Søg i resultater

Søg i resultater 1-20 af 23.

tirsdag, 18. juni 2013, 13:29

Forfatter: curve87

Forstærker til Roskilde anlæg

Tak for alle svarene nu har jeg så lånt en "sta 540" - https://www.sparkfun.com/datasheets/Comp…eral/STA540.pdf Den bliver drevet af et 26Ah AGM batteri. Jeg er desværre ikke så teknisk anlagt - så mit spørgsmål til denne er: - hvor lang tid kan det anlæg køre på maks? - og hvor mange watt kan det give? tror impedansen på den højtaler der skal til er 8 ohm.

fredag, 14. juni 2013, 12:32

Forstærker til Roskilde anlæg

Hej, Jeg sidder og skal bygge et simpelt roskilde anlæg. Budgettet er ca. 1600-1800 og planen er indtil videre: 1x Tripath TA2020 forstærker 1x Behringer B212XL EuroLive PA højtaler 1x 12v 17AH AGM batteri Problemet er at jeg ikke længere kan finde et sted hvor de sælger TA2020 forstærkeren. Er der nogen der har et forslag til et alternativ? eller kender en shop der stadig har dem? på forhånd tak. mvh Andreas

onsdag, 5. juni 2013, 18:11

Passiv højtaler til Roskilde anlæg

Hej tweak! Jeg sad og overvejede at ombygge mit roskilde anlæg (så det fylder mindre). Pt. indeholder det: 4x lastbilbatterier 1x forstærkerboks med en TA-2020 forstærker 2x PA Behringer højtalere B212XL 1x Baskasse med en 300W FANE basenhed. + lys, USB indgange, en 230V inverter. Spørgsmålet er: Kender i til nogle passive højtalerkasser (eller hvad man nu kalder dem), til en rimelig pris, som ville kunne virke - så jeg ikke behøver at have PA højtalere og bas seperat. Boominator er udelukket - ...

tirsdag, 4. juni 2013, 22:54

Domain models & Class diagrams

Hej Tweak, Jeg sidder og diskuterer med en af mine venner om man kan finde nogle konkrete forskelle på domain models og class diagrams? Jeg ved godt det er et meget løst spørgsmål, men det kunne være nogle havde nogle gode inputs på forhånd tak! Andreas

mandag, 25. marts 2013, 22:37

Kan ikke geninstallere OSX eller partitionere mit dreb

Hej, Jeg er løbet ind i et problem med min mac, hvor jeg ikke kan hverken partitionere mit drev, slette eller geninstallere OSX. Jeg startede med at installere windows via bootcamp, og alt virkede fint - dog manglede jeg noget plads, så jeg besluttede mig for at slette partitionen og starte forfra. Jeg kom til at bruge windows setup til at slette den gamle partition og imens kom jeg til at slette den partition på 200mb som mac bruger til boot. Derefter har jeg ikke været i stand til at bruge boo...

fredag, 1. juni 2012, 20:55

Hjælp til udregning af volumen til højtalersæt

Citeret fra "Spixe" Citeret fra "curve87" Citeret fra "Spixe" Hvis du har råd, så køb 4 af disse: http://www.ljudia.no/hyttalerelementer-s…-hp-10w-p78414/ Ellers så nøjes med 2. Du skal nemlig også have 4 diskanter/tweeters sammen med, men de er ret billige. Disse tweetere: http://www.discoworld.dk/product_info.ph…597&language=en Du skal have ligeså mange af dem som antal HP-10W. Jeg vil tilføje: Du behøves slet ikke have 4 enheder for at kunne spille højt. Du kan godt nøjes med 2...

fredag, 1. juni 2012, 15:21

Citeret fra "Spixe" Hvis du har råd, så køb 4 af disse: http://www.ljudia.no/hyttalerelementer-s…-hp-10w-p78414/ Ellers så nøjes med 2. Du skal nemlig også have 4 diskanter/tweeters sammen med, men de er ret billige. Disse tweetere: http://www.discoworld.dk/product_info.ph…597&language=en Du skal have ligeså mange af dem som antal HP-10W. Jeg vil tilføje: Du behøves slet ikke have 4 enheder for at kunne spille højt. Du kan godt nøjes med 2 HP-10W. Hvad kommer du til at bruge af fo...

fredag, 1. juni 2012, 14:04

Citeret fra "Spixe" Citeret fra "curve87" Citeret fra "Spixe" Citeret fra "curve87" Citeret fra "Spixe" Jeg vil starte med at råde dig til at finde andre enheder til mellem- og de højere toner. Fuldtone enheder er bare ikke optimale. Som du kan se, har de enheder kun en følsomhed på 89 SPL, hvilket er meget lidt. Plus de går kun op til 12khz, så i skal også have diskanter, hvis i ikke allerede har arbejdet på det. Har i købt enhederne allerede, eller? ikke endnu, men de har et indbygget horn - ...

