Søg i resultater

Søg i resultater 1-20 af 247.

fredag, 4. marts 2016, 22:43

Forfatter: Krs

Hvordan fejlsøger jeg min internetforbindelse?

Routeren er en TDC Homebox et eller andet, som min arbejdsgiver mente var helt fantatisk af bl.a. sikkerhedshensyn. Der står ikke lige modelnummer på, men det må være muligt at tjekke performance op sådan en?

fredag, 4. marts 2016, 20:11

Yes, thanks. Jeg kan godt se hvad du mener. Et eller andet sted er problemet også bare, at nettet virker ok, når der kun er en enhed på. Jeg er i hvert fald tilfreds med hastigheden. Det klumprer bare, når flere enheder er på. Og det kan jeg jo ikke teste på, hvis jeg går uden om routeren.

fredag, 4. marts 2016, 19:33

Tak soerensn! Jeg vedlægger dog lige et billede af "teknikrummet", der viser, hvordan 'internettet' kommer ind i lejligheden. For mig er det lidt uoverskueligt og jeg vil helst ikke pille for meget ved ledningerne. Er der en anden måde, jeg kan teste på - via software fra computeren?

fredag, 4. marts 2016, 17:57

Jeg oplever store udsving i netforbindelsen. Specielt, hvis et familiemedlem streamer på eksempelvis Netflix og en anden tænder computeren/griber en ipad og går på nettet, så kan Netflix-forbindelsen gå helt i ged. Problemet er blevet værre, så min fornemmelse er, at det er mit eget udstyr det er galt med og ikke den netadgang, (min arbejdsgiver) har købt. Hvordan fejlsøger jeg?? (udover at slukke/routeren) - kan jeg måle et sted, hvor stor kapaciteten er? Hvordan ser jeg på computerne Win+ + Wi...

søndag, 5. april 2015, 20:31

Test af Rapoo KX mekanisk trådløst tastatur

Spændende. Sådan et tastatur kunne jeg godt købe, men jeg ville mangle særskilt nummer-keys.

lørdag, 12. april 2014, 15:15

Tak for hjælpen!

Thanks, SMLDK. Jeg har købt en TP-Link TL-WA854RE. Den ser ud til at virke og den var meget nemt at installere. Nu ser jeg i de kommende dage, om den er så stabil, som jeg håber.

lørdag, 5. april 2014, 14:05

"forlænger" til trådløst net

Mit trådløse netværk rækker ikke til altanan. Et det et access-point, jeg skal have? Hvilken skal det i givet fald være? Noget familie købte en gadget, der bare blev sat i stikkontakten. Det virkede vist fint - er det sådan en, jeg skal have? Jeg kan ikke købe en ny router for den er fra arbejdet og må ikke skiftes.

fredag, 3. januar 2014, 22:02

Løsning

Arrh great, det hed "desktop". Så bliver det vist ikke mere banalt.

fredag, 3. januar 2014, 21:52

Win 8.1 springer til den gamle desktop-skærm ved hver boot

Den begynder i Metrobilledet (Start-billedet, eller hvad man nu kalder det) og springer så 10 sek. videre til desktop. Det skyldes helt sikkert et program, der eksekveres ved opstart, og som kan disables. Er det muligt at spore hvilket program, der er tale om, eller skal man prøve sig frem?

fredag, 23. august 2013, 19:08

Delid guide til Ivy Bridge og Haswell

Citeret Der vil altid være svære termer som TIM, DIE, PCB, men denne slags artikler bør også henvende sig til brugere med denne slags viden. Du er vist altid ofte bare uenig, når der kommer forslag til artiklerne. Tidligere har du kaldt det "geek ævl", da en forslag at hæve niveuet lidt. Sent from my iPad using Tapatalk HD

onsdag, 21. august 2013, 21:11

Delid guide til Ivy Bridge og Haswell

Spændende artikel. Jeg synes dog, I skal fjerne du 3 linjer, hvor I lægger op til at udnytte købeloven. Det er sgu for dårlig stil. I øvrigt tror jeg, at I med hurtig gennemskrivning kan gøre artiklen endnu bedre ved at reducere antallet af indforståede forkortelser: TIM, DIE, PCB?

onsdag, 14. august 2013, 16:35

ER SOLGT - S: Billig stationær (MM-vision Monster Speciel)

Sorry!! Har fuldstændig overset beskederne. Jeg er ved computeren nu og svarer.

