Søg i resultater

Søg i resultater 1-20 af 1.000. Der er endnu flere resultater, omdefiner venligst din søgning.

fredag, 17. maj 2019, 01:02

Forfatter: Foxx

problem med disk der ikke dukker op i min computer

Citeret fra "mogwai21" Højre click på den sorte bar og formater ...medmindre den er eller har været formateret i forvejen. Har den været formateret i forvejen er filsystemet eller partitionstabellen nok corrupted... Jeg vil anbefale at bruge en live CD eller live USB med fx ubuntu. Hvis du er heldig, kan ubuntu måske mounte disken fra starten og give dig mulighed for at kopiere evt. filer. Du vil i så faald kunne finde disken via desktop eller i filmanageren under /media/ En live USB kan laves ...

torsdag, 16. maj 2019, 17:10

Gratis spil

Stories Untold er nu gratis via Epic klienten

tirsdag, 14. maj 2019, 17:36

Retrocomputere Del 2.1: På eventyr i OS/2-land

Nyttige links Hobbes er nok det største software-arkiv til OS/2 pt. Der kan findes alt fra drivere til særligt hardware til spil og programer som kan køre native på OS/2 NetLabs WarpIN installeren er et lille projekt for at lave en simpel installer til OS/2. WarpIN fungerer meget som løsninger som InstallShield og Wise Installer til Windows. Netlabs hoster også Odin-projektet der gør det muligt at køre nogle 32-bit Windows 9x programmer på OS/2. Tips & Tricks: DOS-kommandoprompt DOS-kommnadoprom...

tirsdag, 14. maj 2019, 17:35

På opdagelse i OS/2-land Det tager lidt tid som inkarneret Windows og Linux-bruger at finde rundt i OS/2, og at bruge fx. skrivebordet. Brugerfladen er ikke helt så poleret som Windows og de fleste Linux Window Managers. For eksempel gøres alt drag & drop med højre musetast, og nye filer og mapper oprettes ikke ved at højreklikke, men i stedet gennem "Templates", der ligger samlet i en mappe for sig. Skal du lave en ny mappe eller fil, dragges den blot ud af "templates" mappen og lægges hvor du ...

tirsdag, 14. maj 2019, 17:34

Rejsen til OS/2-land Versionen af OS/2 jeg installerer her er version 4.52, den sidste og mest opdaterede version som er udgivet af IBM. Der skal enten bootes fra en boot-cd eller en floppy-disk. Da laptoppen ikke har et diskettedrev, er jeg nød til at lave en boot-cd. Boot-cd'en indlæser en række drivere til at installationen kan fortsætte. Efter disse drivere er indlæst, beder installeren brugeren om at lave en trefinger-salut (ctrl-alt-del). Herefter er det tid til at installere styresystemet...

tirsdag, 14. maj 2019, 17:34

Et lille sidespring til Del 1 og 2 i serien, hvor jeg tager et kig ned i Windows' historiske "bror". Artiklen handler mest om OS/2, men har også lidt hardware i sig Jeg skrev sidst i Del 2 om mine to IBM thinkpads, en X60s og en T30. På T30'eren havde jeg oprindeligt overvejet at bruge den som mobil Windows 98-maskine, både på grund af muligheden for bedre hardware-kompatibilitet og bedre driver-understøttelse. Dog fandt jeg ud af at der også var udgivet drivere til OS/2, og det fik mig til at t...

tirsdag, 14. maj 2019, 03:11

Corsair H55 fanspeed / støj

Helt korrekt at der skal 4-pin stik til... en 3-pins fan header har kun plus, minus og en sense linje (til at fange RPM). Den 4. linje er fan control signal. Nogle bundkort kan justere spændingen på en 3-pin header ved at skifte mellem 5 eller 12v... dog kan ikke alle møller køre med 5v. Men som udgangspunkt kan BIOS ikke styre noget medmindre du bruger 4-pin headers, kabler og stik Kan du ikke justere hastigheden med fx. SpeedFan, så er nye blæsere med 4 ben eller en fancontroller/potmeter den ...

fredag, 10. maj 2019, 13:00

Repost hjælp til pc

Citeret fra "HerrMansen" 2000kr? Windows 10 koster da under en tusse - Og det er officielle licenser i pakke og det hele. Ved ikke hvor du køber ind, Foxx De kan ofte købes for helt ned til en 3-5$ på eBay og lign. Edit: Konceptet "OEM" eksisterer ikke rigtig indenfor Microsoft regi længere. Hvis du laver/logger på en MS konto på maskinen efter den er aktiveret, låses nøglen til den, ikke kun din hardware. Så kan du flytte den som det passer dig. Og til en pris på måske 50-200kr, så er det efte...

onsdag, 8. maj 2019, 22:25

Repost hjælp til pc

*Dyb indånding* Citeret fra "rasm723s" Citeret fra "Foxx" Du er inde på noget af det rigtige med hardwaren; den vil sagtens kunne trække de titler som du spiller, og den vil holde en del år. Udviklingen af hardwarens ydelse er ved at flade ud pt. så den vil sagtens kunne holde nogle år Du vil dog også sagtens kunne nøjes med en i5 8400/9600 og GTX 1660/2060, så er der måske lidt flere penge til opsparingen fremadrettet -Skal jeg ikke have i7/i9 processor for at køre en 100+hz skærm med gode fram...

