Søg i resultater

Søg i resultater 1-20 af 1.000. Der er endnu flere resultater, omdefiner venligst din søgning.

onsdag, 17. oktober 2018, 13:42

Forfatter: HerrMansen

Hjælp, min computer genstarter når jeg vil spille i høj opløsning

Kunne være en hardware fejl et sted. Muligvis noget med at dine RAM opfyldes mere ved højere opløsninger eller noget.

onsdag, 17. oktober 2018, 12:56

Uefi bios forkortelser

Der er uhyggeligt mange forkortelser, så det vil være svært at nævne dem alle. Ift. dine RAM så ligger skylden nok mere på AMD end G.Skill denne gang. Modsat Intel har AMD problemer med at køre RAM hurtigt med de samme moduler. Lige ift. G.Skill kan jeg næsten regne mig frem til at dine klodser bruger Hynix RAM moduler, i stedet for Samsung. Hynix er typisk svært at få op på over 2933Mhz så snart CPU'en er overclocket, hvor Samsungs (ofte) rammer den hastighed de er solgt til. Har selv samme pro...

onsdag, 10. oktober 2018, 13:53

Intel annoncerer officielt deres 9. generation Coffee Lake refresh

Som Dennis er inde på, har der været hård kritik overfor de benchmark resultater Intel har præsenteret. Både Australske Hardware Unboxed og Amerikanske Gamers Nexus har været ude efter Intel med de lange kløer, hvor det f.eks. er kommet frem at firmaet bag de tests har slået kerner fra på AMD sammenligningerne, for at opnå kunstigt imponerende scores.

lørdag, 6. oktober 2018, 13:51

Asus Rampage 3 Extreme i7-950 3,07ghz

Prøv inde i Facebook gruppen. Der er lidt flere øjne - Jeg vil personligt ikke mene det er voldsomt meget værd alderen taget i betratning, men det er jo et stort marked. https://www.facebook.com/groups/1582464221969327/

lørdag, 6. oktober 2018, 13:22

Hjælp til fejl ved opstart af stationær...sort "Windows Boot Manager" skærm.

Mit bedste bud uden at vide mere, er at den har tabt nogle af bootfilerne - eventuelt fra et andet drev. (Microsoft ELSKER at lægge bootfiler på et forkert drev) Det nemmeste du nok kan gøre er at lave backup og formatere skidtet. Man kan hurtigt sidde mange timer i kommandopromter og med diverse boot recovery værktøjer, når man begynder at se denne her slags fejl.

lørdag, 6. oktober 2018, 13:15

4K video ud af CPU'en

Det nemmeste du kan gøre er at kigge på hvad PLEX og KODI folkene siger ift. NAS og Transcoding krav der. Så har du en god opsummering af hvad din CPU skal være alders og kraftmæssigt for at kunne følge med.

fredag, 5. oktober 2018, 09:10

Hjælp til computer!

Det ser slet ikke dumt ud - Meeeen jeg ville nok lige prøve at prutte den 500,- da du kan købe en ny PC med lign specs for 6½-7 tusinde.

tirsdag, 2. oktober 2018, 23:09

Skift til ren SSD - Kom med jeres tanker.

Problematikken er at SSD controllere prøver at sprede skrivningerne (og dermed slitagen) bredt over alle blokke. Fylder man drevet for meget op, kan den ikke rydde op ordentligt, og ender med at skrive til de samme blokke igen og igen, hvilket giver en ujævn belastning. Over tid betyder dette, at din SSD ender med døde blokke hurtigere end hvis du holder lidt igen med pladsforbruget på samme måde, som du bør med en mekanisk harddisk, da den også får problemer med at lave defragmentering.

mandag, 1. oktober 2018, 10:13

Strøm/spænding via tastaturet

Javel ja. Må erkende det ikke er et problem jeg kan genkende nogen steder fra herhjemme eller på arbejdet.

søndag, 30. september 2018, 16:14

Arh... Alligevel? Jord i PC'er er ikke noget man har gjort i i mange år, eller misforstår jeg et eller andet? Kan ikke huske den sidste gang jeg stod med en PC der brugte et tre-ben's vægstik til Jord.

søndag, 30. september 2018, 15:54

Pas. Er dit DAS board med en metal top plade? Kunne være en defekt, hvor noget af printpladen nedenunder skaber kontakt med toppladen, og dermed kan overføre en svag mængde strøm til din hånd. Du er lidt på røven hvis ikke forhandleren pænt tager mod RMA'en, da de sagtens kan fyre "det er sket pga. væskeskade" eller noget lign. En klage hvor du til sidst kan få ret, koster næsten det samme som forsøget med at få den erstattet - Men... hvis du kender en keyboard/lodde kyndig, kan du sikkert få de...

