Søg i resultater

Søg i resultater 1-20 af 216.

tirsdag, 6. januar 2009, 09:33

Forfatter: Jupiter Downs

Blæserstøj

Citeret Oprindeligt indlæg af SeePee Hvad med lyddæmpningsmåtter? Tak for svarene Det kan jeg stærkt anbefale - havde det i mit gamle kabinet. Og det hjalp meget

tirsdag, 6. januar 2009, 09:29

Vandkøling af Q6700 (SETUP/DELE)

Jeg ville måske tage nogle blæsere der var lidt mere støjende, men som også kunne flytte lidt mere luft også sætte dem på en blæserstyring - for så kan du altid skrue dem ned, hvis du synes at de larmer formeget, MEN du har også lidt ekstra airflow at gi' af, hvis din cpu skulle blive varm pga. fx. OC.

fredag, 19. december 2008, 16:58

Fatter nada af ocguide.dk's måde at OC ram på. How then?

Øhh - jeg kan ikke se andre jumpers end den 'rigtige' til clear cmos? hvilken anden jumper snakker du om?

fredag, 19. december 2008, 15:08

Det burde bare ikke være nødvendigt! men kan ikke lige se hvad det er der skulle være gået galt?! Og slet ikke at den ikke gider boote efter du har resat bios....

fredag, 19. december 2008, 10:28

Siger den bip? Prøv at tage én ram klods ud og start kun med én.... evt sæt den over i nogle af de andre RAM-slots.

torsdag, 18. december 2008, 18:12

NVidia 8500 GT OC

Har du testet om dit GFX OC er stabilt? dette kan gøres med ATI Tool og bruge artifact scan. Hvis der kommer artefakter så dit GFX OC ikke stabilt Ellers nice OC...

torsdag, 18. december 2008, 18:09

Ok? Altså hvad gør den og hvad gør den ikke? Tænder den slet slet ikke? Eller tænder den og sort skærm? eller....? Det kan godt være at ved du har resat bios at den har skiftet tilbage til onboard grafik.

torsdag, 18. december 2008, 16:17

hva? har du prøvet det jeg har beskrevet? at resette bios ved hjælp af at flytte jumperen? Hvis det ikke hjælper så tag batteriet ud og lad den stå i 5 min.... Lyder underligt at den bare fejler. Men at den bipper er godt nok :-) så er den ikke helt død

torsdag, 18. december 2008, 15:08

Haha - kig i din manual til bundkortet... Den er en lille fætter der sidder over 2 pins - små stik der stikker ud af bundkortet. Den skal bare lige flyttes over i 5 sekunder- Sidder som regel i nærheden af batteriet. EDIT: Google er din ven! Det står på side 24 i den engelske manual Den sidder lige skråt under, til højre for, batteriet.

torsdag, 18. december 2008, 14:46

Så er det fordi dine ram ikke kan køre 5-5-5-15 ved en givne hastighed.... Du kan prøve at slukke din computer helt - ellers skal du til at resette bios Dette gøres meget nemt ved at man flytter en jumper i 5 sek og derefter starter sin computer igen... Prøv at boot ind i windows med dine ram på auto ved den OC du er nået til - jeg tror ikke at dine RAM kører 5-5-5-15 hvis du kigger i CPU-z...

torsdag, 18. december 2008, 14:34

Er igang med at OC cpu, ram og grafikkort.. forsættelse af "Vil måske til at OC.."

Citeret Oprindeligt indlæg af lga1993 Okay TAK . Ellers ret smart af CPU'en, det der med køleren. Nu har jeg OC'et min cpu og der er ingen problemer (selvom jeg kun har kørt med det én dag). CPU-Z viser at min multiplier er på 11 (den er sat til "auto" i BIOS), skal jeg sætte den til manuel indstilling med 11 i stedet for? Ville det være bedre hvis jeg OC'er min cpu med en multiplier på 10, vil jeg kunne komme længere op? Prøv - jeg plejer selv at sætte multiplieren, men det er jo ikke nødvendi...

