Søg i resultater

Søg i resultater 1-20 af 314.

tirsdag, 11. marts 2014, 22:59

Forfatter: peterpc

S: HP ZR30w

Så er det blevet tid til at sige farvel til det bedste køb jeg har lavet til dato (skal man jo sige, men det er nu oprigtigt..). Det er min HP ZR30w 30" @ 2560x1600 skærm der er til salg. Super lækker opløsning, og så var den første uge total eye-gasm. Har man kun siddet med en billig TN skærm, så bliver man overrasket over alle de farver man ikke har set før allerede fra Win7 log-ind skærmen Farvegengivelsen er simpelthen suveræn. Den er også på DBA [Link til DBA] med billeder og beskrivelse. M...

mandag, 8. juli 2013, 21:38

Dårlige HP support?

Vil bare lige lufte lidt dårlig erfaring med HP. Jeg købte en HP ZR30w 30" for halvandet år siden (fantastisk skærm iøvrigt: super farver, og overraskende fin latency), men den er nu begyndt at summe/brumme/buzze når brightness er <100%. Møgirriterende og umuligt at koncentrerer sig med. Ringede til HP da det er en skræm til 8k og at der følger ret omfattende garanti med. Fik hurtigt at vide "Der kommer en tekniker i morgen med en ny", tænker: fedt! det sku' da service. Jeg får så et opkald et p...

onsdag, 3. juli 2013, 23:49

EVGA GTX 570 Varm

Skift pastaen. Har en roomie der havde samme problem, godt nok 570 classy, men stadigvæk. Han skiftede pastaen, og det var helt tørret ind.. ikke underligt det blev så varmt. Efter lå han igen under 70 load.

mandag, 24. juni 2013, 12:17

4770k sindsygt varm?

Citeret fra "mormor" Jeg kører min i4770k på 4.6ghz ved 1.15 volt 100% stabilt. For at køre 4.8ghz skal den have 1.275 volt. 5.0ghz har jeg prøvet med 1.4v. Efter lidt tid i prime 95 crasher maskinen med bsod. Jeg har testet opstart på 5.2ghz. Men windows ville ikke loade. Jeg har ikke prøvet med højere volt end 1.4. Så umiddelbart er der visse chips som altså kører ganske fornuftigt. Bundkortet er et Asus Z87 pro og køler en Kraken 60. Lyder som noget af et bæst du har fået fat i, har hørt lid...

fredag, 21. juni 2013, 20:38

4770k sindsygt varm?

Citeret fra "Sakkura" 65-70 grader ved stock er voldsomt, med mindre du har en eller anden særlig dødsudgave af Prime95. 4.5 GHz er der mange der ikke kunne nå med 4770K netop pga. varmen, så det er ikke fordi problemet er unikt. Asus anbefaler at man kun går op til ca. 1.25V - over det giver får man ikke andet ud af det end thermal throttling. Mht. TIM og delidding er der også noget snak om at det ikke er selve materialet der er noget galt med, men at det skulle være et for tykt lag pga. måden...

fredag, 21. juni 2013, 16:06

Corsair Carbide AIR 540 kabinet

Citeret fra "shtennek" Der er, som sådan, ikke noget du har overset - måske misforstået :-) Der er kun plads til 2 x 3,5" harddiske i kabinettet, og de ligger inde i kammeret hvor bundkortet også er. I kammeret hvor PSU'en er, er der "kun" plads til SSD'er, som ikke behøver nogen køling :-) (Ret mig, hvis jeg tager fejl, Jan) Aha, det giver jo mening. Syntes også der var lidt ekstremt med 4x 3.5" diske på højkant, men dybden var lidt svær at vurdere. Læste lige artiklen igen, det var mig overså...

fredag, 21. juni 2013, 15:56

Hvad er vigtigst til facebookspil CPU/GPU

MSE er ret habil, nu har jeg dog ikke brugt windows siden w8 kom, så jeg ved ikke og det stadig er tilfældet. Ellers har spybot search and destroy også altid været et rigtigt godt værktøj. Men tjek da lige at drivers til grafikkort virker, at flash er updateret, om der kører titusinde processer i baggrund osv. før du formaterer.

fredag, 21. juni 2013, 15:48

Citeret fra "sajo" Tak for det meget givende input... Kunne vi evt. snakke om hvad FB-spil trækker mest på? De trækker dårligt på noget som helst, netbooks er måske de eneste maskiner der kan få problemer. Derudover kan jeg slet ikke se hvordan en computer med hardware på niveau med core 2 eller bedre kan have nogen som helt problemer. Derfor midt lidt sarkatiske indlæg. Sakkura har fat i den lange ende, det er næsten med garanti et software problem. Med mindre selvfølgelig din mor sidder med e...

fredag, 21. juni 2013, 15:24

4770k sindsygt varm?

