Søg i resultater

Søg i resultater 1-20 af 1.000. Der er endnu flere resultater, omdefiner venligst din søgning.

fredag, 1. september 2017, 12:48

Forfatter: Grus

Optimering af indgående Fibernet

Som andre også skriver, så har din router helt sikkert indflydelse hvis du bruger den til at håndtere VPN. Mit eget eksempel, jeg har 300 mbit fiber: Min gamle Linksys E3000 router, med OpenVPN server kunne levere ca. 30 mbit. Mit gamle pfSense setup, en desktop pc med Core 2 Duo 2,66 ghz, 4 GB DDR2, Realtek netværkskort, mekanisk harddisk og OpenVPN kunne levere ca. 75 mbit. Min nuværende virtualiserede maskine med Sophos UTM på en VMware ESXi 6.5 host med Core i7-4790k, 32 GB DDR3, Realtek net...

mandag, 3. juli 2017, 08:56

Hvilket JBOD kort eller JBOD enclosure?

Her i weekenden valgte min RAID controller at smide en disk. I den omgang fandt jeg også ud af at den ikke sender SMART info videre til styresystemet, faktisk har den slet ingen overvågning. Som resultat heraf har jeg nu en defekt disk og to yderligere med bad sectors uden jeg anede det (det meste data er reddet, hurra for det!). Jeg bruger ikke RAID funktionen på kortet, men udelukkende JBOD og klarer resten med Storage Spaces i Windows Server 2016. Jeg skal derfor på jagt efter en af to ting: ...

mandag, 29. maj 2017, 10:44

Problemer med Nero BackItUp

Så vidt jeg lige kan google mig til, så er det en dll som Nero skal bruge for overhovedet at virke - dermed inkluderet når du installerer programmet. I et tilfælde som dit, vil jeg foreslå du geninstallerer softwaren, det skulle meget gerne løse dit problem. Alle de hulumhejmetoder der kan laves med cmd o.lign. fungerer efter min erfaring ikke altid super godt.

lørdag, 22. april 2017, 21:49

Kan jeg bruge en PWM splitter på case fan fra bundkort?

Cool, det havde jeg ikke set. Men jo, det er to ens blæsere så der burde ikke være problemer der. Jeg køber sådan en tingest

lørdag, 22. april 2017, 20:00

Kan jeg bruge en PWM splitter på case fan fra bundkort?

Mit nyerhvervede Asus H110-M Plus har kun én case fan udgang på bundkortet, men mit kabinet har to blæsere, begge PWM. Spørgsmålet er om jeg kan benytte en Y-splitter på bundkortet og dermed tilslutte begge blæsere uden at riste bundkortet, men samtidig bevare muligheden for dynamisk styring af blæserhastighed fra bios? Jeg kan ikke lige lure hvilke problemer jeg evt. måtte rende ind i her. Den splitter jeg har kig på er denne: https://www.coolerkit.dk/shop/ek-cable-y…archdbprodukter

onsdag, 12. april 2017, 09:54

K: i5-6600

Jeg søger en i5-6600 incl. køler. K'eren kan i princippet også bruges, jeg må dog erkende at jeg nok aldrig kommer til at overclocke den alligevel, så hvis jeg kan spare lidt penge ved at undlade dette ciffer så gør jeg gerne det.

mandag, 20. marts 2017, 08:58

auto sletning af mappe

Det vil du kunne klare med et cron job og et shell script. Jeg ved ikke om du har erfaring med dette, men du laver et script der sletter filer ældre end dags dato -30 dage. Dette sætter du så til at afvikle hver nat. Tjek dette svar på stackoverflow: http://stackoverflow.com/questions/13868…der-than-n-days Jeg laver samme nummer på Windows med et PowerShell script for at rydde op i mine overvågningsvideoer.

torsdag, 2. februar 2017, 15:15

Mail-program

eM Client er et glimrende valg. Den er ret Outlook-agtig. http://www.emclient.com/

onsdag, 14. december 2016, 14:17

Internetforbindelse - hvilken forbindelse sidder du på?

300/300 fra Bredbånd Nord. De kan næsten levere hastigheden. Før havde jeg 100/100 - den gav i praksis ca. 125/125. Min nuværende giver godt og vel 312/285 i snit. Det er fint. 279 kr + 49 kr for (fast) offentlig ip. Ja - ellers får man slet ikke en offentlig ip overhovedet...

onsdag, 31. august 2016, 15:10

Hvad laver I når I ikke gamer?

