Søg i resultater

Søg i resultater 1-20 af 73.

tirsdag, 6. august 2013, 10:32

Forfatter: JohannesTN

"No IP for NAT" problemer med Dlink DIR655 og TDC Homebox

okay, bare af ren nysgerrighed, hvad sker der hvis jeg lader den være som den er nu? 192.168.1.100, vil forbindelsen være ustabil eller vil jeg opleve underlige ting :-)?

mandag, 5. august 2013, 22:20

okay, det vil jeg prøve. Bør jeg give min NAS ip'en 192.168.2.100 for at sørge for det er dlink routeren der "administrerer" den (hvad kaldes det lige...) som det er nu, er den jo 192.168.1.100 som er det område tdc routeren uddeler ip adresser i

mandag, 5. august 2013, 16:21

Jeg har nu (endelig) opsat routerene som i foreslår og indtil videre giver det ikke problemer på netværket. På Dlink routeren under "internet" kan jeg vælge: My internet connection is: Dynamic IP (DHCP) eller static IP, hvad bør jeg vælge? pt. står den til Dynamic IP (DHCP). Hvordan ser det ud med port forward (blandt andet til min NAS?) som pt. sidder TDC-->Dlink-->switch-->NAS og har IP'en 192.168.1.100, skal jeg forwarde de porte som jeg vil have åbnet for, til nasens IP i begge routere, elle...

onsdag, 31. juli 2013, 21:39

Til alle: Hold kæft hvor er det bare rart at komme hjem til en bunke svar, tråden kører også på TDC's eget forum og på HOL hvilket den har gjort i et par dage, men der har INGEN budt ind med noget, så rigtig mange tak for det :-) Nu mener jeg selv at have rimelig godt styr på netværksopsætning osv. men der er måske noget jeg har glippet, til dig Jacobask får du lige en lidt mere detaljeret gennemgang af mit setup, for min teoretiske verden (og de steder jeg tidligere har opsat på følgende måde) ...

tirsdag, 30. juli 2013, 21:21

Hej Tweak Jeg har lige fået ny TDC Homebox, da den gamle jeg havde sådan cirka var af ældste model. Den nye boks virker uden problemer. Jeg har koblet min egen Dlink DIR 655 router på TDC boksen vha TDC's egen guide: http://kundeservice.tdc.dk[...] Jeg har sat min Dlink router op på IP adressen 192.168.1.2 og deaktiveret DHCP-serveren, og selvfølgelig forbundet begge routere vha. LAN portene, alt er efter kunstens regler. Jeg har endda gentagende gange lavet factory reset på både TDC homebox og ...

torsdag, 1. november 2012, 20:39

Problem løst!

Hej alle, først vil jeg sige jer rigtig mange tak, for jeres tid, og jeres gode og fyldestgørende svar! - Jeg undskylder, at jeg først får svaret jer alle (i et samlet svar nu) nu, men jeg har været begravet i lektier og dagligdag... Det positive er, at jeg langt om længe, har fundet fejlen, efter at have prøvet jeres råd. Jeg fandt fejlen selv, og jeg VED at det er en dummefejl. Men man lærer af sine fejl ;-) Fejlen var følgende: I min tid, har jeg ikke samlet så fandens mange RJ45 kabler. De g...

søndag, 28. oktober 2012, 23:09

Opdateret: hjælp til netværksopsætning

Skal teste noget mere med det imorgen :-) - men har i flere forslag, så bare fyr løs. Lyder det ikke underligt, hvis det skulle være en indstilling i routeren??

søndag, 28. oktober 2012, 22:35

Jacobask: Det er blot på tegningen, at switch og accesspoint begge er i skurvognen. I virkeligheden sidder de med en afstand af 60 meter :-) - jeg har prøvet at pille accesspoint helt fra, hvilket ikke ændrede resultatet. hvis jeg sætter kablet, som kommer ud i skurvognen direkte i pcen, virker det fint ja. Det er det, der undre mig. HerrMansen ^ ^ Jacobask: AP er forbundet til LAN, under tests :-) Chrizl: Det kan jeg sagtens få til at virke, her hos mig selv. Så det tror jeg godt man kan? :-)

lørdag, 27. oktober 2012, 21:22

Som afslutning på min tidligere tråd, fik jeg overtalt min nabo til kablet netværk, i stedet for trådløst. Jeg har opsat det, som det vises på tegningen herover. Al hardware understøtter gigabit forbindelse, og netværkskablet der er trukket er STP cat. 6E Jeg har lavet en "reset" på routeren (1) for at forsøge at afhjælpe mit problem, men ingen ændring skete. Mit problem er som følger: Selve stuehus delen fungere ganske fint, og kablet mellem de to switches, er der også fin og stabil forbindels...