Jeg har jo så erhvervet mig en ny haswell, og den kører da også glimrende, men er du gal den bliver varm.. Jeg har en h100, og har nu reapplied phobya hegrease 5 gange, har prøvet både ærten i midten, to striber og spredt det ud, men load STOCK ligger på mindst 65 grader, med ca. 28c i rummet. Overclocker jeg til 4.5ghz @ 1.31v ligger den over 90c næsten med det samme i prime.. Jeg læste rundt omkring at Intel har smidt noget elendigt TIM under IHS'en, og det giver 20-30 grader at delid'e. Nogen...

fredag, 21. juni 2013, 15:07

FACEBOOK? Så skal hun da have en macbook pro, bare spørg landets gymnasie elever, en nobrand 5k bærbar kan ikke klare det. Næh nej, facebook kræver sku en computer til 15-20k, mindst.

fredag, 21. juni 2013, 13:32

Corsair Carbide AIR 540 kabinet

Hvad med luft til harddiskene, det virker til de er gemt helt af vejen bagved det hele uden nogen form for luft cirkulering? PSU'en tager luft ind og blæser det lige direkte ud af siden igen og grillen lige oven over er ikke til meget nytte hvis alt air flowet er på den anden side af pladen i midten. Har jeg overset noget?

fredag, 21. december 2012, 09:35

Programør/codes/hacking

Citeret fra "Asmodeus" Har kigget på hhv, C++ og VB 2012.. så vidt jeg kan forstå på det så skulle jeg "starte/begynde" med at bruge VB, da det er nemt program at lære.. - Har dog bare fået af vide at c++ skulle have større muligheder mht oparativsystemer ?? problemet er jo bare at jeg er newbie når det kommer til program valg.. skal jo helst ha noge som kan lære mig det fra bunden så jeg ikke "bare" kaster smig selv ud i det, men tager en ting af gang.. Amodeus C++ vil den moderne verden være ...

onsdag, 19. december 2012, 00:04

Programør/codes/hacking

Citeret i en artikel om hacking jeg har læst siger at der skulle være forskel på hacking og programmering Skimtede lige arktikel. I datalogi verdenen er et "hack" typisk en "grim" mindre bid kode man har frembragt for at løse et problem hvor man ikke kunne, ville eller havde tid til at finde en bedre løsning på. Men når almindelige menneske hører ordet at "hacke" forstår de det samme som hvis os andre hører ordet at "cracke". Hvilket vil sige at lede efter og udnytte svagheder i software eller ...

onsdag, 7. marts 2012, 18:12

Hvilken kontorstol har du? / Anbefal en kontorstol

Av av, tag ud i nogle butikker (fx Ikea) og prøve deres stole. En stol er næsten ligesom et par sko, det er meget subjektivt folk mener er en god stol når man er under 1k og ikke har 10 forskellige indstillingsmuligheder.

søndag, 4. marts 2012, 21:39

Krympeflex/heatshrink butik anno 2012?

Hvis du bare skal bruge standard krympeflex til at dække nogle lodninger, så tag ud i Biltema. De har en pakke med assorterede størrelser, plus seperate poser med specifikke størrelser. De gule er de mindste, og passer perfekt til kabler i PC og bil. Men man skal lige overveje hvad man prioriterer højest, funktion og pris eller udseende

lørdag, 25. februar 2012, 00:18

24/365 server

Tillader mig lige at bumpe min tråde igen, nu har jeg siddet og roddet lidt med setup'et igen, og jeg tror jeg er ved at have lagt mig fast på noget fornuftigt, er der noget jeg har overset? ASUS P8H67-I B3 Revision (778kr): http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4993680 Kingston ValueRAM 1 x 4 GB (144kr): http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=654535 Lian Li PC-Q08B (699kr): http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4196544 Pentium G840 (520kr): http://www.edbpriser.d...

søndag, 5. februar 2012, 23:06

24/365 server

Jeg har sat et nyt setup sammen, og må sige at jeg er ret tilfreds, specielt fordi prisen er den samme men med meget bedre hardware En gut fra SPCR siger hans følgende setup trækker 14W idle, hvilket ville være perfekt, og faktisk bedre end atom processoren der ikke har speedstep: MiniMi: i3 2100T + Intel DH61DL + Hitachi 5K500B + Lian Li Q08 + picoPSU 150XT http://www.silentpcreview.com/forums/vie&hellip;hp?f=28&t=63570 Nyt setup: Core i3 I3-2120T 3 MB (Intel Boxed) (Varmeafleder) 959kr http://...

søndag, 5. februar 2012, 22:06

24/365 server

Giver dig helt ret i det med bundkortet, det er svært at finde et Atom mobo med plads til et større antal harddiske, og et udvidelseskort er måske ikke optimalt (ingen erfaring). Jeg vil lige tage et kig nogle sandybridge low power modeller igen (i3/pentium, T), jeg havde godt nok læst før om folk der havde et fornuftigt forbrug, omkring de 60W mener jeg, kan ikke finde siden lige nu. Men det er stadig en del mere end en Atom. Kabinettet er ikke låst fast overhovedet, så hvis jeg går væk fra it...

søndag, 5. februar 2012, 15:12

24/365 server

Jeg er ved at undersøge mulighederne for en server der er billig I drift og vil høre om I har nogle erfaringer I vil dele Jeg har nogle dele til at ligge som kan sænke anskaffelses udgifterne, men jeg stiller lige hele situationen op: Krav: Den skal køre 24/365 stabilt. Strøm effektiv, helst under 30W idle, og max 60W load. Funktionalitet: svn/git, ssh, ftp/webhost, mysql, torrents og generel NAS. Skal være meget pålidelig mht. backup, specielt pga. gamle harddiske. Jeg overvejer derfor et raid ...

tirsdag, 3. januar 2012, 12:06

Nytårsfortsæt 2012?

Der er da et par ting jeg ønsker at opnå i løbet af året: - Droppe cornflakes og spise havregryn til morgenmad i stedet - Droppe den der tilfælde twix eller det stykke kage man ikke kan lade være med at spise engang i mellem Sidste år droppede jeg cola uden de store problemer så jeg er positivt indstillet. Satser på at blive clean for sukker inden 2013

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.