Jeg arbejder som udvikler hos Inspari (konsulenthus med fokus på Business Intelligence) og bruger hoveddelen af min tid på at udvikle databaser og diverse integration til og fra kildesystemer for en bred vifte af kunder. Derudover har jeg et hus der skal passes, en kæreste og et barn. Når jeg kigger på min sparsomme fritid så springer jeg i faldskærm i Nordjysk Faldskærmsklub.

onsdag, 31. august 2016, 13:04

Teste elnet før køb af powerline

Jeg vil umiddelbart skyde på at det udstyr der skal til for at måle det, hvis muligt, vil være væsentlig dyere end et Powerline sæt.

lørdag, 6. august 2016, 08:57

Ventilation af varmt skab

Du kan også købe 230v blæsere, de kan flytte en hel del mere luft. https://www.google.dk/search?q=230v+fan&…fAYqxsAHOg6aYCQ

fredag, 22. juli 2016, 12:26

Hvilket kabinet med HDD bays?

Citeret fra "HerrMansen" Det førnævnte Raven er også til salg hvis det er - Det har en del brugsridser men fungerer som det skal. Men du kan jo vende tilbage hvis det har interesse. Kan se du bor i Aalborg? hvilket passer perfect. Det er faktisk smart at det har backplate i toppen i stedet for bagved, da serveren står inde i et hjørne. Hvad sælger du det for? Skriv gerne PM.

torsdag, 21. juli 2016, 08:53

Citeret fra "HerrMansen" Mit gamle Raven RV03 har op til 10 3,5 bays (hvis du er villig til at ofre 5,25 bays med adapters, og 2x SSD. http://www.silverstonetek.com/raven/prod…el=rv03&area=en Det vejer dog et ton med indmad - Ikke helt LAN venligt. Det var et godt bud. Skidt pyt med LAN-venligheden. Det er en server, den skal parkeres permanent i mit serverrum

onsdag, 20. juli 2016, 20:13

Citeret fra "D3K0I" Har et Cooler Master haf xb evo til salg. 400 kr. afhentet. Tager det ikke kun 2 diske i skuffer i front?

onsdag, 20. juli 2016, 20:02

I forbindelse med min server trænger til et makeover, skal jeg også have fat i et nyt kabinet. Mit primære krav er egentlig at jeg kan finde et med masser af HDD bays. Lige nu har jeg et mITX kabinet med 4 bays, så jeg kan tilgå diskene fra fronten af kabinettet lidt a la Cooler Master HAF XB. Den nye maskine kommer til at have et ATX bundkort, så jeg skal bruge et større kabinet. Jeg skal heller ikke afvise at der kommer flere diske til, men 4 er minimumskravet. En nice-to-have ting er hvis det...

mandag, 2. maj 2016, 20:39

Nyt Business Intelligence system - hjælp

Citeret fra "Jens Peder Olesen" Hey Vi er ved at søge nyt BI (Business Intelligence system) til vores virksomhed. Vi har tidligere blot udarbejdet egne rapporter på salg, men mangler et mere professionelt set-up, hvor penge ikke er en afgørende faktor. Vi er en relativt stor virksomhed med yderligere vækstpotentiale. Er der nogle som har erfaringer med nogle specifikke Business Intelligence systemer, hvor det er nemt og enkelt at trække data ud fra? Flere af mine kolleger kommer fra virksomhede...

mandag, 2. maj 2016, 20:29

Dødsstødet - At bygge videre på de gamle dele.

Citeret fra "tOwelz" Citeret fra "Igel" Selvom du ikke vil rode dig ud i overclocking, så ville jeg skifte den stock køler ud med en aftermarket køler. Eksempelvist kunne det være en cooler master evo 212, den koster ca. 300,- og er meget lydsvag samt at den holder din CPU en del køligere end stock køleren. Resten ser fint ud herfra. Hej Igel, Jovist jeg vil ikke rydde mig ud I for meget. Kan man skifte stocken ud på et senere tidspunkt, eller er det absolut must fra starten at sætte en afterma...

onsdag, 9. marts 2016, 13:35

Hvilken harddisk skal jeg vælge til server ?

Jeg har 4 stk WD Green 2 TB i min server der kører 24/7. De er opsat i RAID 5. De klarer jobbet ganske udemærket. De har kørt non-stop i noget der ligner 4-5 år. Hvis du bare skal bruge den som medieserver og reelt set kun have den omtalte aktivitet på den i ca 4 timer om dagen, så synes jeg ikke der er grund til at bruge penge på dyrere diske så som WD Red. En af fordelene ved WD Red er, så vidt jeg ved, at de ikke parkerer læsehovederne mellem hver læsning/skrivning, som WD Green gør (for at s...

mandag, 11. januar 2016, 12:35

når jeg har windows 10 på bærbar på dansk, kan man skifte sproget til polsk.

Med mindre du har en Pro udgave, som de andre også nævner, så er du nødt til at lave en frisk install.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.