Pressemeddelelse fra Alfa View

Pressemeddelelse fra Alfa View, som er udsendt i dag tirsdag d. 19. juni 2007:

Alfa View går konkurs
Den danske producent af tv-fladskærme, Alfa View, går konkurs. Efter et godt økonomisk 2006 var kimen ellers lagt til et endnu bedre 2007. Men store problemer med selskabets Koreanske underleverandør betød medio april i år, at Alfa View havde tabt et tocifret millionbeløb.

Siden 2004 har Alfa View solgt designorienterede tv-fladskærme til de danske forbrugere. Og salget gik over al forventning, fordi efterspørgslen kontinuerligt steg, og fordi alle medarbejdere har leveret en kæmpe indsats. Men i dag indgiver selskabet Alfa View egen konkursbegæring.

- Jeg kan ikke finde ord for, hvor skuffet og ked af det jeg er. Med Alfa View kunne vi levere præcis den kvalitet og design til den rigtige pris, som forbrugerne længe havde efterspurgt. Derfor er det ubeskrivelig ærgerligt, at vi i dag har været tvunget til at vælge konkurs, siger Ole de Leneer, ejer af Alfa View.

Problemer i Korea
Efter et økonomisk godt 2006, hvor Alfa View omsatte for 86 millioner kr. og endte regnskabsåret med et overskud på lige under en halv million, var selskabet indstillet på at satse endnu mere på markedsføring, produktion og salg, så 2007 kunne blive et endnu bedre år. Men i februar måned gik selskabets Koreanske producent konkurs.

- Vi havde hele setupet klart til et fantastisk 2007, men både i udlandet og herhjemme er det gået galt. Vores Koreanske leverandør, der producerede 95 % af alle vores fladskærme, gik konkurs. I første omgang pegede alt på, at leverandørens konkurs ville koste os et mindre millionbeløb. Derfor så vi lyst på situationen, spyttede i næverne og valgte at tage tyren ved hornene, siger Ole de Leneer og fortsætter:

- Ledelsen og alle vores fantastiske medarbejdere satte alle sejl ind for at vende den negative situation til noget positivt. Vi fandt en ny leverandør i Korea, hvis produktionsbånd med det samme kunne håndtere den store efterspørgsel hjemme i Danmark, og så skruede vi op for markedsføringen for at puste endnu mere liv i salget, vi skød selv flere penge ind i Alfa View, og vi gik i banken for at låne. Strategien lykkedes, ikke mindst på grund af en fænomenal stor indsats fra vores medarbejdere, men medio april måned i år blev vi så bekendt med, at vores problemer i udlandet ikke kun havde kostet et par millioner kroner, men at der var tale om et meget større millionbeløb.

Søgte ekstern hjælp
Tabet på det tocifrede millionbeløb fik ledelsen i Alfa View til at søge ekstern hjælp. Derfor tog selskabet fat i en rådgivningsvirksomhed, der, sammen med et team bestående af Alfa Views ledelse og revisorer, skulle finde en løsning, der ikke ville gå ud over kunderne, og så både produktion, markedsføring og salg kunne fortsætte. Sammen arbejdede gruppen med tre løsningsmodeller:

1. Rekonstruere virksomheden
2. Finde investorer til at fortsætte
3. Sælge Alfa View 100 %

Efter halvanden måneds hårdt arbejde besluttede Alfa View i dag, at ingen af de tre løsningsmodeller kunne sikre, at de private kunder ikke ville blive ramt negativt af situationen. Derfor indgiver selskabet Alfa View i dag den 19/6 egen konkursbegæring.

Alfa View oplyser, at alle der har krav i boet vil modtage underretning om konkursen fra kurator. Forbrugere der har krav i boet kan anmelde på lige fod med andre kreditorer. Der er endnu ikke fastsat noget tidspunkt for skifterettens behandling.

Link:

Skrevet af Lene den 19. Jun 2007. Nyheden er læst 2655 gang(e).

Cooler Master Cosmos II 25th Anniversary Edition

Cooler Master fejrer sig 25 års jubilærum med et brag af et kabinet. De fleste af Jer husker sikkert deres Cos

Netgear Nighthawk X10

Netgear sparker døren ind med den nye 802.11ad Wi-Fi standard, der på papiret giver mulighed for hastigheder

Blue Ella med indbygget hi-fi forstærker

Dagens test er en vi har set frem til at præsentere for Jer længe. I dag har vi fået lov til at se p&ari

Corsair GLAIVE RGB Gaming Mus

Når du spiller computer er komforten mindst lige så vigtigt, som et præcist aim i FPS spil. Gutterne hos

Cooler Master MasterPulse PRO

Der er efterhånden ikke den produkt gruppe hvor Cooler Master ikke har produkter at tilbyde. I denne test dykker vi

MSI GS73 7RF Stealth Pro

For kort tid siden testede Tweak.dk MSI GT83VR Titan SLI, som inden for det mobile område, er et monster af en

GUNNAR RPG designed by Razer gaming EyeWear

Det er igen blevet tid til at se på et par gamerbriller fra GUNNAR. I dag skal vi se på en gamingbrille som GU

Yakuza 0 til PlayStation 4

Titlen er Yakuza 0, og det er Segas seneste spil i Yakuza serien. Faktisk er Yakuza 0 en prequel til de tidligere Yakuza s

Sony har to nye Xperia-modeller på vej

Sony drømmer om at blive mere konkurrencedygtig på smartphone-markedet. Nu forsøger man sig med to nye Xperia-

Team Dignitas giver permanente kontrakter til "TENZKI" og "cromen"

Midlertidige løsninger er ikke altid de dårligste. Det har Team Dignitas måtte sande. Jens "TENZKI" Plougmann

PRESSEMEDDELSE: MSI lancerer nyt Z270 GODLIKE GAMING Bundkort

Dem af Jer der eventuelt husker det første GODLIKE bundkort fra MSI, som er en absolut high-end bundkort, vil

Kvindelig karakter føjes til Battlefield 1

EA føjer ny karakter til deres super populære Battlefield 1, som i første omgang måske ikke er så nyskabende.

Alt du skal vide om den nye Microsoft Surface Pro

Den nye Microsoft Surface Pro udbydes i forskellige varianter, når det kommer til specifikationer. På processo

Rockstar udskyder Red Dead Redemption 2-udgivelse til 2018

Mange havde set frem til den annoncerede udgivelse i efteråret. Nu fortsætter ventetiden et stykke tid endnu.

compLexity Gaming henter tiltrængte forstækninger

Spillertruppen har på det seneste været tyndt besat hos compLexity Gaming. Det er der nu blevet ændret på.

Tweak.dk søger nyhedsredaktør

Tweak.dk søger igen en nyhedsredaktør, så gemmer der sig en dygtig skribent mellem vores mange brugere, så er