onsdag, 8. maj 2019, 17:57

Retrocomputere Del 2: Laptops

Reserveret til tips, tricks og faq

onsdag, 8. maj 2019, 17:56

Tips & Tricks Kan jeg selv reparere et batteri? Først og fremmest: gør kun dette hvis du har god erfaring med at lodde... Ofte kan refurbished batterier findes til et par hundrede kroner på Ebay og ved visse forhandlere. Det afhænger af mærke og model, samt hvordan batteriet er lavet. På Dell'en der er brugt som eksempel, kan det ikke lade sig gøre. Det var umuligt for mig at åbne batteri-pakken. Batteriet kan være svejset eller limet sammen, hvilket gør processen umulig for de fleste. Ofte er b...

onsdag, 8. maj 2019, 17:55

Worklog Del 4: Installation af Windows 98 SE.... og problemer Jeg fik fat på en .iso - fil af en bootable version af Windows 98 SE, som jeg brændte til en DVD-RW. DVD'en kunne fint boote til DOS, men efter computeren kom ind i denne udgave af DOS, kunne DOS omvendt ikke finde USB-DVD-drevet jeg havde sat til, så en anden mulighed var nødvendig. Jeg havde en gammel udgave af Hiren's Boot Disk liggende, som også har en DOS-version med sig. Dog skete nogenlunde det samme; DOS kunne fint indlæse dri...

onsdag, 8. maj 2019, 17:54

Laptop og work-log Laptoppen i denne guide har ikke været brugt i en del år, så det giver mig mulighed for at lave en decideret work-log. Der har også været nogle pinsler med at få en del software til at virke. Laptoppen er en Dell Latitude X200. Modellen udkom i 2001 og er en meget kompakt laptop. Jeg har samlet maskinen op fra en IT-skrotbunke på en tidligere arbejdsplads, sammen med et tilhørende eksternt 24x CD-ROM drev og en tilhørende Dell taske. Laptoppen har følgende specs: CPU: Intel Pe...

onsdag, 8. maj 2019, 17:52

Så er ræven tilbage med næste del af min serie om retrocomputere. Hvis ikke du har læst Del 1 om Desktop PC'ere, kan du gøre det her Del 1 indeholder nogle tips og tricks der også kan bruges på laptops. Retrogaming på laptop? Hvorfor? Retrogaming på laptops kan have sine fordele, men den primære fordel er nok at du har mulighed for at bruge legacy-programmer og -spil "on the go". Der er af og til LAN-parties, også i Danmark, hvor der fremvises og spilles på gammelt hardware. En anden fordel er a...

onsdag, 8. maj 2019, 12:43

Repost hjælp til pc

Citeret fra "doitttt" foxx jeg lavet over 1000 pcer, strømforsyning er vigtigt fordi han skal vælge denne corsair rm1000x ,1000 watts er der 10 års garanti på japanske kondensator, fra i chemi-con 105grader meget lav ripple ,gode voltage kredsløb, der svinger max2% for ikke tale 6 sikringkredsløb og fuld modulær Jeg har godt nok ikke talt hvor mange maskiner jeg har lavet, men jeg kender til en masse underligt hardware der er at finde derude Jeg har dog ikke sagt at en god PSU ikke er vigtig, o...

onsdag, 8. maj 2019, 00:30

Repost hjælp til pc

Citeret fra "doitttt" ser fint ud men strømforsyning kan være bedre vil vælge den corsair RM1000x , lang bedre strømforsyning topklasse, den tilvælges 600kr , husk strømforsyning er meget vigtigt. en dårlig strømforyning .kan ødelægge pcen. du købe samme sted en skærm https://froggaming.dk/produkt/asus-vg278q/ 1000W PSU er egentlig ikke nødvendig.... medmindre OP vil bruge tid og penge på SLI eller overclocke... indmaden i den corsair 750 watt der normalt følger med er ikke meget ringere end 10...

tirsdag, 7. maj 2019, 23:00

Repost hjælp til pc

Først og fremmest, så er denne del af forummet til køb og salg af hardware og andet mellem brugerne, ala den blå avis. Spørgsmål om nyt hardware og indkøb deraf hører normalt til i Hardware & Tilbehør Du er inde på noget af det rigtige med hardwaren; den vil sagtens kunne trække de titler som du spiller, og den vil holde en del år. Udviklingen af hardwarens ydelse er ved at flade ud pt. så den vil sagtens kunne holde nogle år Du vil dog også sagtens kunne nøjes med en i5 8400/9600 og GTX 1660/20...

fredag, 3. maj 2019, 19:04

4K GPU for PCI-e 2.0?

Citeret fra "HerrMansen" Dét kan så også godt bare være HP der er HP. Der er mange af deres maskiner der er låst i bundkortet, så at den kun vil POST'e med meget specifikke SKUs af grafikkort. Nope, det er tilsyneladende noget der gælder for alle... Ikke alle moderne grafikkort vil samarbejde med legacy BIOS længere Medmindre vi snakker servere, er langt fra alt HP udstyr "bitchy" hvad angår hardware længere... det bunder i en del retssager mod bl.a. EU

fredag, 3. maj 2019, 17:42

4K GPU for PCI-e 2.0?

Alle PCI-e 3.0-kort kan også passe i PCI-e 2.0... dog er det mest sandsynligt at båndbredden i PCI-e 2.0 bliver en flaskehals. Phenom II CPUen tror jeg kan følge med langt henne ad vejen. Dog tror jeg ikke dit bundkort kan trække de nye grafikkort. Umiddelbart virker det ikke til at have UEFI indbygget, som er en slags efterfølger til traditionel BIOS. Du vil derfor ikke kunne bruge de moderne RX- kort eller GT(X) 1000-serien. De nyeste du vil kunne bruge: nVIdia: GTX 7xx serien (de fleste af de...

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.