Søg i resultater

Søg i resultater 1-20 af 306.

onsdag, 1. juli 2015, 11:01

Forfatter: ziphnor

S: Dell PowerEdge 2950 server

Hvor meget strøm bruger sådan en når den er idle?

torsdag, 19. december 2013, 17:52

Light gamer på skrabet budget

Fik lige benchmarked lidt med passmark for at sikre sig at diverse drivere var korrekt installeret etc. De fleste ting scorede som forventet, men memory benchmarks gav et lidt skidt result. Feks. giver read uncached en score på 5385 mens passmark feks viser 8GB Samsung PC3-12800 med en score på 10996. Scoren er faktisk så lav at den ligger tættere på de DDR2 ram der sammenlignes med. CPU-Z angiver "Channel# Dual" og DRAM frequency 803.7Mhz, så umiddelbart virker det jo som om tingene kører som d...

tirsdag, 17. december 2013, 21:25

Havde husket at fjerne windows, men havde sat en sekundær HDD på ved en fejl (troede det var primary). Der er en sjov lille bug omkring DVD drev. Der er ikke angivet nogen pris forskel ved at undlade drevet, men prisen ændrer sig rent faktisk. Men som sagt, er et GTX 650 ikke lige sagen, og med et bedre kort ryger den væsentligt over 4k. Har desuden lige fået samlet delene her i aften, indtil videre ser alt lovende ud. Nu vi så se om der er noget der springer i luften

mandag, 16. december 2013, 17:26

Citeret fra "Renegger" Komplett Entry Gamer Stødsikker PC-æske Cooler Master Elite 311 Sort/Sølv Cooler Master B500, 500W PSU MSI B85M-E45, Socket-1150 Intel Core i3-4130 Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9 Sapphire Radeon HD 7790 1GB GDDR5 Seagate Barracuda® 500GB Garanti - 3 år Pris 4051, Hmm, synes slet ikke at jeg kan lave den konfiguration med 7790 kortet? Med et GTX 650 og 8gb ram får jeg kr. 4459. Er du sikker på at du huskede at skifte CPU'en (med G3220 får jeg kr. 4027).

mandag, 16. december 2013, 17:20

Nu fik jeg mobo'et. Det viste sig at være et revision 3.0 (og produceret ca. et halv år efter F7 biosen kom frem) så det burde ikke være et problem. Mht. til PSU og PCI-E strømstik så kræver det købte kort kun 1x6 pin, og der følger en adapter (som nævnt i ovenstående) med så det er helt sikkert ikke et problem. Hvad det er et (lille) problem er at IDE åbenbart er helt død (ingen IDE på mobo, troede stadig de fleste havde et enkelt stik til DVD drev) og at ingen af mine gamle DVD drev kan bruges...

søndag, 8. december 2013, 18:35

Har skrevet og spurgt butikken, tænkte det måske stod på stickeren på siden af æsken. Så vidt jeg kan se understøtter asus m5a97 le 2.0 fx-6300 i alle bios versioner. Det tror jeg også rev 3.0 af gigabyte kortet gør. (Men der er markant dyrere ). Nu må vi se hvad de siger, ellers må de blive asus kortet istedet.

søndag, 8. december 2013, 17:58

Og nu spotter jeg så at det gigabyte kort kun understøtter fx-6300 med den rigtige bios opdatering (F7). Lyder til at jeg risikerer at stå lidt med et hønen og ægget problem? Hvis nu biosen er for gammel bliver det vel pænt svært at opdatere den uden en ældre cpu?

søndag, 8. december 2013, 17:26

Bare lige fyi endte jeg med at bestille et Gigabyte GA-970A-UD3, da det faktisk ikke kostede særlig meget ekstra med den konstellation af butikker jeg bestilte fra og så ud til være det bedste mht strømstyring og vrm køling etc.

lørdag, 7. december 2013, 20:30

Ja, kom netop med det link fordi jeg kunne se at det netop havde strømforsynings problemer som du nævnte. Læste lidt videre fra dit link og tror helt bestemt jeg dropper det asrock mobo. Men lyder som om ovenstående msi er acceptabelt: http://www.back2gaming.com/hardware/msi-970a-g43/8 . Men vælger nok efter dagspris. Tak for hjælpen.

lørdag, 7. december 2013, 13:04

Sata/usb 3 er nice men hdden kommer ikke til at være sata3 så det gavner ikke så meget nu. Er heller ikke bekymret om onboard sound. Så længe det kan køre stabilt på stock er jeg glad. Spm er så om det gør det? Hvis man læser dette http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=722799 kan man godt blive lidt bekymret. Tror jeg kigger lidt på dagsprisen når jeg bestiller og ser om det billigste 970 chipset skulle erstatte ovenstående (der er ikke noget værre at fejlfinde end et ustabilt bund...

fredag, 6. december 2013, 17:41

Fik kigget på xfx 450w psu'en. Den kan levere 34A på 12v svarende til over 400 watt, det er vist alt rigeligt til dette system Mht mobo er der så virkelig så stor forskel når der ikke skal oc'es? Typisk plejer bundkortet da kun at betyde et par procent performance? At rykke op til et 970 mobo koster alligevel +150-200kr. Mht køler bliver det stock det er et let sted at spare når der ikke skal oc.

