Søg i resultater

Søg i resultater 1-20 af 23.

lørdag, 31. januar 2015, 21:44

Forfatter: JohanFSC

Hjælp til valg af NAS

Det er efterhånden ved at være et stykke tid siden jeg spurgte om råds til valg af en NAS, men har nu bestemt mig for at det skal være nu og regner med at købe en Synology DS214+, men ville lige høre hvad der kan anbefales af harddiske hertil? Regner med at køre to diske i RAID1 og hver skal være på 1 til 2 TB, så er der noget specielt jeg skal holde øje med og er der nogle bestemte der kan anbefales hertil? Mvh JohanFSC

fredag, 3. oktober 2014, 14:44

Hjælp til valg af NAS

Mange tak for jeres svar! Så tror jeg kigger nærmere på Synology, men kan i foreslå nogle bestemte modeller, der kan det jeg efterspørger om samtidig ikke sprænger budgettet? Regner med at bruge 2-3 tusind kroner på det, men vil selvfølgelig gerne slippe så billigt som muligt. Det eneste umiddelbare krav jeg har er at den nok skal kunne have to harddiske (der kan køre i raid1). Er det muligt med Synology at få lavet en form for regelmæssig back-up, hvor man ikke får gemt de samme filer igen og i...

tirsdag, 30. september 2014, 22:25

Hjælp til valg af NAS

Jeg overvejer for tiden kraftigt at købe en NAS, men må indrømme jeg ikke har så meget forstand på det, så håber på at jeg kan få svar på nogle spørgsmål her. Det jeg tænker den skal bruges til er at have samlet alle mine filer samme sted, så der er taget backup af dem og jeg samtidig kan tilgå dem fra forskellige computere og enheder. Både med at kunne tilgå dokumenter, men også streame film og musik. Jeg har kigget meget på nogle fra Synology, da jeg generelt synes de bliver anbefalet og de vi...

mandag, 4. februar 2013, 19:41

Backup og synkronisering af filer

Hey Jeg i et stykke tid overvejet at købe en NAS eller lignende, da jeg gerne vil have en kopi af alle mine filer gemt et sikkert sted. Til hverdag bruger jeg en bærbar i skolen og den stationære derhjemme og gemmer pt. de vigtigste filer på dropbox så de altid er tilgængelige og opdaterede, men vil bare gerne have at jeg kunne gemme mange flere filer pga. den lille mængde plads, men vil stadig gerne beholde det så jeg kan tilgå filerne fra begge computere samtidig med de altid er opdateret. Des...

torsdag, 15. marts 2012, 15:42

Note program

Personligt bruger jeg onenote og dropbox, man kan bare gemme notesbogen i dropbox-mappen og så synkroniserer den selv. Det virker helt fint, bortset fra at jeg har 2007 på den ene computer og 2010 versionen på anden, og hvis jeg bruger 2007 formatet kan jeg ikke bruge formel-funktionen, så lige pt. kan jeg kun åbne den med onenote 2010.

tirsdag, 21. februar 2012, 20:47

Er en vertex 3 god nok?

Nu har jeg endelig fået tid til at installere den, men er blevet i tvivl om jeg skal sætte den i min stationære først og så opdatere firmware (regner ikke med at det er den nyeste der ligger på den) eller om jeg bare skal installere windows og så opdatere firmware derefter (hvis det er nødvendigt)? Er der også nogen der kan forklare hvordan det foregår når disken ikke er formateret endnu, ordnes det automatisk hvis jeg bare smider windows7 dvd i og installerer derfra eller skal jeg gøre det inde...

mandag, 13. februar 2012, 18:52

Er en vertex 3 god nok?

Tak for svarere, er glad for at høre det, og det bekræftede mig egentlig mest, også selvom jeg godt kan se det fornuftige i et at tage en anden. Er der nogen der ved om der er noget jeg skal være særligt opmærksom på når jeg installerer den, fx om windows selv stopper med at defragementere den, og om der ellers er andre indstillinger jeg skal ændre? Og også angående den anden harddisk der nu skal bruges som lager til billeder osv.?

torsdag, 9. februar 2012, 15:29

Er en vertex 3 god nok?

