i februar måned gik selskabets Koreanske producent konkurs.

- Vi havde hele setupet klart til et fantastisk 2007, men både i udlandet og herhjemme er det gået galt. Vores Koreanske leverandør, der producerede 95 % af alle vores fladskærme, gik konkurs. I første omgang pegede alt på, at leverandørens konkurs ville koste os et mindre millionbeløb. Derfor så vi lyst på situationen, spyttede i næverne og valgte at tage tyren ved hornene, siger Ole de Leneer og fortsætter:

- Ledelsen og alle vores fantastiske medarbejdere satte alle sejl ind for at vende den negative situation til noget positivt. Vi fandt en ny leverandør i Korea, hvis produktionsbånd med det samme kunne håndtere den store efterspørgsel hjemme i Danmark, og så skruede vi op for markedsføringen for at puste endnu mere liv i salget, vi skød selv flere penge ind i Alfa View, og vi gik i banken for at låne. Strategien lykkedes, ikke mindst på grund af en fænomenal stor indsats fra vores medarbejdere, men medio april måned i år blev vi så bekendt med, at vores problemer i udlandet ikke kun havde kostet et par millioner kroner, men at der var tale om et meget større millionbeløb.

Søgte ekstern hjælp
Tabet på det tocifrede millionbeløb fik ledelsen i Alfa View til at søge ekstern hjælp. Derfor tog selskabet fat i en rådgivningsvirksomhed, der, sammen med et team bestående af Alfa Views ledelse og revisorer, skulle finde en løsning, der ikke ville gå ud over kunderne, og så både produktion, markedsføring og salg kunne fortsætte. Sammen arbejdede gruppen med tre løsningsmodeller:

1. Rekonstruere virksomheden
2. Finde investorer til at fortsætte
3. Sælge Alfa View 100 %

Efter halvanden måneds hårdt arbejde besluttede Alfa View i dag, at ingen af de tre løsningsmodeller kunne sikre, at de private kunder ikke ville blive ramt negativt af situationen. Derfor indgiver selskabet Alfa View i dag den 19/6 egen konkursbegæring.

Alfa View oplyser, at alle der har krav i boet vil modtage underretning om konkursen fra kurator. Forbrugere der har krav i boet kan anmelde på lige fod med andre kreditorer. Der er endnu ikke fastsat noget tidspunkt for skifterettens behandling.

Link:

Skrevet af Lene den 19. Jun 2007. Nyheden er læst 2716 gang(e).

Cooler Master MasterBox Lite 5 RGB kabinet

2017 blev og er stadig året for RGB lys og hærdet glas i computer kabinetter. Først var det kun i de dy

Shuttle DS77U barebone PC

Shuttle har i år opdateret deres XPC serie af små computere med den nye Kaby Lake arkitektur. Shuttle er synon

HyperX - Alloy Elite - HyperX opdaterer deres gaming tastatur

Sidste år så vi HyperX gøre deres indtog på markedet for gaming tastaturer med deres Alloy FPS ga

ASUS Zenith Extreme X399

Igår bragte vi jer det første danske review af AMD's ThreadRipper 1920X processor. Nu er tiden kommet til at

AMD Ryzen ThreadRipper 1920X

Når det kommer til processorer i HEDT segmentet også kendt som High-end Desktop, har Intel sat solidt på

MSI Infinite A Gamer PC

Det er ikke alle der har hænderne skruet rigtigt på i forhold til at samle deres egne PC’er, og de maski

Netgear Arlo Pro VMS4130 Base og HD-kamera

Er du på udkig efter en let tilgængelig måde til at få et overvågningssystem, som du selv ka

Polar M430 - GPS løbeur med pulsmåler

Så kom Polar på banen med en ny version af det ultra populære M400 løbeur - denne gang med optisk

Custom Radeon RX Vega grafikkort rammer butikkerne næste måned

Vi er mildest talt træt af at vente på AIB for sendt deres Custom Radeon RX Vega grafikkort ud i butikkerne. N

Xbox One X preorders åben worldwide til $499 (video)

Glem alt om 30 FPS, når du kobler af med din konsol. Xbox One er officielt lagt på nettet til forudbestilling,

Plantronics udvider BackBeat FIT familien med nye fitness headsets

Plantronics kan andet end headsets til gaming eller B2B segmentet. Plantronics har netop søsat nye familiemedl

Apples nye iOS 11 officielt lanceret (Video)

Apples nye iOS 11 officielt lanceret, og iOS bringer en stak ændringer med sig til både iPads og iPhones. Bla

Ny Amazon Fire HD 10 tablet annonceret

Amazon har annonceret en ny Amazon Fire HD 10 tablet, som har gennemgået en række forbedringer på hardwaren.

De første benchmarks af Intel Core i9-7980XE

Processorkrigen buldrer afsted, og Intel har bestemt ikke smidt sig fladt ned på maven over populariteten fra

HTC kan være på vej med tre nye smartphones

Hvis du gik rundt og troede, at HTC var færdig med sin smartphone-lancering for i år, så kan du godt begynde a

FaZe Clan løb med overskrifterne i New York

New York er en særlig by at besøge. For FaZe Clan var oplevelsen dog større end i de fleste andre tilfælde.