søndag, 11. august 2013, 23:31

Citeret fra "QuickSlick" kunne også godt tænke mig at høre et hbo, da jeg sagtens kunne være interesseret ! Ok, men så gider jeg ikke høre noget med at jeg er fuldstændig crazy, men jeg havde tænkt, at det ikke gav mening for mig at sælge for under 1500-2000 og når jeg lige skimmer DBA, så synes jeg, at priser starter ved 3000-4000 (nogle endda meget optimistiske). Såeeh.... priseide +2.000. Hvordan lyder det? Den er til salg her og et andet sted. Her til aften har jeg installeret win7 (der er ...

søndag, 11. august 2013, 18:21

Ikke for alvor. Jeg er klar over, at den er 3-4 år siden, den var top of line, men psu og ssd kan vel bruges selv i et moderne system og den trækker meget fint Photoshop o.l. En opgradering af af grafikken og så er det vel en fin lille gamer.

søndag, 11. august 2013, 15:22

Skal af med denne. Sælger samlet, men den kan jo hurtigst rippes til brug for reservedele og andet: Gigabyte GA-EX58-UD4P I7-920 PSU Seasonic SS-760KM X-Series CPUK All Scythe Karma Cross Retail SSD Intel 320 120GB Sata2 HDS 1000GB Samsung SataII HDD Nvidia GF GTX285 1024MB PCI-E Case RaidMax Smiodon cabinet Pioneer DVD-216 Wifi Buffalo PCI N-STD Memory (fandt dette i CPUz): Memory Type DDR3 Memory Size 12 GBytes Channels Triple Memory Frequency 600.0 MHz (2: CAS# latency (CL) 9.0 Med Win 7 + Of...

onsdag, 7. august 2013, 21:55

Gaming PC - bygge selv eller købe færdigsamlet?

Såvidt jeg ved, betaler du flere steder blot 500,- til 800,- for at få forhandleren til at samle for dig, når du køber delene i butikken. Det er der jo så nogle fordele ved, hvis skidtet ikke virker og det er vanskeligt at lokalisere, hvor fejlen kommer fra. Jeg ved ikke, om du så kan få forhandleren til at bruge nogle af de dele, du har i forvejen. Om det er dyrt eller billigt i forhold til fordelene er lidt op til dig.

mandag, 5. august 2013, 22:41

Ny computer vil ikke starte + løsning (til inspiration)

Min nye computer ville ikke starte efter kun 3-5 dages brug: Den reagerede tilsyneladende ikke, når jeg trykkede "on" og jeg kunne kun få liv i den ved at frakoble al strøm (stikket ud af stikkontakten eller strømkablet ud) i minimum et minut og selv da lykkedes det kun hver 2-3 gang. Nogle gange startede den rent faktisk op og lukkede så igen under boot. For mig at se en halvdød strømforsyning. Retur til forhandleren (kun kabinet med indhold), der testede og ikke kunne genskabe fejlen. Retur ti...

fredag, 2. august 2013, 16:59

Dummet mig - har købt PCI Adapter, der ikke passer.

Citeret fra "Sakkura" Man kan ikke bruge "x1"-kort i en x16-port? Jo, det kan man sagtens. Det ser bare lidt skægt ud. Og det er smart lige at sikre sig at bundkortet ikke skærer halvdelen af båndbredden til grafikkortet væk når man sætter et kort i en af de andre PCIe-porte. Thanks! Citeret fra "Sakkura" Edit: Kiggede lige i bundkortmanualen. Så længe du ikke sætter netværkskortet i den nederste port er der ikke noget problem. Den nederste port deler forbindelse med den øverste, hvor grafikkor...

torsdag, 1. august 2013, 22:02

Citeret fra "PsyCho" Alle portene på dit kort er PCI-E 3 stk PCI-e "x16" og et styk PCI-e "x1" Hmm - det ser ud til, at der stort set ikke findes netværksadaptere til PCI-e "x16"-porte Man kan ikke bruge "x1"-kort i en x16-port?

torsdag, 1. august 2013, 21:53

Citeret fra "Try-this" Er det helt udelukket med USB baseret løsning? Altså en wireless adapter i størrelsen af noget man normalt forbinder med en USB pen, evt. med et kabel og en lille stander den kan stå i. Nej - det kan jo ende med USB. Mit indtryk er blot, at PCI-løsningerne har større rækkevidde som følge af større antenner.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.