fredag, 1. juni 2012, 07:54

Citeret fra "Spixe" Citeret fra "curve87" Citeret fra "Spixe" Jeg vil starte med at råde dig til at finde andre enheder til mellem- og de højere toner. Fuldtone enheder er bare ikke optimale. Som du kan se, har de enheder kun en følsomhed på 89 SPL, hvilket er meget lidt. Plus de går kun op til 12khz, så i skal også have diskanter, hvis i ikke allerede har arbejdet på det. Har i købt enhederne allerede, eller? ikke endnu, men de har et indbygget horn - og jeg kommer nok til at lyde helt blank n...

fredag, 1. juni 2012, 00:14

Citeret fra "Spixe" Jeg vil starte med at råde dig til at finde andre enheder til mellem- og de højere toner. Fuldtone enheder er bare ikke optimale. Som du kan se, har de enheder kun en følsomhed på 89 SPL, hvilket er meget lidt. Plus de går kun op til 12khz, så i skal også have diskanter, hvis i ikke allerede har arbejdet på det. Har i købt enhederne allerede, eller? ikke endnu, men de har et indbygget horn - og jeg kommer nok til at lyde helt blank nu, men har slet ikke forstand på hvor mege...

torsdag, 31. maj 2012, 15:42

Hej, Jeg er igang med at bygge et anlæg til Roskilde 12' og står med et lille problem vedr. bygningen af kabinettet til mine fuldtone højtalere. Der er tale om 4x 12" højtalere der skal sidde 2 og 2 i forskellige kasser. dvs jeg skal bygge 2 kasser der er store nok til 2x 12" højtalere. enheder: #mce_temp_url# Basenheden osv. er for sig selv, og sidder allerede i et præfabrikeret kabinet (Fane 18") Jeg har prøvet med de der online volume udregnere, men kan sku ikke helt hitte ud af det :/ Jeg er...

tirsdag, 8. maj 2012, 15:30

bedste passive højtalere til prisen

Hej! Jeg er igang med at bygge et Roskilde Anlæg. Jeg står og mangler råd vedr. et par gode passive højtalere til en fornuftig penge. Mit udgangspunkt var 2x Turbosound TMS-4, men pga. lidt fejl i økonomien, så må jeg nu finde nogle billigere. Jeg har ca. 9500.- til at bygge anlægget for. Jeg regner med at højtalerne må koste ca. 4000. Kan det betale sig bare at købe 1x TS TMS-4? eller skulle jeg satse på noget andet? tak på forhånd

mandag, 7. november 2011, 13:17

Mac og HDMI

Hej! Jeg har et mindre problem med min mac (macbook pro) og min Samsung skærm. Det hele funger fint, lige indtil jeg starter fx et spil op, så går min TV skærm i sort, men man kan stadig høre den film der bliver spillet. så lige for at opsummere - Samsung er tilsluttet min macbook med et HDMI kabel - Jeg har split-screen - dog kommer lyden kun fra min macbook? - Når jeg starter et spil, går min Samsung skærm i sort, men man kan stadig høre lyden fra filmen der bliver spillet på forhånd tak

onsdag, 5. oktober 2011, 16:59

Humør boost sange! :D

Hey hey! Jeg sad og tænkte på om i havde nogle forslag til sange, der sætter en i et godt humør fx som "Gi' mig et smil" med Wafande

onsdag, 21. september 2011, 16:05

Ugyldig simkort i min HTC - selvom den er unlocked

Jeg har slukket og tændt den de første 200 gange og har også prøvet at hard-resette den

tirsdag, 20. september 2011, 15:37

Jeg har indtastet IMEI nummeret på 3's hjemmeside, og jeg får en besked om at telefonen var blevet solgt uden simlock.

tirsdag, 20. september 2011, 15:13

Hej, Jeg sidder med et lille problem med en HTC telefon jeg har købt over dba. Telefonen blev solgt uden simlås, men når jeg sætter mit simkort i telefonen, afviser den simkortet. Jeg kan godt logge ind (pinkode) - men jeg kan ikke ringe op mm. Beskeden jeg får: "Ugyldigt SIM" Ingen tjeneste tilgængelig. Kun nødopkald Derudover fungerer simkortet fint i min gamle telefon. Men så snart jeg putter den over i HTC'en fejlmelder den. på forhånd tak

søndag, 11. september 2011, 15:21

Filer fra mac til ekstern harddisk

Tusind tak, det var lidt ærgeligt må man sige, men jeg prøver lige med det program du linkede

søndag, 11. september 2011, 14:14

Filer fra mac til ekstern harddisk

Hej, Jeg har lige købt mig en macbook pro, og vil nu gerne bruge min eksterne sammen med denne. Dog er jeg løbet ind i det problem, at jeg ikke kan føre filer fra min mac over til min eksterne - ej heller kan jeg slette filer på min eksterne længere. Den eksterne er formatteret i NTFS (måske derfor den giver problemer)? på forhånd tak

søndag, 21. august 2011, 20:21

Sømands udråb!:)

Hej! Et lidt utradionelt spørgsmål på disse fora Jeg skal bruge en masse sømands udråb såsom: - splitte mine bremsejl eller måske mere i retning af: - Din brølende hudorm til hest i åben båd over øresund, set bagfra i måneskin med løvefødder og gesvejsninger! kan i flere ?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.