Søg i resultater

Søg i resultater 1-20 af 1.000. Der er endnu flere resultater, omdefiner venligst din søgning.

onsdag, 17. januar 2018, 23:16

Forfatter: Geezus

Lidt hjælp til begynder overclocking af grafikkort vil blive værdsat

Jeg læste en artikel om, hvor let det egentlig er at overclocke et grafikkort med MSI afterburner; et program jeg normalt kun har installeret for at tjekke temperatur og styre fans. Ud fra hvad jeg læste er det hovedsageligt: Tilføj 10-20MHz, kør en benchmark, ser du nogen fejl, hvis nej så gentag. Så snart man ser "artifacts", tilføj omkring 5 volt og prøv igen. Umiddelbart tror jeg dog ikke, at jeg har lyst til at pille ved volt. Mit kort er Asus Strix 1070. Jeg har dog en masse spørgsmål, som...

mandag, 20. november 2017, 23:03

Hvilken Mus har i ?

Jeg forstår det ikke. Hvad er det folk elsker så højt ved MSI 3.0?

tirsdag, 17. oktober 2017, 21:47

Hvad er jeres erfaringer med trådløse hovedtelefoner?

Jeg kører både mus og tastatur med ledning, har jeg det fint med, men hovedtelefoner er det punkt, hvor jeg gerne vil gå trådløs. Dog har min oplevelse med det ikke været så positiv indtil videre. Jeg ejer: Arctis 7 (Headset) Creative Sports Outlier (in ears) Arctis 7 har skrattet en del på det seneste. Forbindelsen er ikke stabil, og det svinger lidt. Generelt vil jeg ikke kalde den pålidelig. Creative er lidt samme problem. Det er en sportsmodel, og når jeg er udenfor med dem, så kan jeg risik...

torsdag, 21. september 2017, 10:32

[Slettet]

Titel

tirsdag, 12. september 2017, 19:40

Trådløst headset ? hvilket

Nu er jeg ikke ekspert på lyd overhovedet, men jeg har Arctis 7 og er selv ret skuffet. Den har fået meget fine anmeldelser, også her fra tweak, men ofte vil man se, at normale brugere ikke er imponeret over lyden, og der må jeg give dem ret. Alt ved den er ret lækkert, komfort, udseende osv. men det er ærgerligt, at det er lyden, man går på kompromis med, når det nu er et lydprodukt. Et af dens salgspunkter er også DTS, som skulle hjælpe med surround, men slår man det til, så lyder det som om, ...

tirsdag, 12. september 2017, 09:10

Erfaringer med harddiskfabrikanter efterlyses…

Tror alt den mærkekrig har taget lidt overhånd. Stadig meget få som reelt går i stykker. Jeg har haft WD Blue, black, rød og en ekstern. Eksternen begyndte at give problemer efter 3 år, men mistænker, at det var selvforskyldt. Resten har kørt fint. Erstattede ekstern med en hæslig seagate, den kører også fint.

tirsdag, 15. august 2017, 19:33

Valg af NAS server

Du burde godt kunne sætte den op som et lokalt drev. Gjorde jeg for lang tid siden, det skal du bruge deres software Synology Assistant til. Selv bruger jeg bare web interfacet. Ærligt talt har jeg ikke brugt min NAS så meget, som jeg burde.

mandag, 14. august 2017, 18:19

Valg af NAS server

Jeg har en Synology DS213j, som er 3-4 år gammel nu. Hvis man ser bort fra, at den måske er lidt for svag i forhold til streaming og transcoding (det var jo også en af de billigere modeller), så er den virkelig fed. Styresystemet DSM er virkelig fedt, og den er også meget god for folk, som fx ikke kan finde ud af at sætte port forwarding op. Den gør meget af setup processen for dig, og er fyldt med muligheder og apps, som du let kan installere. Også apps til telefonen, så du fx kan sætte den til...

søndag, 13. august 2017, 13:08

"detecting drives done, no drives found"

AHCI var først noget, som jeg slog til efter, at den ikke kunne starte. Den var åbenbart slået fra af sig selv, hvilket overraskede mig lidt. Jeg mener da, at AHCI er noget man skal slå til i BIOS hurtigst muligt, ikke noget, at man kan gøre inde fra Windows? Kan huske første gang, at jeg fik SSD og undersøgte det lidt, der anbefalede folk at man skiftede til AHCI hurtigst muligt (lidt mere dybdegående, men min hukommelse er forfærdelig). Anyways, jeg kom frem med en 'slags' løsning. Hun havde e...

