Søg i resultater

Søg i resultater 1-20 af 179.

onsdag, 12. juni 2019, 08:30

Forfatter: Ronin2300

RAM "over-clock'ing"

Netop også derfor man på producenterne hjemmesider kan finde listen af RAM som de selv har testet. Som regel går det også uden at være på den liste men man kan også være uheldig at der er et eller andet der spænder ben.

tirsdag, 11. juni 2019, 15:55

RAM "over-clock'ing"

At der på dine RAM er angivet en hastighed er ikke nødvendigvis ensbetydende med at de ALTID vil kunne yde på dem. Det betyder at producenten har testet dem ved den hastighed men det er jo så egentligt kun garanteret på det system setup de har testet på. Bundkortet betyder i den sammenhæng en del og det kan meget vel være der problemet ligger. Fordi der er et hav af forskellige kombinationsmuligheder af hardware så er der mange steder problemet kan ligge. Der kan naturligvis være en fejl på dine...

tirsdag, 11. juni 2019, 11:28

Valg af PCIe til M.2 ?

Umiddelbart så tror jeg at du som udgangspunkt på Z97 platformen skal gå ud fra at det ikke er muligt at boote på den måde. Som jeg kan læse mig frem til så er det meget få bundkort der giver den mulighed. Læs op på det på producentens hjemmeside evt. under BIOS updates og se om det skulle være tilføjet. Du vil sikkert godt kunne bruge et M.2 drev via et PCIe kort men NVMe er med stor sandsynlighed ikke understøttet så det vil blive med lavere hastigheder. Det er den slags bekvemligheder der føl...

tirsdag, 11. juni 2019, 08:17

Valg af PCIe til M.2 ?

Umiddelbart som jeg kan se det burde begge kort være klar til det. En anden note er dog at det langt fra er alle Z97 bundkort der understøtter NVMe SSDer så du vil ikke nødvendigvis få det maksimale ud af den M.2 SSD som du linker til. Det er også tvivlsomt om du vil kunne angive den som et boot drev hvis det er det du har planer om? Bare lige noget som kan være værd at være opmærksom på. Z97 platformen har nogen år på bagen og der er sket en del på lagermarkedet siden da og det kan godt tæve de...

søndag, 26. maj 2019, 11:11

Grafikkort - Det bedste valg

Det har du ret i og det var også med i overvejelserne men det valgte jeg at klippe fra i sidste gennemgang. Det er alt andet lige super niche og som en der har prøvet begge dele af flere omgange så synes jeg aldrig at det fra en rent cost/benefit vinkel kan betale sig at vandkøle kort for selv med et velfungerende open loop får man ikke ret meget reel ydelse i bytte på de nye kort Open loops er super fede og sjove at arbejde med hvis man elsker at nørde med det som nogen af os gør men vi er trod...

lørdag, 25. maj 2019, 22:42

Massiv mængde spam her på forummet

Det er korrekt... Problemet ligger i platformen er alt for gammel. Vi står dog lige på nippet til at lancere vores helt nye platform så vi har valgt ikke at bruge tid på at rette op på et problem som vi skrotter inden længe. Vi bider tænderne sammen og satser på det går lidt endnu

tirsdag, 14. maj 2019, 08:17

Tweak.dk guide: Valg af gaming skærm

Citeret fra "Berleburg" Jeg er så vild efter at få en 3440x1440 snart. Sidder og kigger på det hver dag i øjeblikket. Sooooon.... Det er som jeg ser det også det perfekte sweetspot til gaming

mandag, 13. maj 2019, 09:42

Corsair H55 fanspeed / støj

En ny blæser vil helt sikkert kunne gøre en forskel. Corsairs ML blæsere er rigtigt gode efter min erfaring til den slags hvis man gerne vil holde den sorte stil. Hvis det ikke betyder så meget så ville en Noctua blæser være øverst på listen. Det er nogen af de mest effektive hvis man tager en af deres støjsvage modeller. Farverne er dog ikke for alle Men meget af det afhænger også af hvilken software der styre blæseren for det er jo som udgangspunkt det som bestemmer hvor hurtigt tingene bruger...

søndag, 12. maj 2019, 22:25

GFX kigger mig lige lidt omkring

Hvis han også skal blive ved med at bruge den XB3501 monitor fra BenQ så er et GTX 1660 nok lige i underkanten hvis han skal udnytte de 144Hz ihvertfald. Bare lige så I har det med i mente... For at udnytte den skærm mest optimalt så tænker man skal et trin eller to op

tirsdag, 7. maj 2019, 11:03

Den nye assassins creed foregår i vikingetiden, udkommer i 2020

Alene fordi der formodentlig kommer til at indgå et element af dansk historie finder jeg det spændende... Har hygget mig med Odyssey men er ikke blevet opslugt.