Jeg har tidligere undersøgt hvilken SSD jeg skulle ud og investere i og kom frem til at det skulle være en crucial M4 128 GB, se evt. denne tråd:Hvilken SSD Jeg ville dog vente, og nu har jeg så fået en OCZ Vertex3 120GB i gave, men mit spørgsmål er så om denne efterhånden er blevet en generation for gammel og derfor ikke leverer så høj ydelse, som man kan få med SSD'er. Angående de problemer der har været med sandforce-controlleren er jeg ikke så bekymret, da butikken hvor den er købt altid har...

lørdag, 21. januar 2012, 15:58

Office Home oveni Office Starter?

hvis du ikke af installerer office starter først ved jeg af erfaring at så beholder du begge versioner af office på computeren hvilket jeg ikke kan se den store fordel i udover at man kan se to åbne excel-ark samtidig ved at åbne et i hver sin office.

tirsdag, 6. december 2011, 15:55

Hvilken SSD

Nu har jeg heller ikke meget imod at tage chancen med hensyn til en sandforcecontroller, og har faktisk også overvejet at tage en corsair GT, da den koster det samme som en M4. Hvis det går helt galt med den har jeg da også kun hørt rosende ord om corsairs support, men jeg har da ikke nogen personlig erfaring og ved ikke hvad de kan/vil gøre ved det. Men hvis I med jeres viden og erfaring mener at det er bedst at købe en crucial M4 er det den jeg går efter, jeg takker for alle svarene og den fin...

mandag, 5. december 2011, 15:38

Hvilken SSD

Hvad den her fra corsair: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5021586 den er billig og ved godt at det ikke er det der betyder mest, men ifølge edbpriser, så har den en tre gange så stor skrivehastighed på 510 MB/s i stedet for 175 MB/s som crucial m4'eren

mandag, 5. december 2011, 15:28

Harddiske priser

Er der nogen der ved om dette også har presset prisen på ssd'er op?

tirsdag, 29. november 2011, 17:13

Hvilken SSD

Har denne computer: Intel Core i7 920 2,66 GHz Gigabyte X58 UD5 6 GB Kingston 1600 MHz DDR3 XFX Radeon HD 5850 1 TB Samsung SATA2 harddisk Energon 750W Coolermaster CM 690 Windows 7 Home Premium 64 bit Og nu vil jeg så gerne have en SSD, da jeg synes det er ved at være på tide. Så mit spørgsmål er så bare hvad for en i synes jeg skal vælge, da jeg selvfølgelig helst vil undgå dem der har været en del problemer med, men samtidig vil have god ydelse for pengene. Mine krav er at den skal være på mi...

lørdag, 13. august 2011, 00:40

Udskiftning af motherboard

Jeg har skiftet bundkort pga. defekt lydkort, og da jeg installerede windows senere skulle man bare skrive en kode, da jeg så tastede forkert ringede jeg til microsoft og fik så tastet koden ind rigtig, og det har kørt uden problemer lige siden.

onsdag, 29. juni 2011, 13:12

Installering af Netkort

Da jeg installerede et trådløst netkort i min egen computer, skulle jeg først installere software, og så bagefter sætte kortet i. Så du kan bare starte med at køre uden trådløst netkort, så installere software, og bagefter smide kortet i.

mandag, 20. juni 2011, 11:27

headset og guitarforstærker

Så er headsettet kommet, og synes selv at det lyder godt, men er der nogen der synes, jeg skulle have købt noget andet, har stadig 14 dages fortrydelsesret (eller hvad det nu lige hedder) JohanFSC

torsdag, 16. juni 2011, 18:05

headset og guitarforstærker

Jeg har i dag bestilt sennheiser pc 360 (det er ikke for sent at fortryde, så hvis i synes dette er et dårligt/mindre godt køb, så skriv endelig). Derudover har jeg en guitarforstærker (Orange Chrush 35LDX), der bl.a. har udgang til hovedtelefoner (6,35 mm), men ved at bruge en omformer kan man tilslutte et alm. headset med 3,5 mm jack (fx mit pc360). Men i min "manual" til forstærkeren står der: "H E A D P H O N E J A C K L E V E L: 3 5 0 m V @ 3 5 W ( H e a d p h o n e I m p e . 8 o h m )" og ...

torsdag, 9. juni 2011, 20:14

Ret en fejl sletter den det næste ord

Det kan evt. være forkortet "Ins" på tastaturet

onsdag, 13. april 2011, 16:39

Headset + evt. lydkort

ok, havde læst i manualen til min guitarforstærker at på headphone udgangen skulle det være et 8 ohms headset, men passer alle andre headset ikke unanset antallet af ohm. angående headset, er der nogle der har erfaringer med et sennheiser pc 360 g4ame?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.