Pressemeddelelse fra Alfa View

Pressemeddelelse fra Alfa View, som er udsendt i dag tirsdag d. 19. juni 2007:

Alfa View går konkurs
Den danske producent af tv-fladskærme, Alfa View, går konkurs. Efter et godt økonomisk 2006 var kimen ellers lagt til et endnu bedre 2007. Men store problemer med selskabets Koreanske underleverandør betød medio april i år, at Alfa View havde tabt et tocifret millionbeløb.

Siden 2004 har Alfa View solgt designorienterede tv-fladskærme til de danske forbrugere. Og salget gik over al forventning, fordi efterspørgslen kontinuerligt steg, og fordi alle medarbejdere har leveret en kæmpe indsats. Men i dag indgiver selskabet Alfa View egen konkursbegæring.

- Jeg kan ikke finde ord for, hvor skuffet og ked af det jeg er. Med Alfa View kunne vi levere præcis den kvalitet og design til den rigtige pris, som forbrugerne længe havde efterspurgt. Derfor er det ubeskrivelig ærgerligt, at vi i dag har været tvunget til at vælge konkurs, siger Ole de Leneer, ejer af Alfa View.

Problemer i Korea
Efter et økonomisk godt 2006, hvor Alfa View omsatte for 86 millioner kr. og endte regnskabsåret med et overskud på lige under en halv million, var selskabet indstillet på at satse endnu mere på markedsføring, produktion og salg, så 2007 kunne blive et endnu bedre år. Men i februar måned gik selskabets Koreanske producent konkurs.

- Vi havde hele setupet klart til et fantastisk 2007, men både i udlandet og herhjemme er det gået galt. Vores Koreanske leverandør, der producerede 95 % af alle vores fladskærme, gik konkurs. I første omgang pegede alt på, at leverandørens konkurs ville koste os et mindre millionbeløb. Derfor så vi lyst på situationen, spyttede i næverne og valgte at tage tyren ved hornene, siger Ole de Leneer og fortsætter:

- Ledelsen og alle vores fantastiske medarbejdere satte alle sejl ind for at vende den negative situation til noget positivt. Vi fandt en ny leverandør i Korea, hvis produktionsbånd med det samme kunne håndtere den store efterspørgsel hjemme i Danmark, og så skruede vi op for markedsføringen for at puste endnu mere liv i salget, vi skød selv flere penge ind i Alfa View, og vi gik i banken for at låne. Strategien lykkedes, ikke mindst på grund af en fænomenal stor indsats fra vores medarbejdere, men medio april måned i år blev vi så bekendt med, at vores problemer i udlandet ikke kun havde kostet et par millioner kroner, men at der var tale om et meget større millionbeløb.

Søgte ekstern hjælp
Tabet på det tocifrede millionbeløb fik ledelsen i Alfa View til at søge ekstern hjælp. Derfor tog selskabet fat i en rådgivningsvirksomhed, der, sammen med et team bestående af Alfa Views ledelse og revisorer, skulle finde en løsning, der ikke ville gå ud over kunderne, og så både produktion, markedsføring og salg kunne fortsætte. Sammen arbejdede gruppen med tre løsningsmodeller:

1. Rekonstruere virksomheden
2. Finde investorer til at fortsætte
3. Sælge Alfa View 100 %

Efter halvanden måneds hårdt arbejde besluttede Alfa View i dag, at ingen af de tre løsningsmodeller kunne sikre, at de private kunder ikke ville blive ramt negativt af situationen. Derfor indgiver selskabet Alfa View i dag den 19/6 egen konkursbegæring.

Alfa View oplyser, at alle der har krav i boet vil modtage underretning om konkursen fra kurator. Forbrugere der har krav i boet kan anmelde på lige fod med andre kreditorer. Der er endnu ikke fastsat noget tidspunkt for skifterettens behandling.

Link:

Skrevet af Lene den 19. Jun 2007. Nyheden er læst 2826 gang(e).

OnePlus 6 - Glas og notch er det nye spejlblanke sorte hos OnePlus

OnePlus vokser i popularitet, og deres seneste OnePlus 6 er selvfølgelig lanceret med et håb om at fange inte

MSI Immerse GH70 Headset

MSI som mest er kendt for deres bund og grafikkort, har sendt os et af deres nye og lidt anderledes produkter. Vi har modt

Cooler Master MasterWatt 550 Watt

Cooler Master udvider deres MasterWatt serie af strømforsyninger med modeller, som spænder fra 450-750 watt.

Cooler Master RGB Hard Gaming Mouse Pad

Der var en gang hvor en musemåtte blot var en kedelig stof eller plastik ting, man havde liggende på sit skriv

FitBit Charge 2 fitness tracker

Vi byder i dag på en test til de mere fitnessinteresserede brugere på vores side. Sig pænt goddag t

Arozzi Mezzo V2 - Gaming Stol

Mange og lange timer foran computeren, kræver selvfølgeligt et godt sted at slå ballerne ned. Med

Razer Panthera Arcade stick

Vi har igen Razer på besøg, i dag i en lidt mere extraordinær udgave, med deres Street Fighter special

Enermax Revolution SFX 550 Watt Strømforsyning

Maksimal performance, i minimal indpakning. Dette kunne godt være salgsordene for PSU'en vi skal se på i denne

Rochi Shion deler synopsis for Avengers 4

Hvad skulle vi dog gøre uden de sociale medier? Rochi Shion har via Twitter formået at give Marvel-fansene en

Essential er sat til salg

Essential er et forholdsvis nyt foretagende fra Andy Rubin. Man er dog allerede nu ved at smide håndklædet i r

EA har frigivet de foreløbige minimums systemkrav til Battlefield V

I første omgang handler det om minimumskravene til PC til det kommende Battlefield V, og hvad det tyder på, så

MSI PRO 24X Series Ultra Slim All-in-One Desktop PC annonceret

MSI har i indeværende uge annonceret en ny all in one PC. MSI PRO 24X Series Ultra Slim All-in-One Desktop PC,

Far Cry 5 Hours of Darkness, Vietnam DLC frigives 5 juni

Det super populære Far Cry 5 ikldes en ny DLC 5 juni 2018. Med navnet Hours of Darkness, Vietnam DLC, er der l

Huawei finder display-partner til ny foldelig smartphone

BOE har fået æren af at fremstille det display, der skal påføres den nye foldelige smartphone fra Huawei.

Apple indgår samarbejdsaftale med Volkswagen

Selvkørende biler er et af de nyere projekter, som Apple har kastet sig over. Nu er også Volkswagen blevet en

Ubisoft gør Sam tilgængelig for alle

Digitale software assistenter, er the new shit hos flere og flere virksomheder, og naturligvis er de også at f