fredag, 11. august 2017, 17:11

Hmm ingen ide. Gerne uddyb, hvordan jeg evt kan teste det. Det er et meget gammelt bundkort, 6-7 år minimum. Tror ikke, at der er meget UEFI over den. God gammeldags BIOS i hende.

fredag, 11. august 2017, 14:43

Det er kun SSD, som er sat i lige nu, og den er sat øverst i boot priority. Den mekaniske fjernede jeg, da det er vigtigst for mig at få den til at boote, men de var begge genkendt i BIOS. Jeg har dog prøvet at isolere det lidt: - Jeg har puttet en anden harddisk fra en anden computer over i, som havde OS på sig. Den virkede fint nok. - Derudover lavede jeg et bootable USB med ubuntu på, for de har jo deres 'prøv uden at installer', og den virkede også fint. Satte den til at køre lidt youtube, d...

fredag, 11. august 2017, 10:40

Jeg har slået jmicron fra nu. Steder på nettet sagde, at der skulle være 2 steder at slå det fra, jeg fandt kun et. Beskeden kommer dog ikke frem mere, og den går direkte til "Reboot and select proper boot device". Siden BIOS genkender drevet, så antager jeg, at diskene er connected ordentligt? Jeg tænker lidt at skaffe et USB og lægge en af de der Ubuntu images derpå. Hvis jeg kan køre den testimage helt fint og normalt, så må bundkortet vel virke, ellers havde den vel crashet brugen.

fredag, 11. august 2017, 01:06

Det lyder ikke umiddelbart som noget, jeg tør pille ved...

fredag, 11. august 2017, 00:59

Nej, det har jeg ikke, men hvad forskel ville det gøre, ville jeg ikke bare få samme meddelelse?

fredag, 11. august 2017, 00:50

Jeg mente nok, at der var noget med støvsuger! Altså, vi har de der ting, som der hæver bundkortet fra selve pladen, hvis det er det du mener? Tror du umiddelbart, at det er noget fysisk skadet?

fredag, 11. august 2017, 00:22

Håber virkelig, at der er nogle, som kan hjælpe. Jeg ville overraske hende med et nyt kabinet, ikke med, at jeg havde smadret hendes PC. Selv er jeg bange for, at vi fx ikke har været forsigtige nok, og noget har taget fysisk skade, for det har jeg ingen mulighed for at fikse. Jeg kan nemlig ikke se, hvorfor der pludselig skulle være et software problem, når alt vi har gjort er at flytte den. Måske en dårlig tilslutning?

fredag, 11. august 2017, 00:16

Jeg har lavet et mindre projekt, hvor jeg sammen med en, som har lidt mere forstand på det end mig, har prøvet at flytte min søsters computer over i et nyt kabinet imens hun er på ferie, men nu kan den slet ikke boote. Ting jeg tænker måske er værd at nævne: - Da de fleste dele har været ude, så har de fået en god omgang med støvsugeren. Jeg mener at have hørt, at man skulle være forsigtig med det, men intet har været sluttet til imens, og den var mere støvet end et fossil. Strømforsyningen har ...

onsdag, 9. august 2017, 00:39

1070 vs 1080

Jeg opgraderede selv fra 770 til 1070. Mit Just Cause 3 kørte meget bedre efter det, dog er jeg ikke helt så blown away af ydelsesforskellen, som jeg havde håbet. Personligt ville jeg nok lige scoute Vega først. Prislejen skulle være ca. det samme.

torsdag, 3. august 2017, 20:57

Projekt Noah - Del 1 - Tweak.dk bygger et AMD Ryzen system

Jeg synes, at det er en fed video. Jeg har aldrig haft muligheden for at lære at samle en PC, så synes det er fint, at der bliver gået igennem det på denne måde, så selv en 14 årig, der næsten intet ved om det, kan forstå det. Mit tip til forbedring ville så være at få en kameramand på. Så kan Noah sørge for byggedelen, Kenneth kan stå og pege & forklare, og kameramanden kan sørge for en optimal vinkel, så jeg kan se alt der bliver lavet up close.

søndag, 16. juli 2017, 14:43

Hvad fejler min printer?

Ja, for på¨computeren står der jo til at være nogenlunde 1/3 del tilbage. Jeg har software installeret og har også prøvet at geninstallere det.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.