Søg i resultater

Søg i resultater 1-20 af 1.000. Der er endnu flere resultater, omdefiner venligst din søgning.

torsdag, 17. november 2011, 20:09

Forfatter: Burger

Billigt bundkort med 2 x PCI-E?

Det ser spændende ud. Jeg vil straks sende jeres forslag videre

onsdag, 16. november 2011, 21:21

Citeret fra "Renegger" Jeg ville give et kig på Asrock, der laver rimelige bundkort, som også holder en rigtig god pris. Hvis I kommer lidt ind på hvilke formål og hvilket budget vi opererer med, for at det skal være billigt og have 2pcie er lidt vagt. Lidt forskelligt hvad folk finder billigt og hvad de egentlig vil nøjes med. Så vidt jeg er informeret, så skal delene bruges til en computer der skal stå i en bar og vise drinkskort m.v. på nogle skærme der er opsat til formålet. Jeg er i øjebli...

onsdag, 16. november 2011, 20:50

Hej Jeg er blevet bedt om at anbefale et billigt bundkort med 2 x PCI-E, og straks tænkte jeg, at det ved I mere om end jeg gør Der er brug for en "samlet pakke" med bundkort, ram og processor så der er altså ikke umiddelbart et krav om, at bundkortet skal passe til en bestemt processor. Hovedkravene er altså, at der er 2 x PCI-E porte og at det er billigt. Så hvad kan I anbefale?

mandag, 31. oktober 2011, 17:13

Så er min iBaby snart på vej!!

Tillykke med den lille ny

søndag, 30. oktober 2011, 10:26

Flash-slideshow - Actionscript haj søges!

Citeret Oprindeligt indlæg af chrizl Måske lidt OT, men jeg ville ikke anbefale flash. Hellere brug jQuery. Hvis du har mulighed for det kan du bruge det sammen med PHP/ASP. Blev lige nødt til at sige det. Selvom du nok allerede selv har tænkt på det Og det er der så ikke rigtig mulighed for - desværre. Man er voldsomt låst når man arbejder med offentlige IT-systemer. Jeg føler nogle gange, at jeg er blevet 5 år ældre siden juni hvor jeg første gang loggede på PersonaleIntra (lærer-delen af Sko...

lørdag, 29. oktober 2011, 12:53

Hvad laver i til dagligt

Jeg er startet i folkeskolen igen Denne gang er det dog som SkoleIntra-ekspert og undervisningsassistent. Da jeg startede, tidligere på året, var den første opgave at flytte skolens hjemmeside fra HVAL til SkoleIntra, og ca. 50% af mine arbejdsopgaver har stadig tilknytning til SkoleIntra. Det er altså mig der er superbruger på systemet og jeg hjælper derfor både ledelsen, lærere, forældre og elever med at bruge systemet. Som undervisningsassistent er jeg primært tilknyttet en 3. klasse og en 8....

torsdag, 27. oktober 2011, 20:45

Køb af ny PC

Flyttet til Hardware & Tilbehør.

søndag, 23. oktober 2011, 13:31

Med hjælp fra denne video har jeg fået lavet et resultat jeg selv kan leve med, og forhåbentlig kan hende der skal godkende det også Billederne bliver godt nok ikke hentet fra en mappe, men det må så komme i en senere udgave hvis det er. Alternativt bør flashløsningen kun være nødvendig indtil funktionen der selv skifter billeder bliver genindført i SkoleIntra Jeg lader tråden stå åben såfremt der skulle være nogen der har lyst til at springe ud som Actionscript haj.

lørdag, 22. oktober 2011, 22:02

Som I måske har læst her så forsøger jeg at få lavet et slideshow i flash. Slideshowet skal være automatisk så brugeren ikke skal gøre noget for at få billederne til at skifte. Et par rare gutter (tak Karga og HerrMansen!) var så venlige at henlede min opmærksomhed på, at man med flash kan hente billederne fra en mappe så jeg slipper for at bøvle alt for meget med det hvis der er billeder der skal skiftes ud. Den idé var jeg straks med på, men så opstod det næste problem - hvordan dælen gør man ...

lørdag, 22. oktober 2011, 21:50

[Efterlysning] Gratis flashprogram

Jeg tror bare jeg går videre til "Hjemmesider - design & kode" og leder efter en Actionscript haj Jeg kan nemt få det til at virke et stykke ad vejen, men det automatiske kan jeg simpelthen ikke hitte ud af

lørdag, 22. oktober 2011, 13:18

Citeret Oprindeligt indlæg af nitan Der må det være muligt at lave noget automatisk billed skift - Men er ikke lige en haj til det der Actionscript programmering Det er der helt sikkert også, jeg skal bare lige have fundet ud af hvordan. Det er godt nok længe siden jeg sidst rodede med flash, og det var heller ikke min favorit-beskæftigelse dengang. Men alternativt så ved jeg, at jeg kan lave det uden at billederne skal hentes fra en mappe, så det kan også være det ender med, at jeg vælger den ...