fredag, 6. december 2013, 12:03

Tak for svarene, det er måske smartest at bygge selv så er der idet mindste garanti på delene. Har også et gammelt kabinet i overskud med dvd drev og kan muligvis grave en hdd frem. Fx-6300 lyder godt, har set den nævnt som en god budget gaming cpu flere gange. Hvad med følgende: fx-6300 - 785kr msi 7850 OC 2g - 991kr ASRock 960GM-VGS3 FX - 267kr 2x4gb kingston value eller g.skill (hvad der nu lige er billigst)- ca 550kr XFX Core Edition PRO550W - 439 kr Er der ikke en billigere PSU der kan klar...

torsdag, 5. december 2013, 13:28

Jeg er på udkig efter en meget billig gamer(ish) pc til en 10 årig knægt i min familie. Budgettet er ekstremt skrabet, absolut max 4k og meget gerne mindre (de har ikke særlig mange penge). Jeg har heldigvis en gammel skærm og win7 licens etc jeg kan donere. Vi er naturligvis ikke ude i noget der kan køre nye spil i max settings, men det skal helst kunne køre alle spil i low-mid nu og feks to år frem. Det bedste bud jeg har kunne finde er topdatas xtreme lite med 2gb 7850 OC og amd fx 4130 til 4...

lørdag, 8. januar 2011, 10:52

Netværk i væggene: Hvilken type kabel?

Citeret Oprindeligt indlæg af Xcellers ville jeg da mene at du skulle gå efter Cat 7A hvis mer-prisen ifh. til de ældre typer ikke er for stor. Ved du hvilke konnektorer man bruger til at afslutte CAT7a i et vægstik? Såvidt jeg forstår bruger man Lexcomm 250 til CAT6 (250mhz) og Lexcom 500 til CAT6A (500mhz), men der er ikke noget der hedder Lexcom 1000 Såvidt jeg kan læse mig frem til skal man bruge en "GG45" konnektor som er bagudkompatibel med RJ45 patchkabler. Jeg synes dog ikke jeg kan fin...

fredag, 7. januar 2011, 23:03

Netværk i væggene: Hvilken type kabel?

Vi har lige købt et hus, og i forbindelse med en større renovering fræser vi el/netværk og lignende ind i væggene. Netværkskablerne skal trækkes fra et krydsfelt i kælderen til netværksstikdåser i rundt omkring i huset. Jeg er dog i tvivl om hvilken type netværkskabel jeg bør bruge. Eftersom kablerne ender inde i væggen og ikke bliver så lette at udskifte, vil jeg jo gerne fremtidssikre så godt som muligt. Valgmulighederne er vel CAT6, CAT6A, CAT7 eller CAT7A? Er der nogen der ved hvad der giver...

søndag, 22. november 2009, 09:49

V: Mini-PC med 3.0Ghz X9100 bærbar CPU

Jeg har i et stykke tid kørt med en HTPC med nedenstående setup. Jeg erstatter den snart med en HDI Prime 3.0 afspiller, og overvejer nu at sælge den. CPU: 3.06 Ghz X9100 Extreme dual-core mobile CPU . Socket P, 6MB cache. ES. HDD: 16gb mtron SLC SSD RAM: 2x2GB DDR2-800 SO-DIMM Kabinet: AOpen MP45-DR : http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=486219 (bemærk pris uden CPU og RAM). http://global.aopen.com/products_detail.…=2661&mdstl=309 Optisk drev: Slim slot-loading DVD-ROM. Chips...

tirsdag, 27. oktober 2009, 18:34

Mid-end Gaming Laptop?

Efter at have kigget lidt grundigere på den model fra Experts side er jeg blevet ret sikker på at de har opgivet forkerte specs. De rigtige specs er en del ringere og passer lidt bedre til prisen. Jeg har bestilt N61VN, så må vi se hvordan det går.

søndag, 25. oktober 2009, 15:15

Mid-end Gaming Laptop?

Jeg ved ikke så meget om deres indbyrdes kvalitet, men jeg ville ikke værge mig ved at købe hverken Acer eller Asus.

søndag, 25. oktober 2009, 14:56

Mid-end Gaming Laptop?

Link til Asus'en på edbpriser.dk: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.…61vn&pid=667051

søndag, 25. oktober 2009, 14:26

Mid-end Gaming Laptop?

Har selv kig efter en bærbar med lignende egenskaber til min kæreste. Hun spiller typisk strategi og RPG spil, men aldrig FPS. Umiddelbart lader det til at laptops med GT 260M eller bedre bliver rigtig dyre, så indtil videre kigger jeg mest på laptops med GT 240M. Jeg har kigget på Asus N61VN til 7250 kr som minder meget om den Acer hos Expert. Den har bare en 2.53 P8700 CPU istedet for en 2.2 Ghz T6600. Hvis du (eller andre) kender til lignende laptops i samme price range ville jeg meget gerne ...

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.