tirsdag, 23. oktober 2012, 19:39

Hjælp til opsætning af trådløst og kablet netværk over distance

Undskyld mit sene svar, alle sammen. Jeg har langt om længe fået naboen overtalt til at trække et kabel! så hurra for det. Så nu er 100m FTP kabel købt, samt 2 gigabit switches, så skal der leges :-) tak for hjælpen, alle. Det var skønt!

fredag, 19. oktober 2012, 20:53

Nå ja, det er jo faktisk ret væsentligt :-) - forbindelsen bruges primært til surfing, skype og net-tv

fredag, 19. oktober 2012, 20:27

Hej Tweak.dk Så er jeg på den igen. Jeg er i øjeblikket ved at hjælpe min nabo, med at få internetforbindelse i deres skurvogn. Problemet er, at skurvognen står 60-70m fra router, og et trådløst signal på ingen måde er kraftigt nok, til at nå ud til skurvognen, da det skal passere 4 betonmure. Det smarteste ville være at trække et solidt RJ45 kabel hele vejen fra router, og ud til skurvogn, det ved jeg godt. Men problemet er, at min nabo, ikke vil have trukket et RJ45 kabel, mellem stuehus, og u...

søndag, 5. februar 2012, 00:39

Iphone 4S registrere ikke mit simkort, hjælp!

update: min kæreste har åbenbart været i Telia i Aalborg, i dag. De gav hende et nyt mikrosimkort gratis, det bliver aktiveret hos kundeservice på mandag. :-) med de ord siger jeg tak for denne gang, det har været skønt med hurtig hjælp. Mvh. JohannesTN

lørdag, 4. februar 2012, 22:40

tak for respons SJN :-) er ked af at høre at det ikke har kunnet lade sig gøre overhovedet så, men jeg gjorde da et forsøg! - nu er jeg bare spændt på hvad Telia tager for at lave et mikrosimkort så.... tak for hjælpen alle sammen :-)

lørdag, 4. februar 2012, 17:04

Bubbi, tror du jeg kan være heldig det vil virke hvis jeg gør: "Hvis du er kunde hos Telia i forvejenHar du et alm. SIM-kort, skal du sende en SMS med teksten "skift" til 444 fra dit "gamle" SIM-kort inden du tager det nye i brug." fundet her: http://telia.dk/iphone/micro-simkort/ altså hvis jeg sætter det allerede tilskårede simkort over i hendes gamle telefon, sender smsen som ovenover, venter på svar, og derefter sætter det over i Iphonen, tror du det vil virke? :-)

lørdag, 4. februar 2012, 15:31

muligvis ikke, Bubbi :-) men jeg vil lige prøve et andet simkort i den først, så jeg er sikker på at det er simkortet den er gal med, og ikke telefonen. Men tak for hjælpen

lørdag, 4. februar 2012, 14:57

RTM, jeg vil teste med et andet simkort så snart jeg kan komme til det, så må vi se om det er der fejlen ligger et sted... :-) Bubbi, det kunne se ud som om det var skåret forkert, det har du ret i, men faktisk kunne jeg (i følge guiden, og min egen overbevisning) ikke skære det anderledes, da hele "guld-chippen" jo skulle med i et stykke på simkortet, uden at klippe det over :-) ellers må jeg fise ned i Telia og høre om jeg kan få dem til at lave et mikro-sim til den, det skulle vel være muligt...

lørdag, 4. februar 2012, 12:50

Hej Tweak.dk Nu er jeg nødsaget til at søge hjælp blandt jer kloge hoveder, for dette her går over min forstand, og jeg har i forvejen ingen erfaring med Apples produkter. Min kæreste købte igår en splinter ny Iphone 4S i TDC, uden abb. Jeg var klar over at den benyttede mini-simkort, så det første jeg gjorde, var at skære hendes simkort til, ved hjælp af en guide jeg fandt på internettet, så det kom til at passe i Iphonen. Efter udskæring ser det sådan ud: http://dl.dropbox.com/u/56823168/simko...

fredag, 28. oktober 2011, 16:56

Forstærkning af WIFI signal?

Hej begge :-) Vi har været indenover mulighederne for at trække kabel, opsætte powerlines eller benytte os af repeatere. Men vi er altså nu kommet frem til at vi i første omgang skal prøve om det kan klares med en ordentlig antenne. For at slippe for bøvl med at trække kabler. Selvom jeg godt ved at dette er den bedste løsning. Men er der nogen af jer, der ved noget om hvor langt og hvad denne antenne jeg linker til i første post, kan sende sit signal ud? mvh. Johannes

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.