mandag, 6. maj 2019, 10:17

S: AMD computer i dele LUKKET

Er kabinettet stadig i spil for bud??

mandag, 15. april 2019, 16:53

Tweak.dk tester AMD Radeon VII; verdens første 7 nm grafikkort

Citeret fra "jesdals" Fik mit kort og har undervoltet det til ca. 988, køre med ram sat til timing tabel 2 og 1100MHz, samt gpu til boost på 1850MHz, lidt højere boost profil end standard kurven, så den får mere at leve af ved lavere hastighed. Køre tre skærme i samlet opløsning på 5760x1200 og kan køre Division 2 med maks settings - minus tåge effekt der er sat til medium, stabilt omkring 60fps. Så meget godt tilfreds, prisen endte på 5.749,- måske lige i overkanten i fht. RTX 2080. Det er ogs...

mandag, 25. marts 2019, 17:46

Ny gaming computer - performance -> performance -> performance!

Citeret fra "fragnot7" Yep, det er slettet fra listen igen. Jeg læste også lige det var plastik glas istedet for tempered. Jeg er lidt ude i noget H700i som kabinet. Ellers andre forslag hvis det ikke skal være noget plastik, og med sublim air flow. Hmmm H700i er som jeg ser det også med ret begrænset airflow. Ikke at det ikke kan bruges men hvis det er meget lukket i fronten hvilket H700i er og du overclocker og dermed udvikler mere varme så skal blæserne bare det mere på arbejde. Hvis de skal...

mandag, 25. marts 2019, 17:34

Citeret fra "mortendb" Citeret fra "HerrMansen" Citeret fra "mortendb" Er der ikke en 9900X man skal ligge efter, K modellen har kun 16 PCI express baner ud, X har 44 https://www.intel.com/content/www/us/en/…s/i9-9900x.html Til GAMING? Nej nej nej nej Grafikkortet kan alene udnytte 16 PCI express baner som er alt hvad K modellen har. Så skal der også være lyd og keyboard input, netværks trafik osv i spillet ligger man allerede fra start og slås om kapacitet. Ahhh det er jo ikke helt såda...

søndag, 24. marts 2019, 17:10

I forhold til PSU handler det mest om at finde en med minumum en Gold+ Rating. Hvis du vil gå med livrem og seler så kan du gå op i Platinum eller Titanium. SeaSonic laver nogen rigtigt gode bud på den front. Til kabinet hvil jeg HELT klart vælge et andet end det du har kig på. Hvis du vil overclocke så er airflow super vigtigt så du får kølet tingene ordentligt. Det du har i kikkerten ser meget lukket ud i fronten så der vil du uden tvivl være begrænset.

onsdag, 20. marts 2019, 22:41

Tweak.dk tester Dali Oberon 3 Kompakt højttalere

Citeret fra "Morphos" Skæve klistermærker er da noget af det mest ligegyldige at skrive om. Hvis man vil teste en højttaler skal man lukke munden og øjnene og åbne sine ører og lytte og så skrive om lyden bedst muligt, alt andet er spild af tid og unødvendigt fyld. Ahhh det er vist et spørgsmål om smag. For mig personligt er der da en masse ting ud over bare lige et produkts "kerneopgave" der spiller ind i forhold til om jeg vælger det produkt frem for et andet. Præsentation, looks og generel k...

tirsdag, 19. marts 2019, 08:46

Intel er stadig kongen hvis du primært skal bruge dit system til Gaming. De fleste spil vægter stadig CPU hastighed højere en antallet af kerner når man er på den anden side af 4 kerner så der vinder Intel stadig en smule. Men hvis man har et kraftigt grafikkort og spiller ved 1440p eller højere så betyder det i sidste ende meget lidt. Man får typisk mere for pengene hos AMD og platformen er også mere åben fx som du selv kort er inde på i forhold til AM4 plartformen som AMD har lovet at holde fa...

søndag, 17. marts 2019, 11:50

Dualshock 4 til PC

TechRadar har lavet en fin guide HER EDIT: Ha ha to slow

søndag, 17. marts 2019, 11:47

GUIDE: Valg af grafikkort 2019

Citeret fra "RunnerX" Der nævnes ikke hvor vigtig CPU'en kan være i forholdet enkelte spil (læs BF5) og i hvilken opløsning man spiller på, eks 1080p med 144hz, hvor rigtig mig arbejde lægges på CPU, frem for GPU. Vejledningen var forsøgt holdt relativt kort og let læselig. Der er naturligvis mange flere faktorer der kan spille ind baseret på mere specifikke brugsscenarier. Vi har taget NOGEN af de ting som vi føler var de mest centrale. Du har helt ret i at CPUen kan kan betyde noget og i værs...

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.