lørdag, 22. oktober 2011, 12:51

Citeret Oprindeligt indlæg af nitan Efter lige kort at gennemlæse denne tutorial virker det meget som det der skal bruges: http://kirupa.com/developer/mx/photogallery.htm Tak - det vil jeg lige kigge på - uden frem og tilbage knapperne

fredag, 21. oktober 2011, 18:48

Citeret Oprindeligt indlæg af HerrMansen Ja det er nok det bedste bud - få den til at "hente" billederne fra en undermappe (eller samme) efter navn. f.eks. slide1.jpg, slide2.jpg osv.. Er det en opgave du har prøvet før og i så fald kender du en fornuftig tutorial til hvordan jeg får det lavet? Det kan være, at mine google-skills er blevet ringere de sidste par år, men jeg har lidt svært ved at finde noget jeg er 100% sikker på jeg kan bruge til noget.

fredag, 21. oktober 2011, 14:40

Citeret Oprindeligt indlæg af Karga Hvis du kan lave det med Flash selv, så ville jeg da anbefale dig bare at lave det "dynamisk", så flash-filen henter fra en bestemt mappe.. Så behøver du ikke lave det om hver gang der kommer nye billeder Ved ikke selv hvordan man gør det, men ved da at det kan lade sig gøre God idé. Det må jeg hellere lige læse op på hvordan man gør og så få kigget nærmere på hvad systemet siger til den løsning. Det er noget tid siden jeg sidst har arbejdet med flash, men så...

fredag, 21. oktober 2011, 09:45

Citeret Oprindeligt indlæg af Michael90 Det skulle vel ikke være i stil med dette at du efterlyser? http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/photoalbum.htm Desværre ikke. Der er allerede et eksisterende fotoalbum, så det resultat jeg skal ende ud med er en håndfuld billeder der kører i et slideshow der bliver vist igen og igen. Det skal selvfølgelig automatisk starte når folk besøger hjemmesiden. Som nævnt er der faktisk en funktion i SkoleIntra der burde kunne gøre det, men der skifter billed...

torsdag, 20. oktober 2011, 20:14

Jeg har ikke udelukket alternativet, men jeg er måske lidt begrænset af hvad jeg kan få lov til. Jeg har mulighed for at lave det SkoleSoft og Uni-C kalder for en indlejret webside. Dvs. en webside der bliver vist i en ramme på hjemmesidens forside. Men kan Lightbox bruges til det jeg ønsker? Jeg har primært rodet med det i forbindelse med Wordpress og mener ikke jeg er stødt på muligheden for at lave slideshows der selv skifter uden brugeren gør noget aktivt - men det kan være mig der tager fej...

torsdag, 20. oktober 2011, 20:04

7 Gode råd om RMA

Citeret Oprindeligt indlæg af HerrMansen 1. Min kæreste har fået harddisken udskiftet i butikken ... 2? gange nu - begge gange indenfor reklamationen. Bliver den (reklamationstiden) fornyet hver gang at der dukker en fejl op? Er det tredje gang at den samme fejl forekommer at man kan kræve pengene tilbage? Når der bliver udskiftet en del så vil der være en ny 2 års reklamationsret på denne del, men reklamationsretten på hele maskinen bliver ikke forlænget. Der er faktisk ingen regel om hvor man...

torsdag, 20. oktober 2011, 16:29

Jeg arbejder pt. på en skole hvor jeg bl.a. står for alt hvad der har med SkoleIntra at gøre. Det giver en lang række udfordringer, og en af dem er, at jeg skal have en håndfuld billeder til at køre i en form for slideshow på skolens hjemmeside. Normalt ville man i min situation blot bruge den indbyggede funktion i SkoleIntra, men den er pt. deaktiveret og vil først blive aktiveret igen til januar. Så indtil da skal jeg have fundet en anden løsning. Der er dog mulighed for at tilføje en flashfil...

torsdag, 20. oktober 2011, 13:49

Internetgenerationen fravælger digital selvbetjening

Man skulle tro, at virkeligheden ser noget anderledes ud, men ifølge en undersøgelse foretaget af Gallup har internetgenerationen svært ved ... Læs mere her: http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=2981…l_selvbetjening

torsdag, 20. oktober 2011, 12:11

De danske rådhuse er vilde med iPads

Apples populære iPad har nærmest invaderet de danske rådhuse. Mindst 22 ud af 98 kommuner samt de fem regioner har indkøbt iPads t... Læs mere her: http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=2980…vilde_med_iPads

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.