torsdag, 18. december 2008, 14:30

Jes - men som andre sites her i Danmark også mener, så mener jeg at man skal sprede budskabet om OC og sætte Danmark på verdenskortet. Og man får kun bedre OC'ere ved at dele gode råd og give vejledning. Men nej - dine ram behøver ikke at køre summen af de første 3 lig med den sidste. Det har 'intet' med det at gøre. Altså jeg har aldrig overvejet det, og kan ikke lige overskue at sætte mig ned og forstå det helt specefikt. Jeg kører selv 4-4-4-4 og har set 4-5-5-13, 3-3-3-9, 5-5-5-18, osv osv.....

torsdag, 18. december 2008, 14:26

Langsom ekstern harddisk

Selvom det er bad sectors så er det ikke ensbetydende med at den står af. Har selv end HDD der for 2 år siden meldte om bad sectors! og den kører da endnu Men jo - HDD's er ikke til backup. Hvis du prøve at diskedefragmentere disken, så burde den også blive lidt hurtigere igen. Det har jeg selv haft erfaringer med

torsdag, 18. december 2008, 10:09

Citeret Oprindeligt indlæg af Fragman ram kan normalt klare 0,2v mere sålænge der er lidt airflow henover dem...det er intet problem. Yes - det kan de godt - hvis det er nødvendigt

onsdag, 17. december 2008, 22:37

Hehe - der er intet i vejen for at spørge i vildskab :hb: DRR2 MHz er lig med 2xFSB ved en divider på 1:1 - Dvs 2x200FSB/1*1 = 400MHz. Hvis du sætter din divider til 1:2 så vil det sige - 2x200FSB/1*2 = 800 MHz. Så må du selv lige se hvad du har af dividere. Og evt ændre den - men ikke for voldsomt. Mener at jeg så at dine RAM er 667MHz - dvs PC5300 RAM. Hvis du kører 2.4GHz så render dine RAM ved 1:1 = 436MHz, hvilket er i underkanten af hvad de "kan". De fleste RAM kan som regel løbe lidt hurt...

onsdag, 17. december 2008, 22:17

Er igang med at OC cpu, ram og grafikkort.. forsættelse af "Vil måske til at OC.."

First of all er du sikker på at det er CPUtemp du måler? Men jeg mener at den selv justere blæserhastigheden på cpukøleren. Dvs at hvis profilen bliver varmere, så skruer den op for hastigheden. Dette vil jo medføre at din temperaturstigning ikke er så stor. Plus at det kun er 10% OC uden at du har ændret Vcore. Det burde heller ikke give den store temperaturændring. Blend testen tester nordbro, RAM og CPU. Og den gør det vidst lidt på skift, så man kan aldrig helt regne med hvormeget RAM den br...

tirsdag, 16. december 2008, 21:36

E8500 Volt

Det gør den hos mig Så må den leve - - - eller dø!

tirsdag, 16. december 2008, 21:17

Joo - den burde kunne overclockes en smule. Men jeg ander ikke hvormeget.... Der er ikke andet for end at du prøver dig frem.

tirsdag, 16. december 2008, 15:06

Går ud fra du mener M2NPV-VM Hvis du ser på det her review af boardet http://www.tweaktown.com/reviews/966/5/a…oard/index.html så tror jeg ikke dine forhåbninger skal være for store, da det ikke ser ud til at du kan ændre volten til cpuen og derfor ikke kan give din CPU noget mere at leve af. Men det kan være at det er ændret med en nyere bios! så opdatér bios og se om der kommer nogle flere settings. Hvilken køling har du på cpuen? og hvad siger temperaturen i windows? Har du læst nogle ...

tirsdag, 16. december 2008, 11:54

hvilken raptor?

Jeg sidder selv med to "nye" raptors i min maskine. (Dvs dem på 16mb cache istedet for 8mb). Og jeg har altid været glade for dem. Dog skal man påtænke noget mere larm/gnitren/brummen pga de kører 10k RPM istdet for 7200 RPM. Hvis du virkelig vil vinde noget, så er det opsplitningen som vil hjælpe dig. Og her snakker jeg om fysisk adskillelse. OS på én disk, spil på én disk, og lager på en helt 3 evt 4 evt 5 (hvis man er til det ). Det der vil hjælpe her er at når du åbner et spil, så står diske...

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.