lørdag, 22. september 2018, 10:40

Køb af GeForce 2080

Nu er det ikke mig der har anmeldt RTX kortene herinde, men jeg mener at have hørt en del gange at nVidia har forbudt 3'parts kortene at være overclocket ift. til FE. Og FE kortene har vist bedre binning - dvs. en garanti for bedre chip (lavere temps, højere clocks) end hvad de andre producenter nødvendigvis får leveret som minimumskvalitet.

fredag, 21. september 2018, 20:24

Ny i Danmark. Forventninger til black friday.

End of Life, ja. Rabat er ikke bare rabat. Hvis du ender med at måtte købe et dyrere produkt for at få f.eks. 10% rabat, end et der ikke er på tilbud (men billigere), bruger du stadigvæk flere penge.

torsdag, 20. september 2018, 22:39

Ny i Danmark. Forventninger til black friday.

Citeret fra "Senosk" Det er yderst sjældent, at der er lige så vilde tilbud som i USA. Jeg tror at tilbuddene ligger på max 60%. Og det er typisk på "EOL" produkter der bare skal ud alligevel. Tror sgu aldrig de har været over en 10-15% på nyere produkter. Omkring 20-30% på lidt ældre ting.-

torsdag, 20. september 2018, 10:02

S: (SOLGT!) HP ProDesk 400 G3

Har du prøvet at smide den på vores Facebook gruppe? Der er lidt mere aktivitet i disse tider. https://www.facebook.com/groups/1582464221969327/

onsdag, 19. september 2018, 14:56

Input til selvbyg +20k

Du glemmer en detalje - Spil reserverer mere RAM end de behøver. Jeg kører WoW på den højeste slider indstilling derhjemme i 1440P på 16GB, og jeg har ingen problemer med at køre Chrome, Spotify og Photoshop ved siden af (bevares ikke store projekter, men RAW billeder tager da også lidt) Så jo - Jeg vil også mene at 32GB er overkill pt. Man kan altid købe to stænger mere senere, eller købe 2x16GB med en højere frevekens/lavere latency til den tid. Jeg mener også at din indstilling er lidt forker...

tirsdag, 18. september 2018, 14:38

Input til selvbyg +20k

En X72 vil have mere køling - Men medmindre du overclocker heftigt, tvivler jeg på du kan mærke forskel. Og din GPU vil også køre lidt køligere ved at have CPU køleren i toppen. Hvis du har en Microsoft konto licens nøglen er koblet på, så skulle det kunne lade sig gøre. Det er bare de færreste der har det. En blæser hiver luft fra en side og puster det ud i den anden. Tommelfingerreglen er at luften bevæger sig fra den side hvor der kun er blæser, og ud på den anden side, hvor motoren er monter...

tirsdag, 18. september 2018, 13:36

Input til selvbyg +20k

Det giver ikke en radisse med høje RAM hastigheder i spil, så det er lidt op til dig selv og blæresiden. Og du kan selvfølgelig også montere din X62 i toppen. Det er bare ikke så typisk at jeg lige tænkte så langt, men det er fint rent kølemæssigt. Husk at vende blæserne korrekt. Er du sikker på den Licens kan flyttes til en anden maskine? Det er ofte meget besværligt at få Microsoft med på den over telefonen. Og der er forøvrigt ikke noget der hedder en "N" licens. Den er enten Home eller Pro (...

tirsdag, 18. september 2018, 11:22

Input til selvbyg +20k

Jeg har en del kommentarer. - Hvorfor vælger du X62, en 2x140mm AIO køler, når dit kabinet bruger 3x120mm i fronten? Enten X52 eller X72 ville passe mere naturligt i kabinettet. - Medmindre du laver seriøst arbejde, vil de 32GB være en kende overkill. Du kan lige så godt nøjes med 2x8 og så opgradere til et bedre kit længere nede af vejen. - Hvorfor Windows 10 i PRO udgave? Medmindre du sidder i et større firma, kommer du nok næppe til at have brug for koncern og domæne features . Ift. til at ve...

tirsdag, 18. september 2018, 09:57

Netværkskabel fra en router til en anden bygning - hvordan?

Det kunne man godt...meeeen det er sgu en anelse overkill, når en ekstra switch + access point klarer opgaven, medmindre man er et firma med +50 maskiner.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.