Pressemeddelelse fra Alfa View

Pressemeddelelse fra Alfa View, som er udsendt i dag tirsdag d. 19. juni 2007:

Alfa View går konkurs
Den danske producent af tv-fladskærme, Alfa View, går konkurs. Efter et godt økonomisk 2006 var kimen ellers lagt til et endnu bedre 2007. Men store problemer med selskabets Koreanske underleverandør betød medio april i år, at Alfa View havde tabt et tocifret millionbeløb.

Siden 2004 har Alfa View solgt designorienterede tv-fladskærme til de danske forbrugere. Og salget gik over al forventning, fordi efterspørgslen kontinuerligt steg, og fordi alle medarbejdere har leveret en kæmpe indsats. Men i dag indgiver selskabet Alfa View egen konkursbegæring.

- Jeg kan ikke finde ord for, hvor skuffet og ked af det jeg er. Med Alfa View kunne vi levere præcis den kvalitet og design til den rigtige pris, som forbrugerne længe havde efterspurgt. Derfor er det ubeskrivelig ærgerligt, at vi i dag har været tvunget til at vælge konkurs, siger Ole de Leneer, ejer af Alfa View.

Problemer i Korea
Efter et økonomisk godt 2006, hvor Alfa View omsatte for 86 millioner kr. og endte regnskabsåret med et overskud på lige under en halv million, var selskabet indstillet på at satse endnu mere på markedsføring, produktion og salg, så 2007 kunne blive et endnu bedre år. Men i februar måned gik selskabets Koreanske producent konkurs.

- Vi havde hele setupet klart til et fantastisk 2007, men både i udlandet og herhjemme er det gået galt. Vores Koreanske leverandør, der producerede 95 % af alle vores fladskærme, gik konkurs. I første omgang pegede alt på, at leverandørens konkurs ville koste os et mindre millionbeløb. Derfor så vi lyst på situationen, spyttede i næverne og valgte at tage tyren ved hornene, siger Ole de Leneer og fortsætter:

- Ledelsen og alle vores fantastiske medarbejdere satte alle sejl ind for at vende den negative situation til noget positivt. Vi fandt en ny leverandør i Korea, hvis produktionsbånd med det samme kunne håndtere den store efterspørgsel hjemme i Danmark, og så skruede vi op for markedsføringen for at puste endnu mere liv i salget, vi skød selv flere penge ind i Alfa View, og vi gik i banken for at låne. Strategien lykkedes, ikke mindst på grund af en fænomenal stor indsats fra vores medarbejdere, men medio april måned i år blev vi så bekendt med, at vores problemer i udlandet ikke kun havde kostet et par millioner kroner, men at der var tale om et meget større millionbeløb.

Søgte ekstern hjælp
Tabet på det tocifrede millionbeløb fik ledelsen i Alfa View til at søge ekstern hjælp. Derfor tog selskabet fat i en rådgivningsvirksomhed, der, sammen med et team bestående af Alfa Views ledelse og revisorer, skulle finde en løsning, der ikke ville gå ud over kunderne, og så både produktion, markedsføring og salg kunne fortsætte. Sammen arbejdede gruppen med tre løsningsmodeller:

1. Rekonstruere virksomheden
2. Finde investorer til at fortsætte
3. Sælge Alfa View 100 %

Efter halvanden måneds hårdt arbejde besluttede Alfa View i dag, at ingen af de tre løsningsmodeller kunne sikre, at de private kunder ikke ville blive ramt negativt af situationen. Derfor indgiver selskabet Alfa View i dag den 19/6 egen konkursbegæring.

Alfa View oplyser, at alle der har krav i boet vil modtage underretning om konkursen fra kurator. Forbrugere der har krav i boet kan anmelde på lige fod med andre kreditorer. Der er endnu ikke fastsat noget tidspunkt for skifterettens behandling.

Link:

Skrevet af Lene den 19. Jun 2007. Nyheden er læst 2683 gang(e).

HTC U11: Giv din smartphone et klem

Vi løfter i dag sløret for vores nyeste mobiltest, nemlig testen af HTC’s nyeste topmodel, HTC U11. De

ASUS VG245H 24" Gamerskærm

I dag skal vi kigge på endnu en 24” skærm fra ASUS med det som sædvanlige lettere kryptiske navn V

AMD Radeon RX Vega 64 - Vega power i gaming og GTX 10xx killer?

Ventetiden har været lang, og AMD og bunker af medier inkl. Tweak.dk, har længe omtalt dnt nye Vega familie af

Jays u-Jays Wireless hovedtelefoner

Vi skal i denne test hilse på en ny producent her på Tweak.dk. Navnet er Jays, som kommer fra det svenske og l

Projekt Noah - Del 2 - Vi bygger et AMD Ryzen system - inkl. overraskelse!!

I første del af vores Projekt Noah serie gennemgik vi de udvalgte hardware produkter, grunden til valget

Corsair 750W TX750M PSU

Strømforsyninger fås i alle størrelser og prisklasser. I denne test skal vi kigge nærmere p&arin

be quiet! SFX L Power 600 Watt

Man behøver ikke en stor ATX strømforsyning for at få nok strøm til sin gamer spand, mindre kan

ASUS ROG-POSEIDON-GTX1080TI-P11G-Gaming

NVIDIA's GTX1080 Ti serie, er ikke længere nyt under solen, men nu er det AIB aktørenes tur t

Movado på banen med nyt smartwatch

Movado laver ikke billige produkter. Det er til gengæld også produkter, der har en stærk duft af kvalitet. And

Huawei lancerer Mate 10 på denne dato

Katten er nu endelig ude af sækken. Huawei gør klar til en af årets helt store smartphone-præsentationer.

Cloud9 skifter ud på CS:GO-holdet

Cloud9 har bevidst forsøgt at få fornyet deres CS:GO-hold. Den mission er nu lykkes med to nye spillere.

Emiliano "c4t" Ito forlader SG e-sports

SG e-sports har leveret en opsigtsvækkende nyhed. Den brasilianske esports-organisation har nemlig valgt at si

SteelSeries ude med nyt tastatur

Det er altid fedt med nyt gaming-udstyr på markedet. Især når det kommer fra et velkendt mærke som SteelSeries

[TWEAK.DK KONKURRENCE] Vind et Razer Man'O War 7.1 Gamer Headset

Tweak.dk er klar med endnu en fed konkurrence. Denne gang udlodder vi et Razer Man'O War 7.1 gamer headset til

MSI X299M Gaming Pro Carbon AC er verdens hurtigste micro-ATX X299 bundkort.

MSI har løftet sløret for deres X299M Gaming Pro Carbon AC, som skulle være verdens hurtigste micro-ATX X299 b

EA vil bruge FIFA 18 som platform til flere Nintendo Switch-spil

Sagen er klar. Hvis FIFA 18 triumferer til Nintendo Switch, så kan vi godt forvente endnu flere EA-spil til de